Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Motor BMW 535D 200kw a 210kw ...rozdíly a spolehlivost??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
civn
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 17.05.2014 00:00

#1 Příspěvek od civn »

Mohu poprosit o následující informaci:
Uvažuji o zakoupení BMW 535D kombi. Volba padne na 3L biturbo. Ročníkově od 10/2005 mladší (kvůli problematice klapek).
Dotaz:
Jaký je motor 200kw z hlediska spolehlivosti.
Má smysl připlácet a jít do faceliftovaného modelu 7/2007 s motorem 210kw?
Jaké jsou rozdíly těchto motorů 200kw a facelift 210kw?

Díky za informace.

PS: tlačítko hledat jsem použil = nic nenalezeno
:idea:
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#2 Příspěvek od hungar »

ahoj, moc ti nepomůžu, ale obecně po FL modely jsou více vychytané než před FL. nevím jak jsou ty motory odlišné, mám po VL E61 535d a jako ten motor jede luxusně, ale mám zachovalý kousek 11/2007 najeto jen 140 tkm protože ten človíček měl spoustu aut a rok to stálo v bazaru, kvůli super stavu chtěl strašně prachy, než slevil. zatím s tím mám najeto jen 5 tkm, ale jako jezdí to skvěle, jen prostě počítej, že v průměru se pod 8 l na sto nedostaneš. kvůli hustému provozu výkon využiješ tak 10% času, ale na předjíždění atd. super. proti starému focusu stejné trasy jezdím bez problémů o 15-20% rychleji a cesta po dálnici bomba, to letí a úplný klid. spíš to bude asi o stavu konkrétního auta
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#3 Příspěvek od mi00wa »

Přesně tak. Mám 200kw. a je to Dálniční stíhačka.
Motor je parádní, turba bych se nebal protože používají starou techniku ,,obtokovy kanal (bypass)" takže žádne naklapěcí lopatky.
Spotřeba na takovej výkon je normální dokonce i lepší.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od VRsix »

poFL ma nachylnejsi vstriky, jinak je to asi plus minus stejny
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

200 kW má vstřiky solenoid, 210 kW piezo, které jsou choulostivější na kvalitu nafty, zejména biosložky a je problém s jejich repasí. A jedna technická, není to bi-turbo, ale twin-turbo
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
civn
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 17.05.2014 00:00

#6 Příspěvek od civn »

díky za odpovědi, v jednom testu jsem se dočetl, že 210kw je o proti staršímu modelu 200kw o dost úspornějším agregátem, tester psal, že se při velice klidné jízdě dostal pod 7l.To je prý v před FL modelu nedosažitelné.
Dále někdo na zahraničním foru psal, že životnost automatu je +- 250tis/km poté repas v horším případě výměna.S kvalitou našich naft je to bída, každé tankování doplňuji VIF v dvojnásobném množství. Má motorizace (200,210kw) nějakou vrozenou slabinu? Rozhoduji se mezi BMW 535D a Audi A6 3.0TDi.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Honza325 »

To je jakoby jsi napsal, že se rozhoduješ, jestli budeš chodit s chlapem nebo s ženskou :) (neber osobně ). Obojí je uplně o něčem jiném.
Ať už 200Kw nebo 210Kw, obojí je mnohem lepším autem, než A6, což neříkám jen ze zaujatosti, ale z mnoha názorů lidí okolo a známých, kteří již vyzkoušeli Audi (konkrétně A6, vše bylo Quattro) a poté přesedli do BMW, ať už E60/61 nebo E65/66.
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#8 Příspěvek od hungar »

po FL má průměrnou spotřebu zhruba o půl litr menší. automat záleží jak s ním zacházíš, zda měnís po 100-150 tkm olej a filtr, vím o autech, které mají najeto půl mega a původní převodovku, ale v jiných motorizacích! hodně záleží jak s tím jezdíš, já 90% slušno a honím to jen těch 10% a navíc až tak když je to zahřáté, prvních 15-20 km jedu klobouk, až potom to přišlápnu a nafta, s tou je problém, snažím se kupovat bez biosložky, výhoda je, že vyjedu nádrž dvakrát měsíčně, takže ta nafta mi tam moc nestojí na aditiva pozor, pokud je nafta plně adivitovaná - verva, shell, agip, a další prémiová paliva, tak další aditivace může být spíše škodlivá. to už je lepší koupit neaditivovanou naftu, třeba základní u lukoil či u jiných firem a doaditivovat si to, ale je prostě těžké v tomto směru říct, co je dobré a co ne, nikdo ti to neřekne
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pazdi »

nechci se příliš hádat, ale řekl bych, že VIFem nepřeaditivuješ...když jsem byl u JaraXe, tak mi doporučil vylít zbytek VIFu do nádrže (asi dvě třetiny) na pročištění vstřiků...dal jsem na něj, doma pročetl diskuse a nikde se nepsalo, že to můžeš "předávkovat":) :lol:
civn
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 17.05.2014 00:00

