Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna 4 velkých silentbloků zadní nápravnice na e61
Chystám se vyměnit ty 4 velké silentbloky zadní nápravnice e61
Mám udělaný přípravek kterým jsem měnil silentbloky na e39.
Tyhle jsou trochu menší, ale podle mě by ten přípravek mohl s drobnou úpravou jít použít i na e60 - tedy aby šly silentbloky prostě vytáhnout směrem dolů pod auto bez nutnosti demontovat nebo spouštět celou nápravnici.
Kluci v servise mi říkali, že by museli povolit celou nápravnici i s diferákem a.t.d. aby tam měli přístup a to se mi moc nezdá. Už jste to někdo dělali?
Mám udělaný přípravek kterým jsem měnil silentbloky na e39.
Tyhle jsou trochu menší, ale podle mě by ten přípravek mohl s drobnou úpravou jít použít i na e60 - tedy aby šly silentbloky prostě vytáhnout směrem dolů pod auto bez nutnosti demontovat nebo spouštět celou nápravnici.
Kluci v servise mi říkali, že by museli povolit celou nápravnici i s diferákem a.t.d. aby tam měli přístup a to se mi moc nezdá. Už jste to někdo dělali?
Nejrychlejší a nejjednodušší spusob je pomocí zvedáků a ořechů z velké goly nebo něčeho podobného.Sice jsem to na E61 ještě nedělal ale myslím si že to bude fungovat uplně stějně ,principielně je to tam skoro stejně udělané jako na E39.
Takže začneme například levým přední snb.
-Zvedneš auto a sundáš zadní kola
-Povolíš všechny 4 šrouby nápravnice a necháš je zašroubované na pár závitech tím ti nápravnice o pár cm klesne.
-Šroub levého předního snb vyšroubuješ uplně ven
-Do vzniklé mezery nezi silentblok a kastli strčíš ořech s velké goly nebo něco podobného (doporučuju navíc mezi ořech a kastli vložit kousek gumy nebo dřeva at se nepoškodí lak)
-Ted potřebuješ nějaká zvedák nebo panenku kterou opřeš o nápravnici co nejblíž vyndávanému snb a zvedneš co nejvíc (já mám auto postavené na kozách a zvedám tak at se mi kastle na opravované straně odlepí od kozy)
-Ted začneš horkovzduškou nahřívat oko nápravnice kde je snb nalisovaný a ten začne pomalu vyjíždět. Necháš to vyjed tak až se nápravnice opře o kastli,povolíš zvedák přidáš další ořech a zase zvedneš a nahřeješ dokud ti snb nevyjede uplně ven. (Pozor nápravnice je velký kus hliníku a je potřeba to prohřád na cca 100 stupnů což celkem trvá,Já to dělám dvěma horkovzduškama)
Montáž:
-Já dávám silentbloky před montáží na noc do mražáku sice nevím jestli to něčemu pomuže a jestli je to nutné ale dělám to tak.
-Před montáží je duležité dukladně vyčistit oko v nápravnici třeba dratákem ve vrtačce. Oko i snb je třeba namazat,já mám nějakou spešl vazelínu ale kdysi jsem to dělal indulonou je to už pár let a snd pořád drží takže asi bude vhodná indulona.Vazelíny většinou narušují gumu takže ty raději nepoužívat. Nebo by se dal použít i lubrikační gel
-Mezi nápravnici a kastli vložíme špalek nebo tak něco aby se nápravnice zapřela pevně o kastli
-Snb rukou nasadíme co nejvíc do oka Pozor na správné natočení! a zvedákem jej nalisujeme do pokud možno ještě horké nápravnice.
Takhle uděláš všechny 4. Možná to zní složitě ale v podstatě je to uplně stupidní rychlé levné a učiné.
Když jsem se kdysi ptal v jednom Ostravském BMW
Zda je možné pujčit si stahovák za nějakou uplatu tak mi řekli že to stahovákem stejně nejde a že siláče vypalujou autogenem. Ty vole raději nechci vědět jaký postup používají na jiné opravy 
Takže začneme například levým přední snb.
-Zvedneš auto a sundáš zadní kola
-Povolíš všechny 4 šrouby nápravnice a necháš je zašroubované na pár závitech tím ti nápravnice o pár cm klesne.
-Šroub levého předního snb vyšroubuješ uplně ven
-Do vzniklé mezery nezi silentblok a kastli strčíš ořech s velké goly nebo něco podobného (doporučuju navíc mezi ořech a kastli vložit kousek gumy nebo dřeva at se nepoškodí lak)
-Ted potřebuješ nějaká zvedák nebo panenku kterou opřeš o nápravnici co nejblíž vyndávanému snb a zvedneš co nejvíc (já mám auto postavené na kozách a zvedám tak at se mi kastle na opravované straně odlepí od kozy)
-Ted začneš horkovzduškou nahřívat oko nápravnice kde je snb nalisovaný a ten začne pomalu vyjíždět. Necháš to vyjed tak až se nápravnice opře o kastli,povolíš zvedák přidáš další ořech a zase zvedneš a nahřeješ dokud ti snb nevyjede uplně ven. (Pozor nápravnice je velký kus hliníku a je potřeba to prohřád na cca 100 stupnů což celkem trvá,Já to dělám dvěma horkovzduškama)
Montáž:
-Já dávám silentbloky před montáží na noc do mražáku sice nevím jestli to něčemu pomuže a jestli je to nutné ale dělám to tak.
-Před montáží je duležité dukladně vyčistit oko v nápravnici třeba dratákem ve vrtačce. Oko i snb je třeba namazat,já mám nějakou spešl vazelínu ale kdysi jsem to dělal indulonou je to už pár let a snd pořád drží takže asi bude vhodná indulona.Vazelíny většinou narušují gumu takže ty raději nepoužívat. Nebo by se dal použít i lubrikační gel

-Mezi nápravnici a kastli vložíme špalek nebo tak něco aby se nápravnice zapřela pevně o kastli
-Snb rukou nasadíme co nejvíc do oka Pozor na správné natočení! a zvedákem jej nalisujeme do pokud možno ještě horké nápravnice.
Takhle uděláš všechny 4. Možná to zní složitě ale v podstatě je to uplně stupidní rychlé levné a učiné.
Když jsem se kdysi ptal v jednom Ostravském BMW


Díky moc,
to jsem přesně chtěl vědět - tedy že není nutné sundávat celou nápravnici aby byl nějaký extra prostor nad silentbloky.
Já mám na to přípravek, který jsem si nechal udělat už na e39 - něco jako "podkova" + závitová tyč.
Šroub z jednoho silentbloku vyšroubuju úplně, ostatní povolím tak, aby nápravnice o kousíček klesla dolů abych mohl dát matku, nebo nějaký protikus na konec závitové tyče (z horní strany silentbloku). Podkovu zapřu zespoda a utahuju závitovou tyč dokud silentblok nevytáhnu.
Je na to třeba úplně brutální síla, párkrát jsem strhl závit na hodně silné tyči. Nechápu jak jsi silentblok mohl vytlačit pouze "váhou auta". Ale jsem to nenahříval - to asi výrazně pomůže, pokud se ta guma roztaví, tak to musí ven skoro samo...
Až si to vyměním, tak svůj přípravek klidně někomu půjčím, nebo prodám za pár stovek..
to jsem přesně chtěl vědět - tedy že není nutné sundávat celou nápravnici aby byl nějaký extra prostor nad silentbloky.
Já mám na to přípravek, který jsem si nechal udělat už na e39 - něco jako "podkova" + závitová tyč.
Šroub z jednoho silentbloku vyšroubuju úplně, ostatní povolím tak, aby nápravnice o kousíček klesla dolů abych mohl dát matku, nebo nějaký protikus na konec závitové tyče (z horní strany silentbloku). Podkovu zapřu zespoda a utahuju závitovou tyč dokud silentblok nevytáhnu.
Je na to třeba úplně brutální síla, párkrát jsem strhl závit na hodně silné tyči. Nechápu jak jsi silentblok mohl vytlačit pouze "váhou auta". Ale jsem to nenahříval - to asi výrazně pomůže, pokud se ta guma roztaví, tak to musí ven skoro samo...
Až si to vyměním, tak svůj přípravek klidně někomu půjčím, nebo prodám za pár stovek..
Na jedné e39 jsem je měl už dost špatné a bylo cítit jak mi plave zadek.
Auto bylo náchylnější i na boční vítr, nebo když jsem hodně rychle na dálnici předjel kamion, tak jsem taky cítil drobné vychýlení.
Současná e61 se mi sice zdá pevná, ale na STK mi ukázali že minimálně jeden silenblok je natržený a volnější, ostatní nebyly vidět, takže očekávám že se to ještě zpevní
Tyhle silentbloky jsem měnil na třech e39 co jsem osobně vlastnil + na bráchové a zadek vždy krásně zpevnil i když silentbloky nejevily viditelné známky opotřebení.
Auto si chci pár let nechat a výměna by mě stejně jednoho dne čekala, tak chci raději vyměnit úplně vše co je jen trochu načnuté. BMW je přece hlavně o podvozku a aby vynikly jeho přednosti, tak musí být bez chyby.
Auto bylo náchylnější i na boční vítr, nebo když jsem hodně rychle na dálnici předjel kamion, tak jsem taky cítil drobné vychýlení.
Současná e61 se mi sice zdá pevná, ale na STK mi ukázali že minimálně jeden silenblok je natržený a volnější, ostatní nebyly vidět, takže očekávám že se to ještě zpevní

Auto si chci pár let nechat a výměna by mě stejně jednoho dne čekala, tak chci raději vyměnit úplně vše co je jen trochu načnuté. BMW je přece hlavně o podvozku a aby vynikly jeho přednosti, tak musí být bez chyby.
maxmin píše:Na jedné e39 jsem je měl už dost špatné a bylo cítit jak mi plave zadek.
Auto bylo náchylnější i na boční vítr, nebo když jsem hodně rychle na dálnici předjel kamion, tak jsem taky cítil drobné vychýlení.
Současná e61 se mi sice zdá pevná, ale na STK mi ukázali že minimálně jeden silenblok je natržený a volnější, ostatní nebyly vidět, takže očekávám že se to ještě zpevníTyhle silentbloky jsem měnil na třech e39 co jsem osobně vlastnil + na bráchové a zadek vždy krásně zpevnil i když silentbloky nejevily viditelné známky opotřebení.
Auto si chci pár let nechat a výměna by mě stejně jednoho dne čekala, tak chci raději vyměnit úplně vše co je jen trochu načnuté. BMW je přece hlavně o podvozku a aby vynikly jeho přednosti, tak musí být bez chyby.
Mám e39 sedan a taky mi trošku plave zadek..
Co jsi kupoval za značku a kolik jsi za to dal?? Díkec
Na e39 jsem kupoval různé značky.
Nejpevnější mi to připadalo s meyle HD.
Pak jsem někdy koupil lemforder a maxgear a ty mi připadaly trochu měkčí.
Vycházejí asi na 1000kč/ks a mění se 4.
Možná by ale stačilo k silentblokům přidat polyuretanové vložky:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bush+Insert/11426.html
Montáž je dalkeko jednodušší a možná i natržený silentblok v kombinaci s tímhle bude s tímhle pevnější než originál. Bohužel jsem je objevil až po objednávce těch svých.
Případně tam mají i celé z PUR:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bush+/11422.html
Co jsem tak četl, tak tyhle silentbloky úžasně zpevní celé auto (když se vymění všechny) a přitom nezvýší hlučnost. Až budu tohle řešit na příštím autě, tak asi objednám rovnou všechny polyuretanové.
Na ebay.co.uk je najdeš docela levně i s dopravou do ČR.
Nejpevnější mi to připadalo s meyle HD.
Pak jsem někdy koupil lemforder a maxgear a ty mi připadaly trochu měkčí.
Vycházejí asi na 1000kč/ks a mění se 4.
Možná by ale stačilo k silentblokům přidat polyuretanové vložky:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bush+Insert/11426.html
Montáž je dalkeko jednodušší a možná i natržený silentblok v kombinaci s tímhle bude s tímhle pevnější než originál. Bohužel jsem je objevil až po objednávce těch svých.
Případně tam mají i celé z PUR:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bush+/11422.html
Co jsem tak četl, tak tyhle silentbloky úžasně zpevní celé auto (když se vymění všechny) a přitom nezvýší hlučnost. Až budu tohle řešit na příštím autě, tak asi objednám rovnou všechny polyuretanové.
Na ebay.co.uk je najdeš docela levně i s dopravou do ČR.
Je na to třeba úplně brutální síla, párkrát jsem strhl závit na hodně silné tyči. Nechápu jak jsi silentblok mohl vytlačit pouze "váhou auta". Ale jsem to nenahříval - to asi výrazně pomůže, pokud se ta guma roztaví, tak to musí ven skoro samo...
Přesně je to tak samotnou váhou auta se ten silentblok ani nehne ale jakmile nahřeješ tak leze uplně krásně ven. Stačí opravdu teplota do 100stupnů cca nic se nikde netaví nehoří ale je to prostě horké.
Jinak je to nejčastější příčina takového toho nejistého chování auta.Vyjeté koleje,boční vítr atd. takový ten pocit že auto musím až moc řídit. Když je vytáhneš tak většinou nejeví známky opotřebení ale jsou už prostě vyžité a měké.
Přesně je to tak samotnou váhou auta se ten silentblok ani nehne ale jakmile nahřeješ tak leze uplně krásně ven. Stačí opravdu teplota do 100stupnů cca nic se nikde netaví nehoří ale je to prostě horké.
Jinak je to nejčastější příčina takového toho nejistého chování auta.Vyjeté koleje,boční vítr atd. takový ten pocit že auto musím až moc řídit. Když je vytáhneš tak většinou nejeví známky opotřebení ale jsou už prostě vyžité a měké.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
EdyBoyS píše:Akorát nechápu, jak tam ty powerflexy dostanu? Ony mají jakoby lem ne? Nebo jak to dáváte do těch ok na ramenech?
Není na to potřeba lis?
Některé jsou dvoudílné, že stejně musíš nápravnici sundat, někdy je to jako jeden díl, kdy se to tam normálně vmáčkne - tvrdost 70-80Sh jde v pohodě, ale na tvrdé varianty 90Sh tak to budeš dělat strašně blbě na autě - Hlavně u 90Sh do nápravnice je zapotřebí realizovat nějaké vyztužení, jinak zase hrozí utržení z kastle

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance