Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak je to? Výměna sání u 535D E61 - prosím o radu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
535d-e61
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 07.05.2015 00:00

#1 Příspěvek od 535d-e61 »

Zdravím všechny, mám prosbu. Před třičtvrtě rokem jsem z D přivezl BMW 535D E61 M-packet, rok 2006, 200KW model, najel jsem od ty doby necelých 30tKm, jsem teď na 250 tkm a jsem s autem naprosto spokojen i přes očekáváné investice typu výměna kompletního agregátu pneumatického podvozku a opravné sady kabelů v pátých dveřích (byly přelámané - klasická závada u 5tek). Ale teď mě jeden známý vystrašil, že jestli to má tyhle kilometry, že mi vřele doporučuje vyměnit sání (kompletní sada sání cca. 15000 Kč + práce), že budou vymleté lopatky po tolika Km a můžou vlétnout do motoru a pak je to drahá investice. Volal jsem do BMW a tam mi bylo řečeno, ať to neřeším. Každý říká něco jiného, tak už nevím, čemu věřit, také jsem tu četl rady o tom, aby se ty klapky v sání vyhodily pryč (jestli se jedná o vířivé klapky sání - nejsem znalec v oboru). Ale nekupoval jsem 535D proto, abych něco šidil, pokud se budou muset vyměnit, tak je holt vyměním, ale zbytečně se mi investovat také nechce. A tak prosím o radu, opravdu je to tak rizikové a je lepší to sání vyměnit co nejdříve? A neřešit, v jakém stavu to sání je a prostě ho vyměnit? Nebo případně tedy jednoduchá rada a vyhodit ty lopatky (nebo co je potřeba) pryč, pokud to nebude mít žádný vliv? Kdyby to nemělo vliv, asi by tam ty lopatky nebyly, že? Díky moc všem za radu.
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od rostak »

Je tady o tomto tématu hodně napsáno. Sice mám 320D ale výřivé klapky sání, jsem preventivně nechal vyhodit a zaslepit. Na výkon motoru to má minimální vliv, nebo alespoň já jsem nic nepoznal. Je to rozhohodně lepší než aby tam urvaná klapka vlítla a nadělal v motoru paseku. Kupovat nové sání se mi nechtělo a záslepky je investice v řádu pár stovek. Rozhodně bych při tomto nájezdu toto řešil ať už výměnou sání a nebo zaslepit.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#3 Příspěvek od sedyvlk6 »

Ty máš 2006 tam už bylo vše zesílené a klapky se nelámou.
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pavel 528 »

taky jsem to chtel zaslepit,ale po rozebrani a zjisteni,ze je vse naprosto OK a nikde nic nedre,tak jsem je jen vycistil vcetne EGR ventilu a krasne to dal maka..zaslepky jsem prodal pak dal....
535d-e61
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 07.05.2015 00:00

#5 Příspěvek od 535d-e61 »

Diky za rady. Jinak koukám, že první registrace 12.9.2005, takže jsem ten rok trošku přestřelil. Odkdy jsou ty zesílené klapky?
Kluci to měli rozdělaný, když mi před zimou měnili žhavičky, teď si matně vzpomínají, že u nějakýho auta viděli lehce odrbaný klapky, ale nejsou si jistí, jestli to bylo to moje, nejspíš jo, tak fakt nevím.
Ty záslepky se dají běžně koupit třeba v Kelly apod.? Když se to rozdělá, tak se na nich dá teda něco vykoukat? Třeba je měnil ten němec, co mi to prodal, ale spíš pochybuju.
Jsem objednanej na 22. 5., ale nevím teda, jestli klapky koupit předem nebo to prostě nechat být. Do ty doby se to snad už nepo... když to vydrželo doteď .. ??
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#6 Příspěvek od lukas535d »

Ja mam 06.2005 a v servise mi bylo receno,kdyz jsem nechal delat podtlakove hadicky a bylo rozdelane sani,ze to chce zaslepit,ze hrozi upadnuti,tak jsem to nechal rovnou zaslepit. Podle me je prevence levnejsi nez oprava motoru. ;-)
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#7 Příspěvek od hansm5 »

535d-e61 píše:Diky za rady. Jinak koukám, že první registrace 12.9.2005, takže jsem ten rok trošku přestřelil. Odkdy jsou ty zesílené klapky?
Kluci to měli rozdělaný, když mi před zimou měnili žhavičky, teď si matně vzpomínají, že u nějakýho auta viděli lehce odrbaný klapky, ale nejsou si jistí, jestli to bylo to moje, nejspíš jo, tak fakt nevím.
Ty záslepky se dají běžně koupit třeba v Kelly apod.? Když se to rozdělá, tak se na nich dá teda něco vykoukat? Třeba je měnil ten němec, co mi to prodal, ale spíš pochybuju.
Jsem objednanej na 22. 5., ale nevím teda, jestli klapky koupit předem nebo to prostě nechat být. Do ty doby se to snad už nepo... když to vydrželo doteď .. ??
tady ty klapky uz nepadaj,ale vetsinou se meni,protoze propousti olej :wink:
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od rostak »

Já mám sice e91 M47, ale je z roku 2007 a neměl jsem tam klapky zesílené. Mechnik se divil, protože si myslel že už tam ty zesílené budou. Takže všechny ven a zaslepilo se to...
535d-e61
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 07.05.2015 00:00

#9 Příspěvek od 535d-e61 »

Dobrá, dobrá ... a ty záslepky seženu kde? :-) Resp. jaký to má teda vliv, když se zaslepí? Nižší výkon? Nepravidelný chod? ... ??
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#10 Příspěvek od lukas535d »

535d-e61 píše:Dobrá, dobrá ... a ty záslepky seženu kde? :-) Resp. jaký to má teda vliv, když se zaslepí? Nižší výkon? Nepravidelný chod? ... ??
Najdes je treba na bazosu. Ja nepocitil zmenu na chovani motoru.
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od rostak »

Nebo tady http://www.voton.cz/cz/e-shop/c59623/za ... lapek.html Ale pozor jsou dvě velikosti. Jinak také jsem žádné změny nezaznamenal.
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od zidators »

Je lepší ty klapky dat pryč a zaslepit to .. já sem koupil 530d r.v. 04 .. užil sem si jí 4 dny .. dva víkendy, a pak mě oprava motoru vyšla přes 80tisíc .. :) náhoda je blbec .. a věděl sem o tomto problému ,jen sem to nějak nestihl , jedna záslepka mě vyšla na 150kč :)
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#13 Příspěvek od m.deejay »

Já dal nové sání - dá se sehnat kolem 9tis a je tam vše origo jak má být...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Polish
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: ned 01.06.2014 00:00
Bydliště: Pardubicko

#14 Příspěvek od Polish »

ahoj, mám 530d rv 11/2005 a klapky byly celkem zaneřáděné, jedna už šla ztuha.. to uložení klapek v ''plastu" také nebylo v nejlepším stavu... tak po dohodě s mechanikem se daly pryč, bylo to i při výměně žhaviček a jednotky, doporučuju dělat i se svíčkama, když už se tam leze ;)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od TANN3R »

Osobně původní klapky průměru 22mm na všech motorech vyhazuji, mladší modely s klapkami pr. 33mm už tak moc kazové nejsou - jen se musí čistit sání od usazenin (díky EGRu) - když se klapka nemůže volně hýbat, nakonec upadne i zesílená. Tyhle zesílené klapky většinou vyhazuji, protože přes osku začne prolínat olej a kape na jednotku žhavení, která díky tomu odejde. Potom hodně lidí musí řešit ucpaný DPF, protože bez funkčního žhavení neproběhne regenerace...

Jelikoš jsem klapky řešil často, zajistil sem si výrobu u kamaráda, kdy vychází jedna na 100kč. Prodej zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=145485
Odpovědět