Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Repase kulovych cepu, ma nekdo zkusenosti?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Jenom takový poddotaz: Pokud sundáváte kulový čep, třeba i jen v rámci jiné práce jako je výměna předních tlumičů, měníte dáváte vždy nové matky (jak doporučuje servisní příručka), nebo někdy znova použijete původní matku?
Při doporučeném utahovacím momentu 65Nm malý kulák (řízení), 80Nm velký kulák (rameno) by nemusela povolit ani kdyby nebyla samojistící.
Při doporučeném utahovacím momentu 65Nm malý kulák (řízení), 80Nm velký kulák (rameno) by nemusela povolit ani kdyby nebyla samojistící.
takže nová informace je taková, že lze repasovat pouze čepy, které mají celokovový obal - asi tam nesmí být plastové víčko ze spodu?, jak někdy na těch čepech bývá.
otočit ramena do prahy a zpět zřejmě lze i poštou, přičemž zpět pujdou samozřejmě na dobírku. cenu zatím nevím ani časovou náročnost...
otočit ramena do prahy a zpět zřejmě lze i poštou, přičemž zpět pujdou samozřejmě na dobírku. cenu zatím nevím ani časovou náročnost...
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte 28.04.2015 00:00
Reference by mne taky zajimaly..
mozna brzy nejake budu mit sam.... a sice
Pro zajimavost (jsem laik) i ta spojovaci tycka rizeni cislo 04 na schematu, ma v sobe neco jako kulovy cep. Jelikoz jsem ji ted vicemene preventivne menil (za MEYLE byla tam nepatrna vule zjistitelna pouze cielenou kontrolou na voze) a tu puvodni nevyhodil, treba by se dala rovnez zrepasovat?
Co si o tom myslite? (je to technicky a ne ekonomicky dotaz
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=32_1863
ja se za tim chlapkem ze zvedavosti chystam uz delsi dobu mam to tam k nemu ani ne 15 minut ale nechci tam prijit se jen vyptavat s prazdnyma rukama ale rovnou vzit neco na otestovani a repasovani....
Priblizne pred pul rokem jsem menil dil cislo 10. tedy pricne rameno dolni (za MEYLE)
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=31_0824
tam se ale obavam ze bohuzel asi nic zrepasovat nepujde, nebo prece jen ano?
(opet pouze technicky mysleny dotaz)
Je mozne ze kvalitne zrepasovany original dilu (obsahujici vsobe kulovy cep) vydrzi dele nez MEYLE takze pokud se repas podari, tak ten puvodni tam dam zpet (tomu by se pak dalo rict "dily s nekonecnou zivotnosti"
mozna brzy nejake budu mit sam.... a sice
Pro zajimavost (jsem laik) i ta spojovaci tycka rizeni cislo 04 na schematu, ma v sobe neco jako kulovy cep. Jelikoz jsem ji ted vicemene preventivne menil (za MEYLE byla tam nepatrna vule zjistitelna pouze cielenou kontrolou na voze) a tu puvodni nevyhodil, treba by se dala rovnez zrepasovat?
Co si o tom myslite? (je to technicky a ne ekonomicky dotaz

http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=32_1863
ja se za tim chlapkem ze zvedavosti chystam uz delsi dobu mam to tam k nemu ani ne 15 minut ale nechci tam prijit se jen vyptavat s prazdnyma rukama ale rovnou vzit neco na otestovani a repasovani....
Priblizne pred pul rokem jsem menil dil cislo 10. tedy pricne rameno dolni (za MEYLE)
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=31_0824
tam se ale obavam ze bohuzel asi nic zrepasovat nepujde, nebo prece jen ano?
(opet pouze technicky mysleny dotaz)
Je mozne ze kvalitne zrepasovany original dilu (obsahujici vsobe kulovy cep) vydrzi dele nez MEYLE takze pokud se repas podari, tak ten puvodni tam dam zpet (tomu by se pak dalo rict "dily s nekonecnou zivotnosti"

Ahoj tak jsem to tu celé pročetl a stejně tak i jejich stránky a hned vám řeknu proč tělo kulového čepu musí být z kovu. Jejich technologie spočívá v tom že vychozený kulák znovu zalejí polyamidem B6.
