Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výkon u BMW E39 530d facelift 142KW

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Jaký máte názor na výkon motoru u E39 530d facelift? papírově uvádí 142KW, což je na tu dobu (rok 2001 - 2003) celkem dobré, ale když se to srovná třeba s novou Octavií RS, tak je ten výkon docela mizerný, na to, že je to 3 litr a ještě k tomu šestiválec...

nedá se z toho dostat víc?? Mám tam nějaký čip, na brzdě prý 161KW a 520nm krouťák, ale moc tomu nevěřím... cestou do práce se na mě lepila dvojková octavia 2,0 TDI, tak jsem si to s ní na semaforech rozdal a z 0 - 100 jsme jeli vedle sebe, vedl jsem max o kapotu, až tak ve 140 jsem začal ujíždět, abych se zařadil před ní... celkem mě ten výkon zklamal..

jaké máte zkušenosti s navyšováním výkonu?? kam na chip? kam na brzdu? a nebo co power box?? případně zvýší výkon repas turba, odstranění katu a vyčištění sání?? nebo to je jen zanedbatelný rozdíl?
díky za rady
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vyměň starou plečku za F10 M550d a máš vyřešeno :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

na to nejsou prachy, to stojí bágl a nechci utopit mega za auto... za to už máš skoro byt... do auta bych dal max 230 tis cca...

ale je mi líto prodat E39 když jsem na ni dělal komplet brzdy zimmermann sport, tlumiče mpaket sachs, komplet náprava leamforder, sedačky nový, subwoofer + novy repra a zesík, volant M5 fejs nově obšitej, řadička nová od BMW, dvojty skla, velká navi, alcantarová roletka,předělávka bixenon světla s novyma plexi, kola s novyma pneu atd atd atd :-D
už v tom tak 120 tis mám a kdybych to na net pověsil za 200 tis, tak mě každej bude bombardovat emailama a smskama, že jsem idiot, za takovej starej křáp chtít tolik... tak to si ho rači nechám... Než abych to za 110 prodal a došetřil do 200 tis na E60 která stejně bude potřebovat gumy, brzdy, tlumiče, nápravy a repas vstřiků, turba atd... tak to rači poladím ještě trochu svoji E39....
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od sonyk02 »

Teď sis odpověděl úplně sám jak to nejlíp vyřešit :wink:
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#5 Příspěvek od Jirke »

ja mam 145kW navic xDrive a oktavky 2.0TDi jsou casto tezkym souperem klidne i do 180ti...
Ale chip jsem vzhledem k najezdu 343.xxx km zavrhl...
Jednou sem takhle "zavodil" asi 15km z HK do Pardubic s kamosem BMW 320d E91, nejakych 130kW nebo kolik... no visel za mnou porad a ani pri kickdownu sem mu neujel... Ve 220kmh jsme toho nechali... Takze tak.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od EdyBoyS »

Tak nové BMW o tom, ani nemluvím... Když si kamarád půjčil F30 318d, tak jsem si myslel, jak to bude slabý, proč si raději nepůjčil 330d... ovšem na semaforech na zelenou jsem mu z 0 do 150 neujel ani o metr :-D držel se jak klíště... to by mě pak zajímalo, jak ta 330d musí jet...

nedá se taky ta E39 nějak poladit? Jako nejrači bych tam dal V8 čtyřlitr, ale to by byl zas problém s papírama a druhou kupovat nechci, to by mě zas čekaly všechny repase podvozku, brzd a pod...

vím, že All dělal nějakou zástavbu turba z E60 + intercooler a ještě nějaký čip a jiný výfuk a převodovka, ale to je zas zástavba, která trvá několik měsíců.... nějaké řešení čipem nebo tak něco, co by trvalo třeba 2 dny?

co říkáte třeba na diesel technik?
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#7 Příspěvek od Sweden »

Nejlepsi bude asi prestat zavodit....pak uz te nejaky vykon nemusi trapit,e39 142kw jsem mel tri roky,vykon pro bezny provoz nadstandartni,holt si musi clovek uvedomit ze na zavodeni jsou jiny motorizace.Pokud nekoukas na finance a tim celkove na zivotnost auta jako celku tak nejhodnejsi bude asi cipovani,v tom ma diesel vyhodu,za par tisicovek mas krivku vykonu absolutne nekde jinde nez seriovka.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#8 Příspěvek od Jirke »

ja jsem byl jednou chipovat v Praze v http://www.mereni-vykonu.cz/, byla to moje jedina zkusenost s chipovanim a byl to Renault dCi... ale hlavne slo o pristup, mereni na valcich, individualni naladeni a pak jeste ladeni po odstraneni FAPu... No tenkrat se s mym autem fakt crcal a vse nakonec dopadlo dobre, s chipem jsem pak bez problemu jezdil rok, cca 30.000km.

