Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525i e39 vaří...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bary
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 20.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od Bary »

Auto je dovezeno z Německa v lednu tohoto roku, najeto dle tacho 219tis. možná víc. Já najel něco kolem 20tis, postupně se sem tam vynoří lecjaké překvapení po předchozích majitelích.
Jedním z takových byl tekoucí chladič, zřejmě už jednou měněn. (auto nejspíš lehce bouráno na předek a veškeré díly vyměněny za nové)
Dle mechanika nebyl originál. Po dlouhém pátrání se našel ten který pasuje.
Nicméně o té doby auto sem tam vaří a kolikrát i za jízdy.
Vyměnila se viskóza která už byla po smrti a stále ten sám problém.
Pumpa tlačí a termostat funguje jak má(Prozatím neměněno ani nezkoušeny jiné)
Zatím se to stalo 2x či 3x za cca měsíc.
Mé poznatky z provozu, stalo se dvakrát kdy bylo venku více jak 25 stupňů ve stínu, ale když to začne tak to vaří i večer při nižších teplotách i za deště kdy se ochladí třeba i na 15 stupňů a méně. Dále sem si všiml, že při jízdě na tempomat pod 100km/h teplota také roste. Nebo pokud pustím plyn a dojíždím. Je to automat, takže rychlost je tam zřejmě vždy.
Jinak podle WINka je tam Webasto už z výroby.
Honem si nevzpomenu na veškeré poznatky.

Budu vděčný za každou radu.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#2 Příspěvek od dogeatdog »

Ručička vyletí do červeného náhle a pak stejně náhle spadne dolů?
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od shadou »

No, příznaky které píšeš říkají špatná pumpa.
Píšeš že pumpa tlačí, měl jsi ji sundanou? nebo si jen testoval stlačením hadice.
Pokud je to pumpa s plastovou vrtulkou, je možné že se uvolnila z hřídelky(častý problém i u motorů M50). Vrtulka sice jede, ale neposílá dost vody.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Bary
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 20.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od Bary »

2 dogeatdog : prvne se stalo náhle jak popisujes. Vyletelo na hranici cerveneho a pak se vratila na 90 a takto se opakovalo co chvíli. Kdyz to udelalo podruhé tak se ani nestihla vrátit na 90 a sla znovu nahoru do červeného pole. Několikrát se zastaví na začátku červeného pole a až se stane 3x-5x tak teprve zahlásí palubak, že je vysoka teplota chladící kapaliny... ( volně přeloženo z Němčiny)

2 shadou: sundana nebyla. Zkouseno jak říkáš pouze na hadici. Také jsem si všiml, když otevřu nádobku tak z prave strany tesne pod hrdlem jakoby tekla voda. Je tam mala dírka tak na malicek, asi přepad nebo jak to popsat. A co se vyměnil ten chladic tak to nekdy tece a nekdy ne, ale spíš ne. Při starém chladici který tekl tudy tekla voda pokaždé když jsem to otevřel na doliti...


Omlouvam se za chyby, pisu z mobilu....

MOD Francis: duplikace smazány
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#5 Příspěvek od dogeatdog »

Bary> náhlé výkyvy teplot mívá na svědomí vzduch v chladícím okruhu, zkoušel jsi odvzdušnit? Nestačí jen dolít vodu po rysku, ten vzduch tam pořád bude, pokud tam je.
Bary
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 20.03.2007 01:00

#6 Příspěvek od Bary »

dogeatdog:
Kdyby tam byl vzduch tak by to dělalo v podstatě stále ne? Tohle se stane jen když je venku horko, teda začne se projevovat. KDyž to večer zaparkuju a motor schládne uplně tak druhej den je zase vše v cajku a funguje jak má.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#7 Příspěvek od dogeatdog »

Ee, mě se to projevovalo tím, že ručička náhle vyletěla a zase spadla. Ten vzduch tam jakoby cirkuloval.
Tím neříkám, že diagnóza tvého problému musí být jedině zavzdušnění, ale na tvém místě bych to udělal, hloupě řečeno, nemáš co ztratit.
Bary
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 20.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od Bary »

Vyzkouším jestli třeba není jak říkáš, přeci jen po té výměně chladiče stále muže někde být bublina.
Ještě jen pro správnost provedení, ovzdušnit přes ten co je u motoru nebo ten co je na nádobce?
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#9 Příspěvek od dogeatdog »

2,5 motor jsem neměl, ale u 2,8 se mi nejvíce osvědčil následující postup:
1) úplně vyšroubovat šroub na chladiči (expanzce)
2) otevřít víčko a pusou foukat do expanzky, dokud ze šroubu nezačne téct voda, zašroubovat oboje
(tohle je ideální po úplném vypuštění soustavy, třeba když měníš spodní hadice, vytlačíš tak vzduch i zespod kolem čerpadla)
3) nahodit motor, nechat zahřát & natlakovat soustavu
4) horká kapalina (ne úplně vařící) - povolit druhý odvzdušňovák (měl by být na nejvyšším místě soustavy) a dokud jdou bubliny, nechat až do čiré kapaliny
Bary
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 20.03.2007 01:00

#10 Příspěvek od Bary »

Tak jsem zkusil dle bodu 1,2 Za studena to trochu probublalo než šla voda. Po zahřátí z toho na motoru šla voda hned, sotva sem pootočil o pul závitu.
Díky moc za návod dogeatdog :wink:
Uvidíme jak se to bude chovat.
Pokud to bude pokračovat i nadále tak přijde na řadu pumpa jak říkal shadou...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od shadou »

Projdi hadice a spojky kvůli netěsnostem. Neuškodí kouknout na dekl termostatu jestli tam není prasklina.
Voda ti nemusí odkapávat, ale motor může přisávat vzduch.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#12 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

urcite nekolikrat odvzdusnit, mackat hadice, auto cumekem lehce do kopce, topeni na max, vyssi otacky, opakovat, dolevat vodu...
mel jsem tam nekde bublinu a delalo mi to taky divne veci, podle BC pri jizde chvili nizka teplota az 75, ve meste a pri klidne jizde pres 114, vymenil jsem kvuli tomu termostat a ve finale to bylo jen spatne odvzdusnene (pritom to topilo a chovalo se prvnich 10km normalne)...
“Ability is what you're capable of doing.”
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#13 Příspěvek od Ji-rka »

Mě netěsnila vodní pumpa kolem hřídele.Byla značková a 20měsíců stará.Bohužel jsem tohle zjistil až když jsme ten motor upekl na dálnici.Nechal jsme to vychladnout,nalil vodu,nastartoval a z hřídele už to šlo pod tlakem.......

Jinak předtim sem tam zakolísala teplota,ale nikdy nešla přes půlku,spouštely se větráky,ale pouze když byla zima,takže jsem měnil víčko expanzky,termostat a jeho domek,proplachoval chladič,měnil čidla,pumpu ne ta byla přece zánovní.Pak to ustalo.Nejezdim nijak závrátný trasy,ale moje roční pravidelná dálkovka to rozsekla.
Odpovědět