Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 530i V8, renovace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#21 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Asi to nebude tvůj problém,ale na mé 540iA,když odpojím váhu vzduchu,tak zhasne ten jízdní režim a co je zařazeno,napíše chybu automatu a "nejede". Po připojení váhy to automat nepíše a vše ukazuje...
A k těm odtokům,lidi jsou vážně debilní,po koupi mojí 5er,sem měl mokro u spolujezdce,sundal sem koberec a podlahou mi projel prst,naštěstí sem to něměl v takovym měřítku jako ty,ale tak přece když tam kurva teče tak zjistim proč a ne že se na to vyseru... Fakt sem nepochopil. U mě to byl ucpanej odtok pod kastlíkem s jednotkama,tak kapsa se naplnila vodou až po gumovou průchodku do interieru a krásně to teklo pod koberec :roll:
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
misonvnz
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: sob 30.03.2013 01:00

#22 Příspěvek od misonvnz »

Nazdar pozerám že aj ty začínaš s renovaciou e34ky V8. Ja by som niečo tiež chcel s mojej spraviť ale mal by som na teba nieaké otázky.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od Bozzek »

Blackie píše:Asi to nebude tvůj problém,ale na mé 540iA,když odpojím váhu vzduchu,tak zhasne ten jízdní režim a co je zařazeno,napíše chybu automatu a "nejede". Po připojení váhy to automat nepíše a vše ukazuje...
A k těm odtokům,lidi jsou vážně debilní,po koupi mojí 5er,sem měl mokro u spolujezdce,sundal sem koberec a podlahou mi projel prst,naštěstí sem to něměl v takovym měřítku jako ty,ale tak přece když tam kurva teče tak zjistim proč a ne že se na to vyseru... Fakt sem nepochopil. U mě to byl ucpanej odtok pod kastlíkem s jednotkama,tak kapsa se naplnila vodou až po gumovou průchodku do interieru a krásně to teklo pod koberec :roll:
Zítra zkontroluju konektor na váze, jestli náhodou...ale je mi divný, že dvakrát se to zaplo normálně, bohužel jen na jednu jízdu vždy.
Tipuju to na špatnej kontakt někde pod palubkou, zatim neni čas to znova rozebrat a zkontrolovat. Ve středu se na to už snad koukne mistr autoelektrikář, tak uvidíme, co najdem.

Ohledně zatýkání do auta to taky nepochopim. Je to super kára a někdo to takhle dojebe. Jde o přístup k vlastním věcem, jen tankovat, vyjezdit a poslat dál nějakýmu chudákovi :D Jak kdyby auto byla žvýkačka.
Prodejce tenkrát básnil, jak na tom chtěl zrenovovat dřevěný obložení dveří a palubky, ale že má díru v podlaze ho moc neštvalo. Podle množství usazenin za blatníkem na to kašlal i ten předchozí majitel.

Se mnou si už snad užije důstojné stáří :D
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od Bozzek »

misonvnz píše:Nazdar pozerám že aj ty začínaš s renovaciou e34ky V8. Ja by som niečo tiež chcel s mojej spraviť ale mal by som na teba nieaké otázky.
Zodpovězeno přes PM.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od Bozzek »

Dneska zařízena garáž, k dispozici bude až za týden. Nakonec se poštěstilo, dostatečně široká, vytápěná, přístup k vodě a elektřině. Uvidím jak se podaří pokročit s getriebešajze, ale už začínam plánovat, co s mazlíkem udělam přes zimu. V únoru mu končí technická, do tý doby musí být krasavec (jen bez novýho laku, to časově nezvládam+teplota venku).

PŘEDBĚŽNÝ PLÁN:
-demontáž nárazníků a blatníků, čištění a ošetření pod tím, vyřešení odtoků vody
-dokončení renovace těsnění všech dveří
-oprava spodních hran dveří (tam to někdo dost zprasil)+uchycení gumových lišt (ty středový jak jsou přicvaknutý)
-demontáž všech sedaček a koberců, oprava rzi v interiéru (no pár místeček se najde, ale druhá podlaha už to neni :D)
-očista motorového prostoru+elektrické kontakty
-demontáž náprav, odstranění rzi, přelakování (rovnou výměna tlumičů a stabilizátorů)
-čištění a lak brzd (pokud budou peníze, tak i nový kotouče a destičky)
-očista zbytku auta, namazání všech pantů, zámků a podobně

Další větší investice bude výfuk (středová + koncová část za 4500 z US verze, jinej neni k sehnání) a výměna brzdových trubek. Zatim vypadaj uspokojivě, ale nechci nic riskovat. Do technický se to musí stihnout.

Snad se tam někdy vejde i údržba klimatizace, ale to ted neni priorita.

