Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výkon u BMW E39 530d facelift 142KW

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#21 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:Máš i zaslepeny výřivy klapky v sání??
A jakou máš spotřebu když jedeš normálně?

MOD Francis: Odstraněna zbytečná citace na bezprostředně předcházející příspěvek.
Jak jsem psal,mám první verzi 135kw a tam klapky ještě nejsou... nicméně jsou tam taky praskající sání (už prasklo) a tak jsem sehnal ze 142kw a klapky zaslepil.
Dlouhodobou mám cca 7l. Jinak je to podle mě se spotřebou stejný jako před úpravama. Dovolení Itálie 5,8 a třeba teď jsem jel o víkendu přes 500km a to 50% dálnice (do 130km) a spotřeba vyšla 6,3.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#22 Příspěvek od DaweTDS »

Zdenda530d píše:Pánové, já nechci bejt rejpal, ale co od auta opravdu chcete?
(asi aby to vypadalo a jelo jako Supersport [0-100 pod 5s], pohodlí v tom bylo jak v sedmičkovým BMW, případně abych naráz odvezl pračku, ledničku, matrace no a spotřebu aby to mělo samosebou pod 5l/100km - že jsem se trefil)

Jediné řešení je rozdělit všechny 3 světy (užitkáč/pohodlí/zábava) jinak nebudete nikdy opravdu spokojení. (vše najednou nelze uskutečnit) I když DaweTDS to tak nějak, až na ten vzhled supersportu, zvládl :lol: :lol:

Na pohodlí mám taky e39 142kw a to bez čipu a jsem spokojený. Výkon a krouťák je podle mě i na tuto dobu plně dostačující (na sprinty no nevím - 1°R a 2°R je podle mě u e39 dost krátký a opravdová zábava začíná až na 3°R od 100km/h). A průměrná spotřeba? 5,9/100 měřená podle tankování - jezdím delší trasy ale i na nich tomu občas dám jak vozovka dovolí a na šourání po městě mám Octu.
Na zábavu mám jiné auto (nebudu tu psát co, protože byste mě tu ukřižovali) a v tomto autě nemám žádný voloviny co do sportovního auta nepatří ale eresový oktávky a jiní rychlý kluky mám v tomtou autě v paži. (Dovolená do Chorvatska by v něm byl ale očistec...)
No a dejlykár? - Samo že Octavia I Kombi a to jsem ještě předčil šetřílky s tédéíčkama, protože jezdím na LPG :)

Ještě jedna věc pro zakladatele tématu: Ať už s autem, resp. s motorem budeš provádět cokoli, vyvaruj se černé skříňce s názvem PowerBox.
No já ale nemám na to abych měl víc aut :-/ a tak se snažím v podstatě to co jsi popsal,ale s jinýma hodnotama 0-100 7s Aspoň nějakej komfort a spotřebu 7l :lol: a co se týče vzhledu,na tom se už pracuje :D
Ale jak už jsem někde psal... auto nemám na závodění. Myslím,že 250+ps je na E39 v touru takovej dobrej kompromis.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od EdyBoyS »

Kdybych neměl v E39 tolik, co v ní mám, tak ji klidně prodám a koupim E60 545i nebo rovnou E65 745i... časem LPG a není co řešit

ale moje E39 krom laku, kterej je naprosto katastrofální, je v celkem dobrým stavu i výbavě a na dílech rozhodně nešetřím... Když si mám vybrat mezi TRW, Febi nebo Leamforder, radši beru Leamforder a to i přes to, že je jednou tak dražší... to samé i s podvozkem atd.

Chtěl bych to jen trošku oživit, jinak si myslím, že je to pořád dobré a spolehlivé auto...
Klapky nevím, jestli mám zaslepené, ale co nevidět se na to budu muset mrknout, přecejen mám najeto už 460 tis...
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#24 Příspěvek od EdyBoyS »

btw co říkáte na stránku autochip.eu ?? tam mají v nabídce chip na E39 standart, eko a sport... u sport uvádí 175KW, 571nm
nějak se mi ty hodnoty nezdají, že by pouhým čipem zvýšili tak moc výkon... vždyť to je nárust o 33KW...

já tam teď nějaký čip mám, ale prý na brzdě naměřili jen 161KW
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#25 Příspěvek od Filozof »

ale co na to turbo, jeho životnost bude určitě nižší když bude ždímané mnohem více ... to pak už nebude moc ok.

