Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

523i spotřeba, troubleshooting, NIVO angeleyes a další

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od YuriiGT »

Čau, před pár měsíci jsem si pořídil 523i touring s M52B25 a datem výroby 10/99, za tu dobu co auto mám jsem už stihnul vyřešit pár problémů co mne nejvíc trápily (vadná servopumpa s hadicema, těsnění pod oil housingem, ježek a podobné koniny)
Taky jsem si pořídil BMWscanner 1.4 ale INPA mi pořád odolává :(

Mám pár dotazů na věci se kterými se trápím nejvíc.

1.) když je opravdu teplo kolem 30 stupňů, stává se, že se při rychlejší jízdě rozsvítí kontrolky ABS DSC a brzd s tím, že přestane fungovat ABS a a tempomat je najendou nepoužitelný protože neustále zrychluje a šíleně cuká.
Pokud těsně před rozsvícením kontrolek třeba i jen lehce šlápnu na brzdy, spustí se i na úplně suché silnici ABS

2.) klima se mi zdá že nechladí ale diagnostika nehlásí problémy s tlakem ani nedostatek média, topí to prozměnu perfektně. Má význam zkušet jí nechat naplnit?

3.) spotřeba se mi zdá podle ohlasů na internetu relativně vysoká, i s lehkou nohou jezdím kombinaci město 30% dálnice 70% za 13,5 LPG a 11 benzínu a při jízdě čistě ve městě je spotřeba 15,5 a 13... dá se s tím něco dělat?
Kamarád se singlevanos 528i jezdí za 11 plynu ve městě a to jezdí vcelku zostra.

4.) Chtěl bych trochu poladit NIVO a permanentně přizvednout zadní část auta. Nechci od toho žádný offroad výkony ale občas se dostanu na špatné cesty a jsem akorát nervózní z toho, jak je zadek proti čumáku nízko :(
Bohužel přes bmwscan to neumím a INPA se mi brání. :(

Rád bych se třeba i sešel s některými z Vás co máte víc zkušeností a stejný proaktivní přístup k autům a jejich problémům jako já :)
Jsem z Prahy a občas i z Berouna :)
rzich
Registrovaný
Příspěvky: 420
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Bydliště: Staré Město (u UH)

#2 Příspěvek od rzich »

3)...spotreba na mesto je v pohode urcite .........ty OHLASY ja uz ani nekomentuju........ treba ted za tyden po Londyne dokonce prumer 16l (podle budiku)Nevim jestli je tam neco spatne ale na dalnici pokud jedu podle knizky tak to sedi.JEDINE ze by ta kraknsa(98Tour 2.3i A) nesnasela mesto!
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#3 Příspěvek od Angelos »

2) Určitě zkusit naplnit.
4) Máš SZ ;)
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#4 Příspěvek od Rady523i »

mam taky 523i ale sedan a spotřeba kombinovaná je kolem 9,5 L /100km
a jedinny problem ktery ted řeším je že mi po dvou letech co to auto mam zrejme originalní čidlo polohy vačky a ted jsem cca tri mesice jej vymenil a odešlo zase , i když to byl díl od delphi , z auto kelly , nesetkal se nekdo s toto chybou taky
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od YuriiGT »

Spotřeba: je ale divná... bylo mi řečeno, že to teoreticky může dělat zanesený odlučovač oleje, svůj díl na tom bude mít i jedno zadní ložisko který už docela pěkně hučí a brzdy který by snesly trochu povyměňovat a seštelovat. Gumy mám víceméně permanentně lehce přehuštěný cca 0,3 bar nad tabulkový hodnoty takže by to taky mělo žrát míň ale reálná spotřeba při jízdě "na klobouka" je furt dost vysoká.

Jinak tyhle chyby mi vyhodil BMWScanner co se týče motoru a brzd:
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> E3/B1 - Ox.-s.control deviation, bank 1, too large
E4/B9 - Ox.-s.control deviation, bank 2, too large
CB/BA - Ox.-sensor control, bank 2, control limit
CA/BA - Ox.-sensor control, bank 1, control limit
D1/AA - Anti-tampering protection EWS
Shadow-memory:
E3/B1 - Ox.-s.control deviation, bank 1, too large
E4/B9 - Ox.-s.control deviation, bank 2, too large
CB/BA - Ox.-sensor control, bank 2, control limit
CA/BA - Ox.-sensor control, bank 1, control limit
D1/AA - Anti-tampering protection EWS
32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump
7F/02 - Activation, solenoid valve, suction-jet pump

ABS -> 18/04 - Wrong impulse ring
Závady Ox senzorů beru jako důsledek jízdy na plyn ale ten zbytek mi přijde jako věci co by spotřebu moc ovlivnit nemusely.
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od YuriiGT »

Tak díky Angelosovi NIVO přizvednuto a dostal jsem i pár tipů jak instalovat INPA.

ANGELEYES :
Plánuju důkladně přeleštit a přetěsnit světla tak bych si do prefacelift světel chtěl přidat angeleyes jakej průměr se tam dá vložit? Nechci to rozebírat kvůli změření rozměrů než budu mít ty AE
Pořád rozmějšlim RGB LED a mezi CCFL

ODEMYKÁNÍ :
Další dotaz, občas se mi při odemčení dálkou nedeaktivuje alarm a při podržení tlačítka mi okna sjedou jen o kousek... odhaduju to správně na baterku v dálkáči?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#7 Příspěvek od Tompo »

O kolik jsi zvedl zadek na NIVU?

Já jsem dal 3cm a je to celkem znát na stabilitě, ale vypadá to daleko lépe a už se hlavně nebouchám do hlavy o dveře:-). Ještě mě čekají vzpěry víka, už teď při těch přímrazcích mi to ráno padá na hlavu.
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od YuriiGT »

Původně to bylo asi 0,5cm, teď je tam asi 4cm mezera. Dost to teď ztvrdlo takže přes retardéry kde se auto původně zhouplo skoro skáču :D Ale už chápu proč je ve výčtu výbavy napsanej sportovní podvozek 8) :lol:
WildPitbull
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#9 Příspěvek od WildPitbull »

Prosim jak se prizvedava zadek na e39 touring r.v 2000(mechy)diky
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od YuriiGT »

Musis si sehnat obycejnej diagnostickej kabel a software INPA v nem se da zvysovat i snizovat podvozek, xenony i realtime diagnostika :) Akorat instalace na novejch pocitacich s W764bit je docela voser, jeste se mi to nepovedlo :(
Odpovědět