Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 kotouče
nemýním to tady s tebou řešit už jsem v životě pár kotoučů nasadil a nikdy nebyl problém že by se zvlnily(asi majitelé těch aut umí jezdit). Prostě nesnáším ty kecy typu dneska stojí všechny díly za piču protože v té polské fabrice kde se díly vyrábí ví že tenhle kotouč je na chuja tak ho pošlem do čr
Ve svym autě jsem tohle nikdy neudělal, ale přiznam se, že ve služebních jsem na to z vysoka.... Světe div se, neumřely ani na jednom autě. Vracel jsem je všechny s 60 - 180 tis. najeto.Francis píše: Pro ty, co ani toto nechápou ještě stručněji: Smrt pro koutouč je prudké zabrzdění z 100+ na nulu a pak zůstat stát na místě se sešlápnutým pedálem. Tuto myšlenku jste si měli z dokumentu vzít.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Než se začnete urážet, zamyslete se trochu nad tím, jak brzdy vypadají konstrukčně a jak fungují ...
Běžný automobil, včetně neM BMW, má jednopístkový plovoucí třmen. Pokud by kotouč byl jen zvlněný, ale se stejnou tloušťkou kotouče po celém obvodu a se stejným koeficientem tření v celé ploše, nic moc by se nedělo. Plovoucí třmen by se při házení kotouče mírně pohyboval v čepech-futrech (za předpokladu lehkého správného chodu) a pulsace do pedálu by neměla jak vzniknout.
Pokud přijmete myšlenku v dokumentu, pak při nerovnoměrném zchlazení vznikne pod deskou austenit (nastudujte si na netu co je to austenit
) a tento austenit má jinou tvrdost (jiné opotřebení) a jiný koeficient tření. Už při dalším brzdění dojde k vibracím brzd, protože v průběhu jedné otáčky kotouče se mění koeficient tření a tedy brzdný účinek. Budou jen vibrace, ještě ne "kopání" do pedálu. K tomu dojde později, až se vlivem nestejnorodosti materiálu kotouč v některých místech opotřebovává více a v některých méně, během jedné otáčky kotouče pak dojde k vysouvání-zasouvání pístku do brzdiče a tím ke "kopání" do pedálu.
Ano, některé kotouče jsou proti tomuto odolnější.
Odolnost je dána zpracováním šedé litiny. Aby měla litina správné vlastnosti, je třeba odlitek nechat vystárnout, ideálně mnoho měsíců na dvoře fabriky, aby na něj svítilo slunko, pršelo a čůrali psi
Četli jste někdy o tom, jak BMW v 80. letech sbíralo bloky M10 motorů po vrakáčích a stavělo z nich turbomotory pro F1 s 1000+ PS? To není pohádka, to je skutečnost. Teprve litina několik let ležící na povětrnosti má ty správné vlastnosti.
Výrobci kotoučů to dohánějí žíháním (jen někteří, neb je to drahé) případně popouštěním v lázní (jen někteří, neb je to drahé). Avšak ani žíhání ani popuštění nenahradí přirozené stárnutí. Je to podobné jako s destiláty, s chlastem. Drahé je to proto, že u výrobce leží několikaletá zásoba, ve které leží dočasně umrtvené peníze a skladovací plochy/prostory jsou drahé.
Budu hrubý jako někteří tu již jsou, napadá mě věta z filmu Dědictví s Bolkem Polívkou, když prodával cihelnu: "Hrajete machry a hajzly máte na chodbě".
Neberte to osobně, ale musel jsem. Kdo mě zná osobně, ví, jak jsem to myslel
Běžný automobil, včetně neM BMW, má jednopístkový plovoucí třmen. Pokud by kotouč byl jen zvlněný, ale se stejnou tloušťkou kotouče po celém obvodu a se stejným koeficientem tření v celé ploše, nic moc by se nedělo. Plovoucí třmen by se při házení kotouče mírně pohyboval v čepech-futrech (za předpokladu lehkého správného chodu) a pulsace do pedálu by neměla jak vzniknout.
Pokud přijmete myšlenku v dokumentu, pak při nerovnoměrném zchlazení vznikne pod deskou austenit (nastudujte si na netu co je to austenit

Ano, některé kotouče jsou proti tomuto odolnější.
Odolnost je dána zpracováním šedé litiny. Aby měla litina správné vlastnosti, je třeba odlitek nechat vystárnout, ideálně mnoho měsíců na dvoře fabriky, aby na něj svítilo slunko, pršelo a čůrali psi

Četli jste někdy o tom, jak BMW v 80. letech sbíralo bloky M10 motorů po vrakáčích a stavělo z nich turbomotory pro F1 s 1000+ PS? To není pohádka, to je skutečnost. Teprve litina několik let ležící na povětrnosti má ty správné vlastnosti.
Výrobci kotoučů to dohánějí žíháním (jen někteří, neb je to drahé) případně popouštěním v lázní (jen někteří, neb je to drahé). Avšak ani žíhání ani popuštění nenahradí přirozené stárnutí. Je to podobné jako s destiláty, s chlastem. Drahé je to proto, že u výrobce leží několikaletá zásoba, ve které leží dočasně umrtvené peníze a skladovací plochy/prostory jsou drahé.
Budu hrubý jako někteří tu již jsou, napadá mě věta z filmu Dědictví s Bolkem Polívkou, když prodával cihelnu: "Hrajete machry a hajzly máte na chodbě".
Neberte to osobně, ale musel jsem. Kdo mě zná osobně, ví, jak jsem to myslel

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
kotouče se vlní všecky a vždycky , do jisty míry se to u velekejch zavodnich stroju snažily firmy kompenzovat korundem a ukázalo se že to taky nefunguje a vrátily se ke tvárné litině a ocely, je levnější a při správnym použivání dokonce stabylnější jako keramika - for je opravdu v materiálu a jak už jsem psal i v jeho opracování prostě nestejná tlouška se nestejně prohřívá potažmo zase chladne - šitovy desky nerovnají kotouč ale mažou se na něj jak medík a JEDINY CO Z TOHO VZNIKÁ JE BORDEL NA LITÁKU tvrdá deska a měkej kotoč zase znamená že desky vypadají dobry a nakotouči je rantl 3 milimetry z každy strany- snad nejhorší co sem kdy rovnal protiběžnou bruskou byly kotouče z VW golfu 3 původně s motorem 1,8 benzín nahrazeným za kladivo s corada g60 compresor ale tam bylo jasny že ty kotoučky a plovoucí jednopístové zdrže toto prostě nedávají navíc když tuner de a na nejlevnější kotouče zakoupí desky brembo sport extrahard - no debil - ke všemu tomu i toto- ano povolit brzdu při dobrzďování by se měly naučit uchazeci o řidičák už v autoškole ale bohužel stale potkáváme trotly kterým svítí brzdovy světla i po rovině no nedej bože ve městě do kopce ,ale co chtít za brzdění motorem na litrovym obsahu - spojku dokážou zmrvit za 20 tisíc km - takže ano do jisté míry je to i nohama
Nevkládej mi do úst něco, co jsem tu nenapsal! Babráš se v tom jak v hovně. Akorát se od něj víc a víc mažeš.Foldas píše:Ja jsem tím chtěl poukázat že francis tady nahodil článek o člověku který ví o čem mluví a zrovna ty hážeš furt okolo sebe že kotouče všech výrobců stojí za hovno protože tobě se všechny na e39 zvlní po pár kilometrech
Ten článek je ideální ukázka přesný vědecký analýzy, která má ale ve věci nulovej přínos.
Co se týká výrobců, tak já jsem tu napsal dva výrobce, jejichž kotouče u mě šly do kopru, navíc extrémně brzo.
Kdybys četl pozorně a nevymejšlel neustále nějaký blbosti, tak by ses dočetl, že jsem napsal, že podle mě je potřeba kupovat buď v civilizovanym zahraničí, nebo v autorizáku.
Taky jsem napsal, že styl jízdy umí s brzdama udělat hodně, ale když jsou kvalitní, tak to přežijou.
P.S. Kde jsem psal, že mam E39? Hele udělej s tim svym čtením něco.

