Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vymena IHKR -> IHKA

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
zde je vysledek prace vymeny IHKR -> IHKA na e39 530d touring 2002.
Stejne jsou to provadel na e38. Sporakove ovladani je proste na nic. Moc dobre regulace tepla nefunguje. Mel jsem zatim smulu, ze jsem koupil auto s dobrou vybavou za dobre penize v dobrem stavu, ale pouze se sporakovym ovladanim :)

pokusim se sepsat navod, pro ty, kteri by se do toho chteli pustit. Je to pouze o tom mit trpelivost a trochu znalosti v elektrice vozu. Ja vychazel pouze z WDS dostupnych schemat. Nyni jsem to jiz delal po treti je to to prace na 2 cele dny.


Soupis potrebneho elektro materialu:
1. vodice ja pouzil o 0,5mm, minimalne 4 ruzne barvy, ale da se i jedna, je to pouze o orientaci. Da se pouzit vodice o 0,25mm. Celkem jsem potreboval asi 20metru. 3x vodice od vodnich ventilu s cerpadlem. 4x vodice od cidla smradu na sahare
2. nejaky husi krk na tyto vodice. Staci 3metry
3. nejaka smrstovaci buzirka asi 1m. Na tyto kabely
4. nejaka izolacni paska
5. cin + kalafuna

Soupis potrebnych veci pro IHKA jednotku.
1. samotna IHKA jednotka
2. ovladaci klima panel
3. cidlo smradu AUC
4. vodni ventili + vodni cerpadlo.
5. hadice na vodu.
6. Solarni sensor, pokud je. Ale je zde potreba udelat pro nej diru do palubky


Video na youtube, ze ktereho jsem vychazel: https://www.youtube.com/watch?v=Nnw3H8wX_Jk

Ted demontaz IHKR modulu
1. zacneme tunelem mezi prednima sedackama.
a) Vyloupneme zadni vydech ventilace. Povolime sroubky a maticky, ktere drzi schranku.
b) Sundame tapec kolem radici paky a rucni brzdy. Nyni se objevi dalsi sroubky, ktere povolime
c) Vyloupneme vypinace, zamek + varovne svetla. Tam se ukaze dalsi sroubek. Pak povolime sroubky kolem rucni brzdy.
d) Pro zapalovac je konektor, ktery vypojime + popelnik.
e) Sundame bocni tapeci kolem prednich sedacek. Pak jsou z kazde strany dva sroubky. Aby se ke sroubkum dalo dostat, je potreba sedacky nejdrive jednu a pak druhou krajni polohu
f) Nyni by mel byt stredovy tunel uvolneny
g) Odpojime stary IHKR klimapanel, odpojime bovdeny
h) Odpojime panel s tlacitky
Pokud jsme na nic nezapomeli, mel by jit stredovy tunel ven. Trochu bude potreba zapasit s radici pakou a rucni brzdou.
Narocnost teto casti je asi 1hod

2. Demontaz navigace
a) sundame okrasne listy kolem cele palubky. Ja jsem tu vyloupl spachtli, pod listama jsou sroubky
b) Sroubovakem sundame ramecek kolem displaye
c) Je tam celkem 5 malych sroubku, ktere drzi dispay
d) Odpojime konektory a display ven
Asi na 30min


3. Demontaz plastu kolem ridice + kolem volantu
4. Demontaz kastliku pred spolujezdcem - je to pekny oser nejnarocnejsi na cele operaci, chce to nervy, protoze je tam pojistkova schranka. Trik, cele pojistkove pouzdro drzi v kolejnici, lze to vyklesnout
5. Nyni sundame horni dil palubky
a) Povolim sroubky, ktere jsou pod listamy.
b) Z boku pod cernou mini kritkou jsou sroubky, ktere drzi casti pod kteryma jsou 10 srouby co drzi horni palubku.
c) Vyloupneme kryt predniho airbagu
d) Sundame kryty bocnich aurbagu. Pod krytkou s napisem Airbag jsou srouby, ktere to drzi. Tady opatrne, pouzit spachtli, at neulomime packu
e) Pouzijeme torx 10 k sundani ramecku kolem budiku. Zde si doporucuji vyfotit, jak tam vede kabelaz.
f) Zde jiz bude potreba odpojit baterii, totiz po odpojeni vypinace svetel se svetla rozsvitila
g) Odpojime vypinace + potenciometry naklonu a intenzity osvetleni a vymontujeme palubku.
h) Nyni by palubka mela byt uvolnena
ch) Odpojime bovden k topeni
i) Odpojime gps antenu. Konektro je pouze vytahovaci, neni potreba tocit
j) Odpojime airbag a vymontujeme ho.
k) Palubka je venku :)
Snad jsem na nic nezapomel :)
Asi casove nejvice narocne 3 az 4hodiny


