Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vysoka spotreba E61 530d 160kw manual rok 2005

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Pavel 528 »

Nez to zacnu resit pres servis a diagnostiku,tak se chci zeptat,zda nekdo neresil vysokou spotrebu u totoho motoru.Auto mam chvili a po meste {zadne extra zacpy] mi palubak ukazuje 14,5l coz se mi zda fakt extremne dost.Ujel jsem asi 150km po dalnici klidkem cca 140km/h a to kleslo na cca 10l a i to se mi zda dost...

Overim presnou spotrebu az dotankuju nadrz,ale jen orientacne,zda toto nekdo treba neresil co by mohlo byt KO...

Napadl me hlavni termostat,kdyby se auto neohrivalo,ale teplotu to ukazuje dobrou kolem 82stupnu.

Dale mozna termostat na EGR ventilu a chci vycistit EGR..nerikam,ze to pomuze,ale tak jako tak na to kouknu...


Jak jsem psal vyse,tak auto mam chvili a pri koupi se zjistovaly hodnoty vstriku i turba a bylo vse OK...

Auto jede pekne a nezda se mi v tomto problem,jen tedy ta spotreba....

diky za eventuelni postrehy...
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#2 Příspěvek od knedlifek »

Dlouhodobě město pro diesl je průser a hlavně když máš DBF. Já jezdim mimo město v 70% a mám 8,3. Ale pokud ti to na dálnici kleslo na 10 aniž by jsi vyrezetoval PC tak je to ok. Dle mého názoru. Po čase by ti to šlo ještě níž. Vyrezetuj počítalo průměrné spotřeby a projeď se mimo město, dalnice a město a uvidíš kde ti co žere....Pokud Auto blbě netaha tak bych to vyzkoušel. Nejde mi do hlavi, že chvilku na dalnici ti to spadlo na 10L.
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pavel 528 »

jeste doplnim,ze DPF je odstraneny...

pres mesto cca 14,pak cca 130km dalnice a zase mesto a dojel jsem za 9,8l podle BC,ale to jsem nejel zadnou palbu,proste skoro klobouk, kdyz to porovnam s minulou manual E39 530d,tak je tam rozdil min 5l a to ta E61 ma 6 rychlosti,tedy to toci mene....proste spotrebu jsem cekal podstatne nizsi,maximalne stejnou....proste prumerove do 9 max 10l...
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#4 Příspěvek od knedlifek »

Co jsem tu četl o spotřebách, než jsem koupil 3Litra, tak od 7-9 litrů 70% jezdcu a zbytek buď jen město a nebo problém. jestli jsi měl průměrnou dlouhodobou a pak jsi vjel na dálnici a takle to šlo domu, tak je to podle mě ok. Musíš počkat na zkušenější...
zdenda45
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: úte 20.08.2013 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#5 Příspěvek od zdenda45 »

Mesto je v prdeli. Mam uplne to samy auto a to samy. Uz jsem si zvykl. Kombinace mesto-dalnice 9, ve meste 13,5.
Sice sere, ale neudelas nic.
Fakt je, ze ja mam automat
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#6 Příspěvek od kadli »

No ta spotreba je teda vetsi, nez by mela byt. EGR termostat je tam uplne k nicemu. Sam ho mam odstaveny, jako vsechny emisni sra... (DPF off, KAT off, EGR off, SWIRL off). Spis si vyvolej teplotu ve skrytym menu a potom uvidis.
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pavel 528 »

kadli píše:No ta spotreba je teda vetsi, nez by mela byt. EGR termostat je tam uplne k nicemu. Sam ho mam odstaveny, jako vsechny emisni sra... (DPF off, KAT off, EGR off, SWIRL off). Spis si vyvolej teplotu ve skrytym menu a potom uvidis.
no prave tu teplotu ve skrytym menu jsem vyvolal a to se prave chova OK ,pokud si padatuju,tak to bylo kolem 82stup
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Pavel 528 »

zdenda45 píše:Mesto je v prdeli. Mam uplne to samy auto a to samy. Uz jsem si zvykl. Kombinace mesto-dalnice 9, ve meste 13,5.
Sice sere, ale neudelas nic.
Fakt je, ze ja mam automat
je mi to zahadou,pac na sprintmonitoru maji spotreby 6 az 9,takze jsem cekal ze budu do 9 take,ale zatim se to moc netvari
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#9 Příspěvek od kadli »

No to je ale malo. Ideal je prez 90 stupnu. To DPF mas prekodovane i v ŘJ?
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Pavel 528 »

kadli píše:No to je ale malo. Ideal je prez 90 stupnu. To DPF mas prekodovane i v ŘJ?
aha,tak tu teplotu jeste zitra overim presne...DPF vyndal uz nekdo prede mnou a netusim zda je to prekodovane,jde to poznat na diagnostice nejak jednoduse?Pojedu zitra k FXovi,tak snad to bude umet zjistit....

