Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Za kolik jezdíte s E60/E61 525i nebo 530i?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Georgino_PM
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#1 Příspěvek od Georgino_PM »

Ahoj, uvažuji o E60/E61 a láká mě benzín. Proto mě zajímá reálná spotřeba těchto motorů, bavíme se o r.v. cca 2007. Je velký rozdíl ve spotřebě automatu/manuálu?
Jezdím sice asi 40-50tkm ročně, ale většinu km mám od zaměstnavatele placenou sazbou odvíjející se od spotřeby. Naopak opravy si platím ze svě kapsy. Tzn. potřebuji auto, které je servisně levnější i za cenu o něco vyšší spotřeby, kterou mi budou v práci tolerovat. Je řešením 525i/530i oproti dieselům? Servisně je považuji za levnější a méně rizikové, je to tak? Ale spotřeba musí být obhajitelná...
Díky.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#2 Příspěvek od Jirke »

Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Třeba ti pomůže měření ostatních: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Já můžu konstatovat jen zkušenosti starší 530i ('04) manual 6ti kvalt - jinej motor, ale beztak stejná spotřeba jako u všech příbuzných třílitrů. Štreku jako dálnice (Chorvatsko apod.) to umí zajet naložený za 8l/100km, okresky tak 7 - 7,5l. Ale dlouhodobější průměr počítej 9 - 9,5l (podle počtu studených startů). Čistě město jako všechny R6 popojížďky cca 10,5 - 14l/100km.

Tipuju ta 525i na tom může být kapánek lepší.. :idea:
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ROBi »

Já teda nevím, ale pokud se máme bavit tak, že s tím autem jezdím a neploužím se, tak tu spotřebu co píšeš mám se svojí E61 530xd. Ano, mám čtyřkolku, takže to je o chlup víc jak se zadokolkou, ale s benzíňákem se fakt naftové spotřeby dosáhnout nedá.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Paradoxně znám pána co má 530xi a jezdí dlouhodobě za nějakých 9 litrů :wink: a to nejezdí nejpomaleji.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#6 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Asi to bude znít blbě ale jakmile je 530d ve čtyřkole a v automatu není z toho moc úsporné auto a hodnoty se hodně blíží spotřebě 530i. Jsou auta kde je rozdíl benzín vs nafta obrovské, ale jsou auta kde je to na zamyšlenou....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

M3maniac píše:Paradoxně znám pána co má 530xi a jezdí dlouhodobě za nějakých 9 litrů :wink: a to nejezdí nejpomaleji.


Nevěřím ani omylem... halvně tomu "nejezdí nejpomaleji"

mám 330ix (MY2011, čili N53, která je VÝRAZNĚ úspornější než N52 - tu mám doma taky, takže můžu srovnávat) a nedokážu se dlouhodobě dostat pod 12, a to jezdím výhradně dlouhé štreky, mimo dálnice, po silnicích I-IV třídy a taky "nejezdím nejpomaleji"

:wink:
Georgino_PM
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#8 Příspěvek od Georgino_PM »

A jaké máte odhady u normální dvoukolky? Koukám, že všichni píšete o čtyřkolkách :-)
Na jednu stranu vim, ze kolegovo 530d (rok 2010) jezdi dlouhodobe za 7,5. A na druhou stranu se rika, ze rozdil 530d a 530i jsou max 2 litry. Tak mi tu neco nesedi...
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ROBi »

Já se dostanu na 7,5 klidně taky, jenže pak se do toho nemůže počítat město atd. a stejně tyhle debaty o spotřebě jsou na dvě věci, protože šíleně moc závisí na jízdním stylu, místu, kde se jezdí apod. Mám průměr rovných 9,0 l, protože jezdím v místech, kde jsou docela kopce. Jak jedu někam jinam, jsem najednou třeba o litr níž. A tak to je i s benzínem atd. Chce to si najít auto, o které mám zajem a vyzkoušet, z fora se opravdu spotřebu moc nedozvím.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#10 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

pavproch píše:
M3maniac píše:Paradoxně znám pána co má 530xi a jezdí dlouhodobě za nějakých 9 litrů :wink: a to nejezdí nejpomaleji.


Nevěřím ani omylem... halvně tomu "nejezdí nejpomaleji"

mám 330ix (MY2011, čili N53, která je VÝRAZNĚ úspornější než N52 - tu mám doma taky, takže můžu srovnávat) a nedokážu se dlouhodobě dostat pod 12, a to jezdím výhradně dlouhé štreky, mimo dálnice, po silnicích I-IV třídy a taky "nejezdím nejpomaleji"

:wink:


Tak kdyz jsem s nim tenkrat jel měl to na pocitaci, patrne jel dalku na pohodu. Prověřil jsem to a potvrdil mi ,že ma průměr v létě kolem 10ti litrů v zimě zase kolem 11ti. Je to pán kolem 60tky, žádnej mladej horkokrevnej. :wink: Jeho zeťák v tom jel na spotřebu za cca 7,5.

330i v touru ma kámoš a má dlouhodobou 9,8......nemam dúvod si vymýšlet, píšu co jsem viděl. Já jsem x krát jel v benzínové 330i jak e46 tak e90 a spotřebu pod 10 jsem měl vždy na dálkové, tedy pokud člověk neletí palbu. :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

pod deset sa dostanu enem s plným autem, 600lt rakví na střeše a 150 tempomat po dálnici do FR na lyže....

jinak těm číslům co píšeš fčíl (průměr 10léto a 11 zima) sem ochoten uvěřit... 8 nebo 9 ale ne.... :twisted:
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#12 Příspěvek od maxmin »

Je to vážně hlavně o stylu jízdy.
3.0 benzín žere cca o 25% více než 3.0 diesel. Mám dost najeto v e39 touringách s oběma motory, v e60 to bude dost podobné.

Když jsem vezl e61 545i automat z německa souběžně s bráchovou e39 530i (170kW), tak jsme měli téměř stejné spotřeby měřeno podle tankování do plna na stejných benzínkách! 9,4l/100km na 1000km trase po dálnicích, půl cesty kolem 140-160, druhá půlka 120-130km/h.
Mám pocit že při svižnější jízdě po dálnici je 545 úspornější než 530i a dokonce i než 320i od ženy :-) Při super eko jízdě se s 545 dostanu i pod 8l, ale to už musím jet plynule 80-100km/h.
Při běžném ježdění s popojížďkama mám kolem 12-13 benzínu, resp. 15l LPG, ale to vůbec nehledím na spotřebu. Po městě samozřejmě 545 žere daleko víc než 530i i 320i, ale na dálky je to vše skoro stejně při stejném stylu jízdy.

Jo a nejvíc mě dostal kámoš, co říkal že mu rapid 1.4tsi ve 140km/h žere více než má 545 :-D
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#13 Příspěvek od thundercat »

přesně tak
když budeš jezdit kloubouka, tak se dostaneš na 8
když se budeš bavit, tak se dostaneš 16+
průměr budeš 12

s těmi maloobsahy:
kdysi jsem měl firemní 1,2 HTP
při 2-3 lidech na palubě, jízdy trochu kopečky (morava-vysočina-vrchlabí), ale žádná střelba
a jelo to za 9 :lol:
po dálnici to samé
pak si kup úsporné auto s malým objemem
simply never
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#14 Příspěvek od vita11 Moderátor »

HaŤaPka je totiž motor do města. Na dálnici se cítí jak 530i na okruhu
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#15 Příspěvek od Kubaa »

Taky přidám zkušenosti se starším motorem, který je údajně se spotřebou trošku horší než novější valvetronicy, otázka je co je na tom pravdy.
530i E39 touring 2003. Normálně spotřeba 50% město 50% mimo tak 12-13l. A s tím, že si ten motor užívám. Proto jsem si ho koupil...

Jinak když jsem jeli v lednu ve třech na hory do rakouska s plně naloženým autem tak jsem přijel se spotřebou 8,1l /100 za 460km. Dálnice 140km/h. Okresky 100-110 a semtam předjetí s výtočí do plnej na trojku

Toto se podaří jen cestou na dovču na dálku. Jinak počítejs tím že normální provoz dostaneš pod 10l těžko :lol:
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#16 Příspěvek od thundercat »

to vita11:
i v tom městě žádná sláva
nechápu, že si takový motor může někdo vůbec koupit
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#17 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Jo to není. Celkově se škodovákům "povedl". Ale primárně ho zamýšleli pro důchodce do města a když ho obchoďák honí jak zdutou kozu po dálnicích, tak šere jak prokolý a dřív nebo později lehne
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#18 Příspěvek od kompre »

Moja dlhodoba je momentalne 8,7 (real 9) na 325i s n53 + automat + xdrive, lahka noha.

Vsetko je o tom, ako s tym vie a musi clovek jazdit a ake trasy jazdi.

Ja kazdy druhy den 10-15km do roboty po obchvate BA + zapcha a raz za cas dlhsie trasy prevazne okresky.

Neturujem to na semaforoch do bezvedomia, po dialnici tomu nenakladam k 160ke nedajboze k 200ke a na okreskach sa moc nenahanam. Celkovo defenzivna jazda.



s e60,61 s n53 sa do 10l da v pohode dostat, s manualom a zadokolkou urcite, ak clovek bude aspon trochu chciet

PS: co je u niekoho svizna jazda, moze byt u niekoho jazda sofera slecny dejzi a opacne
Odpovědět