6. Sundani ocelove trubky
a) Vyfotime, at vime kudy jde kabelaz
b) Povolime 10mm srouby kolem volantu
c) Povolime vsechny 10mm srouby co vidim
d) Na trubce jsou pridelane nejake relatka a jednotky, odpojime pouze konektory, neni potreba je sundavat.
e) Kastlik spolujezdce je pouze kabel ke svetlu + kabel k rucni svitici baterce a vypinace otevrenenho kastliku
f) Jinak tam zadny oser nebyl a trubka by mela jit ven
Asi na 1hod


7. Nyni se presuneme do motoroveho prostoru
a) odpustime trochu fridexu, asi 2l
b) Vyhodime privod cerstveho vzduchu do teponi, vyhodime pilove filtry
c) Odpojime vodovodni hadice
d) Odpojime klimatizaci. Ja jsem si nechal odsat napln, ale zustalo tam jeste neco
e) Vyhodime ven vodovodni elektroventil.
f) Jsou tam tri 6mm sroubky, ktere drzi celej IHKR modul. Ten prostredni je zdradnej, je to pouze krytka!!!
Asi na 30minut


8. Nyni jiz IHKR modul pujde ven. Prvni cast cele prace je hotova. 8hodin prace

Reverznim postupem budeme to co jsme vymontovali vracet zpet.

9. Pripravime si jiz IHKA modul topeni. Vlozime do vozu. Tady je lepsi, kdyz budute mit nekoho k ruce. Velka tezka jednotka.

10. V motorovem prostoru dame nove ventili topeni, nyni jiz dualni pro ridice a spolujezdce.
a) Zapojime hadice.
b) Natahneme fungl novou kabelaz k modulu topeni. 2 vodice ovladani ventilu a 1 vodic k cerpadlu. Ukostrime na prvni nejblizsim kostricim miste :). Zde je potreba si overit, zda cerpadlo tlaci vodu spravnym smerem.
c) Natahneme kabelaz pro AUC cidlo smradu. Zde potrebujeme 4 vodice, ktere natahneme k modulu topeni.
Zde jsem resil kudy protahnu vodice do kabiny. Na strane ridice, kde jsou ventili jsem si udela dirku kolem bovdenu otevirani predni kapoty. Na strane druhe pro AUC cidlo, jsem natahl kabelaz pres box, kde jsou jednotky a vetraci otvorem k modulu topeni.
d) Podle schemata zapojim nove vodice do konektoru.
e) Provizorne zapojim palubovku a zapojim zpet baterku po zapnuti klicku, by se topeni melo rozjet !!!!!! :) :)
f) Zahrejeme motor a overime regulaci topeni a pripadnou netestnost hadic

S navodem budu pokracovat zitra. Pro jistotu si to ulozim. Prilozim i foto dokumentaci a schemata.

Pokud by se nekdo do toho chtel pustit, poradim. Parkrat se to tu jiz resilo.

H.
Přílohy
Hotovo, vse je dokonceno, zbylo 6 sroubku
Hotovo, vse je dokonceno, zbylo 6 sroubku
resize_20141019_095118.jpg (94.49 KiB) Zobrazeno 2857 x
Test funkce, novej panel
Test funkce, novej panel
resize_20141018_172026.jpg (122.75 KiB) Zobrazeno 2857 x
Nova kabelaz je uvnitr
Nova kabelaz je uvnitr
resize_20141018_145431.jpg (119.38 KiB) Zobrazeno 2857 x
Kabelaz od AUC cidla vedena pres box
Kabelaz od AUC cidla vedena pres box
resize_20141018_134322.jpg (106.79 KiB) Zobrazeno 2857 x
Kabelaz od ventilu a cerpadla
Kabelaz od ventilu a cerpadla
resize_20141018_132816.jpg (122.22 KiB) Zobrazeno 2857 x
Modul IHKR je venku
Modul IHKR je venku
resize_20141018_113931.jpg (109.96 KiB) Zobrazeno 2857 x
Pred
Pred
resize_20141017_164644.jpg (82.15 KiB) Zobrazeno 2857 x
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

Slibene pokracovani....

V priloze jsou schemata jak je zapojenej modul topeni

vysvetlivky
A11 - modul topeni
F9, F20 - pojistky
K13 - relatko vyhrevu zadniho okna
A6000 - DDE nebo DME jednotka
Y4 - jednocestny/dvojcestny ventil topeni
M37 - vodni cerpadlo
B8 - cidlo tlaku klimatizace
B11 - cidlo teploty radiatoru v topeni - ridic
B12 - cidlo teploty radiatoru v topeni - spolujezdec
B14 - cidlo teploty klimatizace
N2 - jezek :)
M36 - servopohon klapky cerstveho vzduchu pouze IHKR
B26 - cidlo teploty v prostoru ridicovych nohou, zde se bere podtlak z motoru, u me z toho sel smrad a piskot :(
Y2 - neni zapojeno u DDE
Y28, Y29 - pro zasobnik teple vody - nemam pouzito
R34 - cidlo teploty v zasobniku teple vody

B414 - AUC cidlo smradu
B66 - solarni cidlo
M111 - servopohon klapky cerstveho vzduchu pouze IHKA
M153, M154, M35, M41, M177 - servopohon klapky vzduchu
A14 - pokud mame starsi verzi webasta bez K-bus sbernice je zapojeno takhle


Takze kdyz si date tyto informace dohromady, tak zjistite, ze to neni slozite. Vsechny cidla, servopohony jsou na IHK* modulu, je k tomu i konektory.
Musime pouze natahnout kabel pro ventily topeni + vodovodni cerpadlo + AUC cidlo smradu.
Zapojit konektor podle schematu a je to. Ja solarni cidlo nezapojil. Nechce se mi delat diru do palubky

Schema se trochu lisi jestli mate e39 pred faceliftem nebo po. Trochu se to lisi benzin/nafta.

Pak je jeste potreba si nakodovat novy klimapanel pres SSS nebo DIS. Video navod pridam pozdeji.

Celkem je to prace na 2 dny. Coz se da. Na e39 je to neco jednodussi, nez na e38.
Good luck
Přílohy
IHKR_schema.pdf
(125.56 KiB) Staženo 115 x
IHKA_schema.pdf
(149.98 KiB) Staženo 101 x
E39_IHKA_new.pdf
IHKA modul
(42.83 KiB) Staženo 110 x
E39_IHKR_new.pdf
IHKR - sporakove ovladani
(39.27 KiB) Staženo 111 x
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mika_hakkinen »

Nyni by mel byt navod kompletni. Pokud by nekdo potreboval fotky, jak se postupuje. Tak se staci ozvat.

Podekovani panu milanuz@seznam.cz prodal mi cely modul a ma spoustu jinych dilu :)
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
tak jak jsem si myslel, ze pres SSS nebo DIS nakoduji novy IHKA modul a budeto. Tak mam asi nejaky problem.
V DIS jsem dal moznost Recording. Ale nic ohledne IHKA to nepise. Kdyz dam Retrofit, tak to chce neco mazat.
Poradi mi nekdo. Jinak auto si porad mysli, ze je tam IHKR.
H.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#5 Příspěvek od airbone »

jasne ze si to mysli ze tam je IHKR, pretoze v ZCS je nakodovany IHKR.
Najlepsie je pouzit NCS, vycitat ZCS kod a zmenit v nom vybavu v retazci SA na IHKA (potrebujes ZCS generator, ale to nie je problem), potom novy ZCS ulozit do IKE,. EWS a LCM a potom sa ti v kodovani zobrazi uz IHKA a panel mozes bez problemov nakodovat.
DIS alebo PROGMAN nestuduje ake jednotky mas v aute, ale vycita si ZCS kod v ktorom stoji ze mas IHKR, tak hlada IHKR a nie IHKA.
Myslim ze mozno aj v DIS sa da zmenit ZCS, skus pohladat ci tam neni retrofit pre IHKA, ale to neviem.....
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
presne toto je potreba udelat. Ale sam si to netroufnu. Nikdy jsem toto nedelal a nikdy jsem ani nevidel toto nekoho delat.
Pres NSCExpert dokazi pouze kodovat funkce, ale nemenit ten ZCS key.
Jsem z Brna. Pokud je tu nekdo kdo rozumi a kdo nekdy neco podobneho delal?
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#7 Příspěvek od _milan_ »

zkus místního člena : mentuli - http://bmwdiag.cz/
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#8 Příspěvek od airbone »

skus klubaka "Horys"
je v blizko Brna (BRNO CHRLICE) a mal by to bez problemov zvladnut. Ak sa ti s nim nepodari spojit cez sz, tak mi napis, dam ti na neho kontakt.
Ono je to v podstate jednoduche, v NCS su nato jednoduche prikazy. ZCS vycitas lahko a potom sa len jednoducho zmeni, vypocita novy checksum a nasledne zapise do pozadovanych jednotiek funkciou ZCS_SCHREIBEN. Potom sa moze nakodovat IHKA ktora nabehne namiest IHKR.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#9 Příspěvek od airbone »

malo by to byt SA534 Klimaautomatik mit eiwertertem umfang a to je v retazci SA pozicia 6, treba pridat 8-micku. (hexadecimalne)
pozri ake cislo tam mas teraz
neviem ci pre IHKR existuje nejake sa alebo nie, skus dat spravit vypis vybavy podla VIN
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
VIN dekoder nasel toto poslednich GS73833.

Informace z NSCexpertu se vlozim odpoledne.

Code Serienausstattung Standard Equipment
S266A BMW LM Rad Radialspeiche 48 BMW LA wheel, radial spoke 48
S470A Isofix-System Isofix-System
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S386A Dachreling Roof railing
S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S473A Armlehne vorne Armrest front
S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger
S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat

Code Information
S555A Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control


Pres NSCexpert jsem zjistil rozdil mezi (LWS,KMB) a IKE ukazuji rozdilne informace. Takze je tu i jina pristrojovka. Takze se to asi cele opet zeslozitelo.

H.
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#11 Příspěvek od mentuli »

Já ti to v pohodě vyresim.. Ike nebo kmb na to vliv nemají...
Odpovědět