Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

528 a ABS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
zazana
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 23.10.2014 00:00

#1 Příspěvek od zazana »

Zdravím... mám 528 E39, jsem sním spokojená jen teď mne začal malinko zlobit a jako ženská si moc nevím rady....při brždění mne tluče brzdový pedál a ozývá se takový "chroupavý" zvuk. To mi udělá asi dvakrát, třikrát a pak se rozvítí kontrolky ABS a ASC. Ráno, když nastartuju, tak nic nesvítí a vše se opakuje...pravděpodobně mne asi čeká diagnostika, že? Ale co se tam asi nejspíše rozbilo, co mám očekávat??? Taky možná má význam, že to začalo dělat, po "opravě " zdejší silnice, takovou tou směsí s malinkými kamínky-tak jestli se tam někam nějaký dostal, bestie mrňavá... :evil:
Dík za každou info
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

Urcite diagnostika. Vypada to na cidlo v kolech. Diagnostika ti rekne, ktere cidlo zlobi.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#3 Příspěvek od wehrwolf »

Ahoj,...tak přesně tohle mi začalo z ničeho nic dělat minulej týden,když v kuse 2 dny pršelo,.......po nastartování kontrolky normálně zhasnou,......ale do + - ujetí 500m až 5 km se rozsvítí ABS a protihrab,.....když abs ještě nesvítí,auto velice mizerně brzdí a táhne na pravou stranu a při i mírném brzdění mírně kope pedál,jako by byla kola zablokována.Při opětovném nastartování se vše opakuje,nezávisle na teplém či studeném motoru či startu.Když ABS už svítí,auto už brzdí rovnoměrně,....ale bez funkce ABS.
Diagnostika hlásila PP kolo čidlo ABS -nekorektní signál,chybné hodnoty.Koupil jsem nové čidlo ABS Bosch a závada neustala.Vedení k pinům v zásuvce čidla OK.
Při zkoušce na heveru - odpojení - připojení PP čidla kontrolky rovněž reagují. Je předpoklad,že na vině je náboj kola,resp. vadné ložisko????Prý to může být jedna z příčin. Včera jsem náboj z auta demontoval,ložisko při ručním protočení občas mírně zadrhává,plynulý chod vypadá rozhodně jinak,těsnění ložiska včetně zalitého ozubeného věnce pro čidlo ABS je vzhledově neporušené a ložisko jinak nevykazuje znatelnou vůli.Je tam ještě originál a má nalítaných tachometrových 320 tis km.
Poradí někdo a popř . dá odkaz na nějaký internetový obchod s rozumnými cenami?? V Autokelly nestojí náboj zrovna málo a dávat tam Starline nechci.
Auto E 39 525 tds. Díky za případnou radu.

https://ecude.cz/bmw-58.htm
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od wehrwolf »

zazana píše:Zdravím... mám 528 E39, jsem sním spokojená jen teď mne začal malinko zlobit a jako ženská si moc nevím rady....při brždění mne tluče brzdový pedál a ozývá se takový "chroupavý" zvuk. To mi udělá asi dvakrát, třikrát a pak se rozvítí kontrolky ABS a ASC. Ráno, když nastartuju, tak nic nesvítí a vše se opakuje...pravděpodobně mne asi čeká diagnostika, že? Ale co se tam asi nejspíše rozbilo, co mám očekávat??? Taky možná má význam, že to začalo dělat, po "opravě " zdejší silnice, takovou tou směsí s malinkými kamínky-tak jestli se tam někam nějaký dostal, bestie mrňavá... :evil:
Dík za každou info
Ahoj,možná ti to trochu pomůže,od min. týdne mám stejný problém ;-)
https://ecude.cz/bmw-58.htm
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#5 Příspěvek od wehrwolf »

....Tak vyměněné čidlo abs v kole (Bosch),komplet nový náboj kola (SNC),.....ujeto zatím cca 50 km,kontrolka abs zatím nesvítí,po zapnutí klíčku a při startu normálně zhasne,...ale problém stále přetrvává,i při mírném brzdění občas,ale ne vždy pedál mírně kope a abs "chrochtá"...a pokud se tohle děje,auto velice špatně brzdí s tendencí táhnout na pravou stranu,.....když náhodou pedál nekope,brzdí normálně a abs taky funguje.Už fakt nevím,co s tím :-(,.......v příloze diag protokol z doby před výměnou dílů,......neví někdo,co s tím???
Přílohy
diag.jpg
diag.jpg (115.22 KiB) Zobrazeno 1805 x
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#6 Příspěvek od wehrwolf »

......oprava ....náboj SNR
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od wehrwolf »

Tak závada odstraněna,.......stářím a bordelem se defacto úplně rozpadl držák senzoru ABS,....ale na levé P straně,tím pádem měl velký odstup a senzor byl prakticky volný,tak nemohl dávat korektní signál.Nechápu a le tu diagnostiku,co psala za nesmysly,...navíc podle ní vadné PP čidlo jsem použil na LP stranu a vše je OK. Tak ten náboj jsem asi měnil na PP zbytečně,sice ten origo ložisko je už hlučnější,ale znatelnou vůli nevykazuje a také mag. snímací kroužek na ložisku se zdá v pohodě......
Přílohy
Fotografie0035.jpg
Fotografie0035.jpg (52.55 KiB) Zobrazeno 1776 x
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od wEnC »

chce to pořádně očistit čidlo, místo na těhlici a mag. kroužek unitř, pak se dá i tohle polorozpadlý čidlo namontovat zpět a přitáhnout většíma podložkama a bude pár let zase fungovat.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#9 Příspěvek od wehrwolf »

wEnC píše:chce to pořádně očistit čidlo, místo na těhlici a mag. kroužek unitř, pak se dá i tohle polorozpadlý čidlo namontovat zpět a přitáhnout většíma podložkama a bude pár let zase fungovat.

Přesně ,jak říkáš,....ale jen nechápu tu posranou "diagnostiku",.....kde k tomu přišla,PP strana,a ona je to levá,.......a banální závada na 10 min práce :-(
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#10 Příspěvek od rawen »

No právě, diagnostika byla určitě Bosch kts, což je docela pěkně univerzální, ale na Bmw to nestačí. Né vždy, stejně jako Autocom, Delphi ...atd. správně interpretuje závadu. Spolehnout se dá jen na origo: Inpa,Dis,Ista,Rheingold
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
Odpovědět