S polyamidama jsme se hráli dá se s tím nahradit kov dokonce to má v něcěm i lepší vlastnosti no důležitá je teplota při zpracování.
Takže kdybych to opravoval já tak kulák rozehřeju vyleju(vytavím) starý silon nebo co tam je a zaleju to nově polyamidem. No a máme tu kulák bez vůle a možná ještě lepší než mnohé lené náhrady.
Kdyby měl kulák plastové tělo tak by to vyteklo celé...
Docela dobrý nápad...
S polyamidama jsme se hráli dá se s tím nahradit kov dokonce to má v něcěm i lepší vlastnosti no důležitá je teplota při zpracování.
Takže kdybych to opravoval já tak kulák rozehřeju vyleju(vytavím) starý silon nebo co tam je a zaleju to nově polyamidem. No a máme tu kulák bez vůle a možná ještě lepší než mnohé lené náhrady.
Kdyby měl kulák plastové tělo tak by to vyteklo celé...
Docela dobrý nápad...

RomanM3 píše:hele dyxi a nechceš tam tedy skočit?
mě se nějak nedaří se skontaktovat. tak nevím jestli třeba nemá dovolenou, nebo něco. funguje to tam stále ještě?
jo mam to v planu, chlapka jsem predevcirem chytil akorat na telefonu jak sel na kontrolu k doktorovi (IKEM) a slibil ze mi zavola zpatky. Doufam ze nema nejake zdravotni problemy nechtel jsem ho ten samy den nahanet ale zkusim to treba v patek...
na telefonu tech par sekund co jsem s nim mluvil tak na mne udelal velmi seriozni (i kdyz pochopitelne pouze PRVNI) dojem....
Blby je ze nemuzu najit to stary orig. rameno z F10ky i kdyz jsem ho uz mel driv v aute v kufru nachystany... pak jsem ho vyndal a nekam odlozil... , nasel jsem v garazi pouze nejaky 2-4 starsi ramena z A6 B5 81kW TDI kterou jsem presunul kamaradovi. Tak bych to ale mohl klidne vyzkouset na tom hodit se to muze vzdycky je to jen otazka casu kdy se budou muset ramena menit i na A6ce..
bibikuba píše:pokud je to tak jednoduché na výrobu popř.opravu,proč se kuláky vyrábějí pořád stejně,teda plastové,silonové či teflonové mísky,lisování atd........Dát do kovového pouzdra kovový kulák a zalít ho jakousi hmotou by bylo přece daleko snažší
.nez polozis takovou otazku ...staci se zamyslet..
Co si myslis ze je vetsi business. prodavat stale dokola nove (i kdyz treba i shitove) cele ramena.. a nebo dovolit aby "kdejaky sikovny a vybaveny garazmistr" repasoval jeden kulak za 120-240Kc a veskery business s celymi rameny nebo jeho velka cast by sla do kopru??
Ty nevis jak dneska vsechno funguje?? Nebo si myslis ze vyrobci ND a acelych automobilu a distributori maji jako jediny a hlavni cil aby vlastnici automobilu meli co nejnizsi provozni naklady a naprava jim vydrzela minimalne 100tis a pak si nechali pokazde po 100tis km za par stovek nechali pouze zrepasovat par kulaku?? (samozrejme trochu umyslne zjednodusuji) ....
pochopitelne ze ani ten repas-mistr se nestane milionarem, takze to dela malokdo.. v CR vim o tomhlhe jednom chlapkovi, dalsi je a to je podle slovenskych zkusenosti a recenzi v diskusich mega-borec nekde v TRNAVE .....
to Full: přesně tak, taky jsem to z toho tak pochopil že to normálně nahřeje tak, že ta silonová vložka vyteče, pak ten kulák nějak zaaretuje aby kolem něj bylo vevnitř místo a vstřikne dovnitř nějaký ten polyamid....případně přidá novou prachovku a je to....ale zkoušet doma to sám fakt nebudu, když mi borec nabídl cenu asi litr včetně pošty a všeho na šest kuláků....
problém je v tom, že se mu ted nemůžu dovolat, na mejl mi taky neodpovídá. potřebuju adresu kam mám ty kuláky poslat a revizi cenové nabídky - jestli platí dva měsíce stará cena co mi nabídl. na stránkách je že to byly nějaká akce. dřív jsem prostě nemohl. rodili jsme tak jsem nechtěl auto rozebírat, když jsem potřeboval pendlovat s manželkou a dětmi po špitálech... kdyby mi odpověděl, tak už je auto rozebrané a kuláky na cestě k němu minimálně plus objednané polyuretany do těch ramen. když už tak už. furt mě to celkově výjde levněji než shit sada z ebay a myslím si že ten efekt bude suprovej - pevné čepy plus polyuretany od strongflexu. myslím si že se tím to řízení dost zpřesní.
to DYX: jestli se potvrdí že je chlapík nemocný, dej vědět pls, at ho neotravuju dokud je marod. taky nemám rád když mě někdo otravuje s prací, když jsem nemocný....díky
jinak na slovensku jsem našel vícero firem co se tímto zabývají ale chtějí třeba 40E za čep a tak....a co se týče recenzí co jsem našel různě na fórech tak ne vždy se jim to povede a firmy co už spolehlivé jsou, tak fakt cena 35-40Eur za čep, což už tak levné není...
a proč automobilky dělají věci tak jak dělají je asi zbytečné komentovat. hold výrobci aut a dílů do něj byli situací dohnání k velkému snížení pořizovací ceny auta plus zárověň musí často vyvíjet až nesmyslné technologie kvůli ekologii a tak se to všechno projevuje na životnosti a tedy se automotive průmysl hojí aspon na výrobě ND, to je celé. se odívejte kolik stálo BMW v devadesátých letech a přepočtěte si to na dnešní peníze...tenkrát byly auta kvalitní. ty auta často jezdí dodnes...dnešní auta až budou mít 20let tak to už budou leda vzpomínky na fotkách
problém je v tom, že se mu ted nemůžu dovolat, na mejl mi taky neodpovídá. potřebuju adresu kam mám ty kuláky poslat a revizi cenové nabídky - jestli platí dva měsíce stará cena co mi nabídl. na stránkách je že to byly nějaká akce. dřív jsem prostě nemohl. rodili jsme tak jsem nechtěl auto rozebírat, když jsem potřeboval pendlovat s manželkou a dětmi po špitálech... kdyby mi odpověděl, tak už je auto rozebrané a kuláky na cestě k němu minimálně plus objednané polyuretany do těch ramen. když už tak už. furt mě to celkově výjde levněji než shit sada z ebay a myslím si že ten efekt bude suprovej - pevné čepy plus polyuretany od strongflexu. myslím si že se tím to řízení dost zpřesní.
to DYX: jestli se potvrdí že je chlapík nemocný, dej vědět pls, at ho neotravuju dokud je marod. taky nemám rád když mě někdo otravuje s prací, když jsem nemocný....díky
jinak na slovensku jsem našel vícero firem co se tímto zabývají ale chtějí třeba 40E za čep a tak....a co se týče recenzí co jsem našel různě na fórech tak ne vždy se jim to povede a firmy co už spolehlivé jsou, tak fakt cena 35-40Eur za čep, což už tak levné není...
a proč automobilky dělají věci tak jak dělají je asi zbytečné komentovat. hold výrobci aut a dílů do něj byli situací dohnání k velkému snížení pořizovací ceny auta plus zárověň musí často vyvíjet až nesmyslné technologie kvůli ekologii a tak se to všechno projevuje na životnosti a tedy se automotive průmysl hojí aspon na výrobě ND, to je celé. se odívejte kolik stálo BMW v devadesátých letech a přepočtěte si to na dnešní peníze...tenkrát byly auta kvalitní. ty auta často jezdí dodnes...dnešní auta až budou mít 20let tak to už budou leda vzpomínky na fotkách
[quote="RomanM3"]to Full: ....ale zkoušet doma to sám fakt nebudu, když mi borec nabídl cenu asi litr včetně pošty a všeho na šest kuláků....