V garáži teprv začne pořádná renovace, zatim to je takový šolíchání jen :D

Na JARO je na plánu příprava na celolak a alu kolečka by taky zasloužily nějakou péči.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

#26 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím: čte se to dobře jako román na pokračování, také mám slabost na 8 válce a dávám tam to co patří a předchozí majitele zanedbali. Za dva roky už do něj (E60 545i 2004) nasypáno přes 70.000,-Kč ale je to srdeční záležitost a nelituji toho ani na vteřinu - to svezení je fakt radost. Držím palce a budu sledovat jak se bude tvé BMW vylepšovat.
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#27 Příspěvek od rawen »

Tak nakonec byl problém ve spínači zařazené rychlosti (25161219152).
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#28 Příspěvek od Teddy »

Tak super! Jsem si říkal, že to má něco společnýho s rozmontováním interiéru u toho pepíka, co ti to pak ani nevyvařil. Šel bych ho pověsit za pinďoura do průvanu.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od Bozzek »

Dnes rozmontován ten spínač řadičky, pročištěn, zkontrolován, ale na první pohled nevidim, jestli je tam něco špatně. Každopádně po namontování zpět to zas hází chybu. Holt někde seženu jinej, jinak se s tim dál nepohnu.

Jestli na to měl vliv ten pepík, těžko říct. Ted už ho po louce nahánět nebudu.

Ještě jednou díky Rawenovi za pomoc a fajn jednání :)
Přílohy
IMG_20141113_143947.jpg
IMG_20141113_143947.jpg (186.31 KiB) Zobrazeno 658 x
IMG_20141113_143906.jpg
IMG_20141113_143906.jpg (178.3 KiB) Zobrazeno 658 x
IMG_20141113_143822.jpg
IMG_20141113_143822.jpg (191.68 KiB) Zobrazeno 658 x
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#30 Příspěvek od Bozzek »

Ještě jedna věc mi nesedí. Při zapnutí kontrolek mi pod budíkama normálně svítí zařazená rychlost i režim a při přeřazení to ukazuje rychlosti správně. Pak to samozřejmě zhasne jak nastartuju, ale kdyby byl ten snímač špatnej, tak by to asi neukazovalo správně kvalty při kontrolkách?
Opravdu to nechápu, jak taková kravina dokáže člověku zkazit pocit z auta.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#31 Příspěvek od Mateo »

Ahoj taky davam dohromady jednu 34ku a drzim palce at to dotahnes do konce. Nicmene chtel jsem jenom rict az budes opravovat ty spodky dveri tak ty gumy vyhod a schvalne odmontuj i gumy co jsou na blatniku a zadni casti. Jak jsou stary tak uz nejsou pruzny a akorat do nich zatyka a navic v BMW nove stoji cca 300/ks a mas pak klid.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od Bozzek »

technická otázka ohledně výfuku
Šlo by dát na moje auto výfuk (střed+koncová část) z jiné motorizace?
Novej je k sehnání za 4500, ale z US verze, což bude mít jiný emise, tak přemýšlim nad nějakym z vrakáče, jenže to je přímo na tenhle motor k nesehnání.

doporučení na barvy
Brzy mě už čeká rozebrání karoserie a interiéru, pak následná oprava rzi. Potřeboval bych nějaké doporučení na základovku, kterou to pak zamáznout.
Momentálně jsem to chtěl vyřešit Penetrátorem od Rust-oleum a na to černej sprej.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#33 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Copak se děje že přemejslíš o jiné kastly?
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#34 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo ohledně plechařiny jsem něco načal tady. Třeba mi něco taky poradíte, dík.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=36741
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Bohhy »

doporučení na barvy
Brzy mě už čeká rozebrání karoserie a interiéru, pak následná oprava rzi. Potřeboval bych nějaké doporučení na základovku, kterou to pak zamáznout.
Momentálně jsem to chtěl vyřešit Penetrátorem od Rust-oleum a na to černej sprej.
Epolex......epoxidova antikorozni dvouslozkova zakladni barva, na veterany pouzivam jedino to.
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#36 Příspěvek od Bozzek »

Vážení klubáci, milovníci bramboráků,

bohužel jsem se dnes na 100% rozhodl dát auto pryč na náhradní díly.
Je k dispozici za cenu dohodou.

Co mě k tomu vedlo?

Je to automat, ten mi prostě nevyhovuje. Dále přetrvává nouzový režim převodovky, už opravdu nevím co s tím. Rozebral jsem celou palubku, dal zas dohromady, překontroloval všechny konektory, všechno vyčistil.
Nové svíčky, výměna cívek, odpojení a zapojení váhy vzduchu, nic nepomáhá. Všechny pojistky jsem projel a jsou OK. Všechny moduly a relé odpojil, vyčistil, zapojil zpátky. Baterka i alternátor jedou správně. I kdybych ten nouzák vyřešil, jsou tu další nepříjemné věci.

Předchozí majitel(é) na tom autě zprasili co mohli. Chtěl jsem vyměnit kabinový filtr a on tam žádný nebyl (?).
Dále pokročilá koroze u levého předního kola. Když jsem sundaval přední nárazník, pár šroubů se prostě urvalo, jak byly zrezlý.
Podlahu mi zavařili taky těžce amatérsky, ale to jsem zjistil až ted, když o tom vím víc informací. Je potřeba nový výfuk, ty brzdový trubky časem, prostě další investice, to auto by mě sežralo zaživa.

