Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rozdíl mezi DISA klapkou a škrtící klapkou
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Škrtící klapka reguluje průtok vzduchu do motoru.
DISA klapka mění objem rezonanční komory/komor = mění efektivní délku sacího traktu a ovlivňuje tím průběh kroutícího momentu.
DISA klapka mění objem rezonanční komory/komor = mění efektivní délku sacího traktu a ovlivňuje tím průběh kroutícího momentu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:

Tohle je u M54:

... jak funguje 3 stupňové sání u N52 a N53:

Více zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=103711 , jenom je to trochu schované.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@star: prosím, prosí,neměl bys podobné podrobné schema (jak jsi tady postnul pro M54) i pro N52/N53?
Speciálně N53 by mě zajímalo, zápasím tam od novoty s problémem nepadání otáček, myslím si, že některá komponenta v sání prostě nefunguje na 100% jak má (ale ne zase až tak blbě, aby to házelo chybu) a to schema by mi moc pomohlo se zorientovat, jak to tam vevnitř vlastně funguje a co ajka postupně měnita až na tu sfiňu přijdu.
Speciálně N53 by mě zajímalo, zápasím tam od novoty s problémem nepadání otáček, myslím si, že některá komponenta v sání prostě nefunguje na 100% jak má (ale ne zase až tak blbě, aby to házelo chybu) a to schema by mi moc pomohlo se zorientovat, jak to tam vevnitř vlastně funguje a co ajka postupně měnita až na tu sfiňu přijdu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
O tom problému nepadání otáček atp. jsem četl, ale ještě mne nenapadlo, co s tím u tohoto motoru. Vzhledem k tomu, že to máš od nova, je škoda, že se to nepodařilo vyřešit v záruce. Máš jedinečnou šanci stát se průzkumníkem. Nevím jaké schéma potřebuješ - elektrické, mechanické? Z hlediska elektriky ve WDS verze 12 toho moc není a verzi 15 jsem nikde online zatím nenašel. U DVD offline verze zase mám problém se vzdorující Javou. Takže zbývá něco vygůůglit a nebo třeba vykopírovat z nejnovější diagnostiky.
Zásadním rozdílem proti předchozím verzím s jednou, elektrovakuově ovládanou klapkou, jsou u N52, N53 (a třeba i N62) dvě DISA klapky ovládané rychlými elektromotorky - aktuátory. Na posledním obrázku v předchozím příspěvku jsou ty DISA klapky zobrazeny červeně a elektrická škrtící klapka černě. K Y6540 DISA1 vede bílý drát (WS), k Y6541 DISA2 vede bílý drát s červeným pruhem (WSRT). Která je 1 a 2 najdeš podle těchto obrázků:


Za obsluhu těchto klapek odpovídá řídící jednotka motoru přímo, tedy žádné podtlakové hadičky a elektroventily, i když to bylo jednoduché, laciné a spolehlivé, ale pokrok nezastavíš. Ty konektory by měly být nezaměnitelné a pokud ty dráty neožrala kuna, "mělo by to fungovat". Ale plasty a gumičky nemusí vydržet všechno, ale to zjistíš, až se k tomu propracuješ. Prohlédni si i ty fotky v tomto odkazovaném příspěvku, nebudu je zde duplikovat.
Zásadním rozdílem proti předchozím verzím s jednou, elektrovakuově ovládanou klapkou, jsou u N52, N53 (a třeba i N62) dvě DISA klapky ovládané rychlými elektromotorky - aktuátory. Na posledním obrázku v předchozím příspěvku jsou ty DISA klapky zobrazeny červeně a elektrická škrtící klapka černě. K Y6540 DISA1 vede bílý drát (WS), k Y6541 DISA2 vede bílý drát s červeným pruhem (WSRT). Která je 1 a 2 najdeš podle těchto obrázků:


Za obsluhu těchto klapek odpovídá řídící jednotka motoru přímo, tedy žádné podtlakové hadičky a elektroventily, i když to bylo jednoduché, laciné a spolehlivé, ale pokrok nezastavíš. Ty konektory by měly být nezaměnitelné a pokud ty dráty neožrala kuna, "mělo by to fungovat". Ale plasty a gumičky nemusí vydržet všechno, ale to zjistíš, až se k tomu propracuješ. Prohlédni si i ty fotky v tomto odkazovaném příspěvku, nebudu je zde duplikovat.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Příčinu nepadání otáček bych hledal v nějakém čidle teploty, údajů z lambd nebo tak něco. Pomalé padání otáček je ochrana katalyzátorů před chudou směsí, která hoří za vyšších teplot a delší dobu. DISA klapka je jedno z posledních míst, kde bych příčinu hledal já.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Děravý výfuk = posunutý signál z lambdy = tam bych to hledal 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
To je dobrý nápad. Jestli má pavproch diagnostiku, tak bych mu mohl nahrát malý program, který ty lambdy umí vyhodnotit online.

Více jsem si s tím vyhrál tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=


Více jsem si s tím vyhrál tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
sw testo z Finska? Na něj jsem dostal tip od Fx. Skvělý na ladění jednotky, hodnoty lambdaintegrator sice nejsou širokopásmová sonda, ale graf se čte lépe než blikání chudé-bohaté.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
JJ, ale ani v poslední verzi tam tohle pro N53 nenajdeš. Chvilku jsem si s autorem Mika dopisoval a pochopil, jak si napsat vlastní scripty pro MSD80. Ty jsem si doplnil jako USER_SCRIPT a díky tomu jsem se i bez osciloskopu dopídil, co tomu katalyzátoru vlastně je. Vadná HDFP tam dávala benzín po kýblech a 2 nezapsané vstřikovače to vyhoření relizovaly. 
