Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 mi sežrala za 5000km všechen olej
Zdravim, moje e39 523i 97 (m52) byla v únoru na výměně oleje, jelikož jsem jí nově koupil, tak abych měl klid. V servisu mi tam nalili olej Valvoline 5w-30 plnou syntetiku. Od té doby jsem najezdil přes 5000km a před pár dny jsem jel asi 200km po dálnici a po celé cestě mi doma lehce zacvakaly hydroštely. Po dalším nastartování zase dobrý. Druhý den jsem kouknul na olej radši a nic tam nebylo. Kontrolka mi neukazovala a motor běžel jako vždy, ale už jsem s ním radši nejel. Teď sháním olej a chtěl bych se zeptat co tam tedy nalít? Servisáci říkali, že je to hold starší motor, že by to určitě neřešil nějak extra, že je to prý šíleným vedrem a ten řidší olej prostě to auto víc sežere a že jde o to si to hlavně hlídat. Je pravda že jednou za čas mi z auta vyletí lehce modrej kouř při sešlápnutí plynu. Takže co za typ oleje do auta co zjevně žere olej? A proč se mi nerozsvítila kontrolka? Děkuju moc
Cau,dolej olej 5w-40 na znacce nezalezi,dolej po rysku a zjisti kolik presne oleje ti to sezralo za tech 5000km.Koukni pod auto jestli nekde nemas nejaky unik oleje pri nastartovanym motoru a rovnou skoukni cidlo hladiny oleje na vane jestli nemas rozpojeny konektor nebo utrzeny dratek.Pak ti bud cidlo nefunguje nebo nesviti dioda na pristrojovce.Diody na pristrojovce se daji odzkouset pres test.Presnej navod najdes nekde tady i video na youtube.Zatim
Já osobně bych různé viskozity oleje nemíchal. Ten 5w-30 bych vylil, stejně pro tenhle motor neni určenej a do našeho podnebnýho pásma neni úplně ideální.
Nalil bych tam nějakej 5w-40, vyměnil separátor oleje (ten taky umí někdy olej sežrat). Podle návodu to myslim může klidně brát 1l/1000 km.
Po výměně bych konroloval kolik si to veme za těch 1000 km, jestli třeba skoro ten litr, tak bych přešel na 10w-40, nebo přinejhoršim 10w-60.
No a taky samozřejmě kouknout, jestli někde neteče, nejčastějči těsněnim pod víkem ventilů nebo těsněnim pod olejovou vanou.
Nalil bych tam nějakej 5w-40, vyměnil separátor oleje (ten taky umí někdy olej sežrat). Podle návodu to myslim může klidně brát 1l/1000 km.
Po výměně bych konroloval kolik si to veme za těch 1000 km, jestli třeba skoro ten litr, tak bych přešel na 10w-40, nebo přinejhoršim 10w-60.
No a taky samozřejmě kouknout, jestli někde neteče, nejčastějči těsněnim pod víkem ventilů nebo těsněnim pod olejovou vanou.
Ok děkuju. Olej vyliju a hodim tam teda 5w-40.. Pod autem jsem nikdy olejovy fleky nemel. Samozrejme je to u tesneni trochu protekly, ale opravdu trosku.. Z e36ek mi vzdycky chcalo dost a nikdy jsem s olejem problem nemel.. Spis si myslim ze ten 5w-30 byl opravdu moc ridkej... Dekuju za rady, uvidime co to bude delat.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Dej 10W-40, pro tvůj motor je asi nejvhodnější.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov