Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 -dpf - odstranění, vyčištění. - změna - nový - kde?
Ahoj, tak dnes se mi dpf ohlásil na idrive, zkoušel jsem dálnici a nic cc 120km. Tedy proč házím toto téma. Část měsíce se s autem jezdí pouze do krámu a pote jedu dálku především po dálnici několik stovek kilometru. Nejdříve bych chtěl v domácích podmínlach vyčistit filtr. Vyndat ho a prolejt ho wapkou, případně nějakým sajrajtem co mám doma. Poté kdyby se něco pokazilo a nefungoval stále, tak vykuchat, ale co jsem koulal, ze potom rezonuje nebo se změní hodně zvuk. Je to pravda? Kdo by byl ochotný poté nakodovat na Praze západ? Díky zapoměl jsem napsat, ze se jedna face lift 530xd
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
knedlifek píše:Ahoj, tak dnes se mi dpf ohlásil na idrive, zkoušel jsem dálnici a nic cc 120km. Tedy proč házím toto téma. Část měsíce se s autem jezdí pouze do krámu a pote jedu dálku především po dálnici několik stovek kilometru. Nejdříve bych chtěl v domácích podmínlach vyčistit filtr. Vyndat ho a prolejt ho wapkou, případně nějakým sajrajtem co mám doma. Poté kdyby se něco pokazilo a nefungoval stále, tak vykuchat, ale co jsem koulal, ze potom rezonuje nebo se změní hodně zvuk. Je to pravda? Kdo by byl ochotný poté nakodovat na Praze západ? Díky zapoměl jsem napsat, ze se jedna face lift 530xd
Jak to myslíš ohlásil na idrive, jako jeho přednastavená živostnost, nebo že je přicpanej?´
Jinak pokud máš předfacelift, tak je dpf pod autem, u faceliftu je to trochu složitější. Nejlepší je koupit nějakou chemii a mít k dispozici wapku.
Ze mama navštívit servis. Je to klasická hláska, co se píše když je ucpanej, vypne se i regenerace. Mám po face lift. Je hned vedle motoru. Necham to známému v servisu. At si pořadí. Jak tedy rikas, vap je jasná a pak si arvu a něco na motory, je pak potřeba vyresetovat? Asi ne vid, ona mi totiž po vypnutí motoru zmizi a někdy po několika kilometrech se ukáže.
U e60 po faceliftu je v jednotce motoru nastavena vzdalenost pro dpf 250000km, potom to zacne psat ze ho mas vymenit. Jediny zpusob jak se te hlasky zbavit je nastavit novy dpf pres diagnostiku. Kdyz se to ale udela u stareho nevycisteneho filtru, pujde brzo do kopru, protoze to bude regenerovat jako u noveho filtru.
Takze doporucuju vycistit a smazat nebo vymenit a smazat.
Takze doporucuju vycistit a smazat nebo vymenit a smazat.
Tak jsem se včera rozhodl ho vyčistit. Vyndani bylo stasne utržené šrouby a tak. Ale abych se dostal k samotnému čištění, tak po vyndani jsme ho prolili válkou, což bylo dobře pouze pro vyčištění na povrchu. Alenasledne jsme vyměňovali vzduch a vodu jakmile už neprotejkal bordel, tak jsme dávali roztok co se používá na čištění letadel ( velmi penivy a agresivní). Následně opět vodou a vzduchem dokud se pěna nebyla čistá, byl to opravdu humac, ale čekal jsem i ten filtr uasratej na první pohled, ale nic takového nebylo, pouze zezacatku neprotekala voda. Vymazali jsme adaptační hodnoty a zatím se nic neukázalo. Tak drzte palce.
Jendix píše:knedlifek píše:Ahoj, tak dnes se mi dpf ohlásil na idrive, zkoušel jsem dálnici a nic cc 120km. Tedy proč házím toto téma. Část měsíce se s autem jezdí pouze do krámu a pote jedu dálku především po dálnici několik stovek kilometru. Nejdříve bych chtěl v domácích podmínlach vyčistit filtr. Vyndat ho a prolejt ho wapkou, případně nějakým sajrajtem co mám doma. Poté kdyby se něco pokazilo a nefungoval stále, tak vykuchat, ale co jsem koulal, ze potom rezonuje nebo se změní hodně zvuk. Je to pravda? Kdo by byl ochotný poté nakodovat na Praze západ? Díky zapoměl jsem napsat, ze se jedna face lift 530xd
Jak to myslíš ohlásil na idrive, jako jeho přednastavená živostnost, nebo že je přicpanej?´
Jinak pokud máš předfacelift, tak je dpf pod autem, u faceliftu je to trochu složitější. Nejlepší je koupit nějakou chemii a mít k dispozici wapku.
Jen pro upřesnění , před FL může mít také dpf hned za turbem ( vedle motoru ) společně s katalyzátorem... viz verze 3,0d 170kw

Knedlifek: Před více než rokem jsem to tu řešil, dělal jsem to úplně stejně - ve chvíli, kdy mělo auto najeto 250 tis. km, objevila se hláška ohledně výměny. Nechal jsem ve filtru několik desítek hodin působit Supermafrasol, pak dlouhé čištění WAPkou a tlakovým vzduchem, nakonec ještě sušení proudem teplého vzduchu atd., po namontování vymazání chybové hlášky. Naskočil nový interval 250 tis. km a ten se mi zase odečítá. Od té doby mám najeto něco pod 20 tis. km a vše zatím v pohodě, takže buď celkem klidný. Cca po roce od čištění jsem byl na diag. u Snejka, testnul i DPF a říkal, že je na 50% životnosti, takže určitě to čištění mělo nějaký efekt (škoda, že jsem nenechal udělat ještě jeden check už před čištěním). Každopádně doporučuju každému řešit to včas a čistit už za téhle situace, přestože auto přes rozsvícenou hlášku jezdí dál normálně, a nehrotit to dlouhodobě až do totálního zanesení filtru, protože to už v řadě případů bude na čištění pozdě.
P.S. Taky mám předface a DPF v jednom kusu s katem, r.v. 10/2006 - "mezityp" 170 kW.
P.S. Taky mám předface a DPF v jednom kusu s katem, r.v. 10/2006 - "mezityp" 170 kW.
Já mám najeto cca. 235tis. Ale poslední dobou špatně štace. Me samotné čištění trvalo cca 1hodinu. Ale az do te doby co nic špinavého nevytejkalo. Ale jsem rad, ze jsi napsal svou pozitivní zkušenost. To mi pro klid v duši udělalo radost. Doufám, ze vymazanim adaptacnich hodnot se opravdu vymazal interval. Jak moc jsi ho mel na pohled zanesenej? Já vůbec.
Na to, jestli se interval DPF vymazal, koukni do iDrive, aspoň já to mám ve stejném menu, jako je interval výměny oleje, životnost brzdových destiček, termín STK+ME atd. EDIT: Já mám ale předface; ty máš koukám poface, tam už tuším interval DPF z nepochopitelných důvodů z iDrive zmizel.
Jinak já jsem filtr taky neměl nějak viditelně zanesený. Popis tehdejší operace vč. fotek tu je k nalezení v jiném topicu, koukni sem:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 2&start=30
Jinak já jsem filtr taky neměl nějak viditelně zanesený. Popis tehdejší operace vč. fotek tu je k nalezení v jiném topicu, koukni sem:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 2&start=30
Na už to v odrive nemám. Ale je pravda, ze mi to už nevybehlo a to jsem najel cca 40km jinak mi to vybehlo po par kilometrech. Taky se mi zda, ze to méně žere, ale výkon nepozoruji. Ale koukal jsem jak ti to strikalo s válkou na druhebstrane, to me vytejkalo pouze vždy zespodu. Nejlepší pro me byl i vzduch ten udelalal nejvíc s cisticem s vodou.
knedlifek píše:Ahoj, koupil jsem nový za 13tis. Auto jede jedna báseň tak snad vydrží. Je to hodně znát na jízdě motoru.
Kto je vyrobca toho DPF? Vyzeral profesionalne vyrobeny a vsetko sedelo?
Tiez rozmyslam nad vymenou (530xd LCI, DPF + kat) ale nasiel som len negativne skusenosti s DPF z druhovyroby a vyzeraju ako zvarene v garazi. Original ma zo strany motora tepelny stit a na foto nahrad som nic take nevidel.