Kdybych jel dnes chipovat auto, jedu zase k nemu. No verim ze sezenes dobry reference na upravce vykonu i okolo Olomouce..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Samozřejmě to řešitelné je. Větší turbo, průtočnější vstřikovače, úprava DDE, ... a pak zjistíš že nestíhá spojka, trháš hardyspojku, ... Když to sečteš, ekonomičtěji tě vyjde prodat a koupit E60 35d.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#10 Příspěvek od Filozof »

přesně jak psal francis. Pokud to musí bejt nafta tak 535d neno 335d a pokud benzín tak 545i a 550i bohatě stačí skoro na vše co je na cestách ... 98procent aut dáš v pohodě.

S 728i a 142kw nemám náladu závodit a většinou vozím rodinu tak jsem se docela uklidnil. Ale kdybych chtěl něco sportovního pujdu do 540i s LPG nebo novější model e60 545-550i - 745i,750i e65.

Chipovat a upravovat 530d e39 a dostaneš se třeba o 20-30kw více ale stále je to nic. Prostě oktávka je lehčí a často jsou taky čipované a to máš hned 110-140kw s lehčím autem. pak dlouho BMW 530d nemůže stačit ikdyby mělo 170kw tak ujede BMW jen sporadicky a opravdu se oktávka bude držet zuby nechty, hlavně ty firemní stěma se jezdí furt na max jak je vidět.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od EdyBoyS »

E60 bych koupil už dávno... ale 1. 535d se nedělá v manuálu, a já jsem odpůrce automatů...
2. reference na E60 jsou daleko horší, než na E39
3. E60 je tak poruchová, že E39 se stejným nájezdem, je skoro vždy v daleko lepším stavu (motor, tlumiče, jednotky, snímače, čidla),..

4. co jsem tak slyšel, tak je E60 jedno z nejporuchovějších aut, co se týče elektroniky, říkal to i Jarax, že než koupit E60, tak raději pořešit nějakou E65...

Tak nevím... Jako E60 535d touring bych bral hned... ale jak říkám.. mám z toho strach, že něco koupím a hned budu muset dělat repas vstřiků, do toho se ozve čerpadlo a turbo, a po pár desítkách tisíc nějakej modul či jednotka za 20 tis a co pak s tím.... E39 mám rok a měsíc a na to, že má najeto 460 tis, tak turbo ok, vstřiky ok, nežere vůbec olej, netlakuje ani nemizí voda z chladiče a motor zespod absolutně suchej, neklepe, nevrže...

mít to větší výkon, tak nad E60 ani neuvažuju...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

tak 540i e39 nebo M5. dají se kolem 200k koupit taky ... 8)
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#13 Příspěvek od _milan_ »

1. 535d s čipem nakope m50d prd_el
2. čipoval jsem několik 3,0d +2,5d s nájezdem kolem pul milionu a stále jezdí ;) (e90 330d na 206kw 400xxxkm , e61 530d 200kw 366xxxkm , e46 330d 162kw raději netypuju kolik měla najeto, 525d 163kw 470000km , 525d 158kw km nevim )
3. na 142kw dát turbínu z prvních e60 530d ještě řízenou podtlakem , nějakej soft a může jezdit, někdo z klubu měl na e39 530d nějakých 280 koní.. ;)
4. ano e60 umí být poruchový , ale měl jsem jich 5 ( od 2003 2005 2006 2007 ) a nějak zvlášť poruchové se mi nezdály...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#14 Příspěvek od DaweTDS »

Mám starší motor 135kw a mám odbržděnejch 250PS a 650Nm a ještě jsem nepotkal oktávku,které bych neujel :D Nejsem žádnej závodník a tak to mám spíše na bezpečné předjíždění.
Moje úpray: Turbo z E60 160KW velkej cooler, katy pryč, čidlo tlaku na 2 bary a čip od Alla. To je investice cca 35000,- když si to vše uděláš sám a za předpokladu,že jsou vstřiky a čerpadla OK.
Byl problém se spojkou,ale F10 přítlačák a na zakázku udělaná odpružená lamela pomohla a vše drží. Pod 2000ot ale plnej plyn nedávám.. to se potom třepe celé auto. E39 není žádnej drobek a tak to nikdy závodník nebude,ale tady jsou nějaký naměřený hodnoty podle GPS. Na budíkách je to ještě lepší :D a proto videa z youtube berte s rezervou Z ustálené rychlosti 80-120 na 3q mám 4,4s a na 4q mám 4,6s ,podle toho jde poznat jak je dobrá odezva na plyn.
Na jaře chci ještě trochu poladit,ale i tak je to dobré.
Jinak nejlepší co bys mohl udělat je dát turbo z E60 ,ale už to novější (na sponu) samozřejmě s jinýma svodama a kokotinama kolem, potom 535d vstřiky E60tkový railový čerpadlo a byl by jsi přes 300ps. ale to už je velkej balík. :D .
Přílohy
Test.jpg
Test.jpg (63.6 KiB) Zobrazeno 1138 x
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od EdyBoyS »

A jak dlouho ti trvala ta přestavba turba a intercooleru z e60 ??
A dovedl bys mi to udělat na počkání kdybych jel třeba na pár dní do prahy, tak bych ti auto nechal
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#16 Příspěvek od Jirke »

me by teda zajimalo, kdybych se uchylil k chipu...tak pred tim mam v planu vycistit EGR, zaslepit virivky, poresit treti termostat aby se to zahrivalo jak ma...

A pak poradne zdiagnostikovat motor, vstriky, turbo...

Coz uz jsem ostatne delal pred rokem kdyz sem to kupoval.

ale jedna vec mi tam vrta hlavou - vetsinou u studenyho motoru pri pomalym zrychlovani a vzdy pri prerazeni na vyssi stupen (automat) mi to jakoby prestane na pul sekundy tahnout... takovej klasickej propad v tahu. A i motor slysitelne v tu chvili necvaka...kdyz podrzim plyn na podlaze (jakoze to u studenyho motoru samozrejme nedelam), tak se to nestane...

Vaha, podtlaky, EGR ?
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#17 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:A jak dlouho ti trvala ta přestavba turba a intercooleru z e60 ??
A dovedl bys mi to udělat na počkání kdybych jel třeba na pár dní do prahy, tak bych ti auto nechal
Zástavbu turba jsem měl za cca dopoledne. To za předpokladu,že je vše nachystané (těsnění, přívodní a přepadová trubka oleje atd) Intercooler trvá déle. Je potřeba pár věcí vyhodit / vyřezat :D
No narovinu. Jsem rád,že už nic nedělám a jen jezdím. Pokud máš někoho,kdo Ti může auto zvednout a třeba den nechat, tak to turbo zvládneš vyměnit i sám. Nic na tom není.
Se vším můžu poradit 8)
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od EdyBoyS »

Máš i zaslepeny výřivy klapky v sání??
A jakou máš spotřebu když jedeš normálně?

MOD Francis: Odstraněna zbytečná citace na bezprostředně předcházející příspěvek.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#19 Příspěvek od Zdenda530d »

Pánové, já nechci bejt rejpal, ale co od auta opravdu chcete?
(asi aby to vypadalo a jelo jako Supersport [0-100 pod 5s], pohodlí v tom bylo jak v sedmičkovým BMW, případně abych naráz odvezl pračku, ledničku, matrace no a spotřebu aby to mělo samosebou pod 5l/100km - že jsem se trefil)

Jediné řešení je rozdělit všechny 3 světy (užitkáč/pohodlí/zábava) jinak nebudete nikdy opravdu spokojení. (vše najednou nelze uskutečnit) I když DaweTDS to tak nějak, až na ten vzhled supersportu, zvládl :lol: :lol:

Na pohodlí mám taky e39 142kw a to bez čipu a jsem spokojený. Výkon a krouťák je podle mě i na tuto dobu plně dostačující (na sprinty no nevím - 1°R a 2°R je podle mě u e39 dost krátký a opravdová zábava začíná až na 3°R od 100km/h). A průměrná spotřeba? 5,9/100 měřená podle tankování - jezdím delší trasy ale i na nich tomu občas dám jak vozovka dovolí a na šourání po městě mám Octu.
Na zábavu mám jiné auto (nebudu tu psát co, protože byste mě tu ukřižovali) a v tomto autě nemám žádný voloviny co do sportovního auta nepatří ale eresový oktávky a jiní rychlý kluky mám v tomtou autě v paži. (Dovolená do Chorvatska by v něm byl ale očistec...)
No a dejlykár? - Samo že Octavia I Kombi a to jsem ještě předčil šetřílky s tédéíčkama, protože jezdím na LPG :)

Ještě jedna věc pro zakladatele tématu: Ať už s autem, resp. s motorem budeš provádět cokoli, vyvaruj se černé skříňce s názvem PowerBox.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

myslím si že vše by splnovalo jedině 550i e61 touring s LPG v toroidu.

Rychlej stěhovák kterej jede skoro 300 a zrychlení má kolem 5,5s a uveze dost krámů po složení sedaček.... není to MB E kombi ale dostačuje.
A v LPG bude i úspornej.

Akorát servis nebude tak levnej jako v e39. Tam jsme malinko výše. :-)

Mno každej by rád jezdil levně a měl 300-400koní. :lol:
Odpovědět