Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna motoru e39 - lze dát motor z manuálu na automat?
Čau kluci, mám důležitý dotaz... Jde dát motor který byl spojený s manuální převodovkou na auto ve kterém je automat ? Popř. jaké jsou tam změny nebo rozdíly a co by se muselo předělat ?
Mám na svém autě r.v.99 530dA 135 kW - ale mám tam k.o. turbo, vstřiky už taky mají nejlepší za sebou a celkově motoricky není úplně v pořádku, a mám možnost vzít od známého 3.0d 142kW manual , který vím že fungoval na 100% ( před týdnem měl kolizi a mám možnost motor koupit komplet )...
Otázka tedy zní : Lze přendat motor z auta s manuálem a dát na auto s automatem? A co by bylo potřeba předělat/ změnit když ten druhý motor je silnější... ?
Díky VŠEM za rady !!!!
Mám na svém autě r.v.99 530dA 135 kW - ale mám tam k.o. turbo, vstřiky už taky mají nejlepší za sebou a celkově motoricky není úplně v pořádku, a mám možnost vzít od známého 3.0d 142kW manual , který vím že fungoval na 100% ( před týdnem měl kolizi a mám možnost motor koupit komplet )...
Otázka tedy zní : Lze přendat motor z auta s manuálem a dát na auto s automatem? A co by bylo potřeba předělat/ změnit když ten druhý motor je silnější... ?
Díky VŠEM za rady !!!!
Paráda
, dočetl jsem se, že u manuálu je nějaké ložisko které se při montáži na automat "vyndá" ? Je tomu tak, nebo to platilo jen u Tds ?
Co elektronika ? Nějaké rozdíly, nebo vše zůstane stejně? Našel jsem taky že 142Kw nemá konektor pro napojení na diagnostiku v mot.prostoru jako 135Kw, ale že konektor pro napojení se nacházel v interiéru...
Jinak díky za reakci, hned se mi líp přemýšlí nad tím, kdy to zrealizuji

Co elektronika ? Nějaké rozdíly, nebo vše zůstane stejně? Našel jsem taky že 142Kw nemá konektor pro napojení na diagnostiku v mot.prostoru jako 135Kw, ale že konektor pro napojení se nacházel v interiéru...
Jinak díky za reakci, hned se mi líp přemýšlí nad tím, kdy to zrealizuji

Snad nenarazím na nějaké komplikace...
Ještě by mě zajímaly hlavní rozdíly mezi slabší (135kw) a silnější (142kw) verzí ? Našel jsem, že silnější má jiné sání, větší turbo a pár technických údajů... ale spíš mě zajímá jestli je shodné uložení, kabeláž atp... abych se mohl na výměnu připravit a nebyl jsem zaskočenej až něco nebude sedět...
takže budu vděčný každému, kdo mi v tomhle dokáže čímkoliv poradit nebo říct na co dát pozor ...
Ještě by mě zajímaly hlavní rozdíly mezi slabší (135kw) a silnější (142kw) verzí ? Našel jsem, že silnější má jiné sání, větší turbo a pár technických údajů... ale spíš mě zajímá jestli je shodné uložení, kabeláž atp... abych se mohl na výměnu připravit a nebyl jsem zaskočenej až něco nebude sedět...

takže budu vděčný každému, kdo mi v tomhle dokáže čímkoliv poradit nebo říct na co dát pozor ...

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
rada nad zlato: přenechej tu výměnu odborníkům!
napiš odkud jsi a třeba se ti ozve odborník z tvého okolí
totožné motory nemají mezi sebou rozdíl mezi automatem a manuálem, liší se pouze v ostatních částech, jako je kabeláž elektřiny, ložisko v klice, dvouhmota/startovací kroužek atd, takže pokud se bavíme o výměně za totožný motor, tak vše co potřebuješ máš na svém motoru a tedy by výměna nebyl problém,
bohužel ty chceš výměnu za jiný motor, tedy je možné,
že je tam jiná elektřina (motorový svazek) tedy ty potřebuješ 142kw automatový
dále mezi motory proběhl facelift auta včetně faceliftu celé elektřiny proto chybí zásuvka v motoru,
potřebuješ samozřejmě jednotku motoru 142kw, otázkou je vazba mezi jednotkou na automat a jestli automatová jednotka 135kw je totožná s 142kw
další věcí je EWS, pak budíky atd
takže to chce odborníka, který už to ideálně dělal a vyzná se hlavně v elektrice motoru, mechanicky problém ve výměně není
napiš odkud jsi a třeba se ti ozve odborník z tvého okolí
totožné motory nemají mezi sebou rozdíl mezi automatem a manuálem, liší se pouze v ostatních částech, jako je kabeláž elektřiny, ložisko v klice, dvouhmota/startovací kroužek atd, takže pokud se bavíme o výměně za totožný motor, tak vše co potřebuješ máš na svém motoru a tedy by výměna nebyl problém,
bohužel ty chceš výměnu za jiný motor, tedy je možné,
že je tam jiná elektřina (motorový svazek) tedy ty potřebuješ 142kw automatový
dále mezi motory proběhl facelift auta včetně faceliftu celé elektřiny proto chybí zásuvka v motoru,
potřebuješ samozřejmě jednotku motoru 142kw, otázkou je vazba mezi jednotkou na automat a jestli automatová jednotka 135kw je totožná s 142kw
další věcí je EWS, pak budíky atd
takže to chce odborníka, který už to ideálně dělal a vyzná se hlavně v elektrice motoru, mechanicky problém ve výměně není
Děkuji za příspěvěk
, trošku se bojím právě té elektriky...
Určitě se do toho nepohrnu já, práci nechám na odborníkovi, mechanika už mám... zajímaly mě právě Vaše zkušenosti a hlavně rady na co dát pozor...
Takže zatím to vypadá že výměna proběhne následujících cca 14 dnech... budu dále informovat jak se to vyvíjí
A za každou další radu budu velmi vděčný VŠEM

Určitě se do toho nepohrnu já, práci nechám na odborníkovi, mechanika už mám... zajímaly mě právě Vaše zkušenosti a hlavně rady na co dát pozor...
Takže zatím to vypadá že výměna proběhne následujících cca 14 dnech... budu dále informovat jak se to vyvíjí

A za každou další radu budu velmi vděčný VŠEM

převodovka ma svoji samostatnou jednotku...skalapa píše:Tak to je zatím nejpozitivnější zprávaall píše:ten motor je stejný, jak vstřiky, tak turbo. normálně to zapoj na svou elektriku co máš na autě a bude vše chodit. 135kw a 142kw má jen jiný software v jednotce. nic víc.předpokládám že i soft převodovky s tím bude spolupracovat tak jak má
Tak tím je to vyřešené_milan_ píše:převodovka ma svoji samostatnou jednotku...skalapa píše:Tak to je zatím nejpozitivnější zprávaall píše:ten motor je stejný, jak vstřiky, tak turbo. normálně to zapoj na svou elektriku co máš na autě a bude vše chodit. 135kw a 142kw má jen jiný software v jednotce. nic víc.předpokládám že i soft převodovky s tím bude spolupracovat tak jak má

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon 31.03.2014 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon 31.03.2014 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
no já osobně bych to nikdy nedělal, pač předělávat celou elektriku, říd.jednotku, převodovku, kardan a milion komplikací, které většinou nastanou.. Kup raděj stejný motor a jsi vkliduBULLITGSXR píše:OndraBMW535i a) jasný tak proto jsem se ptal když je problém tak jestli to někdo dělal tak v čem je ten problém co je potřeba změnit nebo předělat mě zajímá

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon 31.03.2014 00:00
super to jsem potřeboval vědět že je toho tolik tak na to samozřejmě kašlu. Myslel jsem že bude problém jen na převodovce dík za infoOndraBMW535i píše:no já osobně bych to nikdy nedělal, pač předělávat celou elektriku, říd.jednotku, převodovku, kardan a milion komplikací, které většinou nastanou.. Kup raděj stejný motor a jsi vkliduBULLITGSXR píše:OndraBMW535i a) jasný tak proto jsem se ptal když je problém tak jestli to někdo dělal tak v čem je ten problém co je potřeba změnit nebo předělat mě zajímá
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00