Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Letní pneu a blikající DSC
Ahoj, vyměnil jsem letní pneu za pirelli.
Vpředu mám následující pneu: 235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO
MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)
a na zadních kolech:
265/35 R 18 97Y Pirelli P ZERO MO, XL
Letní - (C;B;2;73dB)
Po chvíli mi začalo při jízdě (většinou při vyšších rychlostech kolem 200km/h) problikávat kontrolka DSC (žlutý trojúhleník, protiskluz) na palubní desce vedle rychloměru.
Bliká to v zatáčkách zejména, když je natočený volant. Přibržďuje mě to zejména ve chvílích kdy chci předjíždět a potřebuji zrychlení, nebo při dlouhých táhlých začátčkách. Nedělá to jen v mokru, ale i na suchu, často, v místech a rychlostech, kde to předtím na zimních pneu nikdy nedělalo.
Na předchozích zimních pneu mi to nedělalo. S čím to může souviset?
Budou to asi ty letní pneu? Může být problém i v tom, že přední a zadní pneu se lehce liší nosnostním indexem (95Y, 97Y). Co s tím mohu dělat?
Vpředu mám následující pneu: 235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO
MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)
a na zadních kolech:
265/35 R 18 97Y Pirelli P ZERO MO, XL
Letní - (C;B;2;73dB)
Po chvíli mi začalo při jízdě (většinou při vyšších rychlostech kolem 200km/h) problikávat kontrolka DSC (žlutý trojúhleník, protiskluz) na palubní desce vedle rychloměru.
Bliká to v zatáčkách zejména, když je natočený volant. Přibržďuje mě to zejména ve chvílích kdy chci předjíždět a potřebuji zrychlení, nebo při dlouhých táhlých začátčkách. Nedělá to jen v mokru, ale i na suchu, často, v místech a rychlostech, kde to předtím na zimních pneu nikdy nedělalo.
Na předchozích zimních pneu mi to nedělalo. S čím to může souviset?
Budou to asi ty letní pneu? Může být problém i v tom, že přední a zadní pneu se lehce liší nosnostním indexem (95Y, 97Y). Co s tím mohu dělat?
Přední kola máš o něco málo větší než zadní tzn. na stejnou rychlost potřebujou míň otáček než zadní, v malých rychlostech to není moc velký rozdíl ale kolem těch 200 už to začne být poznatelné pro ASC, to zjistí že přední kola mají míň otáček než zadní tzn. myslí si máš zadek v prokluzu tak ubere plyn...toť můj názor.
Kromě poblikávání kontrolky, mi jednou i začal hlásit pokles tlaku v pneumatikách, ale auto sedělo na silnici dobře. Takže tlak jsem vynuloval, a zatím to od té doby nehlásí, jen ta kontrolka prokluzu poblikává občas v zatáčkách.
Abych to správně pochopil, a vnější průměr kola byl stejný, tak jednak musím mít R18 a zároveň tedy stejnou výšku profilu?
Tzn., jak jsem psal na všech čtyřech mít rozměr: XXXX/ 35 (popř. 40) R18?
Abych to správně pochopil, a vnější průměr kola byl stejný, tak jednak musím mít R18 a zároveň tedy stejnou výšku profilu?
Tzn., jak jsem psal na všech čtyřech mít rozměr: XXXX/ 35 (popř. 40) R18?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
průměr = ráfek * 25,4 + 2 * (šířka * profil / 100)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Aha, díky za výpočet. Je pro mě dost zajímavé, že do kalkulace průměru kola vstupuje i šířka
Každopádně je fakt, že podle toho výpočtu se můj průměr kol (vnější) liší o 2,5 mm.
Dají se vůbec sehnat kombinace pneu, aby byly stejné průměry? (Se vzetím v úvahu širších zadních pneu oproti předním)
Zkusím dnes zkontrolovat tlak v pneu a příp. dofouknout. Ale měnili mi pneu před 14 dny, tak jsem doufal, že neucházejí.
Dotaz ohledně tlaku: mám nafouknout na takový tlak, který je uveden v nálepce na dveřích, čili na stejný tlak jako je doporučený pro runflaty, ačkoli letní nemám runflat?

