Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530d e60 euro 4 problém, rozežraná

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od matess »

Zdrvím mám 530d euro 4 manuál r.v 2005, a spotřeba skoro 9l/100, zdá se mi to hrozně moc... e39 530d manuál jsem jezdil 7,3 a s e60 euro 3 manuál jsem jezdil 6,7... vše dlouhodobá kombinovaná spotřeba.... ovšem na této 530d mám špatnou klapku,žhavicí modul a termostat... může to mít tak zásadní vliv na spotřebu??? ano jsem si vědom, že se to musí odstranit... jak poberu finance, tak jde na servis... ale zajímá mne zda se spotřeba sníží, či ne, děkuji M.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#2 Příspěvek od sedyvlk6 »

matess píše:Zdrvím mám 530d euro 4 manuál r.v 2005, a spotřeba skoro 9l/100, zdá se mi to hrozně moc... e39 530d manuál jsem jezdil 7,3 a s e60 euro 3 manuál jsem jezdil 6,7... vše dlouhodobá kombinovaná spotřeba.... ovšem na této 530d mám špatnou klapku,žhavicí modul a termostat... může to mít tak zásadní vliv na spotřebu??? ano jsem si vědom, že se to musí odstranit... jak poberu finance, tak jde na servis... ale zajímá mne zda se spotřeba sníží, či ne, děkuji M.


To je tvé první auto že se ptáš na zásadní věci které mají vliv na spotřebu?

Každý studený motor má vyšší spotřebu (žhavení, termostaty)
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od rawen »

Ahoj,
termostat = auto se neohřívá+neregeneruje=ucpaný dpf=vyšší spotřeba
žhavení = v zimě nenastartuješ+neregeneruje=ucpaný dpf=vyšší spotřeba
klapka = špatná směs=vyšší spotřeba

Takže ano, má to zásadní vliv na spotřebu. Kterou taky ovlivní kola/gumy, stav převodovky, diferenciálu, ložisek a brzd...a taky váha.
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matess »

ne ne chlapi, je mi jasný že to na spotřebu vliv má, ovšem také nemám první ani 15ctý auto... ale zajímalo mne zda tak rapidní vliv... co jsem se bavil v bmw, tak ta klapka snad ani vliv nemá... nevím k čemu tedy přesně slouží, ale stojí raketu no... žhavičky, tím propojení s regenerací dpf atd, dál termostat, to je mi také jasné, ale zajímalo mne zda je to tak zásadní... za kolik se dá jinak jezdit s 530d euro 4 v manuálu?? když člověk jezdí normálně, občas předjedu, cestovka normální 110-120, dálnice 150, po městě to šolichám, díky za názory
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#5 Příspěvek od mi00wa »

vyměň termostat a dva ! pak žhaviče a jednotka žhavení.
spotřeba by měla klesnout.
a na klapku taky už šetři peníze
Butchi
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Olomoucko

#6 Příspěvek od Butchi »

Měnil jsem termostat a visco spojku a spotřeba z 8,4 na 7,0...podle pp i podle dopočtu :wink:
hycmo
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 13.01.2009 01:00

#7 Příspěvek od hycmo »

Se stejným autem jsem jezdil za cca 7,2, po té co jsem pořešil DPF tak jezdím za cca 6,4.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#8 Příspěvek od gsicbr »

hycmo píše:Se stejným autem jsem jezdil za cca 7,2, po té co jsem pořešil DPF tak jezdím za cca 6,4.

Nevím jak si myslel to pořešení DPF ale 6,4 v kombinaci je s 530d nereálný.
V každým případě termostat vyměň jenom ten špatnej, jde to poznat podle hadic a jak se ti to ohřívá, taky jsem měnil jenom hlavní a mám 90°C a drží. Ta klapka mi taky píše chybu ale ponorka mi nesvítí a do nouzáku to nepadá, takže je tam jenom odchylka v otevírání proti továrnímu nastavení. Až odejde tak jí vyměním. Sečteno podtrženo se špatnou klapkou a termostatem, kterej mi otevíral v 69°C, teď po výměně minimální rozdíl.
Tím nechci říct abys to neměnil, ale nečekej úplný zázraky. DPF má na to samozřejmně vliv, taky jsem ho čistil. Kámoš jí má v automatu a dlouhodobou má cca 9l, a druhej v manuálu za 8l, já měl 330d a kombi BC 7,2l.
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matess »

nevim jak u euro4 , protože přeci jen na tom motoru se to liší vstřikama,klapkou,turbem, kdo ví čím ještě, ale na euro3 e60 jsem opravdu jezdil 6,7, dlouhodobá za 15000km... a jezdil jsem ale velmi svižně ! a po městě i s dálnicí, prostě celková kombinace, z toho město tak 40%,dálnice 20% zbytek středně těžká noha... přítelkyně měla lehčí nohu a měla průměr 6,2... já si nedělám iluze že to pojede tak levně jako euro 3 e60 a nebo e39 3.0d 142kw, ale rád bych jezdil do 8l/100km, pak budu spokojen, stím že ale s 530d e39 jsem jezdil jak to šlo, tzn. fakt někdy frkot a do toho město atd, zřídka ekojízda a kombinačka 7,3l za 30000km.... a ano jsem si vědom že e39 je lepší auto a ano vím že je o metrák lehčí...
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matess »

ještě gsicbr... díky za tvůj postřeh a kolik tedy jezdíš?? pokud máš manuál? a ty spotřby mi jsou divný, protože kmarád s 530xd 173kw automat 2008 jezdí dlouhodobou 8,1, najeto za cca 100000km...

další věc, já mám v kelu i žhav.relé a žhavičky nevím, tudíš se neregeruje filtr pevnejch kekelů.... dpf mám ale nový nedávno, takže ho nechci vyhazovat jinak údajně když se zahodí dopryč a "přeprogramuje se auto přez diag" tak jde spotřeba dolů... nevím jak u e60, ale třeba na novém crafteru od fauweeee jde spotřeba dolů o 1,5-2litry...
Butchi
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Olomoucko

#11 Příspěvek od Butchi »

No pokud ti to neregeneruje, tak to dpf za chvilku odpravíš. Jestli ho máš nové, tak udělej to žhavení, popř termostat a bude ti to šlapat a spotřeba pujde o něco dolů....

Vyhazovat dpf z auta je prasárna a pokud jezdíš za západní hranice, tak je to na slušnej průser. Třeba v De ti jsou schopní zjistit u cesty, jestli to dpf tam je, nebo ne a když ne, tak dojels...

To že přes naši STK projde auto bez dpf je jen tím, že naše STK mají měřící systém jako z pravěku, jako většina věcí v ČR....
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od matess »

takže progres je ten že jsem udělal servis cca za 20tis... a vyřešily se všechny inkriminované věci a dalších pár se našlo a vyřešili taky, jako Hardy na hadry atd... no a včera večer se to dodělalo, dnes jsem jel pracovně do HK trasu 135km a od vynulovaného pc svižnou jídou, s předjížděním, místama chill jsem si jel jak rytmus za 7,8, takže to bude dobrý si myslím... protože posledně o jsem jel před opravou, tak ekojízdou jsem jel za 9... což je propastný rozdíl... tak uvidím, jak se to dlouhodobým provozem ustálí :) pak poreferuju, až něco najedu, dpf ven nejde, určotě, to jsem si rozmyslel, a proč taky, když je nový
Odpovědět