cele tema je vlastne zbytecne, protoze kdo vi co a jak, nema s brzdama problem.
Kdo je VOCAS, jednak si nema porizovat Bmw, druhak vzdy podlehne kliknuti "srovnat podle ceny", nakoupit "hlavne levne" v krame u PL hranic (myslete si co chcete, je to realita) a "namontovat" si to sam na parkovisti pred panelakem (cisteni naboje? voditek trmenu? byla uz tma, kdyz dosel z hokny)...
To je jak s ramenama, nekdo je vymeni a za par tis hlasi, ze jsou ko, protoze "mlati"... kdyz se jej zeptam, jestli je utahoval s autem ve vzduchu (provesena kola), tak na me kouka, jestli nejsem magor, ze to prece ani jinak nejde... ze ma tim padem trvale nakroucene silentbloky, ktere se doslova roztrhaji, mu uz hlava neni schopna pobrat a jde ramena reklamovat...
a to je jedno s druhym, vysvetlit prumernymu majiteli oktavky, ze "zkrouceny brzdy" jsou zpusobene vadnym nabojem kola taky nelze...
Na zaver preju vsem mnoho zdaru ve vzajemnem napadani a veseleho nadavani na ty "zas_any" brzdy
Kdo je VOCAS, jednak si nema porizovat Bmw, druhak vzdy podlehne kliknuti "srovnat podle ceny", nakoupit "hlavne levne" v krame u PL hranic (myslete si co chcete, je to realita) a "namontovat" si to sam na parkovisti pred panelakem (cisteni naboje? voditek trmenu? byla uz tma, kdyz dosel z hokny)...
To je jak s ramenama, nekdo je vymeni a za par tis hlasi, ze jsou ko, protoze "mlati"... kdyz se jej zeptam, jestli je utahoval s autem ve vzduchu (provesena kola), tak na me kouka, jestli nejsem magor, ze to prece ani jinak nejde... ze ma tim padem trvale nakroucene silentbloky, ktere se doslova roztrhaji, mu uz hlava neni schopna pobrat a jde ramena reklamovat...
a to je jedno s druhym, vysvetlit prumernymu majiteli oktavky, ze "zkrouceny brzdy" jsou zpusobene vadnym nabojem kola taky nelze...
Na zaver preju vsem mnoho zdaru ve vzajemnem napadani a veseleho nadavani na ty "zas_any" brzdy

- Přílohy
-
- air_brakes.jpg (150.53 KiB) Zobrazeno 615 x
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Mam na e39 ATE a na e38 taky ATE a e34 mam taky, dokonce otec na mercedesu taky ATE. Ten rozdil je mezi nimy obrovskej. v rozdilu tridy
Uplne nejhorsi mam ted na e39. Lehke vibrace pri brzdeni se mi objevili po par tisic kilometrech. A to jsem si rikal, ze musim ze zacatku jezdit lehce
.
Na e38 jsem to hned ze zacatku prasil a tam vubec nic. Za merglem se taha vetsinou prelozenej nebrzdenej vlek a uplne v klidu. S e34 se jezdi normalne, klidne a nic
Takze jak se pise zalezi na mnoha faktorech, az tak to nezalezi na stylu jizdy. Na e39 to nekolikrat zkusim rozjet a jit do tvrdejch brejku a pak to jizdou dochladit.... Jinak cepy a rizeni naprosto v poradku.
Proste brzdy to je zaklad.
Uplne nejhorsi mam ted na e39. Lehke vibrace pri brzdeni se mi objevili po par tisic kilometrech. A to jsem si rikal, ze musim ze zacatku jezdit lehce

Na e38 jsem to hned ze zacatku prasil a tam vubec nic. Za merglem se taha vetsinou prelozenej nebrzdenej vlek a uplne v klidu. S e34 se jezdi normalne, klidne a nic
Takze jak se pise zalezi na mnoha faktorech, az tak to nezalezi na stylu jizdy. Na e39 to nekolikrat zkusim rozjet a jit do tvrdejch brejku a pak to jizdou dochladit.... Jinak cepy a rizeni naprosto v poradku.
Proste brzdy to je zaklad.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
tak přidám zkusenost. E39 530D face. Brzdy brembo, desky taky, meneny komplet predek, ramena tlumiče brzdy,nove pneu. Vse super, nove auto 15tis km a ted zniceho nic vybrace pri brzdeni a kopání, nejvic okoko 110-130 km. No a hned na to začalo hučet ložisko predniho kola.Tak dneska tam jde nový a mechoš tvrdí zě problem vybraci bude prave v lozisku. Jeste ted s ochlazenim jen kdyz je pod 10stupnu a vytacim kola tak se ozývá jako by krupani oraskání plastu.Po cca. 10 km jizdy vse zmizi. dnes jedu menit lozisko tak jsem zvedavy