Každopádně je fakt, že podle toho výpočtu se můj průměr kol (vnější) liší o 2,5 mm.
Dají se vůbec sehnat kombinace pneu, aby byly stejné průměry? (Se vzetím v úvahu širších zadních pneu oproti předním)
Zkusím dnes zkontrolovat tlak v pneu a příp. dofouknout. Ale měnili mi pneu před 14 dny, tak jsem doufal, že neucházejí.
Dotaz ohledně tlaku: mám nafouknout na takový tlak, který je uveden v nálepce na dveřích, čili na stejný tlak jako je doporučený pro runflaty, ačkoli letní nemám runflat?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
arbitboy píše:Vpředu: 235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)
Vzadu_: 265/35 _R 18 97Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (C;B;2;73dB)
Technická informace od BMW říká:
DSC a DXC systémy mají intergováno nastavení tolerance pneumatik (RTA), který dokáže rozpoznat a naučit se rozdíly v obvodu odvalování pneumatiky. Rozdíl obvodu pneumatiky je zaznamenán v DSC / DXC. Proces učení je automatický a provádí se v krátké dojezdové vzdálenosti. Ale je nezbytné zajistit, aby pneumatiky přední a zadní nápravy měly stejný valivý odpor. Přípustná tolerance obvodu pneumatiky mezi nejmenším a největším kolem na vozidle nesmí překročit + / - 1,5%. Příliš velký rozdíl obvodu pneumatik je detekován (> + / 8%) a může vést k odpojení všech DSC-/DXC-funkcí, neboť tyto rozdíly nemohou být kompenzovány systémem. Vypnutí se zobrazí příslušným hlášením (kontrolky a CC zprávy, viz návod k obsluze). Zdroj informace zde http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... ungen.html
- hmotnostní index 95 vpředu a 97 vzadu je správně
- Ty máš průměr předního kola 645,2mm, průměr zadního je 642,7mm, tj. 99,61% průměru vpředu. Tohle 0,39% musí systém v pohodě kompenzovat, respektive v rozměrech pneu chyba není.
- vpředu máš ZR18, vzadu R18. Někde najdete, že ZR je pro rychlost větší než 240km/hod. Jenže speciální rychlostní index ZR (bez dalšího popisu použití) značí, že tato pneu může být dokonce používána pro rychlosti přesahující 300 km/h při 100% využití její nosnosti. Pokud rychlosti přesahují rychlost 240 km/h je u těchto pneu potřebná konzultace a schválení od výrobce pneu. Takže v konstrukci pneu taky chyba nebude. Zdroj informace zde:
http://www.mpneu.cz/techinfo/
http://www.az-pneu.cz/rady-informace
- takže nám zbývá valivý odpor ABCDEFG (podle EU). Ty máš vpředu E a vzadu C a to je rozdíl o 2 stupně. Tohle by mohl být problém, který asi těžko vyřešíš nákupem dalších pneu dopředu nebo dozadu, když už je prostě máš. Kupodivu "C" stojí jen 4.543,- a "E" 5.562,- viz http://www.pneumatiky.cz/Pneumatiky-Oso ... 65-35-18?m[55330]=on&h[97]=on&f=3163&t=7797 . Ale pokusil bych se nahustit pneumatiky podle doporučení výrobce pneumatiky a aktuálního zatížení. To se bude poněkud lišit od toho štítku, který máš nalepený u dveří řidiče viz. http://www.az-pneu.cz/rady-informace?husteni=bmw
Jako problém při nákupu pneu pro auto střední nebo vyšší třídy je srovnání ceny v kamenném obchodě a na internetu. Teď jsem taky kupoval:
- 2x přední 245/35/R19 93Y v kamenném obchodě za 7.322,- za kus, internet 5.800,-
- 2x zadní 275/30/R19 96Y v kamenném obchodě za 8.193,- za kus, internet 6.000,-
Kamenný obchodník brečel, že laciněji už prodat nemůže, ale na důležité parametry mne upozornil. V internetových obchodech zase mají nižší ceny, jenže i přes všechny srovnávače a tabulečky nějaký ten parametr unikne. A už se nikdo neptá, jestli je to na jednou auto, protože jsme si to objednali sami.

