
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
přidřený motor? M62
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zas tak často se to dělat nemusí, ale ten termostat resp. vyhřívací tělísko prostě nevydrží věčně...
Už jsem zažil u E46 325i i to, že se opravila jednotka, klukovi jsem řekl, ať si nechá vyměnit ten termostat, protože ta oprava jednotky byla řešení následků a ne příčiny. No a za dva měsíce a 1500 kilometrů byla jednotka ve stejném stavu jako před opravou, prostě se na to vybodl. Tak to měl dražší o další opravu jednotky...
Ta nemrzka v kabelech umí udělat slušný bordel - rozežere všechno, co jí přijde do cesty, tj. všechno, co je v tom svazku.
Už jsem zažil u E46 325i i to, že se opravila jednotka, klukovi jsem řekl, ať si nechá vyměnit ten termostat, protože ta oprava jednotky byla řešení následků a ne příčiny. No a za dva měsíce a 1500 kilometrů byla jednotka ve stejném stavu jako před opravou, prostě se na to vybodl. Tak to měl dražší o další opravu jednotky...
Ta nemrzka v kabelech umí udělat slušný bordel - rozežere všechno, co jí přijde do cesty, tj. všechno, co je v tom svazku.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To asi ne, ale jak už tady padlo - pokud nemáš v chladicím okruhu komponenty typu chladič apod. nové, existuje určitá míra pravděpodobnosti, že už prostě neustály tlak, který je u tohoto motoru standardní. Motor totiž běží na provozní teplotě cca 115 stupňů, což značí podstatně vyšší tlak než u u BMW jinak celkem standardních 88 stupňů. Já jsem měnil u sebe chladič kvůli prasklině v plastovém kusu u víčka expanzky vloni, byl tam od roku 2004.
ja mám 540i (M62TU), nový termostat, nový chladič, niektoré hadice, expanzku, tesnenia, po zahriatí sa teplota chladiacej kvapaliny drží medzi 105 a 106st., keď stojím v kolóne tak 108
chladič som menil z dôvodu, že bol z časti upchatý, a správalo sa to tak, že zrazu z prevádzkovej teploty 105st. to behom pár sekúnd vybehlo na 115 a vtedy som to rýchlo odstavil a vypol, takže treba si dať veľký pozor na stav chladiaceho systému, pri tej prevádzkovej teplote motora stačí málo a zrazu je voda na 120
Vesa88: pri tom tlaku a teplote čo je v chladiacom systéme týchto motorov, by som tam ja osobne nechcel mať len vodu, je to iné ako na aute kde otvára termostat pri 80 a tlak systému ledva meratelný v desatinách baru
a teraz otázka do publika:
vrtá mi hlavou výmena termostatu za typ, ktorý otvára skôr, pre e31 840ci sa vyrábajú aj termostaty ktoré otvárajú pri 95st., alebo pri 85st., problém je, že ja mám vanosový motor, kde sa prichytáva hadica na obal termostatu tým systémom "quick-fit", avšak tie 85 a 95st. termostaty sú ešte na klasické hadice
otázka, neskúšal niekto, či sú samotné termostaty v tých obaloch rozmerovo totožné pre M62 a M62TU? a či sa dá z toho obalu bez poškodenia vybrať ten termostat a vymeniť
výhodou tohto "upgrade", by bolo spolu so znížením teploty vody aj čiastočné zníženie teploty oleja, a stíchnutie vanosov, tie mi začnú poklepkávať keď sa voda dostane nad 100st.
ďakujem
chladič som menil z dôvodu, že bol z časti upchatý, a správalo sa to tak, že zrazu z prevádzkovej teploty 105st. to behom pár sekúnd vybehlo na 115 a vtedy som to rýchlo odstavil a vypol, takže treba si dať veľký pozor na stav chladiaceho systému, pri tej prevádzkovej teplote motora stačí málo a zrazu je voda na 120
Vesa88: pri tom tlaku a teplote čo je v chladiacom systéme týchto motorov, by som tam ja osobne nechcel mať len vodu, je to iné ako na aute kde otvára termostat pri 80 a tlak systému ledva meratelný v desatinách baru
a teraz otázka do publika:
vrtá mi hlavou výmena termostatu za typ, ktorý otvára skôr, pre e31 840ci sa vyrábajú aj termostaty ktoré otvárajú pri 95st., alebo pri 85st., problém je, že ja mám vanosový motor, kde sa prichytáva hadica na obal termostatu tým systémom "quick-fit", avšak tie 85 a 95st. termostaty sú ešte na klasické hadice
otázka, neskúšal niekto, či sú samotné termostaty v tých obaloch rozmerovo totožné pre M62 a M62TU? a či sa dá z toho obalu bez poškodenia vybrať ten termostat a vymeniť
výhodou tohto "upgrade", by bolo spolu so znížením teploty vody aj čiastočné zníženie teploty oleja, a stíchnutie vanosov, tie mi začnú poklepkávať keď sa voda dostane nad 100st.
ďakujem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
ViktorDDD: Cteni pro tebe - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostat-mod-
Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..
Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..
Jako čerstvému majiteli 540i se mi ten návod velice zamlouvá. M62 má přece jen víc hadic (obzvláště s plynem), než 328i, kde jsem s tímto neměl problém. Napadali mne i šílenosti, jako z vadného termostatu opatrně odstranit spálený topný element a nacpat tam něco jako žhavičku, ale správně zregulovanou:-))) Pokud to někdo fakt zkoušel a osvědčilo se to-chápu že ano, dejte víc zkušeností..
tanner540i píše:ViktorDDD: Cteni pro tebe - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostat-mod-
Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..
diki za link, toto poznám, len som chcel vedieť či by nefungovalo také elegantné riešenie, že z M62TU obalu by som vytiahol termostat, a vložil tam termostat z 840ci, bez nejakých prerábiek
u bezvanos verzií je to plug&play
EDIT:
našiel som to, moc po nemecky neviem, ale podľa obrázkov to vyzerá že sa to dá spraviť aj na vanosovej verzii, vymeniť termostat v obale
cez leto to asi skúsim s tým 85st. termostatom
http://dremeier.gotdns.com/ionosphere/i ... stat-m62tu