taky bych to asi nezkousel ani kdbybych byl 10x sikovnejsi nez tedka, chlapek ma za tu dobu urcite nejen ten vyvinute postupy a spravny grif ale i vybaveny presne podle potreb a hromadu zkusenosti:-)
problém je v tom, že se mu ted nemůžu dovolat, na mejl mi taky neodpovídá. potřebuju adresu kam mám ty kuláky poslat a revizi cenové nabídky -
kdyby mi odpověděl, tak už je auto rozebrané a kuláky na cestě k němu minimálně plus objednané polyuretany do těch ramen. když už tak už. furt mě to celkově výjde levněji než shit sada z ebay a myslím si že ten efekt bude suprovej - pevné čepy plus polyuretany od strongflexu. myslím si že se tím to řízení dost zpřesní
Jo ano, podle referenci na jeho slovenskeho kolegu v TRNAVE (vi o nem ale nezna ho osobne) jsou s tim lidi fakt spokojeni. V tomto pripade jak mi to vysvetloval tak se da to rucni vyliti udelat daleko presneji a na miru konkretne na rozdil od strojove vyroby, takze tam nezustanou vubec zadne vule..
... jestli se potvrdí že je chlapík nemocný, dej vědět pls, at ho neotravuju dokud je marod. taky nemám rád když mě někdo otravuje s prací, když jsem nemocný....díky
Neni nastesti nemocny na telefonu jsem ho chytil ale az taky az pozdeji odpoledne kdyz uz jsem byl na ceste mimo (ramena vozim sebou v kufru krome toho nejdulezitejsiho a sice na F10ku ktere se mi vyparilo). Jak jsem ho pochopil tak dopoledne je nekde mimo uplne kde pracuje na tech cepech a az odpoledne byva tam na te adrese co je na webu na Cernaku. Asi toho ma hodne ono nejlepsi reklama jsou spokojeni zakaznici tak se trochu blbe shani. Zkus to pro zmenu v jinou dobu mu zavolat treba odpoledne nebo i pozdeji odpoledne....
a proč automobilky dělají věci tak jak dělají je asi zbytečné komentovat. hold výrobci aut a dílů do něj byli situací dohnání k velkému snížení pořizovací ceny auta plus zárověň musí často vyvíjet až nesmyslné technologie kvůli ekologii a tak se to všechno projevuje na životnosti a tedy se automotive průmysl hojí aspon na výrobě ND, to je celé. se odívejte kolik stálo BMW v devadesátých letech a přepočtěte si to na dnešní peníze...tenkrát byly auta kvalitní. ty auta často jezdí dodnes...dnešní auta až budou mít 20let tak to už budou leda vzpomínky na fotkách.
Ano moje rec, mne do firmy taky chodi letaky od firem kterych loga jsou na hromade autodilen.. a kolikrat v tom katalogu uplne smesne ceny. Bohuzel dneska ani nazvy nadnarodnich firem vubec nic neznamenaji, jelikoz musi prodavat tak si levnou vyrobu objednaji v uplne stejny shitacky cinsky fabrice jako nonamy a nechaji si to hezky zabalit a hotovo.. no a pak to prodavaji za par stovek taky... .s timi ze pocitaji ze zakaznik za 20-40tis km si stejne bude muset kupovat novy..... [/b]
taky bych to asi nezkousel ani kdbybych byl 10x sikovnejsi nez tedka, chlapek ma za tu dobu urcite nejen ten vyvinute postupy a spravny grif ale i vybaveny presne podle potreb a hromadu zkusenosti:-)
problém je v tom, že se mu ted nemůžu dovolat, na mejl mi taky neodpovídá. potřebuju adresu kam mám ty kuláky poslat a revizi cenové nabídky -
kdyby mi odpověděl, tak už je auto rozebrané a kuláky na cestě k němu minimálně plus objednané polyuretany do těch ramen. když už tak už. furt mě to celkově výjde levněji než shit sada z ebay a myslím si že ten efekt bude suprovej - pevné čepy plus polyuretany od strongflexu. myslím si že se tím to řízení dost zpřesní
Jo ano, podle referenci na jeho slovenskeho kolegu v TRNAVE (vi o nem ale nezna ho osobne) jsou s tim lidi fakt spokojeni. V tomto pripade jak mi to vysvetloval tak se da to rucni vyliti udelat daleko presneji a na miru konkretne na rozdil od strojove vyroby, takze tam nezustanou vubec zadne vule..
