Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E34 TDS - skáče teplota vody
Zdravim
Řeším následující problém:
Začala skákat teplota a zdá se že v souvislosti s topením čím teplejší foukání tím studenější voda a stává se to spíše při klidnější jízdě či stání na semaforu 1x se teplota propadla i na dálnici. Vlastně od té doby co auto mám teplota nikdy nedojela plně na střed ale to schazuju na nevycentrovanou ručičku budíku protože do té doby auto drželo teplotu pevně na jednom bodě. Nikdy nespadla pod čtvrtinu ale na rozmezí 1. a 2. čtvrtiny ano
Provedené úkony:
1. Vyměněn termostat od firmy FEBI za jiný původní termostat od firmy Wahler.
2. S tím spojena výměna nemrznoucí kapaliny
3. Zkontrolována funkce Visko spojky -> výsledek funkční
Neřešil jsem elektrickou část tzn. čidlo, jednotku, budíky ani jsem nebyl na diagnostice
Tak a po těchto úkonech problém přetrvává tzn. domnívám se že oba dva termostaty fungují tak jak mají. Auto podle poslechu má zvuk motoru ok po ujetí obvyklé doby kdy vím že auto bylo zahřáté navíc situaci kdy termostat zůstal otevřenej už jsem zažil a to je teplota hodně nízko.
Pokud se někdo s tímto problémem setkal byl bych rád za každou radu.
Řeším následující problém:
Začala skákat teplota a zdá se že v souvislosti s topením čím teplejší foukání tím studenější voda a stává se to spíše při klidnější jízdě či stání na semaforu 1x se teplota propadla i na dálnici. Vlastně od té doby co auto mám teplota nikdy nedojela plně na střed ale to schazuju na nevycentrovanou ručičku budíku protože do té doby auto drželo teplotu pevně na jednom bodě. Nikdy nespadla pod čtvrtinu ale na rozmezí 1. a 2. čtvrtiny ano
Provedené úkony:
1. Vyměněn termostat od firmy FEBI za jiný původní termostat od firmy Wahler.
2. S tím spojena výměna nemrznoucí kapaliny
3. Zkontrolována funkce Visko spojky -> výsledek funkční
Neřešil jsem elektrickou část tzn. čidlo, jednotku, budíky ani jsem nebyl na diagnostice
Tak a po těchto úkonech problém přetrvává tzn. domnívám se že oba dva termostaty fungují tak jak mají. Auto podle poslechu má zvuk motoru ok po ujetí obvyklé doby kdy vím že auto bylo zahřáté navíc situaci kdy termostat zůstal otevřenej už jsem zažil a to je teplota hodně nízko.
Pokud se někdo s tímto problémem setkal byl bych rád za každou radu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Mas to poradne ovzdusnene? Staci bublinka a je to v haji.
Na me e34 se jednou stalo to, ze se ucpala slaba hadicka co jde od chladice k expanzce. Kdyz se prida plyn, musi z male dirky v expanzce strikat voda.
Pokud mas termostat meneny tak se zamer na cirkulaci vody. Popr. si sezen treba infra teplomer a zamir ho na horni hadici co jde z motoru do chladice a jakou tam budes mit teplotu.
Na me e34 se jednou stalo to, ze se ucpala slaba hadicka co jde od chladice k expanzce. Kdyz se prida plyn, musi z male dirky v expanzce strikat voda.
Pokud mas termostat meneny tak se zamer na cirkulaci vody. Popr. si sezen treba infra teplomer a zamir ho na horni hadici co jde z motoru do chladice a jakou tam budes mit teplotu.
Hadici kterou myslis je urcite pruchozi. Navic auto topi jak ma a vlastne vsechno jde jak ma jenom ta teplota je spatna pravdepodobne jenom na budiku protoze kdyby to auto bylo celkove studeny tak budou zvyseny otacky coz nejsou. Kdyz jsem zkousel jednotliva cidla tak se otacky zvedly teprve kdyz jsem odpojil prave cidlo co meri teplotu vody pro jednotku tak ta zvedla otacky na 1000 po pripojeni opet kolem 650. Nevim zda cidlo muze blbnout tim stylem co se mi deje ale asi nezbyde nic jineho nez diagnostika. Navic zavzdusnena auta se spise prehrivaji ne?
Máš v háji termostat.U TDS musí být ručička vždy na středu.Se špatnym termíkem se ručička zastaví na konci modrého pole,když je léto tak na druhý,sem tam mezi 1-2 čárkou.
Poslední rok je problém sehnat dobrý,já reklamoval původně čtyři(2xWahler,1x Vernet a 1x Febi) a ten co konečně fungoval,tak je po půl roce taky v háji.Takže teď už koupim OEM díl.
Poslední rok je problém sehnat dobrý,já reklamoval původně čtyři(2xWahler,1x Vernet a 1x Febi) a ten co konečně fungoval,tak je po půl roce taky v háji.Takže teď už koupim OEM díl.
No kdyby byl permanentne otevrej tak chapu ze ta rucicka tedka kdy uz je studeneji bude na te prvni carce ale me vetsinou skonci neco pred tou polovicni carkou a kdyz pustim topeni na max tak se nekdy propadne na k te prvni carce ale. Navic termostat co tam byl jsm zkousel v hrnci a fungoval tak jak ma tzn. zavrenej a oteviral pri 80 stupnich.
Ten muj taky v hrnci fungoval,ten co tam byl mam schovanej a v hrnci šel a v autě je to k ničemu.
Příklad:jedu kládu,řežu to do kopce,ručička na středu a jakmile bez plynu jedu kopec,tak po chvíli přestává topit(hadice do radiátoru jsou,ale horký) a teplota jde dolu.A když třeba pustim po nějaký sportovní jízdě topení,tak to taky sleze a to o celej dílek a po nějaké době jízdy se zase vrátí na střed.
To topení bych z části dával za vinu automatický klimě,která si po letech žije svym životem.
Příklad:jedu kládu,řežu to do kopce,ručička na středu a jakmile bez plynu jedu kopec,tak po chvíli přestává topit(hadice do radiátoru jsou,ale horký) a teplota jde dolu.A když třeba pustim po nějaký sportovní jízdě topení,tak to taky sleze a to o celej dílek a po nějaké době jízdy se zase vrátí na střed.
To topení bych z části dával za vinu automatický klimě,která si po letech žije svym životem.