Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - výměna ložiska

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od YuriiGT »

Došla mi trpělivost a odvezl bavoráčka (preFL, tourings nivo) ke kamarádovi na výměnu LZ ložiska o PZ se už postaral předchozí majitel ale to druhé je na tom fakt bledě ...

Při rozebrání nás ale dost nemile překvapila prakticky první věc k demontování, nemůžeme niják z náboje dostat poloosu, je tam tak zakyslá, že nepomáhá ani osvědčená kombinace brzdovka a bourací kladivo.

Dodatečně mne napadlo sundat celou těhlici i s poloosou a vylisovat jí ven... jaký sou rizika při rozebírání? Gemoetrie???
A jak to udělat s nivo měchem? Hlavně kde ho bezpečně odpojit a jak to pak znova zprovoznit i bez INPA.?

Mam teď mizerný připojení na internet tak nemůžu udělat obvyklý pátrání po YTB a zahraničních forech protože by to trvalo tejden a FUP je nemilosrdnej :(
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

měch vypusť z kufru povolením slabé přívodní hadičky nebo odbajonetování velkýho přívodu z tl. zásobníku. Nic se nemusí diagnostikou dělat, auto si pak dofoukne samo, až to zas dáte dohromady.
Pak povolte dole tlumič a už se stím dá hezky hejbat. Se povolí 4 šrouby zezadu těhlice na ložisku ke kterým je špatný přístup a pak už jen vyndáte ten náboj i s ložiskem, poloosa zůstane na autě.
Pak jen přelisovat ložisko a dát vše zpět.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

wEnC píše:měch vypusť z kufru povolením slabé přívodní hadičky nebo odbajonetování velkýho přívodu z tl. zásobníku. Nic se nemusí diagnostikou dělat, auto si pak dofoukne samo, až to zas dáte dohromady.
Pak povolte dole tlumič a už se stím dá hezky hejbat. Se povolí 4 šrouby zezadu těhlice na ložisku ke kterým je špatný přístup a pak už jen vyndáte ten náboj i s ložiskem, poloosa zůstane na autě.
Pak jen přelisovat ložisko a dát vše zpět.
samotné ložisko se nemění ne?? kupuje se to celé i s nábojem...
teda alespoň u přední nápravy to tak bylo. dělal jsem to před měsícem na svojí E39 530d a stačilo jen vyšroubovat šroub který procházel skrz tlumič a srazil jsem celej náboj dolů z tlumiče abych se dostal na všechny 4 šrouby, ty jsem povolil a náboj vyměnil kus za kus...

dělal jsem to poprvé a nejsem ani automechanik, trvalo mi to 4h a nepotřeboval jsem ani žádné speciální nářadí jako jsou stahováky ani nic podobného...

pokud je to vzadu chyceno taky jen na 4 šrouby tak to zvládneš v poho.
jinak já kupoval FAG které stojí v kelly 5600,- ale měl jsem ho přes kamaráda za 2100,- s DPH a fakturou :-)
ty zadní jsou levnější
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od YuriiGT »

Vzadu jde vyměnit samotné ložisko.... bohužel mi ale nejde vycuknout poloosa z náboje, takže musím sundat celou těhlici... ta mrcha tam drží jak přibitá :(
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Lucifer »

Hydraulický stahovák by ti možná pomohl tak zkus zjisti kde ho kdo má a půjčit si :)
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#6 Příspěvek od assassin_89 »

EdyBoyS : Na predkuje to v pohode. V zadu o neco slozitejsi ,ale taky se to da. Jinak v Autokelly bych si nekoupil uz ani svicky , protoze jsou to mrd.. predrazeny. Jinak jsem taky sehnal Fagy na predek za 2200 kus s DPH :)
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od wEnC »

já jen nechápu jak nemůže jít vytáhnout poloosa z náboje, vždyť je to tam jenom nasunutý tisícihran v sobě, obvykle dobře namazaný vazelínou, mě to šlo teda úplně lehce. To ani zareznout snad nemůže, protože jak auto pruží tak se to malinko vysouvá a zasouvá. Pokud to teda bylo bez namazání a nějakým způsobem to zarezlo v sobě tak stříknout něco dovnitř a stahovákem vytlačit poloosu.
YuriiGT
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08.07.2014 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od YuriiGT »

Na tisíci hranu to je ale buď se na tom moc podepsalo těch 240tkm nebo ložisko při vysokých otáčkách moc topí a jednoduše s za vazelína mezi nábojem a poloosa upekla a nechce ji pustit ven. Každopádně si nemyslím že se tam poloosa má pohybovat vždyť je to utazene v náboji matkou, těch pár mm rozdílu zvládne probrat i kloub a jeho usazení.
Zkouším sehnat ten stahovák ale zatím se moc nedaří takže hucime dál . :(
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od wEnC »

Jo ta matka to vlastně drží na místě to už se pak moc nehne, sem si to nějak neuvědomil. 240t je prd, se dělal auto s 2x tolik a šlo to krásně, tím to nebude, možná příliš vlhka nebo byla ta poloosa nějakej čas pod vodou, jinak nevím.

Stahovákem to půjde ten unašeč kola je dostatečně pevnej a poloosa má křásnej střed.
Kdyby ne tak znám styl alá Š120, tam nešel stáhnout buben protože byl tak orezlej
, že stahovák trhal tu vnější hranku bubnu, tak se povolila matka poloosy to pár otáček a jelo se to projet kolem baráku a po příjezdu byl buben volnej :D
Odpovědět