... jestli se potvrdí že je chlapík nemocný, dej vědět pls, at ho neotravuju dokud je marod. taky nemám rád když mě někdo otravuje s prací, když jsem nemocný....díky
Neni nastesti nemocny na telefonu jsem ho chytil ale az taky az pozdeji odpoledne kdyz uz jsem byl na ceste mimo (ramena vozim sebou v kufru krome toho nejdulezitejsiho a sice na F10ku ktere se mi vyparilo). Jak jsem ho pochopil tak dopoledne je nekde mimo uplne kde pracuje na tech cepech a az odpoledne byva tam na te adrese co je na webu na Cernaku. Asi toho ma hodne ono nejlepsi reklama jsou spokojeni zakaznici tak se trochu blbe shani. Zkus to pro zmenu v jinou dobu mu zavolat treba odpoledne nebo i pozdeji odpoledne....
a proč automobilky dělají věci tak jak dělají je asi zbytečné komentovat. hold výrobci aut a dílů do něj byli situací dohnání k velkému snížení pořizovací ceny auta plus zárověň musí často vyvíjet až nesmyslné technologie kvůli ekologii a tak se to všechno projevuje na životnosti a tedy se automotive průmysl hojí aspon na výrobě ND, to je celé. se odívejte kolik stálo BMW v devadesátých letech a přepočtěte si to na dnešní peníze...tenkrát byly auta kvalitní. ty auta často jezdí dodnes...dnešní auta až budou mít 20let tak to už budou leda vzpomínky na fotkách.
Ano moje rec, mne do firmy taky chodi letaky od firem kterych loga jsou na hromade autodilen.. a kolikrat v tom katalogu uplne smesne ceny. Bohuzel dneska ani nazvy nadnarodnich firem vubec nic neznamenaji, jelikoz musi prodavat tak si levnou vyrobu objednaji v uplne stejny shitacky cinsky fabrice jako nonamy a nechaji si to hezky zabalit a hotovo.. no a pak to prodavaji za par stovek taky... .s timi ze pocitaji ze zakaznik za 20-40tis km si stejne bude muset kupovat novy..... [/b]
Pane Dyx já bych to doma také nedělal tento plast mě zajímal při vývoji neprůstřelného materiálu v testech líp obstál polykarbonát který jsme ještě foliovali do více vrstev.
A jednou jsme z polyamidu odstříkli rotor a stator na brushless motor a snažili se tímto materiálem omezit vířívé proudy a vylepšit tuto super technologii odstranení polí F které jsou nežádoucí...
zaujalo mě to jako dobrý nápad samozřejmě to nemusí být stoprocentní vzhledem k tomu že kulový čep už nemusí být kulatého tvaru,ale může být opotřebený do šišata.
Dřív se vyráběly kulové čepy jinak a měli mnohem větší životnost do některách se dávaly dokonce pružiny ale jak jste již psal to nikdo nechce ekonomika se musí točit
Já to řeším pouze nové od meyle mám super ceny od borca co s tím obchoduje.
A jednou jsme z polyamidu odstříkli rotor a stator na brushless motor a snažili se tímto materiálem omezit vířívé proudy a vylepšit tuto super technologii odstranení polí F které jsou nežádoucí...
zaujalo mě to jako dobrý nápad samozřejmě to nemusí být stoprocentní vzhledem k tomu že kulový čep už nemusí být kulatého tvaru,ale může být opotřebený do šišata.
Dřív se vyráběly kulové čepy jinak a měli mnohem větší životnost do některách se dávaly dokonce pružiny ale jak jste již psal to nikdo nechce ekonomika se musí točit

Já to řeším pouze nové od meyle mám super ceny od borca co s tím obchoduje.