Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 523i chlazeni

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michaelsson
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 19.11.2014 01:00
Bydliště: Havířov

#1 Příspěvek od Michaelsson »

Ahoj, mám E39 523i, M52B25, auto se normálně zahřívá, drží teplotu, ve skrytém menu drží teplotu na cca 94°C, ale kdyz sáhnu na hadici co vede od pravého spodního rohu chladiče do termostatu, tak je studená (i chladič) a to úplně (mám i pocit že trochu víc natlakovaná než ta horní), horní od termostatu do chladiče je horká, neudržím na ní ruku...tak je to termostatem, nebo zaneseným chladičem? Osobně by jsem tipnul ten chladič, předchozí majitel udajně měnil termostat, ale co tam dal, to netuším...díky za každou radu...
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

Pokud je tomu tak i po delsi jizde, tak to vypada na nejakou chybu. Spodni hadice by mela mit tak priblizne 50-60stupnu plus minus
Prvne bych zkusil ovzdusnit. Overit zda funguje vodni pumpa. Kdyz otevres vicko expanzky z male dirky ti musi proudit voda.
Ve vetsine pripadu, kdyz je spatnej termostat, tak zustane otevreny a auto nedokaze zahrat.
Jak ti to topi? Overit vodni pumpu, muzes treba tak, ze odpojis elektrickej kabel k pomocne vodni pumpe pro topeni. Je to soucast elektroventilu.
Michaelsson
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 19.11.2014 01:00
Bydliště: Havířov

#3 Příspěvek od Michaelsson »

mika_hakkinen píše:Pokud je tomu tak i po delsi jizde, tak to vypada na nejakou chybu. Spodni hadice by mela mit tak priblizne 50-60stupnu plus minus
Prvne bych zkusil ovzdusnit. Overit zda funguje vodni pumpa. Kdyz otevres vicko expanzky z male dirky ti musi proudit voda.
Ve vetsine pripadu, kdyz je spatnej termostat, tak zustane otevreny a auto nedokaze zahrat.
Jak ti to topi? Overit vodni pumpu, muzes treba tak, ze odpojis elektrickej kabel k pomocne vodni pumpe pro topeni. Je to soucast elektroventilu.


Odvzdušněné to je, měnil jsem fridex, topí to perfektně a do práce (cca 30km) i delší trasy to je pořád stejné...jedna věc je ta, že když je to studené, je voda v expanzce na rýsku, ale při zahřátí je po hrdlo, někdy se i tlačí ven a pokud myslíš ti malou dírku hned pod hrdlem, tak z ní nic neproudí, jen když zmáčknu hadici...tak že není cirkulace...pomocná vodní pumpa topení jede, při zalití a odvzdušňování vrčela a bylo slyšet že natáhla vodu...
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mika_hakkinen »

Normalni je, ze z te dirky strika voda. Cim vic plynu tim vice :). Ted v zime se ti ten motor uchladi pres topeni.
Sundej remen a over tu vodni pumpu. Nejspis upadla plastova vrtulka. Kdyz s tim budes tocit, mel by jsi citit lehky odpor vody.
Michaelsson
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 19.11.2014 01:00
Bydliště: Havířov

#5 Příspěvek od Michaelsson »

Tak z ní necákne ani kapka, pouze když zmáčknu hadice, zkusím sundat řemen a uvidím, díky moc za radu... :)
Odpovědět