jsem čerstvým majitele nádherné 535d v M-paketu, 2006. Dneska se mi ale na dálnici stala nemilá věc - dvakrát jsem předjížděl no a trošku to roztáhnul na plný plyn. Super zážitek No ale pak jsem jel chvilku (2min) konstantně 120kmh a chci zase zrychlovat, šlápnu na plyn, a ono skoro nic - motor sice šel do otáček, ale jen velmi velmi vlažně - i při plynu na podlaze to nepřelezlo 2500tis otáček a prostě to vůbec nejelo. Při 2500ot. to normálně jede jako kráva, ale teď vůbec. I zátah z 1700ot při 120kmh byl takový vlažný. Když jsem pak dojel do práce, nechal vychladnout a vypnul motor, tak při dalším nastartování vše v pohodě až opět do situace, kdy jsem to chvilku protáhnul a řekněme 2x vytočil na cca 3200-3400otáček. Potom zase po chvilce konstatní jizdy stejný režim, prostě jak kdyby to větší turbo se unavilo a přestalo foukat. Napadá vás, čím to může být, když to doteď neudělalo ? A dělá to jen po předchozím zátahu ?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Pořád to ale může mít souvislost s nedostatkem nafty
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Nemůže to být spíš špatným tlakem velkého turba ? Zrychlení z nižších otáček tam je, při rozjezdu z 0kmh než to dosáhne cca 1400-1500 tak není žádný rozdíl znát.
Dá se nějak doma poznat špatný přísun paliva ?
Jinak žádná kontrolka ani chyba se mi nezobrazila.
Ahoj. Nejsem sice megaznalec v oboru BMW, ale je to preplnovanej naftovej motor, a ty problemy se u vsech znacek porad opakujou ... a jsem si po urcitych zkusenostech na 90% jistej ze problem bude zpusobovat bud ovladani regulace turbin anebo nejaky cidlo tlaku paliva.a proste prvni krok by mel byt diagnostika.
PS: Kdyby to bylo zpusobeny prisunem paliva, auto by podle me cukalo..
Auto neskube, nijak nekouří, proste jen nezrachluje skoro vůbec, resp velmi špatně v 1500-2400ot. a pak už vůbec. Toto všechno mi napovídá k tomu velkému turbu. Nicméně kdyz jsem jel z prace domu, tak jsem to zkoušel s už to nedelalo, jen mi připadalo ze to chvílemi táhne lip a chvílemi hůř ale vyloženě tento non-turbo efekt se neprojevil. Mohlo by to byt tím, ze je chladněji a prsi?
Takhle se mi chovalo auto když byl plnej DPF. ŘJ omezila výkon podle toho jak rostl tlak před filtrem. Prostě to přestalo jet. Dělalo to jen občas. Spíš když jsem mu na delší dobu naložil.
Zajeď si na diagnostiku. Tam ti to řeknou přesně. Všude jsou čidla. Diag ti ukáže požadovanou a skutečnou hodnotu.
Hoši rozpadelej DPF je mazec.Diagnostika nižší ho levelu ukáže že DPF je relativně v poho protože měří hodnoty jen v jednom a to režimu volnoběhu ale DPF se měří ve 3 fazích a to na volnoběh pak při 2000 tis. ot a nakonec ve 4000 tis. Trápím se stím už 3 měsíce prostě
jakmile jsem tomu dal chvilku čoud tak auto se začalo pokoušet regenerovat ale nikdy se mu to nepovedlo. 3 diagnostiky na nic nepřišly v četně bosch. Ale naštěstí jsem objevil pána co má zkušenosti a špičkovou diagnostiku která odhalila to že za tři měsíce se auto snažilo cca 40x krát regenerovat DPF protože pokaždé při otáčkách cca 2300-2800 tam vyskočil tlak(odpor) v DPF 1,2 až 1,3 bar. Při těchto otáčkách je povolenf´ maximum 0,250 bar . Pán mi to logicky vysvětlil a to tak že při mírné jízdě to tím DPF filtrem ještě projde a jakmil chvilku auto tlačím do otáček tak prostě to DPF nepobere.Filtr je ucpanej ale díky tomu rozsypání se při nízkých otáčkach jeví jako že je v pohodě.Příští týden jde ven a bude klid. Prostě špunt ve výfukovém systém tolerovat nehodlám.
Nojo, jenže ja mám dpf venku i po Sw strance by měl byt vypnutej (dle tvrzení předchozího majitele). Stejně tak zaslepený vířivé klapky Na diagnostiku jdu v pátek do KP design, tak uvidime no. Teď večer to jelo v pohodě. Jen mi přišlo divny ze kdyz jedu 130kmh tak to nechce podradit na normálním, tedy D režimu. V DS i M mi to dovolí dat 5ku, 4ku uz ne, ale to uz by šlo do moc velkých otáček asi. V tom D dam při 130kmh i plný plyn a proste to moc nezrychluje, ale jak to roztahnu od nižší rychlosti, třeba od 80kmh tak to zrychluje jako kráva až do 200kmh tak fakt nevím v čem je problém.
Mam X3 3.0sd , tedy stejny motor, a neco podobneho se mi stalo, kdyz odeslo ovladani tlaku turb. Podtlakove ventily a hadicky k nim, ktere se rady rozpadaji.
Prvni krok pichnout na diagnostiku - mne to rekla presne.
pak vymenit OBA ty ovladaci ventily, pripadne i ty hadicky.
Zalezitost par tisic, myslim ze to stalo do 3000 jeden.
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
zkontrolovat hadičky první, pak ovládací ventily ty taky odchází.
535d mám najeto 191 200km a problém zatím nemám, odešel mi jeden elektromagneticky ventil co ovládá výfukovou klapku, ten je stejný co ovládá turba.
Tak závada je zjištěna - jsou to turbo hadicky, jedna z nich je praskla a ostatní jsou zteřené jak vrata od chlíva. Naštěstí to není nějaká zásadní a drahá oprava.
Pro ostatní - kontrola je jednoduchá - stačí sundat olejové víčko a kryt motoru. Hadicky jsou na levé straně 4ks (u 535d) u hlavy válců. Pokud jsou tvrdé a neohebné, časem prasknou a auto nejede...
no, ja mam sice jen 525xd 145kW a 400N ale v nizsich otackach je to liny a dokud nedam kickdown tak to nema moc chut zrychlovat. Ostatne co byćh taky pri 340.000km chtel, ze.
V nejblizsi dobe se chystam krome termostatu a zhavicich svicek prave na ocistu EGR ventilu, zaslepeni virivek a nejlepe vymenu vsech hadicek..