Hosi delali mi komplrtni generalku na motoru, a od ty doby co se mi auto vratilo, me trapi lehke vibrace v aute. Resil jsem kola, pneu, geometrii, ale vsechno je perfektni a stejne kdyz jedu kolem 80-120km/h tak citim ze auto neni uplne klidne :-/
Je mozny aby tam bylo neco spatne slozenyho, nebo krive ulozenyho? Me napada jen kardan nebo uz fakt nevim.. Mam fakt smulu, to auto uz me stalo pres 350k a porad to neni stoprocentni
mě dělalo bmw 535, že kolem 2-4tis. ot. se celé roztřepalo, nakonec to byl konec kardanu, to co vede do diferáku, byla v tom vůle, nějak 4litry to stálo origoš + vyvážení, kříž sem měl ok, jo a ještě mi v té opravně kardanů vyměnili nějakou kovovou vložku co je uplne na zacatku kardanu, to stálo nějak s prací 3kila (tvar byl jak kdyby kdyby klíč 6tka co se dává na ráčnu)asi to určuje střed kardanu u převodovky, jinak ten kloub hřídele., když jsem se s tím snažil zalomcovat, tak to v něm cinkalo..
Ja jsem si puvodne myslel ze je to od motoru, ze neco blbe slozili, ale dela mi to porad i kdyz na rovine vyradim a necham samovolne na volnobeh tak se to stejne klepe..
Jinak diky za tipy, zajedu pristi tyden do jineho servisu a necham to prekontrolovat. snad na neco prijdou.
Taky přikládám zkušenost s vibracemi, které způsobuje homokloub na konci kardanu, když ho pocukáš, cinká v něm, stejně tak při přeřazení z P na R to cinkne...
Stale me trapi to, ze se auto pri jizde klepe. Nekdy vic, nekdy min, ale porad. Kdyz se za jizdy podivam na operku u spolujezdce, tak je vidit jak se klepe..
Myslel jsem ze je to od podvozku a uz jsem zkusil uplne vsechno - nechal jsem zkontrolovat vsechny ramena, rizeni, a stabilizacni tycky, zkusil jiny disky, nove pneu, nakonec jsem nechal i vyvazit kardan a vymenit ten homokloub na konci. Nepomohlo to.
Zacal jsem teda resit jestli to neni od motoru a zjistil jsem, ze motor nejde vzdy uplne pravidelne, obcas, hlavne u studeneho auta, kdyz zvednu otacky na cca 1000-1200 tak je citit jak auto houpe. Na diagnostice mi ukazuje 1 chybu, a to:
"Multiplicat. mixture adaption, bank 2, control limit reach"
bosch diagnostika to prelozila jako: "prilis chuda smes, bank 2"
Proto se chci zeptat jestli nekdo nemate podobny zkusenosti, popripade mi poradil na co se mam jako prvni zamerit.
Podotykam, ze motor je po GO (snad dobre udelany), a vsechny svicky jsou vymenene. V servisu mi poradili, ze mam vyndat svicky a zkontrolovat jakou maj barvu, popr jestli nejaka neni upalena, na to se chystam ted o vikendu.
chlapi a co přesně znamená ta položka rough? ja mam inpu v němčině a tam je to laufunruhe, což translator říká, že je něco jako trvalé nepokoje...a rough znamená něco jako hrubý...čeho ukazatel to tedy je přesně? ze senzorů klepání, nebo množství vstřikovaného paliva, vzduchu, nebo snad časování zapálení??
taky to mám na této položce dost rozhozené zejména za studena. za tepla je to lepší, ale za studena mám některé válce kolem stovky a válec číslo 4 kolem 700!
tak našel jsem nějaké vysvětlení a upnul to na ulož to: http://uloz.to/xqe7sTug/missfire-detection-pdf
znamená to tedy detekci nesprávného zapálení na tom konkrétním válci, což tedy může být způsobeno mnoha věcmi, jako například špatnou svíčkou, cívkou, přisáváním vzduch odněkud odkud to nemá být, špatnou kompresí způsobenou opět mnoha věcmi, špatnými vstřikovači atd atd...
fx: trefil jsi to přesně. měří se rovnoměrnosti zrychleni v podstatě a tedy se měří kvalita zapálení. tedy opravdu by měly být všechny tyto hodnoty plus minus stejně... a pokud to tak není, může být mnoho příčin. já například mám nové čidla vačky a kliky, váhu, lambdy, membranu, vyčištěnou klapku a stejně to mám rozhozené. za studena při teplotách pod nulou to rádo chcípá. tlak paliva taky dobrej, komprese taky ok. tedy mi zůstávájí vstřiky, nebo si to někde přisává vzduch...nebo co by jste ještě poradili?
Ahojte klubáci,
Abych nezakládal nové téma, napíšu to sem..chtěl bych se zeptat Vás zkušenějších:
Při rychlosti 0-60km/h cítím opravdu hodně LEHKÉ vibrace auta, když mám na tachometru okolo 80km/h, rozvibruje se celé auto, i volat dost - zkoušel jsem dát neutral, ale pořád stejná vibrační písnička..když je tam 100km/h tak je to zase podobné jako při 0-60km/h.. Nechal jsem převážit kola, výsledek stejný..myslíte že to může být třeba vůle na kardanu?
Nevím zda-li je to normální pro 540i, ale když stojím (parking) a sešlápnu pedál tak k 4000ot/min, auto se jakoby zahoupe se strany na stranu..takže nevím jestli je to tou sílou motoru nebo třeba silentblokama??
To ze se auto houpe ze strany na stranu kdyz stojis na miste a dupnes na plyn, je kroutici moment motoru, a jsi stastnej clovek, ze to znas
Co se tyce tech vybraci, sam jsem to resil a resil a resil, povymenoval jsem pulku auta (ramena, loziska, stabilizacni tycky, atd) a nakonec stejne nevyresil a s lehkyma vibracema i prodal. ALE nedavno jsem se v jednom topiku o sedmickach docetl, ze lehky vibrace muzou byt spatnyma tlumicema. Tzn zkus si dojet na tester tlumicu, a uvidis co ti reknou.