Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 Tuhé řízení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#1 Příspěvek od assassin_89 »

Zdravím pánové.
Mám dotaz. Včera jsem měnil servo, protože staré prěstalo na volnověh posilovat a tak rvalo ze to bylo jak traktor . Servo jsem vymenil a nehuci, ale stejně mě stále trápí ze to neni uplne ono. Rizeni jde z tuha i kdyz jednou rukou i na miste volant utocit jde, ale volant se nevrati uplne do vychozi polohy, Servo je tedy OK, hreben rizeni delal majitel predemnou a daval se novy nekde od toho mam snad i doklad co mi dal takze tomu verim (kdyz jsem to kupoval melo 10 000km ted ma 40 000). Stará kapalina byla stejne cista jak ta nova, tudiz zaneseni bych taky netipoval. Nic netece a odvzdusneno mam. Na co se mam zamerit ?? Cim to jeste byva ??

Dekuji za odpoved

PS: Jinak tohle to predtim delalo :-) https://youtu.be/VjUcTaNfjII?t=1m50s
suchyChmel
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: ned 07.12.2014 01:00
Bydliště: Tišnov

#2 Příspěvek od suchyChmel »

Ahoj,

Je potřeba si uvědomit, že ono to má jít docela těžce.. Taky jsem si říkal, jestli je všechno v pořádku, v porovnání s ostatníma autama si až člověk říká, co je rozbitý :D Takže co se serva týče, tak si myslím, že je OK, sedělo by i všechno tak jak to popisuješ...

Spíš si říkám, že když se ti nevrací volant zpět, tak jestli není něco špatně na nápravě. Nemusí byt rozbitá, ale stačí taková rozhozená geometrie a dělá to šílený věci... Ani by sis toho nemusel všimnout, jestli to servo bylo fakt ko, teď se to projevilo zpětně
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#3 Příspěvek od assassin_89 »

No asi takhle. Byl jsem zvyklej z vectry ze jsem tam i na miste kroutil ukazovackem. V 39 max dlani zaprenou o volant. Jinak volant se vraci jen ne uplne na stred zustane vzdy nepatrne natocenej. Necham udelat geo a uvidim. Zajimalo by me jestli na to muzou mit vliv pneumatiky. Ted tam mam jeste zimni Nokiany a kdyz zakroutim na miste tak to normalne trha kousky ze vzorku po vnejsi strane :D jinak 235/45 r17

Jeste dodatek mel jsem cumak ve vzduchu. Chytl jsem za kolo a stocil to pres nej do jednoho rejdu a pak do druheho. Tam zadny zadrhel nebyl.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#4 Příspěvek od patrikE39 »

hele tak to je normální :D .. taky jsem měl vectru a šlo na místě točit prstem.. a pak u e36 i u e39 to jde tužej... je to normální
dejve39
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 05.10.2014 00:00

#5 Příspěvek od dejve39 »

Mohl bychmít blbou otázku? Jak se odvzdušňuje servo u e39? Mam 530d rok 03 a teď se chystám ho vyměnit
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#6 Příspěvek od Angelos »

Při nastartovanym motoru toč volantem do krajních poloh a vždycky to v ní chvilku podrž, ono to probublá a máš hotovo.
dejve39
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 05.10.2014 00:00

#7 Příspěvek od dejve39 »

Díky :)
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

#8 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Taky se připojuji..mám e39 525d a volant jde ztuha...jak píše assassin...nikde mi nic neteče, kapalina tam je...nehučí to...
jel jsem v e39 540i a tam šel volant krásně lehce...moje e36 a e34 taky krásně lehce...

čím by to mohlo být?
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#9 Příspěvek od assassin_89 »

Tak panove ja mam vyreseno. Nove pneu a udelana geo. Volant se zacal vracet a dokonce o neco zmeklo.
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#10 Příspěvek od e155 »

Gerchan - jednou z možností je, že ta 540i měla Servotronic. Mám jednu E39 s a druhou bez. Rozdíl je docela výrazný. U servotroniku jde řízení v nízkých rychlostech o poznání lehčeji..
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

#11 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

e155 píše:Gerchan - jednou z možností je, že ta 540i měla Servotronic. Mám jednu E39 s a druhou bez. Rozdíl je docela výrazný. U servotroniku jde řízení v nízkých rychlostech o poznání lehčeji..


To je možné, ta 540i byla z roku 2003 a byla vybavená pěkně (sport sedáky, černá kůže, M-paket, manuál...) a volant šel lehce.
Já mám 525d taky rok 2003, ale jde to ztěžka...já to utočím, ale pro manželku, kterou na to zacvičuju je to těžký...a mě osobě to je taky nepříjemný...
Ten servotronic byl za příplatek nebo od nějakého roku? Není možný, že ho tam mám taky, ale třeba porouchaný a proto to jde ztěžka?
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#12 Příspěvek od ardo »

Servotronic byl za příplatek ,často odchází čidlo co je na hřebenu řízení a pak je řízení stále tuhé...

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... _tie_rods/
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#13 Příspěvek od bibikuba »

ardo píše:Servotronic byl za příplatek ,často odchází čidlo co je na hřebenu řízení a pak je řízení stále tuhé...

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... _tie_rods/

dá se nějak zjistit,zda je čidlo funkční,mám taky servotronic ale zdá se mi,že to moc nefunguje,nebo teda funkčnost nějak nepocituju...
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#14 Příspěvek od ardo »

diagnostika
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#15 Příspěvek od Zama »

Ahoj trochu oživím tohle téma. Můžu vědět jestli jste někdo vyřešili problém s tím tuhým řízením? U mě se stalo to že jsem normálně přijel, zaparkoval auto a vše bylo v pořádku. auto následně asi 4 dny stálo v garáži a když jsem s ním vyjel hned jsem si všiml že řízení je o poznání tuhší než obvykle. Kontroloval jsem olej a ostatní věci a všechno se zdá v pořádku. Volant nejde vyloženě těžko jakoby bez posilovače ale o dost hůř než jsem byl u auta zvyklý. Neví někdo na co se zaměřit? Díky
Auto E39 r.v.2003, 530d, 142kw
Paris
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: úte 14.05.2013 00:00

#16 Příspěvek od Paris »

Mám ten samý problém. V mém případě to způsobuje kardan mezi volantovou tyčí a servem, resp. jeho spodní kloubek. Zkoušel jsem to pročistit sprejem na uvolnění rezu a následně rozhýbat a promazat. Na 2 dny už to vypadalo, že to je vyřešeno, ale vrátilo se to zpět. Nemá někdo nějaký lepší návod, jak na to? Klidně to vyndám a dám do petrolejové koupele a po večerech s tím budu rozprávět, hlavně aby to vydrželo aspoň třeba půl roku :).
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#17 Příspěvek od Teddy »

Spreje jsou na nic. Nemažou. Kápni tam brzdovku. Maže a dobře vzlíná
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Honza325 »

netýká se toho čidla náhodou velmi známá chyba Botshaft_Drehmoment? :)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#19 Příspěvek od Teddy »

Jo ještě jedna..... možná blbost.... Kdysi jsem na Hondě sotva utočil volant i za jízdy. Namazal jsem čepy a pak to utočila jednou rukou i moje pětiletá dcera.
Odpovědět