Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak je to? Výměna sání u 535D E61 - prosím o radu
Zdravím všechny, mám prosbu. Před třičtvrtě rokem jsem z D přivezl BMW 535D E61 M-packet, rok 2006, 200KW model, najel jsem od ty doby necelých 30tKm, jsem teď na 250 tkm a jsem s autem naprosto spokojen i přes očekáváné investice typu výměna kompletního agregátu pneumatického podvozku a opravné sady kabelů v pátých dveřích (byly přelámané - klasická závada u 5tek). Ale teď mě jeden známý vystrašil, že jestli to má tyhle kilometry, že mi vřele doporučuje vyměnit sání (kompletní sada sání cca. 15000 Kč + práce), že budou vymleté lopatky po tolika Km a můžou vlétnout do motoru a pak je to drahá investice. Volal jsem do BMW a tam mi bylo řečeno, ať to neřeším. Každý říká něco jiného, tak už nevím, čemu věřit, také jsem tu četl rady o tom, aby se ty klapky v sání vyhodily pryč (jestli se jedná o vířivé klapky sání - nejsem znalec v oboru). Ale nekupoval jsem 535D proto, abych něco šidil, pokud se budou muset vyměnit, tak je holt vyměním, ale zbytečně se mi investovat také nechce. A tak prosím o radu, opravdu je to tak rizikové a je lepší to sání vyměnit co nejdříve? A neřešit, v jakém stavu to sání je a prostě ho vyměnit? Nebo případně tedy jednoduchá rada a vyhodit ty lopatky (nebo co je potřeba) pryč, pokud to nebude mít žádný vliv? Kdyby to nemělo vliv, asi by tam ty lopatky nebyly, že? Díky moc všem za radu.
Je tady o tomto tématu hodně napsáno. Sice mám 320D ale výřivé klapky sání, jsem preventivně nechal vyhodit a zaslepit. Na výkon motoru to má minimální vliv, nebo alespoň já jsem nic nepoznal. Je to rozhohodně lepší než aby tam urvaná klapka vlítla a nadělal v motoru paseku. Kupovat nové sání se mi nechtělo a záslepky je investice v řádu pár stovek. Rozhodně bych při tomto nájezdu toto řešil ať už výměnou sání a nebo zaslepit.
Diky za rady. Jinak koukám, že první registrace 12.9.2005, takže jsem ten rok trošku přestřelil. Odkdy jsou ty zesílené klapky?
Kluci to měli rozdělaný, když mi před zimou měnili žhavičky, teď si matně vzpomínají, že u nějakýho auta viděli lehce odrbaný klapky, ale nejsou si jistí, jestli to bylo to moje, nejspíš jo, tak fakt nevím.
Ty záslepky se dají běžně koupit třeba v Kelly apod.? Když se to rozdělá, tak se na nich dá teda něco vykoukat? Třeba je měnil ten němec, co mi to prodal, ale spíš pochybuju.
Jsem objednanej na 22. 5., ale nevím teda, jestli klapky koupit předem nebo to prostě nechat být. Do ty doby se to snad už nepo... když to vydrželo doteď .. ??
Kluci to měli rozdělaný, když mi před zimou měnili žhavičky, teď si matně vzpomínají, že u nějakýho auta viděli lehce odrbaný klapky, ale nejsou si jistí, jestli to bylo to moje, nejspíš jo, tak fakt nevím.
Ty záslepky se dají běžně koupit třeba v Kelly apod.? Když se to rozdělá, tak se na nich dá teda něco vykoukat? Třeba je měnil ten němec, co mi to prodal, ale spíš pochybuju.
Jsem objednanej na 22. 5., ale nevím teda, jestli klapky koupit předem nebo to prostě nechat být. Do ty doby se to snad už nepo... když to vydrželo doteď .. ??
tady ty klapky uz nepadaj,ale vetsinou se meni,protoze propousti olej535d-e61 píše:Diky za rady. Jinak koukám, že první registrace 12.9.2005, takže jsem ten rok trošku přestřelil. Odkdy jsou ty zesílené klapky?
Kluci to měli rozdělaný, když mi před zimou měnili žhavičky, teď si matně vzpomínají, že u nějakýho auta viděli lehce odrbaný klapky, ale nejsou si jistí, jestli to bylo to moje, nejspíš jo, tak fakt nevím.
Ty záslepky se dají běžně koupit třeba v Kelly apod.? Když se to rozdělá, tak se na nich dá teda něco vykoukat? Třeba je měnil ten němec, co mi to prodal, ale spíš pochybuju.
Jsem objednanej na 22. 5., ale nevím teda, jestli klapky koupit předem nebo to prostě nechat být. Do ty doby se to snad už nepo... když to vydrželo doteď .. ??

Nebo tady http://www.voton.cz/cz/e-shop/c59623/za ... lapek.html Ale pozor jsou dvě velikosti. Jinak také jsem žádné změny nezaznamenal.
Osobně původní klapky průměru 22mm na všech motorech vyhazuji, mladší modely s klapkami pr. 33mm už tak moc kazové nejsou - jen se musí čistit sání od usazenin (díky EGRu) - když se klapka nemůže volně hýbat, nakonec upadne i zesílená. Tyhle zesílené klapky většinou vyhazuji, protože přes osku začne prolínat olej a kape na jednotku žhavení, která díky tomu odejde. Potom hodně lidí musí řešit ucpaný DPF, protože bez funkčního žhavení neproběhne regenerace...
Jelikoš jsem klapky řešil často, zajistil sem si výrobu u kamaráda, kdy vychází jedna na 100kč. Prodej zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=145485
Jelikoš jsem klapky řešil často, zajistil sem si výrobu u kamaráda, kdy vychází jedna na 100kč. Prodej zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=145485