Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 aktivace automatických dálkových světel
měl bys mít pod zpětným zrcátkem kameru, je to vidět zvenku když se podívaš. a pak stáčí zapnout páčku světel dopředu jako když normálně zapínáš dálkový a na středovém display se ti objeví ikonka světla s ,,A" to znamená že máš aktivované automatické dálková světla. podmínkou je že musíš mít spínač světel v poloze auto, když je zapneš ručně tak to nefunguje.
- Přílohy
-
- aktivace světel
- Schránka 01.jpg (196.68 KiB) Zobrazeno 2430 x
já jsem to v autě měl ,světla jsem měl zapnutá na "A" a když se přeplo z denního svícení na normální tak jsem aktivoval páčkou tuhle funkci a než jsem si to sám vypnul a nebo zhasl motor ,tak to fungovalo v kombinaci dynamic xenon parádně , málokdy na mě někdo zablikal ... teď mám auto bez této funkce a velice mi to chybí..
každopádně , myslím že tohle téma nebylo založeno z důvodu jak aut.rožínaní/zhasínání dálek pustit , ale jak to dodělat do auta , v kterém to od výroby není..

Drroman: kazdy den jezdim domu za tmy a na dalnici je to fakt na presdrzku ty automaty.
To auto to pres stredovy svodidla/panely asi nepozna (nesviti na cidlo) a porad to soli dalkama. Blikat muzu jako debil, ale bez efektu. V tu chvili bych chtel byt kamionak s rampou na strese.
Ale zese aspon tech aut neni tolik jako posranych jednickovych fabii, ktery oslnuji tlumenyma jako ostatni dalkama.

To auto to pres stredovy svodidla/panely asi nepozna (nesviti na cidlo) a porad to soli dalkama. Blikat muzu jako debil, ale bez efektu. V tu chvili bych chtel byt kamionak s rampou na strese.
Ale zese aspon tech aut neni tolik jako posranych jednickovych fabii, ktery oslnuji tlumenyma jako ostatni dalkama.


funguje to naprosto parádně. Oni čecháčci problikávají jen tak z prdele, protože jsme nároz dementů. Já osobně na to už seru a pokud mně nějaký čurák problikne, tak mu pustím plný dálky a mrdám ho. Systém funguje naprosto korektně...Drroman píše:celkove je to ale zbytecnost mam to na aute a pokud jedu na automat tak na mne casto na dalnici blikaji protijedouci auta
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel jsem nestihnul absolvovat tzv. Lichttest, který zdarma organizoval německý ADAC ve spolupráci s BMW kousek za hranicemi. Potom bych si byl jistější.hurvajs77 píše:Systém funguje naprosto korektně...
Pokud jsou světla správně seřízena a systém funguje, adaptive systém + FLA celkem spolehlivě ví, kam svítí, viz. http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/up ... ert-01.jpg . Toto je foto z nejnovějšího "blendfrei" systému, který používá clonítko světla v potřebném sektoru. Ale současný FLA systém používá velmi podobné vyhodnocení pro protijedoucí i soujedoucí auta.
Jenže protijedoucí stejně už před zatáčkou vidí, že jedeš na dálkové, i když ho paprsky Tvých světel ještě neozářily a preventivně Tě problikne. To samé platí o jízdě do kopce a s kopce. Pokud vydržím, FLA zpravidla sám a včas přetlumí. Pokud nevydržím a pohnu páčkou dopředu k vypnutí FLA nebo dozadu, zpravidla protijedoucímu ještě "nakouřím" světelnou houkačkou a FLA mne přestane bavit.


Asi by chtělo sednout do jiného auta, které pojede proti mému autu s aktivním FLA v protisvahu a levé/pravé kurve. Potom bych mohl potvrdit, že neoslňuji a problikávají mne preventivně. Jenže ve Vyhlášce § 32 je stejně napsáno, (3) Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru. Takže pravdu mají "čecháčci" a FLA je třeba používat jako vychytávku v nízkém provozu.

pokud bych měl problikávat lidi, u kterých se mi zdá že mají špatně seřízená světla, tak budu furt blikat. V drtivéé většině dodávky a obecně auta, která mají světla výše a pak joudové, kteří si štělují světla doma proti zdi...
K vyhlášce: bez prominutí na ní seru. Chci vidět. Drtivá většina silnic je v takovém stavu, že nejsou vidět ani čáry. Uznávám, že se mi za celou dobu stalo asi 2x, kdy bych osobně vypnul dálku dříve, ale na durhou stranu by to BMW neudělalo, pokub by systém fungoval opravdu tak zkurveně jak se tu tvrdí.
K vyhlášce: bez prominutí na ní seru. Chci vidět. Drtivá většina silnic je v takovém stavu, že nejsou vidět ani čáry. Uznávám, že se mi za celou dobu stalo asi 2x, kdy bych osobně vypnul dálku dříve, ale na durhou stranu by to BMW neudělalo, pokub by systém fungoval opravdu tak zkurveně jak se tu tvrdí.
to je přesně ono. Prostě každý český jouda ví líp, že ho druhý oslňuje a ještě než ho opravdu opřípadně oslní, tak mu musí dát najevo, že on je přeci ten chytřejší a ví, že ho za 10 sekund oslní, tak ho raději problikce. Když se mi chce, tak počkám až FLA vypne dálky a pak mu posvítím do ksichtu...starML píše:...Jenže protijedoucí stejně už před zatáčkou vidí, že jedeš na dálkové, i když ho paprsky Tvých světel ještě neozářily a preventivně Tě problikne.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Hledal jsem inspirativní obrázky, které by ukázaly popisovanou situaci. Ten druhý obrázek je skutečně z F30, tj. odtud http://www.f30-forum.de/board1-f30-f31- ... f30-licht/ . Že by FLA dělala něco jiného než přepínání dálková/tlumená si nemyslím, resp. jsem to hluboce nestudoval. Ale při malé rychlosti (cca do 50km/h) to na dálková automaticky nepřepne, až při vyšší rychlosti - tak asi něco ANO.
někde jsem četl, že citlivost FLA nastavit nejde. Ale pokud se kouknu přes NCS experta, tak je tam plno nastavení - počet pak po sobě, které vypnou dálky atd. Nezkoušel jsem to ale měnit.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
No mě se jedná o citlivost snímání - dost často se stane,že když proti mě vyjede auto ze zatáčky,tak se dálkový zhasnou až když protijedoucí auto jede přímo proti mě. Přitom jeho světelný paprsky už vdím dávno - ale chápu,že ty to asi neregistruje. Ale jde o to,že já už vidim i přímo reflektory auta,který vyjíždí ze zatáčky, jenže FLA čeká až je přímo rovně proti mě... Není to pokaždý, ale poměrně často. Protijedoucí auto tak nejdřív krátce oslnim a teprve pak zhasnou dálkový. Což sám nemám rád
Jenže jsem si vzpoměl,že občas i trošku trvá znovurozsvícení dálkových - tzn. jede proti mě auto,tak světla ztlumí na potkávací. S autem se minem a já bych už běžně zase zapnul dálky,ale FLA ještě chvíli čeká (pár vteřin)..
Něco s tou citlivostí by to chtělo

Jenže jsem si vzpoměl,že občas i trošku trvá znovurozsvícení dálkových - tzn. jede proti mě auto,tak světla ztlumí na potkávací. S autem se minem a já bych už běžně zase zapnul dálky,ale FLA ještě chvíli čeká (pár vteřin)..
Něco s tou citlivostí by to chtělo