Amen
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Nějak mi uniklo na jaké 5er se to řeší? Jsou různý indikační systemy jak bylo výše zmíněno. Já foukám obvykle všechno o 0,2bary víc než na štítku.
Jinak - arbitboy, chce to dohnat elementární znalosti ohledně značení pneu. To číslo profilu je procentualní vyjádření ze šířky pneu (v mm), proto je ve výpočtu tato veličina důležitá. Mám ale pocit že to se probírá už v autoškole ne..
Stejně tak se pneu hnací nápravy sjíždí víc, takže tam může být časem rozdíl klidně "o vzorek" a řvát by to podle mě nemělo.
Jinak - arbitboy, chce to dohnat elementární znalosti ohledně značení pneu. To číslo profilu je procentualní vyjádření ze šířky pneu (v mm), proto je ve výpočtu tato veličina důležitá. Mám ale pocit že to se probírá už v autoškole ne..

Stejně tak se pneu hnací nápravy sjíždí víc, takže tam může být časem rozdíl klidně "o vzorek" a řvát by to podle mě nemělo.
Je to model e60, po faceliftu, rok 2008.
Ty pneumatiky jsou:
vpředu:
235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)
vzadu:
265/35 ZR 18 97Y Pirelli P ZERO XL Letní - (E;A;2;73dB)
Předchozí post jsem špatně napsal, nakonec mám tam tyto. Čili to vypadá, když abstrahuji od průměru, kde rozdíl činí cca 2,5 mm, jen jiný hmotností index, což jak ve svém komplexním a hodnotném příspěvku psal starML, nevadí a rozdíl mezi "B" a "A" - což je ten valivý odpor??
Bliká to pořád. Tlak nahuštění zkontroluji dnes a napíšu to sem.
P.S: ty elementární znalosti ohledně značení pneu určitě doženu
Ty pneumatiky jsou:
vpředu:
235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)
vzadu:
265/35 ZR 18 97Y Pirelli P ZERO XL Letní - (E;A;2;73dB)
Předchozí post jsem špatně napsal, nakonec mám tam tyto. Čili to vypadá, když abstrahuji od průměru, kde rozdíl činí cca 2,5 mm, jen jiný hmotností index, což jak ve svém komplexním a hodnotném příspěvku psal starML, nevadí a rozdíl mezi "B" a "A" - což je ten valivý odpor??
Bliká to pořád. Tlak nahuštění zkontroluji dnes a napíšu to sem.
P.S: ty elementární znalosti ohledně značení pneu určitě doženu

Teda valivej odpor jsem u pneu ještě nikdy neřešil. Teď jsem se byl podívat na auto, co tam vlastně mam, protože mam zadek Pireli na dojetí a předek nový goodridge.
Jen nechápu, jak může auto rozpoznat valivej odpor pneumatiky.... Přece už jen rozdílná šířka znamená naprosto odlišnej valivej odpor ne?
Jen nechápu, jak může auto rozpoznat valivej odpor pneumatiky.... Přece už jen rozdílná šířka znamená naprosto odlišnej valivej odpor ne?

Celková diagnostika před 3 týdny u Snejka byla ok. To bylo ještě na zimních gumách. Pak jsem přezul na letní a od té doby tyto problémy, tak jsem si to nějak spojil s pneumatikami, i když to souviset nemusí.
Třeba od té doby začalo blbnout nějaké čislo ABS na kole. Stejně jako mi např. včera přestal fungovat zámek u pravých zadních dveří.
Třeba od té doby začalo blbnout nějaké čislo ABS na kole. Stejně jako mi např. včera přestal fungovat zámek u pravých zadních dveří.