Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
aux ventilator - ventilator klimatizace
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Tak, kdyz mas 4pin tak je to jednoduchej ventilator je tam pouze motor.
Otacky motoru se ridi pomoci predradnych odporu. Jsou tam ruzne hodnoty pro ruzne otacky. U tebe bude nejspis jeden odpor spaleny = nejde jedna rychlost.
Pak od faceliftu v roce 99, aby vyresili problem s odpory, dali tam motor, ktery je rizen pomoci PWM stridy signalu. Proste v tom motoru je deska s elektronikou.
Nahodou nemate nekdo datasheet k tomu motoru ventilatoru.
Otacky motoru se ridi pomoci predradnych odporu. Jsou tam ruzne hodnoty pro ruzne otacky. U tebe bude nejspis jeden odpor spaleny = nejde jedna rychlost.
Pak od faceliftu v roce 99, aby vyresili problem s odpory, dali tam motor, ktery je rizen pomoci PWM stridy signalu. Proste v tom motoru je deska s elektronikou.
Nahodou nemate nekdo datasheet k tomu motoru ventilatoru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Nemusis davat ani 2tis. Staci si vybrat zde:
http://www.tme.eu/cz/katalog/dratove-re ... 0w_100297/
Ale nebude to mit logo bmw
http://www.tme.eu/cz/katalog/dratove-re ... 0w_100297/
Ale nebude to mit logo bmw
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ten originalni odpor co ma znak BMW shori jen tehdy, kdyz je ten motor ventilatoru zadreny.
Na e38 pred face je odpor 80W a 0.2. Sedma ma pouze dve rychlosti.
Jinak ta 50A pojistka co je k tomu ventilatoru je zbytecna. Nic neochrani pred nadproudem. Jen ochrani kdyz uz hori vodice
Kdyz je zkrat tak na odporu vznika ztrata pomalu 800W!!!! Takze je jedno jestli je tam 50W nebo 80W odpor. P = U^2/R
A kdyz se ma pojitska spalit vznikne na odporu ztrata 500W.
Na e38 pred face je odpor 80W a 0.2. Sedma ma pouze dve rychlosti.
Jinak ta 50A pojistka co je k tomu ventilatoru je zbytecna. Nic neochrani pred nadproudem. Jen ochrani kdyz uz hori vodice


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Prvni varianta: 3pin konektor + 1 odpor(0.2Ohm/80W) = 2 rychlostni ventilator
Druha varianta: 4pin konektor + 2 odpory(0.2Ohm, 0.3Ohm/80W)= 3 nebo 4 rychlosti otaceni
Treti varianta: 3pin konektor verze 1 PWM ventilatoru. Kdyz se podivas dovnitr uvidis velkej zebrovanej chladiv.
Ctvrta varianta: 3pin verze 2 PWM ventilatoru. Kdyz se podivas dovnitr uvidis velkej kondenzator a civku. Od roku 2002 az do 2004
PWM ventilatory dokazi ridici jednotce motoru rict, ze nefunguji.
Druha varianta: 4pin konektor + 2 odpory(0.2Ohm, 0.3Ohm/80W)= 3 nebo 4 rychlosti otaceni
Treti varianta: 3pin konektor verze 1 PWM ventilatoru. Kdyz se podivas dovnitr uvidis velkej zebrovanej chladiv.
Ctvrta varianta: 3pin verze 2 PWM ventilatoru. Kdyz se podivas dovnitr uvidis velkej kondenzator a civku. Od roku 2002 az do 2004
PWM ventilatory dokazi ridici jednotce motoru rict, ze nefunguji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv 18.04.2013 00:00
Zdarec, koukal jsem, žes opravoval ten ventilátor. Mám trochu jinej problém. Mám vůli na té vrtuli a vzhledem k tomu, že ta vrtulka je naprasklá, tak se to vychyluje a mlátí to o tu mřížku. Tu jsem vyhodil, ale stejně to (i když míň) klepe o ten plastovej dekl. No věc se má tak, že jsem si říkal, že bych se podíval, proč to má takovou vůli (měl jsem lehčí ťukanec na předek), ale když jsem to chtěl povolit, tak to tam drží celkem fest. Měl jsem docela strach, abych to neurval, tak jsem to tam zatím dal zpět. Koupil jsem kvůli nedorozumění 4pin, a tak bych aspoň rád vyměnil tu vrtuli. Jenže pořád nevím, jestli za ty šroubky můžu vzít pořádně, případně abych to fakt nestrhal.
Proto mě zajímá, jestli to má smysl vůbec rozmontovávat a případně, jestli je možný ty dva kombinovat. Nevím, jestli jsi ty zbytky po tom starým vyhodil, ale kdybys to měl, docela bych se na to podíval. Su taky z Brna.
Díkec předem za jakýkoliv info!
Honza
Proto mě zajímá, jestli to má smysl vůbec rozmontovávat a případně, jestli je možný ty dva kombinovat. Nevím, jestli jsi ty zbytky po tom starým vyhodil, ale kdybys to měl, docela bych se na to podíval. Su taky z Brna.