diky za informace
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pazdi »

80 je malo:) dpf poznáš na diag,jestli je softwarově venku - když se podíváš kdy naposledy proběhla regenerace...jinak ta spotřeba je docela velká - jezdím tak 30% město jako Zlín,Olomouc a kroku nějaká ta dálnice (140-150) okreska a mám na 535d průměr nějakých 8,3
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od matiz »

Myslim si ze 14,5 je uz opravdu dost aby se to zacalo resit. Mam 525 se kterou ted jezdim a ciste mesto je okolo 10,5l, je to automat a auto ma dpf a je v poradku, nahrkano cca 280k. A nemyslim si ze bych ji nejak extremne setril, nedavam ji plny kotel, ale nez dosahnu provozni rychlost tak ji slapnu pokud mne samo ze nic nebrzdi. Priznam se ze s benzinovou trojkou jezdim preci jen opatrneji, protoze absence turba a kroutaku ma za nasledek nezmernou zravost :mrgreen:

Pises ze mas dpf venku, kdo vi co vsechno a jak ti "upravili" v jednotce motoru. Za normalnich okolnosti neni vetsinou velky problem napachane skody odstranit, jenze kdyz tam to dpf neni, tak to jaksi uz problem je. Navic to samozrejme nemusi byt v DDE ale klidne i jinde, ale na to tady jsou jini odbornici kteri urcite dobre a nezistne poradi.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#13 Příspěvek od knedlifek »

Je divné, že na dálnici mu to tak extrémně slétlo na 10 a 130km není moc na dlouhodobou spotřebu ze 14,5L to je extrémní rozdíl, to musel jet tak za 6aspoň. Za jakých pomínek se nespiná čištění DBF? Třeba na dálnici?
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pavel 528 »

takze nove info:

na diagnostiku se bohuzel dostanu asi az zitra,ale ted jsem to projel cca 20km a teplota motoru se zvedala bych rekl dosti pomalu a nejvyssi teplota co to ukazalo byla 84stup,pak ale zase klesla na nejakych 77 a nejak se to placalo kolem 77-79,nicmene to az po nejakych 15km,do te doby to lezlo dost pomalu,takze mam jednoznacne podezreni na hlavni termostat,ze stale propousti a ohrivam komplet cely okruh....


Potom by to mohlo odpovidat takto vysoke spotrebe,ikdyz tedy stale zatim beru jen palubakovou hodnotu...

Zkousel jste nekdo toto pozorovat za jak dlouho vam to vyleze na tech rekneme 90stup?

Tak jako tak v pondeli objednam novy termostat a uvidime...
borntorock
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: ned 23.02.2014 01:00
Bydliště: Ostrava, Opava

#15 Příspěvek od borntorock »

V tomhle pocasi se to nad 90 zahreje po chvilce. Jinak take jsem menil termostaty, oba, a na spotrebe to u me udelalo max 1,5 az 2l. Predtim jsem mel kolem 10 a po kolem 8 l prumer. Take e61 160kw automat.
Drroman
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: sob 04.05.2013 00:00

#16 Příspěvek od Drroman »

termostaty jsou pro spotrebu hodne dulezite,mel jsem teplotu kolem70 a spotrebu ve meste 13-14l po vymene jezdim mesto 9-10 dneska jsem jel slovensko pres hory,takze jsem mu docela daval v serpentynach a zajel jsem to za 7,1l 525DA bez DPF myslim si,ze termostaty pomuzou.
mago78
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 23.10.2012 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#17 Příspěvek od mago78 »

Zdar, mam taky 530d v manualu, rok 2004, najeto cca 200000km. DPF venku bez soft uprav a spotrebu mam prumer (mesto - okresky) kolem 8l podle palubaku a to to nesetrim... A minulej rok jsem jel francii, plny auto (4 lidi, narvanej kufr...vezl se treba i sud piva :lol: ), rychlost tak 150 - 200 a spotreba 6,3l. Tak celkem spokojenost. Oba termostaty vymeneny...
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Pavel 528 »

diky vsem za reakce..

dnes odpo jsem je zacal oba vymenovat,ale jeste jsem to nedodelal,pac zacalo prset,takze zitra to dodelam a verim,ze to bude tim...zitra dam vedet,uz mi chybi jen dat zpet ventilator a par sroubku a nalejt zpet chladivo a odvzdusnit... :)
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pazdi »

jak to máš v plánu odvzdušňovat?:)))
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Pavel 528 »

Pazdi píše:jak to máš v plánu odvzdušňovat?:)))
tak minimalne na EGR termostatu je ovzdusnovaci sroub :wink:

zda je jeste jinde nevim.. :D
Odpovědět