Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Co všechno preventivně měnit po koupi E39 V8?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#1 Příspěvek od e155 »

Nemyslím teď filtry a oleje :)
Z toho, co vím:
Hadice chlazení, viskospojka, vodní pumpa, těsnéní pod víkem, těsnění vany (u toho kontrolovat olejovou pumpu). Chybí ještě něco pro dlouholetý bezproblémový provoz? (čidla a svíčky jsou už vyméněné).
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od OndraBMW535i »

vymen všechny gumove hadice chladici kapaliny. Rady praskaji, me praskla na dalnici a během jedne vteriny jsem byl bez vody (me praskla hadice zpětného ventilu topení). Ted mam všechny nové a je klid..
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#3 Příspěvek od Don »

u vody i expanzka
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#4 Příspěvek od e155 »

ještě mi napadá separátor oleje.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#5 Příspěvek od Holly Moderátor »

Tak jestli mohu doporučit, tak na separátor se úplně vyprdni... Na M62 je "rozdělen" na dvě části - membrána se nachází zezadu na motoru, tu klidně vyměň, ale zbytek separátoru, plastový "cyklón" je za rozvody. Absolutně nic mu nikdy nebývá ani nemá jak se poškodit a kvůli výměně musíš sundat: sání, lištu vstřikování, obě ventilová víka, povolit nápravnici, sundat malou i velkou vanu, vyndat celý předek motoru (kladky, řemeny, prostě vše), sundat prsa, povolit napínák řetězu a pak teprve se dostaneš k plastovému zbytku... Jak říkám, práce úplně zbytečná, protože se "kazí" jenom ta membrána :wink:
ST3Pi
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: čtv 05.05.2011 00:00

#6 Příspěvek od ST3Pi »

lambdy
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#7 Příspěvek od ACDC »

Hadice sání kolem volnob. ventilu ap. A zkontroluj, zda funguje výhřev termostatu, jinak jezdíš pořád na vysokou teplotu, což při kládě je nedobré pro motor..
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#8 Příspěvek od e155 »

OK, dékuji.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Brátn Moderátor »

hlavně Ti tady chybí pořád to nedůležitější pokud tedy nechceš mít bazén mezi hlavami a to je o kroužky na hliníkových trubkách
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#10 Příspěvek od tanner540i »

Nejdulezitejsi na M62 jsou urcite vodici listy rozvodoveho retezu a utazeni olejoveho cerpadla... A pokud tam nahodou jeste je 5w-30tka tak vylejt co nejdriv do zachoda :D
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#11 Příspěvek od WizarDEAD »

ja bych vymenil napinak rozvodovyho retezu - soucastka za 2k, ktera mi odesla a diky tomu se mi potkali vsechny valce a generalka motoru za 110k :(

Jinak zalezi kolik chces investovat, muzes repasovat vanosy ty 100% protejkaj (cca 5 tis.) a urcite nechat vymenit olej v prevodovce (pokud mas automat, cca 8k)
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#12 Příspěvek od e155 »

Je to bezvanos motor. Investovat chci docela hodne, ale spise postupne, tak 10k mesicne. Jako prioritu ted vidim chlazeni a kontrolu rozvodu s napinakem.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#13 Příspěvek od WizarDEAD »

ST3Pi píše:lambdy

Proc myslis ze je dobre menit lambdy kdyz normalne funguji (kdyz diagnostika neukaze chybu)? Ma to nejakej prinos?
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#14 Příspěvek od WizarDEAD »

e155 píše:Je to bezvanos motor. Investovat chci docela hodne, ale spise postupne, tak 10k mesicne. Jako prioritu ted vidim chlazeni a kontrolu rozvodu s napinakem.

Jj urcite udelej oboji, a kdybys nahodou menil visko spojku tak URCITE jdu koupit orig do bmw. Sice stoji 5k, ale neznam nikoho kdo ma z druhovyroby a komu funguje jak ma.. Ja ji mam doma novou - dali mi ji tam v servisu pri vymene, mel jsem ji tam 2 tydny a sel jsem pro original, protoze proste nefunguje :-/
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#15 Příspěvek od e155 »

No já mám na M54 neoriginál, druhovýroba, ale měl to být stejný výrobce jako origo. Funguje druhým rokem bez problémů, spíná kdy má, když je fakt vedro a stojím v koloně, tak při rozjezdech hučí jako autobus, jinak o ní nevím.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#16 Příspěvek od WizarDEAD »

Ok, prvni clovek co znam :D
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#17 Příspěvek od e155 »

Ale teď už fakt nevím, co to bylo za značku :) Když tak se příště v Blažovicích poptám.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#18 Příspěvek od ACDC »

Když je řeč o bezvanosu, od kdy se dával do 540i vanos? Nebo to je to tak nějak klouzavě nejisté?
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#19 Příspěvek od WizarDEAD »

oficialne je to (jestli se nepletu) 10/98, ale treba ja mam 3/98 a neni to FL, ale pritom je v tom vanos
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#20 Příspěvek od ACDC »

Takže 5/99 jo. Sakra.
Odpovědět