Díkec předem za jakýkoliv info!
Honza
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
pokud se ti ten motor toci, tak ho neres vymen pouze tu vrtuli. Je tam takovy bajonet.
Vem sroubovak, vraz ho mezi vrtuli a necim. Proste vrtule se nesmi tocit. Je tam stredova matka. Ven 14 a povol to. Kdyz to ocistis sundas z toho tu samolepku, tak to poznas, kterym smerem. Tim sundas tu vrtuli z elektro motoru. Popr. to postrikej nejakym sprejem na rez.
No cele to plato s tim ventilatorem drzi 4 srouby. Zkus za to zabrat. Ale s citem. Me se stalo ze se 2/4 protocili a musel jsem je upilovat. Potom by jsi musel sundat celou predni stenu.
Novy 3 pinovy ventilator je rizen z jednotky motoru pomoci PWM. Ostatni typy jsou rizene pomoci predradniku. Jak jsem psal nize. Zamenit to nelze.
Zacala opet doba klimatizaci, webasta az na podzim
pokud se ti ten motor toci, tak ho neres vymen pouze tu vrtuli. Je tam takovy bajonet.
Vem sroubovak, vraz ho mezi vrtuli a necim. Proste vrtule se nesmi tocit. Je tam stredova matka. Ven 14 a povol to. Kdyz to ocistis sundas z toho tu samolepku, tak to poznas, kterym smerem. Tim sundas tu vrtuli z elektro motoru. Popr. to postrikej nejakym sprejem na rez.
No cele to plato s tim ventilatorem drzi 4 srouby. Zkus za to zabrat. Ale s citem. Me se stalo ze se 2/4 protocili a musel jsem je upilovat. Potom by jsi musel sundat celou predni stenu.
Novy 3 pinovy ventilator je rizen z jednotky motoru pomoci PWM. Ostatni typy jsou rizene pomoci predradniku. Jak jsem psal nize. Zamenit to nelze.
Zacala opet doba klimatizaci, webasta az na podzim

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
vetsinou se ventilator roztoci hned. Takhle zapne se az stoupne tlak chladiciho media. Tudiz hned.
Pokud znas nekoho kdo ma INPU, tak pres jednotku motoru se to da aktivovat. Ale zacal bych ze se kouknu na velkou pojistku vzadu za kastlikem spolujezdce. Popr zmeril stale napeti 12V v konektoru ventilatoru
vetsinou se ventilator roztoci hned. Takhle zapne se az stoupne tlak chladiciho media. Tudiz hned.
Pokud znas nekoho kdo ma INPU, tak pres jednotku motoru se to da aktivovat. Ale zacal bych ze se kouknu na velkou pojistku vzadu za kastlikem spolujezdce. Popr zmeril stale napeti 12V v konektoru ventilatoru
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv 18.04.2013 00:00
Ja idiot si nevsiml te odpovedi. Mezi tim jsem stihl koupit novej ventilator (byl za dobrou cenu, tak jsem nevahal). Funguje, vsechno ok. Co me ale udesne vytaci, je, ze maji na tom ramu jeste prichycenou krabicu, ktere se tam moc nechce a je na chladicovy stene je dost nacpana. Navic mi prijde, ze to zabira dost mista, takze ten chladici efekt bude o neco ochuzenej. Budu kazdopadne sledovat teplotu a uvidime. Kazdopadne urcite zkusim jeste podle tvych instrukci opravit tu predchozi, protoze krome vrtule se zda bejt vsechno cajk. Ted uz jen buchnout zase ten 4pin. 