Vše ostatní je OK, motor bych řekl v dost slušném stavu. Určitě se z toho dá použít plno náhradních dílů, ale já už na to prostě nemám nervy. 3 měsíce mám auto, se kterým nemůžu normálně jezdit. Radši na tom prodělám ted, než později (po dalších investicích) ještě víc a o to víc bych byl nasranej.

Určitě mám chut se pustit do jiného veterána. Mám garáž, ted už i vše potřebné vybavení a o dost víc zkušeností. Tohle byl jen můj další životní omyl. Je mi to líto, ale každá hodina práce na tomhle autě mě jen víc a víc demotivuje se snažit dál. Hromada banálních závad, které někdo jednoduše ignoroval nebo vyřešil jak Pat a Mat, tuhle krásnou V8čku pohřbila.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od mika_hakkinen »

Aj tak to je skoda. I kdyz jsou e34 dnes stare kolem 20let, tak se da stale sehnat docela pekny kousek i u nas po bazarech. Proste mel jsi smulu. Jestli to mas kde si schovat tak si to nech. Stejne za moc to neprodas a kup si feldu na jezdeni a postupne opravuj a renovuj.
Podle toho co popisujes zavada v prevodovce nejspis nebude, vypada to na kabelaz. Nekde studeny spoj, nebo poskozeny kabel. Podle fotek co jsi vlozil, anichz bych se nedivil. Na nejake podomni automechaniky se vykasli, pokud k tomu auto nema cit, tak ti treba mohl svarovat a neodpojil baterku nebo alternator a pod... Pak znici jednu jednotku za druhou.
GoodLuck :)
Bozzek
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 01.11.2014 01:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Bozzek »

mika_hakkinen píše:Aj tak to je skoda. I kdyz jsou e34 dnes stare kolem 20let, tak se da stale sehnat docela pekny kousek i u nas po bazarech. Proste mel jsi smulu. Jestli to mas kde si schovat tak si to nech. Stejne za moc to neprodas a kup si feldu na jezdeni a postupne opravuj a renovuj.
Podle toho co popisujes zavada v prevodovce nejspis nebude, vypada to na kabelaz. Nekde studeny spoj, nebo poskozeny kabel. Podle fotek co jsi vlozil, anichz bych se nedivil. Na nejake podomni automechaniky se vykasli, pokud k tomu auto nema cit, tak ti treba mohl svarovat a neodpojil baterku nebo alternator a pod... Pak znici jednu jednotku za druhou.
GoodLuck :)
Rád bych si to nechal, ale těch věcí je tam prostě moc a chtělo by to rozsáhlejší opravy, vyměnit elektriku, odstrojit kastli a vyvařit znovu, všechno ale fakt všechno vyčistit (všude je to šíleně zahnojený, jak to dlouho někde stálo) dále koroze zadní nápravy a v okolí. Když si vemu kolik bych do toho narval, tak za to mam možná jinou V8, která ještě zachránit jde.
Mam z toho ponaučení a taky jsem začal víc věřit sobě, že plno věcí zvládnu sám a nepotřebuju za to cpát prachy kutilům, co si na mechaniky jen hrajou a vykřikujou jak umí první poslední. Holt jsem naletěl. Jak jsem měl předtim E36 1.6 , tak to sice moc nejelo, ale neřešil jsem problémy s automatem a mohl jsem do toho kdykoliv sednout a jet se jen tak projet. Ten pocit mi strašně chybí.

Sice vidim cestu, jak by šlo všechno udělat, ale nevim, jestli to chci risknout.
Musel bych sehnat asi komplet elektriku palubky,automatu,skřínku pod zadníma sedačkama,pojistkovou skřín před čelním sklem a další věci. Všechno jen proto, že se v tom hrabal nějakej ..píp... kutil. Už jsem i přemýšlel, že si koupim svářečku s flexou a tu podlahu si předělam sám. Nejhorší je, že elektrikář fakt nejsem. Zapojit věci s koncovkama zvládnu, ale někam pájet dráty a tak, to už bych si asi netroufl.
DoctorX
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: ned 20.05.2007 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od DoctorX »

Tak tenhle příběh sleduji již nějakou dobu. Jako bývalí majitel E34 jsem Ti držel opravdu palce. :) Obdivoval jsem Tě, že jsi do toho šel. E34 jsou super káry.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#40 Příspěvek od Teddy »

Podle mě děláš s prodejem správně. Taky jsem pro zachraňovat starý věci, ale všechno má svý meze. Auto, který je zprasený od kutilů bys stejně nikdy nedostal do původního stavu. Nikdy bys z toho neměl radost.

Za mě.... podívej se do němec. Za pěkný peníze tam koupíš auto v rozumnym stavu. Zaměř se hlavně na to, co si nedokážeš sám opravit, nebo co se nevyplatí opravovat. To musí bejt v perfektnim stavu. Tedy elektrika, motor a převodovka. Asi bych preferoval manuál. Kastli, brzdy, nápravy apod. si už uděláš.
Hlavně bych v tomhle případě šel po maximální výbavě auta a taky co největší motor. Je to auto přece pro radost.

P.S. možná si tohle auto nech na ND pro sebe. Co nepoužiješ sám, to pak rozprodáš a ještě na tom vyděláš.
Odpovědět