Prostě čím více mu dáš tím dříve odejde. Takže pokud úpravy tak komplet jak psal Dave. Nové silnější turbo a dalších xx věcí at to je komplet.
Pak to má smysl a těch 200KW už bude jistě někde jinde.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#26 Příspěvek od maxmin »

A není ten motor po těch km přecejen trochu "unavený"? Znáš jeho aktuální reálný výkon? Zajímalo by mě srovnání se zánovním 530d 142kw.
S pár 530d jsem jel a každá jela úplně jinak + každá byla úplně jinak hlučná...
Tím chcí říct, že spíše než nějaké úpravy by možná bylo lepší motor zgenerálkovat (no a když už se to bude dělat, tak proč nedat lepší vstřiky a turbo nebo nějaké věci co se stejně budou měnit)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#27 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:btw co říkáte na stránku autochip.eu ?? tam mají v nabídce chip na E39 standart, eko a sport... u sport uvádí 175KW, 571nm
nějak se mi ty hodnoty nezdají, že by pouhým čipem zvýšili tak moc výkon... vždyť to je nárust o 33KW...

já tam teď nějaký čip mám, ale prý na brzdě naměřili jen 161KW
U E39 530d je problém turbo. Má blbá kola a pokud někdy dosáhly jen čipem tyhle hodnoty,tak to bude s fest kouřem a taky obrovským EMP tlakem a EGT teplotou a to turbo (né motor) to nemůže dlouhodobě vydržet.
Potom je při cca 280ps limit palivo. Více nafty už nedá. Chce to potom zvýšit tlak na railu a dát i jiný to čerpadlo...Myslím,že na ten autochip jsem narazil a jestli si to dobře pamatuju,tak u varianty sport nadávaly záruku.... asi ví proč :lol:
Jo a na sérii + chip je 161kw pěkné ne?
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#28 Příspěvek od Jirke »

DaweTDS píše:Jo a na sérii + chip je 161kw pěkné ne?
To si myslim taky !!!

Jo a jeste jedna vec, neda mi to nereagovat - Lemförder je spravne (nikoli "límfordr") :idea:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#29 Příspěvek od Filozof »

Jinak 161kw pokud pojede, tak táhne jistě krásně u e39 pokud nemá 4 stokilové osoby na palubě :-)

aditiva např. VIF a VERVA NAFTA taky dělá dobrou službu motoru.
kvalitní olej udělá taky nějaké procento viz olej nanodrive od millers oils.

No a komplet upgrade motoru na 200kw je asi nejúčinější volba.

Spíše by mě zajímalo když do toho vše nasypeš kolik to bude stát.

zda pak není lepší koupit 535d. ona čipovaná 535d musí letět jako stihačka a cenově to bude rozdíl třeba jen cca 70-kilo. mezi tvou 530d a 535d pokud ji máš v pěkním stavu a prodáš za 110tis. a koupíš za 200-250tis 535d a ušetříš 30-50tis na úpravách.

No je to na tobě obě vrianty mají svoji výhodu. Ale pokud bych už sázel prachy do auta tak at je to nějakej skvost se silným motorem kterej má potenciál. Třeba ta 535d.

https://www.youtube.com/watch?v=feyE1fDX_QI

nevypadá to špatně jak se od 120ti rozjede.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#30 Příspěvek od DaweTDS »

Ona 535d má velkou výhodu v tom,že nemá naklápění lopatek v turbách a tak je EMP malé a auto jede bez "špuntu" ve výfuku. To dělá hodně.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#31 Příspěvek od EdyBoyS »

Jako ono to jede hodně dobře s těma 161KW, ale přijde mi, že jen pocitově...
Např když jede někdo v E46 328i a už jsme oba rozjetí třeba na 130, tak mám problém, abych ho pojel... RS oktávky to skoro nemám šanci z 0 do 150 ti...

a o E36 328i ani nemluvim, to jede brutálně...

Např kámoš má E65 745i a když mě vezl a dával tomu úplně max a v režimu sport, tak mi to nepřipadlo nijak moc silné, pak jsem sedl s ním do svojí E39 a on tvrdil, že mi to jede víc... tak jsme schválně dali sprinta a ujel mi jak hovno, to jsem se nechytal ani náhodou... Ve 150ti už byl tak 300m předemnou.

takže jako jo, když jsem naloženej a dám tomu na dvojku, tak to má zátah do sedaček brutální, ale podle mě je to fakt jen pocit, protože má motor krouťák a auto je velký a těžký...

jako na denní ježdění je to super svezení a i na dálnicích to bohatě stačí, ale když se naskytne nějaká šance zazávodit si, nebo dát sprint, tak neváhám, ale většinou stejně prohraju.
Ta 535d by byla asi jasná volba, ale zas nechci dávat do auta takovej balík
Kdybych sehnal něco za 220-230 a svoje tak za 135 prodal, tak bych do toho asi šel... ale zas problém kde to koupit, aby to nebyla pokladnička.. už ani ty auta z německa nejsou co bývávaly
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#32 Příspěvek od Filozof »

To je právě to že 7er jede jak z praku a je to vidět na tacho ale pocity tam nejsou nijak ohromující.

Půjde do fabie RS 1,9tdi čiplé nebo oktávky čiplé a přijde ti že to letí jak z praku ale spíše jen pocitově. Ten nával kroutáku v nízkých otáčkách kdežto benzín a navíc v 7er např 745i a výše to letí ale pocity tam nejsou takové jak v obyč fabii RS. Protože to je tak dělané auto a krouták je rovnoměrně po celém spektru otáček.

Např 525i 24v e34 měla nával ve 4000ot. protože tam se prostě vanos projevil a byl brutálnější ale furt to byl benzín a pocitově to nebylo takové jako v naftovém motoru. A to jsem pojel oktávku i audi uplně v pohodě jim auto stále ujíždělo ...takže ikdyž byl pocit uplně jinej auto prostě jelo lépe.

Proto nemám rád turbomotory koncernu a jejich projev, kdy prostě auto chvilku jede a pak zdechne. U BMW většinou můžeš čekat že pojedeš od začátku do konce otáčkoměru a pak řadíš nahoru.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#33 Příspěvek od EdyBoyS »

No to je problém mého čipu

Nejvíc to jedena dvojku, to je brutální zrychlení, trojka se taky ještě dá ale už je to o poznání menší zátah, čtverka a pětka už je celkem slabota. Na jedničku to nezrychluje skoro vůbec protože je šíleně krátká a muj čip nemá výkon ve vysokych otáčkách...

1000ot - motor celkem mrtvej a udušenej
1500ot - motor se začíná probouzet
2000-2200 - brutální zrychlení, zázah i výkon
2700 brutální výkon ale už ne takovej jak při 2200
3000ot výkon pomalu ale jistě klesá ale auto pořád dobŕe zrychluje
3500 už začíná motor odpadat a ve 4 tis a více je to mrtvola, to už jenom řve ale vůbec nezrychluje... Takže když předjíždím ve městě tak dám dvojku a v průběhu předjiždění musim zařadit trojku protože dvojka už netáhne... Kámoš má 530d bez čipu a to táhne sice o poznání míň ale plynule a až do 3500 je to solidní zátah...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#34 Příspěvek od Teddy »

sleduju tohle vlákno a dovolim si přidat svý postřehy.
Měl jsem několik služebních pochcávek. 1,9 a 2,0. obojí nafty. Ty auta jsem bytostně nesnášel. Je to jako by mi někdo mával grilovanym kuřetem před nosem, ale najíst mě nenechal. Ty auta měly příjemnej zátah. Super pocit. Jenomže v praxi nepoužitelný. Do 1500 ot. to bylo mrtvý. Ve 2 tis. ten zátah nastoupil a ve třech to umřelo. Takže při každym předjíždění se muselo přeřadit. Než se pak turbo zase roztočilo a nastoupil zátah, tak to byla celá věčnost. Celá věčnost, kterou člověk trávil v protisměru vedle předjížděnýho auta. Občas mě to tak sralo, že jsem řadil pod plnym plynem. No spojka musela dostávat pěkně na prdel.

Ale teď to podstatný. Mam E61 530d 160kW. Auto jede úplně jinak. Ten onanující pocit zátahu to nemá. Naproti tomu ale táhne plynule od 1500 do 4 tis. Na předjíždění je to moc příjemný. Sice jsem od BMW čekal něco brutálnějšího, ale holt je to těžký a má to dlouhý převody. Stačí se podívat kolik točí pochcávka ve 200km/h a kolik točí bavo. O tom všem to je. Kdyby se kluci bavorský nehonili za maximálkou, ale nastavili by auto na nejčastěji využitelný rychlosti, tak by žádný eresa neměly šanci.

No a teď proč sleduju tohle vlákno. Taky bych tomu rád dopřál nějaký ty další hřebce pod kapotu. Mam v plánu zrepasovat vstřiky, zkontrolovat čerpadlo a pak se uvidí. Jen jsem všude viděl přidávat do 30kW. Má to vůbec smysl? Mam manuální převodovku, hardynu dam novou. Nevim jak spojka, ale klidně jí taky udělam. Stejně jí kurvim, jak taham loď. Doufal jsem, že to bude mít tak 300 hřebečků. Je to vůbec reálný? Vydrží to motor? uložení klikovky? atd. atd.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Huska »

Když čtu, že tě se 161kW lehce pojede oktávka tak si myslím, že budeš mít jen sériových 142kW. Když jsem si nechal nachipovat služební allroad u jednoho z místních mechaniků tak to je "nové auto" ... nechipoval jsem na výkon, ale na optimalizaci výkonXspotřeba a celkovou charakteristiku motoru nastavit "ala" BMW ... taky mi vadilo koncernové nastavení .. tak se auto výrazně zlepšilo.
To stejné bylo u kamarádovi e39 135kW kdy se s toho auta stala "raketa" (a sám se v tom jel a octavia II RS TDI .. sériová se sotva držela a od 150km/h přestala stíhat, když to srovnám s e36 a e46 328i, které jsem měl tak myslím že ta e39tka po chipu jede líp). proto si myslím, že auto máš špatně nachipované nebo v něčem problém (špatné turbo, čerpadlo apod).. jinak si to nedokážu vysvětlit.

Zvyšovat výkon u e39 z 161KW dál, bude stát hodně peněz a nebude to až takový rozdíl. :-(
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#36 Příspěvek od DaweTDS »

No a teď proč sleduju tohle vlákno. Taky bych tomu rád dopřál nějaký ty další hřebce pod kapotu. Mam v plánu zrepasovat vstřiky, zkontrolovat čerpadlo a pak se uvidí. Jen jsem všude viděl přidávat do 30kW. Má to vůbec smysl? Mam manuální převodovku, hardynu dam novou. Nevim jak spojka, ale klidně jí taky udělam. Stejně jí kurvim, jak taham loď. Doufal jsem, že to bude mít tak 300 hřebečků. Je to vůbec reálný? Vydrží to motor? uložení klikovky? atd. atd.[/quote]

O motor (kliku, písty a pod) se neboj ty vydrží dost.
Myslím,že není nereálný z toho dostat 300ps. Musí být,ale všechny věci OK. Od vstřiků až po čerpadla.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#37 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:No to je problém mého čipu

Nejvíc to jedena dvojku, to je brutální zrychlení, trojka se taky ještě dá ale už je to o poznání menší zátah, čtverka a pětka už je celkem slabota. Na jedničku to nezrychluje skoro vůbec protože je šíleně krátká a muj čip nemá výkon ve vysokych otáčkách...

1000ot - motor celkem mrtvej a udušenej
1500ot - motor se začíná probouzet
2000-2200 - brutální zrychlení, zázah i výkon
2700 brutální výkon ale už ne takovej jak při 2200
3000ot výkon pomalu ale jistě klesá ale auto pořád dobŕe zrychluje
3500 už začíná motor odpadat a ve 4 tis a více je to mrtvola, to už jenom řve ale vůbec nezrychluje... Takže když předjíždím ve městě tak dám dvojku a v průběhu předjiždění musim zařadit trojku protože dvojka už netáhne... Kámoš má 530d bez čipu a to táhne sice o poznání míň ale plynule a až do 3500 je to solidní zátah...
Za jak dlouho máš třeba 80-120 4q a nebo 100-160 na 4q.. aspoň podle budíků. Ono ereso když je čiplé, tak celkem letí..
Ale je to taky hodně pocitové... stačí se dívat na budíky a nenechat se "opít" zátahem do sedačky.
Kamarát má Seat leon top sport 110kw+čip a chce to s mojí E39 porovnat...ale až na jaře...sám jsem zvědavej :D ,ale myslím,že vyhraju 8)
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Batler »

Já sem v tom teda úplný mlíko.
Ale jsem toho názoru že Chip co dělá auto ""NejsilnějšÍ"" neni nejspíš nejvhodnější. Ono sice bude mít největší výkon, ale jenom v daném spektru otáček tam prostě skočí plácnu 220 koní. Ale pak zase umře když to třeba přeleze 2600 ot.
Takže jestli nebude vhodnější chip kde to bude chipnutý jen na 210 koní ale po celou dobu otáček, nebo nevím jak to jinak říct :) Vůbec mě neberté vážně, jen sem se chtěl vyjádřit :)

Jo a jestli to máš chipnutý teď, a máš tam seriový cooler. Tak by dávalo smysl proč když přelezeš určitý otáčky už to nejede. Vyplácá si to vzduch co to mělo uložený a pak už ho nemá a musí ho z težka tahat :) Po chipu si to bere víc vzduchu než na který to je dělaný v serii.
Ale zase jen názor, jsem v tom lama :D tak né že se někdo do mě začna navážet.... :)

Občas to citím na 535i, když tlačim pilu, pak hned zase podřadim za 2 a dám podlahu tak to je už takový tupější ten nástup.
Ale když jedu chvilku na volnoběh, bez plynu a jebnu tam za 2 tak mi přijde že to vystřelí jako raketa :D ale možná to je jenom pocit :)
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Giovany1971 »

Nevim ja bych se asi na to vykašlal,,on prostě 4 válec pokud ma origo už nějaký potencial + ještě něj soft a externí úpravu vždy pojede líp,,teda aspon ze startu..viz video,,ale i osobní zkušenost s RS octavii asi po nějakem chipu...ten moment v rozjezdu jsou 4 válce vždy lepší

https://www.youtube.com/watch?v=kMydzoQv-8E
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#40 Příspěvek od EdyBoyS »

Huska píše:Když čtu, že tě se 161kW lehce pojede oktávka tak si myslím, že budeš mít jen sériových 142kW. Když jsem si nechal nachipovat služební allroad u jednoho z místních mechaniků tak to je "nové auto" ... nechipoval jsem na výkon, ale na optimalizaci výkonXspotřeba a celkovou charakteristiku motoru nastavit "ala" BMW ... taky mi vadilo koncernové nastavení .. tak se auto výrazně zlepšilo.
To stejné bylo u kamarádovi e39 135kW kdy se s toho auta stala "raketa" (a sám se v tom jel a octavia II RS TDI .. sériová se sotva držela a od 150km/h přestala stíhat, když to srovnám s e36 a e46 328i, které jsem měl tak myslím že ta e39tka po chipu jede líp). proto si myslím, že auto máš špatně nachipované nebo v něčem problém (špatné turbo, čerpadlo apod).. jinak si to nedokážu vysvětlit.

Zvyšovat výkon u e39 z 161KW dál, bude stát hodně peněz a nebude to až takový rozdíl. :-(
Sériových 142kw nemám... Chip tam opravdu je, i podle diagnostiky mi to kamarád říkal, že tam néjakej software je... Ale jede to fakt divně
Podle mě je to nekvalitní čip, protože to nejvíc jedenfakt od těch 2200 do 2700 otáček a ve 3500 už je to mrtvola...

RS octavia dvojková po chipu pojede na sprintu snad každou e39 530d
Ta octavia má o 400kg méňe a nemá takovou ztrátu v přenosu síly na nápravu jako bmw na kardan a z kardanu do diferáku...
Octavia 2 RS TSFI má 147kw základ, z toho dáš čipem i 170 a je to daleko lehčí auto...

Dovedl by mi někdo vyrobit brutální čip aby to táhlo až do plnych? Klidně dám i ten větší intercooler a zrepasuju turbo
To zas nebude takovej bágl jak celá přestavba
Odpovědět