Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Danek55
Registrovaný
Příspěvky: 49 Registrován: stř 23.07.2014 00:00
#1
Příspěvek
od Danek55 » čtv 24.07.2014 14:05
Zdravím,
měl bych dotaz.. je normální dolívat motorový olej cca po 3 týdnech až měsíci pořád dokola do e60 zhruba litr oleje ? Mám 530i a zdá se mi, že to žere moc oleje a to ani neteče pod autem. Díky za radu
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949 Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald
#2
Příspěvek
od mi00wa » čtv 24.07.2014 17:07
Pokud vím tak motory 530i (motor m54) žraly olej.
Jak budeš měnit další olej kup rovnou 5w40 či 0w40 (hustší)
Kolik máš naběháno a výkon?
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552 Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city
#3
Příspěvek
od jazet » čtv 24.07.2014 17:41
Kolik km za ty tři týdny ujedeš?
Totic
Člen Klubu
Příspěvky: 4057 Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
#4
Příspěvek
od Totic » čtv 24.07.2014 19:16
Nejvíc to dělává po krátkých pojížďkách a studený starty. A kterej benzín do toho leješ a jaký olej?
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949 Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald
#5
Příspěvek
od mi00wa » čtv 24.07.2014 19:33
Já liju zatím 5w30 klasika, ale mám diesela.
kvalitní (MOBIlL Castrol,atd...)
Mělo by to míň žrát.
Nejdřív ale vyměň odlučovač oleje !
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340 Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:
#6
Příspěvek
od WITT » čtv 24.07.2014 22:01
Proč sem pleteš naftu? On se ptal na 3.0i.
Hustějším olejem bych to asi neřešil, šel bych do GO.
Totic
Člen Klubu
Příspěvky: 4057 Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
#7
Příspěvek
od Totic » pát 25.07.2014 00:19
No tak to je taky rada za 20tisíc..
Asi vhodnější olej a vyměnit odlučovač by na začátek vyšel levněji.. já jsem si všiml, že to žere olej jinak na obyč Natural95 a 98.
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194 Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno
#8
Příspěvek
od Sonny » pát 25.07.2014 14:54
a taky to zere mnohem vic, kdyz tomu slapes za krk
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387 Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..
#9
Příspěvek
od prase007 » sob 26.07.2014 01:08
Já dolejval 1 l na 1 výměnu oleje N52B30, tzn cca po 20.000 km což mi přišlo vcelku férový. Jestli to žere víc, tak to asi neni úplně v cajku.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483 Registrován: úte 20.11.2012 01:00
#10
Příspěvek
od kadli » sob 26.07.2014 07:04
V dnesni dobe je normalni podle vyrobcu dolejvat 1l na 1000km. Pisou to pomalu ve vsech manualech k autum. Haji se tim, protoze dnesni auta jsou normalni nizkoobjemovy sracky az na nejaky vyjimky. U Tebe by to chtelo nechat udelat tlakovou zkousku, aby se zjistilo, kam ti ten olej mizi. Jestli jde prez krouzky, nebo prez ventily a nebo nekam jinam.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416 Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:
#11
Příspěvek
od matiz » sob 26.07.2014 11:17
Ono je to trosku zavadejici. V prvni rade nezalezi na tom jak casto, ale za jakou ujetou vzdalenost. Kdyz kazdy den najede 150km, coz neni vubec nerealne pro nekoho, je to mesicni najezd okolo 5k km a pokud je tam n52, jako ze nejspis ano, zase takova tragedie to neni a je treba se s tim nejspis smirit. Pokud je to ale na najezd co ja vim treba 1000km, asi bych to zacal resit.
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340 Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:
#12
Příspěvek
od WITT » sob 26.07.2014 20:15
Tak on jeste nenapsal jaky motor presne ma..
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336 Registrován: pon 06.11.2006 01:00
#13
Příspěvek
od knedlifek » ned 27.07.2014 16:05
Furt jsi neřekl, kolik má auto najeto a jaký máš nájezd. Ale je dáno, i v příručkách , že auta už z výroby žerou olej a nemusí u různých aut vydržet od výměny do výměny - jako snad nežravější Porsche cayene. Pokud doleješ za 5000km/1L Tak je to dost, ale na repas je to málo, ale neznámená to, nekouknout na auto odkud se to bere, jestli to žere nebo teče a to těch míst teda je.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361 Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava
#14
Příspěvek
od gsicbr » ned 27.07.2014 21:46
tak se mi trochu zdát, že píšeme pro něj, ale tak trochu bez něj. Je fakt těžký radit někomu kdo se nezapojí do vlákna, který založil.
vita11
Moderátor
Příspěvky: 2229 Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
#15
Příspěvek
od vita11 » ned 27.07.2014 22:27
taky bych to tak viděl
zeptal se a od té doby tady nebyl
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387 Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..
#16
Příspěvek
od prase007 » pon 28.07.2014 08:21
On si zase vzpomene, až bude dolejvat olej a přijde to sem zkontrolovat
vita11
Moderátor
Příspěvky: 2229 Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
#17
Příspěvek
od vita11 » pon 28.07.2014 09:46
za měsíc
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau
Totic
Člen Klubu
Příspěvky: 4057 Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
#18
Příspěvek
od Totic » pon 28.07.2014 15:27
Co ty N53ky? Jsem slyšel, že tam už v pohodě a nežerou jako proražená vana
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387 Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..
#19
Příspěvek
od prase007 » pon 28.07.2014 15:28
tak to je snad první dobrá věc, kterou o nich slyšim
vita11
Moderátor
Příspěvky: 2229 Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
#20
Příspěvek
od vita11 » pon 28.07.2014 15:50
já dolévám tak 1,5L mezi výměnama (15tis km), hodně lidí dokonce nedolévá vůbec
jinak s motorem obecně, až na zvuk na volnoběh, jsem spokojen ... možná jsem měl štěstí
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau