Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 530i V8, renovace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Bozzek »

Už od střední školy mě fascinovaly staré ameriky (camaro,mustang,charger atd.), zvuk nenažraného osmiválce mi přirostl k srdci. Časem, vzhledem ke svým finančním možnostem, jsem musel od amerik ustoupit a podívat se po něčem jiném. První auto e36 316i, motor spíš tak do sekačky nebo feldy. Prostě jsem šáhl dost vedle a brzy ho zas prodal. Mladej, blbej, nenechal jsem si poradit, ale to už je jinej příběh.

Nakonec jsem narazil na V8 530i, stav teda dost nic moc, ale nebál jsem se toho. Tlumiče v háji, prorezlá podlaha, bylo a je na tom dost práce. S tim jsem do toho šel, že si pomalu postavím svůj sen a naučim se něco o autech.

Jenže čim víc se v autě hrabalo, tim víc problémů se odkrylo (asi klasika u veteránů).
Každopádně tu káru miluju a rád bych ji zrenovoval co nejvíc to půjde a peníze dovolí. Garáž bude v brzké době a mám možnost si půjčit i dílnu od mechanika se zvedákem a veškerým nářadím.

Nejdříve poskytnu info o autě a v dalších příspěvcích se rozepíšu s čim potřebuji poradit.

přesný typ : E34 530i V8, sedan, automat
rok výroby: 1993
najeto: cca 260 000 km
koupeno: začátek září 2014
počet majitelů: no druhej ani třetí nejsem :D

závady při koupi:
hardy spojka KO
zaslepené zámky a nefunkční dálka (s tim byla celkem sranda)
podlaha u řidiče hoodně vyrezlá (jak moc jsem zjistil až později)
přední tlumiče KO
zadní tlumiče s nivo zřejmě taky KO
roletka zadního okna nestahuje dolu, jen v tom cvaká


Tot vše ke stavu na začátku a ted co jsem začal řešit.
Přílohy
IMG_20141010_124556.jpg
IMG_20141010_124556.jpg (191.75 KiB) Zobrazeno 2231 x
IMG_20141010_124544.jpg
IMG_20141010_124544.jpg (193.7 KiB) Zobrazeno 2231 x
IMG_20141010_124231.jpg
IMG_20141010_124231.jpg (190.49 KiB) Zobrazeno 2231 x
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Bozzek »

První opravy po koupi:

1. Vyměněna hardy spojka, ta stará se normálně rozpadla na kusy po vymontování, škoda že nemam fotku, netušim jak jsem s tim vůbec dojel z ČB do Prahy.

2. Do dveří řidiče namontována vložka zámku, jelikož jsem neměl jak zavřít auto, dálka nefungovala (údajně měla fungovat po vyměnění baterie, ale kecy v kleci)

3. Vyměněna stahovačka okna u řidiče, jinak jsem si musel otevírat řidičovy dveře přes spolujezdce, klika stržená a nešla otevřít zevnitř. Dodnes nepořešeno, musim stáhnout okýnko, otevřít si zvenku, zatáhnout okýnko...vypadá to dost komicky :D

Tohle je jen to nejnutnější, aby se vůbec auto dalo používat. Ted začal pořádnej hardcore - zavařit podlahu. Více v dalším příspěvku, musim se jet podívat na garáž pro mazlíka.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#3 Příspěvek od Kail »

Člověče,fandím ti.Fandím ti aby to vyšlo a zachránil jsi jednu 34ku,aby byla další pěkná.

Ale upřímně,jsem od přírody tak trochu pesimista a bojím se jestli sis nevzal moc velký sousto hned takhle na začátek.

Tak jsem zvědav. :wink:
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Bozzek »

Kail píše:Člověče,fandím ti.Fandím ti aby to vyšlo a zachránil jsi jednu 34ku,aby byla další pěkná.

Ale upřímně,jsem od přírody tak trochu pesimista a bojím se jestli sis nevzal moc velký sousto hned takhle na začátek.

Tak jsem zvědav. :wink:
Velký sousto to je, ale co už. Nepotřebuju auto na denní ježdění, spíš jen pro zábavu. Nejde jen o to si udělat super bourák, rád taky pochytím praxi mimo svůj obor, do budoucna se to může hodit. Zatim jsem mladej, tak na to mam energie dost.
Chci tímto tématem taky inspirovat ostatní a ukázat, jak se na to jde od začátku a postupně.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Bozzek »

Při koupi jsem bohužel neměl s sebou mechanika, co by mi poradil, tak jsem spoléhal na vlastní oči. Motor v super stavu, ani kapička oleje na něm, převodovka řadila perfekt, interier zachovalý, výbava funkční, šel jsem prostě do toho. Při prohlídce podvozku jsem ale prostrčil prst skrz podlahu a ucítil molitan pod kobercem. Vypadalo to jako menší dírka....no po odkrytí koberce a vymlácení rzi na mě vybaflo to na obrázku :D S investicí do zavaření jsem počítal, ale tohle mě trochu překvapilo :D
Přílohy
20140903_172652.jpg
20140903_172652.jpg (196.35 KiB) Zobrazeno 2185 x
20140903_172621.jpg
20140903_172621.jpg (195.99 KiB) Zobrazeno 2185 x
20140902_135013.jpg
20140902_135013.jpg (192.18 KiB) Zobrazeno 2185 x
20140902_135113.jpg
20140902_135113.jpg (186.16 KiB) Zobrazeno 2185 x
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Bozzek »

Nevím jak ted popsat co nejstručněji, jak jsem se nakonec dobojoval k hotové podlaze. Pokusím se napsat do bodů jak jsem postupoval.

1. Auto odvezeno ke známému kamaráda, kterému dělal přestavbu na manuál u e36. Asi hustej týpek řekl jsem si.

2. Týpek rozebral půlku interieru, aby vyndal koberec, vybouchal tu rez (viz díra v předchozím příspěvku) a řekl, že to dělat nebude (prej moc hardcore).

3. Auto jsem vyzvedl, interier složený stylem "aby se s tim dalo odjet". Jel jsem ke známému mechanikovi, který byl ochotný se s tim poprat. Cestou už mi bylo divný, že se to hrozně líně rozjíždí. Pak jsem si všiml, že mi pod budíkama neukazuje zařazenou rychlost a na displeji mi svítí nějaký "getriebešajze". Dal jsem si 1 a 1 dohromady a docvaklo mi, že jede převodovka v nějakym nouzovym režimu (automat jsem nikdy předtím neřídil).

4. Odvezeno k druhému mechanikovi na zavaření. Domluvili jsme čas, cenu, materiál a už se na tom makalo. Mezitím jsem volal tomu prvnímu, co mi provedl s převodovkou, prý nic, všechno zapojeno zpátky, tak jak to má být. No hádejte se s nim.

5. Po měsíci podlaha hotová i s nástřikem podvozku. Později se to ještě přetřelo gumoasfaltem i zevnitř, bude vidět na novějších fotkách.

6. Zapojila se baterka, natočil se motor a hle, převodovka najednou jela normálně. Testovací jízda na sebe nenechala dlouho čekat, musel jsem dobít baterku. Vyjel jsem někam do polí, projel sportovní režim, normal režim, zas to řadilo uplně v pohodě.
Návrat do servisu- poslední kontrola- dojedu domů- později chci jet na nákup a po natočení zas "getriebešajze"

7. Sice jsem byl rád za podlahu, ale z tý převodovky mi začal pomalu běhat mráz po zádech. O tom ještě bude řeč později. Stejně jako o příčině tý zrezlý podlahy (to jsem zjistil až nedávno a fakt mě skoro položilo, že si toho předchozí majitelé nevšimli.

Ted konečně ukázka hotový podlahy po předání auta.
Přílohy
jedna zespodu při výměně oleje v převodovce
jedna zespodu při výměně oleje v převodovce
IMG_20141016_110826.jpg (193.23 KiB) Zobrazeno 2183 x
Byla i díra v podběhu, ale to není jediná příčina, ta hlavní je daleko mazanější :D
Byla i díra v podběhu, ale to není jediná příčina, ta hlavní je daleko mazanější :D
IMG_20141010_124251.jpg (196.22 KiB) Zobrazeno 2183 x
IMG_20141010_124318.jpg
IMG_20141010_124318.jpg (192.55 KiB) Zobrazeno 2183 x
IMG_20141010_124310.jpg
IMG_20141010_124310.jpg (192.59 KiB) Zobrazeno 2183 x
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Bozzek »

Jen chci dodat, že zatím jsem na autě nic sám nedělal. Začnu až bude garáž, snad zítra.

Pokračování příběhu vé osmičky:
-nový olej, těsnění a filtr v převodovce
-nový olej a filtr v motoru (10w40 mogul)
-nový klínový řemen a řemen klimakompresoru
-nová viskospojka a vrtule chlazení (byla dost vychýlená, prý velice nebezpečné pro chladič, kdyby se rozlámala při provozu)
-nová chladící kapalina (příprava na zimu)

Poté jsem už sám složil interiér alespon tak, aby se v tom dalo normálně pohodlně jezdit. Namontoval jsem airbag, opravil špatně usazený volant, zapojil rádio a snažil se udělat v autě pořádek, připravit ho na další dobrodružství :D
Přílohy
Joo to jsem se zapomněl pochlubit s děravym výfukem :D Jsem netušil, jak bude těžký sehnat na to novej.
Joo to jsem se zapomněl pochlubit s děravym výfukem :D Jsem netušil, jak bude těžký sehnat na to novej.
IMG_20141016_110651.jpg (178.5 KiB) Zobrazeno 2182 x
Podle mě nevídané, zcela suchá vana i zbytek motoru :D únik oleje žádný
Podle mě nevídané, zcela suchá vana i zbytek motoru :D únik oleje žádný
IMG_20141016_110730.jpg (180.5 KiB) Zobrazeno 2182 x
obnažená převodovka, vana (až na novějších fotkách) se zbrousila a nalakovala černou barvou, vypadá to fakt bezvadně, ještě kdyby  řadila :D
obnažená převodovka, vana (až na novějších fotkách) se zbrousila a nalakovala černou barvou, vypadá to fakt bezvadně, ještě kdyby řadila :D
IMG_20141016_110719.jpg (194.68 KiB) Zobrazeno 2182 x
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Giovany1971 »

Tenhle ten serial bude mít spoustu dílů..pokud se autor nezblázní i přes svuj mladý věk,,celkem te fakt obdivuji,, já jsem něco podobného prodělal asi před 20 lety s E21 323i tak si to celkem dovedu představit :D Držím palce :palec:
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Bozzek »

Stručně v bodech příběh převodovky:

1. auto vezu po koupi domů, řadí OK
2. cesta k prvnímu kutilovi na zavaření, řadí OK
3. cesta od prvního (co to zavařit nechtěl) k druhému, neřadí - KO
4. měsíc stojí v dílně a pak se nastartuje ( přes kabely ) - řadí OK
5. dvakrát znova nastartuji a potřetí zas neřadí - KO
6. pak jsem jel na diagnostiku

Diagnostika zjistila:
Nevyskočili jim žádné chyby z motoru, ani převodovky samotné, ta je v pořádku. Problém je prý v kabeláži nebo v nějakym snímači zařazené rychlosti u řadící páky. Vzhledem k bordelu v kabelech, jelikož předchozí majitel tam instaloval všelijaký bezpečnostní udělátka, se nepokročilo dál, prý až si dám tu kabeláž dopořádku.

7. odjel jsem ze servisu , neřadí - KO
8. po cca 4 dnech jedu přezout pneu, neřadí - KO
9. zaparkoval jsem doma a cca po půlhodině se jedu podívat na garáž, nastartuju a řadí OK
10. dojel jsem ke garáži, zaparkoval a po opětovném nastartování zas neřadí KO

Tak jsem z toho jelen, mam podezření na alternátor. Nechal jsem ho změřit a prý nedobíjí tak jak by měl, sice to není tak hrozný, ale vliv by to mnohlo mít.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#10 Příspěvek od Teddy »

Jestli to nebude kombinace kutilství předchozího majitele a práce člověka co ti to pak nechtěl zavařit. Mimochodem asi bych ho nakopal do prd.... Buď je to naprostej amatér, kterej to nikdy nedělal (protože u starých aut je jasný, že výsledná díra je minimálně 3 - 5x větší, než se zdá), nebo ti tam něco posral a chtěl to mít rychle pryč z dílny.

Tak jako tak bych to viděl na problém v kabeláži. Měl jsem to podobně na jednom autě. Musel jsem to celý projít a našel jsem spoustu studených a jinak zprasených spojů. Tehdy jsem pak objevil několik dalších prvků výbavy, který po opravě obživly. :D
Byla tam dobastlená hromada kravin.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Bozzek »

Teddy píše:Jestli to nebude kombinace kutilství předchozího majitele a práce člověka co ti to pak nechtěl zavařit. Mimochodem asi bych ho nakopal do prd.... Buď je to naprostej amatér, kterej to nikdy nedělal (protože u starých aut je jasný, že výsledná díra je minimálně 3 - 5x větší, než se zdá), nebo ti tam něco posral a chtěl to mít rychle pryč z dílny.

Tak jako tak bych to viděl na problém v kabeláži. Měl jsem to podobně na jednom autě. Musel jsem to celý projít a našel jsem spoustu studených a jinak zprasených spojů. Tehdy jsem pak objevil několik dalších prvků výbavy, který po opravě obživly. :D
Byla tam dobastlená hromada kravin.
Vystihl jsi to uplně přesně. Asi před týdnem mi došla trpělivost, po přehrabování a kontrole kabelů. Prostě jsem se opravdu nasral a začal rozmotávat a rozmotávat (obrovský klubko drátů u podivné černé skřínky viz.foto). Trochu mě zarazilo, že některý dráty mi prostě zůstali v ruce nebo nikam nevedly.

Dodělávek bylo fakt hodně, další tři krabičky pod zadníma sedačkama u modulů, nějaká nezávislá baterka napájející krabičku s telefonní zástrčkou....netušim, asi lokátor při odcizení.
Všechny vyndané krabičky a kabely jsem naházel do tašky a že toho byl balík teda :D viz.foto

Kupodivu jsem pak normálně nastartoval a všechno funguje,svítí. Jak mi ta převodovka včera ještě naskočila do normálního režimu na jednu jízdu, tak už byly tyhle kabely pryč, takže jsem to nepodělal ještě víc, než to bylo.


TECHNICKÝ DOTAZ
v pojistkové skříni před předním sklem u řidiče je strčenej ohnutej drát do zástrčky na nějaký relé, neví někdo proč to tam je a co to má dělat? viz.foto
Přílohy
Něco mi našeptává, že ten drát tam asi trochu nepatří.
Něco mi našeptává, že ten drát tam asi trochu nepatří.
IMG_20141031_115140.jpg (187.88 KiB) Zobrazeno 1488 x
Kutilství předchozího majitele. Pane bože za co ? :D Připadal jsem si, jako kdybych vyoperovával rakovinu :D
Kutilství předchozího majitele. Pane bože za co ? :D Připadal jsem si, jako kdybych vyoperovával rakovinu :D
IMG_20141031_140800.jpg (181.53 KiB) Zobrazeno 1488 x
Tohle rozmotat a odpojit byla zábava tak na hodinu.
Tohle rozmotat a odpojit byla zábava tak na hodinu.
IMG_20141015_155040.jpg (187.16 KiB) Zobrazeno 1488 x
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#12 Příspěvek od Teddy »

Asi to relé, co tam původně bylo, odešlo do věčných lovišť a tohle byla nejlevnější oprava. :D
Jsem zvědavej, jestli někdo bude vědět co to relé ovládalo.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Bozzek »

Teddy píše:Asi to relé, co tam původně bylo, odešlo do věčných lovišť a tohle byla nejlevnější oprava. :D
Jsem zvědavej, jestli někdo bude vědět co to relé ovládalo.
Podle manuálu to je relé startéru. Zatim to startuje bez problémů, tak asi pohoda :D Každopádně to relé si radši seženu.

Co se týče kabeláže, bojim se, že budu muset sehnat nový svazky (z vrakáče ovšem), jelikož to je bastlený na hoodně místech. Sice jsem to všechno zaizoloval, ale pak bude nemožný najít, kde je v tom problém.
Práce pro autoelektrikáře, na tohle bych si sám netroufl asi. Kabely co maj na obou stranách zástrčku si zapojim sám, ale některý vedou přímo do těch skříněk a to už je na mě moc.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Bozzek »

Zatím pokračuji v základní údržbě, na opravy karoserie a podobně se dostanu později.

Dnes výměna svíček. Vše jsem zvládl sám cca za hodku a půl.
Původní svíčky jak z traktoru :D
Na pravé straně u spolujezdce tam kdysi dávno asi zatekla voda, zbyl jen rezavý prach kolem svíčky. Trochu mě zarazilo uspořádání cívek, některé jsou přimontované jinak, než by měli. Někdo tam dodělával ještě plíšky na uchycení.
Přílohy
starý svíčky, zralé na výměnu teda byly :D
starý svíčky, zralé na výměnu teda byly :D
IMG_20141104_182845.jpg (182.77 KiB) Zobrazeno 1406 x
zde je vidět ten rezavej prach, už jsem to trochu očistil
zde je vidět ten rezavej prach, už jsem to trochu očistil
IMG_20141104_155830.jpg (181.14 KiB) Zobrazeno 1406 x
osvědčená klasika
osvědčená klasika
IMG_20141104_141202.jpg (176.52 KiB) Zobrazeno 1406 x
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Bozzek »

Rovnou jsem po startu i zkontroloval napětí baterie, vylezlo z toho 14V, takže problémy s malým napětím tu převodovku nevyhazujou.

Každopádně pozoruji zvláštní věci s elektronikou.
Centrál se sepne až na druhé otočení klíčku při zamykání.
Pod budíkama se mi na displeji po nastartování někdy zobrazují chybová hlášení, jindy zas ne, podle nálady.

Potřeboval bych to prohlédnout od nějakého autoelektrikáře znalého v E34.
Alespon aby mi řekl, jestlí si mam shánět novou kabeláž.
Víte o někom z Prahy ?
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#16 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

To tady potají sleduju a docela tě obdivuju nebo spíš předochozí majitele co to takhle dojebali... :roll: Ta díra v podlaze je dobrá,nemáš tam ucpanej odtokáč,zjistil si jestli tam ještě teče?
Svíčky taky vypadají hezky a je vidět,že to auto vlastnil nějaký kutil,to je pak radost si to auto koupit :P

Jo a když to hodí chybu automatu,tak to normálně jede nebo je to v nouzáku? Svítí ti na budíkách co máš zařazený a jízdní režim nebo to taky zmizí?
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#17 Příspěvek od rawen »

Respekt!!! Případně jsem autoelektrikář znalý e34 a mám diagnostiku. Takže mne klidně kontaktuj na 731 465 853.
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od paveld »

Pěkná práce, sám bych se do toho určitě pouštět nechtěl, ale držim palce ať se podaří.
Ty náhodně vyskakující chyby můžou být jen stářím špatný tištěný spoje v jednotce check computeru (teď doufám, že to píšu správně). Pokud je to ono, tak by mělo stačit je znovu propájet.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Bozzek »

Blackie píše:To tady potají sleduju a docela tě obdivuju nebo spíš předochozí majitele co to takhle dojebali... :roll: Ta díra v podlaze je dobrá,nemáš tam ucpanej odtokáč,zjistil si jestli tam ještě teče?
Svíčky taky vypadají hezky a je vidět,že to auto vlastnil nějaký kutil,to je pak radost si to auto koupit :P

Jo a když to hodí chybu automatu,tak to normálně jede nebo je to v nouzáku? Svítí ti na budíkách co máš zařazený a jízdní režim nebo to taky zmizí?
Nakonec jsem zjistil, že tam zatékalo z odtoku z čelního skla. Na levý straně u řidiče, za skřínkou s pojistkama, prostě to chčije přímo za blatník. Ještě jsem neměl čas ho sundat a podívat se, tak snad nebude pršet :D Zjistil jsem to nedávno.

Co se týče automatu, řadí mi to jen parking,zpátečku,neutrál a trojku, takže rozjezdy jsou hrůza :D při zapnutí kontrolek mi svítí jízdní režim i rychlost, ale po nastartování zhasne a vyhodí to getriebeprogram na displej.
Je mi divný, že občas ta převodovka na jednu jízdu zapla normálně, řadila perfekt a další jízdu to zas hodilo nouzák.

Předchozí kutil mi sice připravil pár nepěkných překvapení, ale zatim to neni nic, co by jiná šikovná ruka nespravila :D
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Bozzek »

Dneska jsem se dost nudil a nedalo mi to, musel jsem něco pro starýho bramboráka udělat. Alespon jsem vyčistil a naolejoval těsnění kufru a kapoty. Špíny z toho teklo hafec, naolejováno silikonem, skoro jak nový :D

Zítra jdu kouknout na další garáž, snad už to bude to pravý ořechový.
Nejradši bych našel nějakou velkou dílnu, kde bych to auto mohl pořádně rozebrat, ale to je asi scifi :D
Přílohy
IMG_20141107_164437.jpg
IMG_20141107_164437.jpg (184.66 KiB) Zobrazeno 1333 x
IMG_20141107_164419.jpg
IMG_20141107_164419.jpg (158.08 KiB) Zobrazeno 1333 x
Odpovědět