#10 Příspěvek od civn »

Pazdi píše:nechci se příliš hádat, ale řekl bych, že VIFem nepřeaditivuješ...když jsem byl u JaraXe, tak mi doporučil vylít zbytek VIFu do nádrže (asi dvě třetiny) na pročištění vstřiků...dal jsem na něj, doma pročetl diskuse a nikde se nepsalo, že to můžeš "předávkovat":) :lol:
konkrétně u VIF není předávkování na škodu. V některých případech větší předávkování zlepšilo špatné hodnoty na vstřikách!
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pazdi »

tak tak - proto mi to JaraX doporučoval:)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

civn píše:konkrétně u VIF není předávkování na škodu.
To taky není až tak pravda, loni ke známýmu v zimě přitáhli dvě auta, který nadopovali OMV Maxxmotion naftu VIFem a zamrzlo jim to. Ta nafta obsahuje podíl syntetické složky a syntetické aditivum, které se s VIFem nesnáší
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#13 Příspěvek od hungar »

pokud není jiné aditivum než VIF tak s vámi souhlasím, ale pokud koupím plně aditivovanou naftu a narvu do ni VIF, tak problém být může, řešili to mnohokrát na dieseforu atd. a nikdo vám neřekne, co to dělá dlouhodobě. proto jsem říkal, že mi přijde bezpečnější koupit kvalitní základní naftu - pokud se dá obecně o kvalitě u nás mluvit a tu si sám doaditivovat, víte co tam je. některé pumpy - euroil a jiné prodávají i naftu bez biosložky, ale zase pozor, nafta bez biosložky hůře maže :-) prostě je milion ale. používám VIF protože je na něj dobrý test, jen nevím, zda si ten test nezaplatili, aby dopadl dobře :-)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#14 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

hungar píše:pokud...je na něj dobrý test, jen nevím, zda si ten test nezaplatili, aby dopadl dobře :-)
Tak nějak. V časopise, kde ten test vyšel, měli reklamu přes celou zadní stranu časpisu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#15 Příspěvek od hungar »

tak jsem se díval ještě na nějaké články a přeaditivování je uváděno hlavně co se týče zimních vlastností, že při přeaditivování může být bod tuhnutí vyšší, jinak nic. takže beru zpět :-) jen mi bylo ještě řečeno, že více aditiv obecně zkracuje životnost DPF. ale raději o pár tisíc dříve čistit dpf než přijít o vstřikovače, čerpadla, turbou a podobné drahé dobrátky :-)
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od VRsix »

Jeste k 3.0TDI, neni to zrovna dobry motor, 3.0d je proti nemu nesmrtelny. Viz. unaveny napinaky rozvodu, vymenis olej, napinak se nantlakuje a mas potkana jeste na heveru. Neni to jedna pani povidala, stal jsem u toho kdyz se to potkalo :lol: Ty rozvody jsou tam proste problematicky.
civn
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 17.05.2014 00:00

#17 Příspěvek od civn »

VRsix píše:Jeste k 3.0TDI, neni to zrovna dobry motor, 3.0d je proti nemu nesmrtelny. Viz. unaveny napinaky rozvodu, vymenis olej, napinak se nantlakuje a mas potkana jeste na heveru. Neni to jedna pani povidala, stal jsem u toho kdyz se to potkalo :lol: Ty rozvody jsou tam proste problematicky.
tuto věc neslyším bohužel poprvé, další z věcí co v pravidelnosti na A6 3.0TDi odchází jsou klapky saní motoru. Touto slabinou ale trpěla 535D do roku 7/2005 také, potom to nějak BMW upravilo.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Pazdi »

skutečně na to trpěla 535? já zatím četl, že to bylo právě prošlo okolo 535d...že problém býval na 530 předFL
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od VRsix »

klapky ok, to se da, ale potkan je proste fatal error :)
Tomas535D
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#20 Příspěvek od Tomas535D »

Mám E61 535D 200kw cca půl roku. Najel jsem zatím 16000km a bez problémů. Celkem najeto 270tis převodovka měněna ve 250tis. Tankuju většinou prémiovou naftu OMV. V úterý jsem jel OV-Praha ježdění po Praze cca 70km a zpět. Tempomat na 160, spotřeba 7.55l, dlouhodobý průměr s tím že 60% je město mám 9.3l nejezdím klobouka ale zase zbytečně neplynuju. Spotřeba mě příjemně překvapila, čekal jsem o něco více. Ze začátku jsem měl obavy kdy se co vysere, ale zatím to vypadá na slušný kup. ťuk ťuk ťuk
Odpovědět