Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Za kolik jezdíte s E60/E61 525i nebo 530i?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: úte 23.12.2014 01:00
Ahoj, uvažuji o E60/E61 a láká mě benzín. Proto mě zajímá reálná spotřeba těchto motorů, bavíme se o r.v. cca 2007. Je velký rozdíl ve spotřebě automatu/manuálu?
Jezdím sice asi 40-50tkm ročně, ale většinu km mám od zaměstnavatele placenou sazbou odvíjející se od spotřeby. Naopak opravy si platím ze svě kapsy. Tzn. potřebuji auto, které je servisně levnější i za cenu o něco vyšší spotřeby, kterou mi budou v práci tolerovat. Je řešením 525i/530i oproti dieselům? Servisně je považuji za levnější a méně rizikové, je to tak? Ale spotřeba musí být obhajitelná...
Díky.
Jezdím sice asi 40-50tkm ročně, ale většinu km mám od zaměstnavatele placenou sazbou odvíjející se od spotřeby. Naopak opravy si platím ze svě kapsy. Tzn. potřebuji auto, které je servisně levnější i za cenu o něco vyšší spotřeby, kterou mi budou v práci tolerovat. Je řešením 525i/530i oproti dieselům? Servisně je považuji za levnější a méně rizikové, je to tak? Ale spotřeba musí být obhajitelná...
Díky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Třeba ti pomůže měření ostatních: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Já můžu konstatovat jen zkušenosti starší 530i ('04) manual 6ti kvalt - jinej motor, ale beztak stejná spotřeba jako u všech příbuzných třílitrů. Štreku jako dálnice (Chorvatsko apod.) to umí zajet naložený za 8l/100km, okresky tak 7 - 7,5l. Ale dlouhodobější průměr počítej 9 - 9,5l (podle počtu studených startů). Čistě město jako všechny R6 popojížďky cca 10,5 - 14l/100km.
Tipuju ta 525i na tom může být kapánek lepší..
Já můžu konstatovat jen zkušenosti starší 530i ('04) manual 6ti kvalt - jinej motor, ale beztak stejná spotřeba jako u všech příbuzných třílitrů. Štreku jako dálnice (Chorvatsko apod.) to umí zajet naložený za 8l/100km, okresky tak 7 - 7,5l. Ale dlouhodobější průměr počítej 9 - 9,5l (podle počtu studených startů). Čistě město jako všechny R6 popojížďky cca 10,5 - 14l/100km.
Tipuju ta 525i na tom může být kapánek lepší..

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
M3maniac píše:Paradoxně znám pána co má 530xi a jezdí dlouhodobě za nějakých 9 litrůa to nejezdí nejpomaleji.
Nevěřím ani omylem... halvně tomu "nejezdí nejpomaleji"
mám 330ix (MY2011, čili N53, která je VÝRAZNĚ úspornější než N52 - tu mám doma taky, takže můžu srovnávat) a nedokážu se dlouhodobě dostat pod 12, a to jezdím výhradně dlouhé štreky, mimo dálnice, po silnicích I-IV třídy a taky "nejezdím nejpomaleji"

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: úte 23.12.2014 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Já se dostanu na 7,5 klidně taky, jenže pak se do toho nemůže počítat město atd. a stejně tyhle debaty o spotřebě jsou na dvě věci, protože šíleně moc závisí na jízdním stylu, místu, kde se jezdí apod. Mám průměr rovných 9,0 l, protože jezdím v místech, kde jsou docela kopce. Jak jedu někam jinam, jsem najednou třeba o litr níž. A tak to je i s benzínem atd. Chce to si najít auto, o které mám zajem a vyzkoušet, z fora se opravdu spotřebu moc nedozvím.
pavproch píše:M3maniac píše:Paradoxně znám pána co má 530xi a jezdí dlouhodobě za nějakých 9 litrůa to nejezdí nejpomaleji.
Nevěřím ani omylem... halvně tomu "nejezdí nejpomaleji"
mám 330ix (MY2011, čili N53, která je VÝRAZNĚ úspornější než N52 - tu mám doma taky, takže můžu srovnávat) a nedokážu se dlouhodobě dostat pod 12, a to jezdím výhradně dlouhé štreky, mimo dálnice, po silnicích I-IV třídy a taky "nejezdím nejpomaleji"
Tak kdyz jsem s nim tenkrat jel měl to na pocitaci, patrne jel dalku na pohodu. Prověřil jsem to a potvrdil mi ,že ma průměr v létě kolem 10ti litrů v zimě zase kolem 11ti. Je to pán kolem 60tky, žádnej mladej horkokrevnej.

330i v touru ma kámoš a má dlouhodobou 9,8......nemam dúvod si vymýšlet, píšu co jsem viděl. Já jsem x krát jel v benzínové 330i jak e46 tak e90 a spotřebu pod 10 jsem měl vždy na dálkové, tedy pokud člověk neletí palbu.

Je to vážně hlavně o stylu jízdy.
3.0 benzín žere cca o 25% více než 3.0 diesel. Mám dost najeto v e39 touringách s oběma motory, v e60 to bude dost podobné.
Když jsem vezl e61 545i automat z německa souběžně s bráchovou e39 530i (170kW), tak jsme měli téměř stejné spotřeby měřeno podle tankování do plna na stejných benzínkách! 9,4l/100km na 1000km trase po dálnicích, půl cesty kolem 140-160, druhá půlka 120-130km/h.
Mám pocit že při svižnější jízdě po dálnici je 545 úspornější než 530i a dokonce i než 320i od ženy
Při super eko jízdě se s 545 dostanu i pod 8l, ale to už musím jet plynule 80-100km/h.
Při běžném ježdění s popojížďkama mám kolem 12-13 benzínu, resp. 15l LPG, ale to vůbec nehledím na spotřebu. Po městě samozřejmě 545 žere daleko víc než 530i i 320i, ale na dálky je to vše skoro stejně při stejném stylu jízdy.
Jo a nejvíc mě dostal kámoš, co říkal že mu rapid 1.4tsi ve 140km/h žere více než má 545
3.0 benzín žere cca o 25% více než 3.0 diesel. Mám dost najeto v e39 touringách s oběma motory, v e60 to bude dost podobné.
Když jsem vezl e61 545i automat z německa souběžně s bráchovou e39 530i (170kW), tak jsme měli téměř stejné spotřeby měřeno podle tankování do plna na stejných benzínkách! 9,4l/100km na 1000km trase po dálnicích, půl cesty kolem 140-160, druhá půlka 120-130km/h.
Mám pocit že při svižnější jízdě po dálnici je 545 úspornější než 530i a dokonce i než 320i od ženy

Při běžném ježdění s popojížďkama mám kolem 12-13 benzínu, resp. 15l LPG, ale to vůbec nehledím na spotřebu. Po městě samozřejmě 545 žere daleko víc než 530i i 320i, ale na dálky je to vše skoro stejně při stejném stylu jízdy.
Jo a nejvíc mě dostal kámoš, co říkal že mu rapid 1.4tsi ve 140km/h žere více než má 545

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
přesně tak
když budeš jezdit kloubouka, tak se dostaneš na 8
když se budeš bavit, tak se dostaneš 16+
průměr budeš 12
s těmi maloobsahy:
kdysi jsem měl firemní 1,2 HTP
při 2-3 lidech na palubě, jízdy trochu kopečky (morava-vysočina-vrchlabí), ale žádná střelba
a jelo to za 9
po dálnici to samé
pak si kup úsporné auto s malým objemem
simply never
když budeš jezdit kloubouka, tak se dostaneš na 8
když se budeš bavit, tak se dostaneš 16+
průměr budeš 12
s těmi maloobsahy:
kdysi jsem měl firemní 1,2 HTP
při 2-3 lidech na palubě, jízdy trochu kopečky (morava-vysočina-vrchlabí), ale žádná střelba
a jelo to za 9

po dálnici to samé
pak si kup úsporné auto s malým objemem
simply never
Taky přidám zkušenosti se starším motorem, který je údajně se spotřebou trošku horší než novější valvetronicy, otázka je co je na tom pravdy.
530i E39 touring 2003. Normálně spotřeba 50% město 50% mimo tak 12-13l. A s tím, že si ten motor užívám. Proto jsem si ho koupil...
Jinak když jsem jeli v lednu ve třech na hory do rakouska s plně naloženým autem tak jsem přijel se spotřebou 8,1l /100 za 460km. Dálnice 140km/h. Okresky 100-110 a semtam předjetí s výtočí do plnej na trojku
Toto se podaří jen cestou na dovču na dálku. Jinak počítejs tím že normální provoz dostaneš pod 10l těžko
530i E39 touring 2003. Normálně spotřeba 50% město 50% mimo tak 12-13l. A s tím, že si ten motor užívám. Proto jsem si ho koupil...
Jinak když jsem jeli v lednu ve třech na hory do rakouska s plně naloženým autem tak jsem přijel se spotřebou 8,1l /100 za 460km. Dálnice 140km/h. Okresky 100-110 a semtam předjetí s výtočí do plnej na trojku
Toto se podaří jen cestou na dovču na dálku. Jinak počítejs tím že normální provoz dostaneš pod 10l těžko

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
Moja dlhodoba je momentalne 8,7 (real 9) na 325i s n53 + automat + xdrive, lahka noha.
Vsetko je o tom, ako s tym vie a musi clovek jazdit a ake trasy jazdi.
Ja kazdy druhy den 10-15km do roboty po obchvate BA + zapcha a raz za cas dlhsie trasy prevazne okresky.
Neturujem to na semaforoch do bezvedomia, po dialnici tomu nenakladam k 160ke nedajboze k 200ke a na okreskach sa moc nenahanam. Celkovo defenzivna jazda.
s e60,61 s n53 sa do 10l da v pohode dostat, s manualom a zadokolkou urcite, ak clovek bude aspon trochu chciet
PS: co je u niekoho svizna jazda, moze byt u niekoho jazda sofera slecny dejzi a opacne
Vsetko je o tom, ako s tym vie a musi clovek jazdit a ake trasy jazdi.
Ja kazdy druhy den 10-15km do roboty po obchvate BA + zapcha a raz za cas dlhsie trasy prevazne okresky.
Neturujem to na semaforoch do bezvedomia, po dialnici tomu nenakladam k 160ke nedajboze k 200ke a na okreskach sa moc nenahanam. Celkovo defenzivna jazda.
s e60,61 s n53 sa do 10l da v pohode dostat, s manualom a zadokolkou urcite, ak clovek bude aspon trochu chciet
PS: co je u niekoho svizna jazda, moze byt u niekoho jazda sofera slecny dejzi a opacne