Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

přidřený motor? M62

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#61 Příspěvek od Vesa88 »

Jak se tomuhle problemu vyvarovat? Krom kazdorocni vymeny funkcniho termostatu? Taky jsem mel oxidaci u kontaktu v ridici jednotce, takze me ceka vymena termostatu, ale prijde mi to jako skoda, kdyz vsechn funguje :(
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#62 Příspěvek od Quido »

V mém případě se jednalo o původní termostat, tzn. 13 letý.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Zas tak často se to dělat nemusí, ale ten termostat resp. vyhřívací tělísko prostě nevydrží věčně...

Už jsem zažil u E46 325i i to, že se opravila jednotka, klukovi jsem řekl, ať si nechá vyměnit ten termostat, protože ta oprava jednotky byla řešení následků a ne příčiny. No a za dva měsíce a 1500 kilometrů byla jednotka ve stejném stavu jako před opravou, prostě se na to vybodl. Tak to měl dražší o další opravu jednotky...

Ta nemrzka v kabelech umí udělat slušný bordel - rozežere všechno, co jí přijde do cesty, tj. všechno, co je v tom svazku.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#64 Příspěvek od Vesa88 »

Co kdyz nemam nemrzku , ale jen vodu? :)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Voda sama o sobě spolu s prachem dokáže elektrolýzu taky. Jedině snad, že sama nerozežírá bužírky, ale na to bych moc nespoléhal.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#66 Příspěvek od Vesa88 »

je mi to jasne, jdu do noveho termostatu, jine reseni neni :)
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#67 Příspěvek od ThomasOFP »

Díky za tip, hned zítra po práci se vrhnu pod kapotu a mrknu na elektriku. Je ale možný aby to mělo takovej vliv na tlak v okruhu?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To asi ne, ale jak už tady padlo - pokud nemáš v chladicím okruhu komponenty typu chladič apod. nové, existuje určitá míra pravděpodobnosti, že už prostě neustály tlak, který je u tohoto motoru standardní. Motor totiž běží na provozní teplotě cca 115 stupňů, což značí podstatně vyšší tlak než u u BMW jinak celkem standardních 88 stupňů. Já jsem měnil u sebe chladič kvůli prasklině v plastovém kusu u víčka expanzky vloni, byl tam od roku 2004.
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#69 Příspěvek od ThomasOFP »

no mám novou vodní pumpu, opravený chladič, veškerá těsnění ve vodním okruhu nová, víčko nádržky z druhého auta, díky tlaku dvě nové hadice a zítra mrknu na ty kabely. Je fakt možný, že se na to ty hadice prostě vyprdly no.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#70 Příspěvek od Vesa88 »

Mas vanosovej motor?
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#71 Příspěvek od ViktorDDD »

ja mám 540i (M62TU), nový termostat, nový chladič, niektoré hadice, expanzku, tesnenia, po zahriatí sa teplota chladiacej kvapaliny drží medzi 105 a 106st., keď stojím v kolóne tak 108
chladič som menil z dôvodu, že bol z časti upchatý, a správalo sa to tak, že zrazu z prevádzkovej teploty 105st. to behom pár sekúnd vybehlo na 115 a vtedy som to rýchlo odstavil a vypol, takže treba si dať veľký pozor na stav chladiaceho systému, pri tej prevádzkovej teplote motora stačí málo a zrazu je voda na 120

Vesa88: pri tom tlaku a teplote čo je v chladiacom systéme týchto motorov, by som tam ja osobne nechcel mať len vodu, je to iné ako na aute kde otvára termostat pri 80 a tlak systému ledva meratelný v desatinách baru

a teraz otázka do publika:
vrtá mi hlavou výmena termostatu za typ, ktorý otvára skôr, pre e31 840ci sa vyrábajú aj termostaty ktoré otvárajú pri 95st., alebo pri 85st., problém je, že ja mám vanosový motor, kde sa prichytáva hadica na obal termostatu tým systémom "quick-fit", avšak tie 85 a 95st. termostaty sú ešte na klasické hadice
otázka, neskúšal niekto, či sú samotné termostaty v tých obaloch rozmerovo totožné pre M62 a M62TU? a či sa dá z toho obalu bez poškodenia vybrať ten termostat a vymeniť
výhodou tohto "upgrade", by bolo spolu so znížením teploty vody aj čiastočné zníženie teploty oleja, a stíchnutie vanosov, tie mi začnú poklepkávať keď sa voda dostane nad 100st.

ďakujem
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#72 Příspěvek od ThomasOFP »

Veso mam bezvanos
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#73 Příspěvek od Vesa88 »

Tak to nic, ja mam Vanos a kdyz mi odchazela loziska na alternatoru (vodou chlazeny) mel jsem pekne natlakovany system a voda od altiku slysitelne varila :) Tak jsem si myslel jestli to nemuze byt tvuj problem :)
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#74 Příspěvek od tanner540i »

ViktorDDD: Cteni pro tebe - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostat-mod-

Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#75 Příspěvek od ThomasOFP »

tak jsem koukal na kabliky a jsou ok..
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

A na jednotku jsi koukal? I dovnitř? Jak jsem tu psal, může být problém i přímo v konektoru k čidlu hladiny oleje ve vaně, tam shora nevidíš...
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#77 Příspěvek od ThomasOFP »

jednotka tez ok, cidlo oleje jsem mel jeste nedavno vyndany i s vanou tim to neni.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#78 Příspěvek od ACDC »

Jako čerstvému majiteli 540i se mi ten návod velice zamlouvá. M62 má přece jen víc hadic (obzvláště s plynem), než 328i, kde jsem s tímto neměl problém. Napadali mne i šílenosti, jako z vadného termostatu opatrně odstranit spálený topný element a nacpat tam něco jako žhavičku, ale správně zregulovanou:-))) Pokud to někdo fakt zkoušel a osvědčilo se to-chápu že ano, dejte víc zkušeností..
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#79 Příspěvek od ViktorDDD »

tanner540i píše:ViktorDDD: Cteni pro tebe - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostat-mod-

Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..


diki za link, toto poznám, len som chcel vedieť či by nefungovalo také elegantné riešenie, že z M62TU obalu by som vytiahol termostat, a vložil tam termostat z 840ci, bez nejakých prerábiek
u bezvanos verzií je to plug&play

EDIT:
našiel som to, moc po nemecky neviem, ale podľa obrázkov to vyzerá že sa to dá spraviť aj na vanosovej verzii, vymeniť termostat v obale
cez leto to asi skúsim s tým 85st. termostatom

http://dremeier.gotdns.com/ionosphere/i ... stat-m62tu
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#80 Příspěvek od ThomasOFP »

Včera jsem odemkl skryté menu a motor ukazuje teplotu 65-75 stupňů, Ale má určitě víc a ručička teploty klesá když třeba jedu z kopce a brzdím motorem, termostat je asi zaseklej a nějaký čidlo teploty bude v háji.
Odpovědět