Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Prosím o pomoc na BMW E 61 530D - oil level sensor fault
Nevíte někdo co to znamená...OIL LEVEL SENSOR FAULT. Včera jsem si přivezl krasavce domů a toto mě tam svítí se žlutým symbolem auta na zvedáku po přidržení check se mi objeví na navigačním panelu dole nápis OIL LEVEL SENSOR FAULT... Nehrozí poškození vozu... nebo je to jen vadný senzor stavu oleje??? Děkuji všem za rady a pomoc. Petr
Děkuji za odpověď ... a je potřeba to opravit nebo to je jen maličkost se kterou se dá jezdit (pokud je to čidlo možná se mohlo dostat vlhkostí nebo mrazem na špatnou hodnotu a hodilo to chybu---třeba to až se oteplí zmizí samo...
) Máte někdo nějakou zkušenost...popřípadě na kolik to příjde opravit? Děkuji

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Je to hláška o problému s tímto sensorem množství oleje v motoru.

Jednou možností je, že to čidlo umírá. Ale mnohem častější je nějaká nečistota zateklá do konektoru, zvláště sůl a další zimní radosti. Sundej podmotorový kryt a podívej se na dráty a jejich ukončení v konektoru. Opatrně stáhni gumovou prachovku ( pokud ji tam BMW vůbec dalo) a vystříkej lihem nebo Kontoxem oblast vstupu drátů do konektoru. Pokud ty jednotlivé dráty procházejí takovou gumičkou (ELA-těsnění), tak je to v pořádku a tu gumičku se nesnaž vyndat, je pevně upevněná ke drátu i kontaktu v konektoru.
Pokud ten motor má klasickou drátovou měrku oleje, tak zkontroluj jeho množství podle rysek. Ale pokud toto čidlo je jediným ukazatel množství oleje v motoru, neváhej s jeho výměnou, protože nevíš, kolik oleje v motoru vlastně je. U současně vyráběných motorů se už ta klasická měrka vrací - naštěstí.

Edit: oprava překlepů

Jednou možností je, že to čidlo umírá. Ale mnohem častější je nějaká nečistota zateklá do konektoru, zvláště sůl a další zimní radosti. Sundej podmotorový kryt a podívej se na dráty a jejich ukončení v konektoru. Opatrně stáhni gumovou prachovku ( pokud ji tam BMW vůbec dalo) a vystříkej lihem nebo Kontoxem oblast vstupu drátů do konektoru. Pokud ty jednotlivé dráty procházejí takovou gumičkou (ELA-těsnění), tak je to v pořádku a tu gumičku se nesnaž vyndat, je pevně upevněná ke drátu i kontaktu v konektoru.
Pokud ten motor má klasickou drátovou měrku oleje, tak zkontroluj jeho množství podle rysek. Ale pokud toto čidlo je jediným ukazatel množství oleje v motoru, neváhej s jeho výměnou, protože nevíš, kolik oleje v motoru vlastně je. U současně vyráběných motorů se už ta klasická měrka vrací - naštěstí.

Edit: oprava překlepů
Děkuji mnohokrát za radu, naštěstí mám i klasickou měrku oleje takže to nebude nic dramatického... a jakmile bude možnost auto zvednout tak podle přiloženého postupu očistím kontakty a snad to pojede. Ještě jednou děkuji za super návod... (mám auto pár dní a hned něco z olejem tak jsem se lekl ale toto je maličkost).
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
zasr*** ty konektory zlobí od zavedení těchto čidel, myslím od e46. Kdo to zná a v motoru má klasickou měrku oleje, tak je v klidu. Při výměně oleje to čidlo vymění nebo to původní propláchne - občas se mezi elektrodami usadí nějaký ten "pucek" qalitního LL oleje atd. Ale kdo tu měrku nemá, tak to bere jako vážné varování.
Nevím, jestli jsem to popisoval tady na fóru, nebo jen do SZ. Auto s motorem N53, s elektronickou měřící fičurou, jsem koupil v létě 2013. Podle prodejce byl před prodejem v BMW Bychl vyměněn motorový olej, zkontrolováno v databázi BMW a pro jistotu i při otevřeném nalévacím víčku papírovým kapesníkem. Fičura celkem stabilně ukazovala MAX a já byl rád, že to olej nežere.
Na jaře 2014 jsem se jel podívat do bývalého skladu jaderné munice Sovětské armády na Míšovech - Javor 51. Každý, kdo tu silnici z Plzně na Rožmitál zná - samá zatáčka, nahoru-dolů, si tohle užívá. Ale jedna soutěživá "Kokta TDI" si úsek cesty Spálené Poříčí - Borovno chtěla užít více než já, tak jsem "trochu" provětral koníky a v otáčkách okolo 4.000 rpm zanechal boleslavský zázrak tam, kam patří. Ale u muničáku se mi rozsvítila kontrolka, ohlašující nízký stav oleje, ukazatel ukazuje pod MIN a píše "dolej litr oleje". Myslím - to určitě, trochu si dostal za uši, navíc po couračkách zimě se nějaká ta voda z oleje vypařila, uvidíme po prohlídce muničáku. Po 20 minutách čekání se otevírá brána muničáku, sjíždíme ke skladům a kontrolka zase žebrá. Cca za 2 hodiny startuji potřetí a hláška +MIN zase žadoní o litr oleje. Oleje mám v kufru litr, ale dolévám jen 0,5 litru a po dalším startu už nic nechce. Po ujetí cca 10 km (dříve to neukáže nic) kontroluji pomocí iDrive fičury množství olej v motoru - ukazuje MAX. Tak napřed jsi žadonil o celý litr a po dolití 0,5 litru ukazuješ MAX = asi nevíš co chceš - jen kdybych měl tu měrku. Při návštěvě německého BMW se o tom bavím s mechanikem, provádí kontrolu kontaktů, prostříkává, jak píšu výše a říká "alles in Ordnung".
Od toho dolití 0,5 litru oleje na Míšovech (5000km) fičura ukazuje MAX. Na podzim 2014 měním olej, do konve vytéká přes 6 litrů starého, celkem slušně vypadajícího oleje, na vymontování a kontrolu fičury bohužel zapomínám. Do motoru je dolito 6 litrů nového oleje, když plná náplň je 6,5 litru. Kontrolka mazání funguje, nyní čekám:
- kdy doliju ten poslední půllitr, když fičura už 5000 km ukazuje MAX
- až mi "inženýři" z Knorrstrasse v Mnichově vysvětlí, kolik oleje se právě v motoru nachází
- zasr*** elektronika
Nevím, jestli jsem to popisoval tady na fóru, nebo jen do SZ. Auto s motorem N53, s elektronickou měřící fičurou, jsem koupil v létě 2013. Podle prodejce byl před prodejem v BMW Bychl vyměněn motorový olej, zkontrolováno v databázi BMW a pro jistotu i při otevřeném nalévacím víčku papírovým kapesníkem. Fičura celkem stabilně ukazovala MAX a já byl rád, že to olej nežere.
Na jaře 2014 jsem se jel podívat do bývalého skladu jaderné munice Sovětské armády na Míšovech - Javor 51. Každý, kdo tu silnici z Plzně na Rožmitál zná - samá zatáčka, nahoru-dolů, si tohle užívá. Ale jedna soutěživá "Kokta TDI" si úsek cesty Spálené Poříčí - Borovno chtěla užít více než já, tak jsem "trochu" provětral koníky a v otáčkách okolo 4.000 rpm zanechal boleslavský zázrak tam, kam patří. Ale u muničáku se mi rozsvítila kontrolka, ohlašující nízký stav oleje, ukazatel ukazuje pod MIN a píše "dolej litr oleje". Myslím - to určitě, trochu si dostal za uši, navíc po couračkách zimě se nějaká ta voda z oleje vypařila, uvidíme po prohlídce muničáku. Po 20 minutách čekání se otevírá brána muničáku, sjíždíme ke skladům a kontrolka zase žebrá. Cca za 2 hodiny startuji potřetí a hláška +MIN zase žadoní o litr oleje. Oleje mám v kufru litr, ale dolévám jen 0,5 litru a po dalším startu už nic nechce. Po ujetí cca 10 km (dříve to neukáže nic) kontroluji pomocí iDrive fičury množství olej v motoru - ukazuje MAX. Tak napřed jsi žadonil o celý litr a po dolití 0,5 litru ukazuješ MAX = asi nevíš co chceš - jen kdybych měl tu měrku. Při návštěvě německého BMW se o tom bavím s mechanikem, provádí kontrolu kontaktů, prostříkává, jak píšu výše a říká "alles in Ordnung".
Od toho dolití 0,5 litru oleje na Míšovech (5000km) fičura ukazuje MAX. Na podzim 2014 měním olej, do konve vytéká přes 6 litrů starého, celkem slušně vypadajícího oleje, na vymontování a kontrolu fičury bohužel zapomínám. Do motoru je dolito 6 litrů nového oleje, když plná náplň je 6,5 litru. Kontrolka mazání funguje, nyní čekám:
- kdy doliju ten poslední půllitr, když fičura už 5000 km ukazuje MAX
- až mi "inženýři" z Knorrstrasse v Mnichově vysvětlí, kolik oleje se právě v motoru nachází
- zasr*** elektronika

Re: Prosím o pomoc na BMW E 61 530D - oil level sensor faul
V idrive business nejde zkontrolovat stav oleje? Nebo se mi tam ta položka jen neobjevuje protože mám vadný olejový senzor? E60 predfacelift
Re: Prosím o pomoc na BMW E 61 530D - oil level sensor faul
Chtěl jsem zkusit kontaktolem prostříknout a nepodařilo se mi jej odpojit, jakej je postup?
Re: Prosím o pomoc na BMW E 61 530D - oil level sensor faul
nn tydle stará auta to nemají.kelnsi píše:V idrive business nejde zkontrolovat stav oleje? Nebo se mi tam ta položka jen neobjevuje protože mám vadný olejový senzor? E60 predfacelift
starML: jsem rád že normálním motorům měrku nesebrali, tu čistě elektronickou mají naštestí jen 6 válce a menší. ideální je kombinace el. měrky a skutečné měrky, jako to mají např N62TU