Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW 5
Zdravím pánové, jsem tu nový a nechci zakládat nové téma tak píšu sem.
Chci koupit BMW E39 zásadně benzínovou motorizaci v manuálu bylo mi doporučeno bud 528i nebo rovnou 540i. Přikláním se spíše k té 540i. Dost me to svezení nadchlo a ačkoliv jsem nebyl nikdy fanda značky BMW tohle auto mě oslovilo. Najedu ročně cca 15tkm. Rozpočet mám 100 000Kč plus 50 000kč na servis po koupi. Co myslíte koupit tady nebo se vydat do německa? Jelikož "telecí" léta už mám za sebou, doufám tak bych uvítal něco pohodlnějšího a bezpečnějšího. Jelikož jsem fanda opelu tak předtím byl kadett GSi, Calibra, pak nějáká ta felicie..... No a jezdit kompletně zrenovavaným Kadettem GSi turbo to by mi rozum nedovolil.
Děkuji za případné rady,tipy a doporučení. Přeji pěkný den. 
Chci koupit BMW E39 zásadně benzínovou motorizaci v manuálu bylo mi doporučeno bud 528i nebo rovnou 540i. Přikláním se spíše k té 540i. Dost me to svezení nadchlo a ačkoliv jsem nebyl nikdy fanda značky BMW tohle auto mě oslovilo. Najedu ročně cca 15tkm. Rozpočet mám 100 000Kč plus 50 000kč na servis po koupi. Co myslíte koupit tady nebo se vydat do německa? Jelikož "telecí" léta už mám za sebou, doufám tak bych uvítal něco pohodlnějšího a bezpečnějšího. Jelikož jsem fanda opelu tak předtím byl kadett GSi, Calibra, pak nějáká ta felicie..... No a jezdit kompletně zrenovavaným Kadettem GSi turbo to by mi rozum nedovolil.


540i si kup v automatu, zaprvé to líp funguje, za druhé V8 manuály nejsou nic moc a oprava té převodovky nelze, prostě ju vyhodíš a dáš 30k za starou načlou skřín, v tomdle je automat mnohem lepší, jesti chceš manual, tak si kup radši 528i, vidím že jsi kousek od olomouce tak za mnou klidně někdy stav do žerotína a pokecáme
528i je sice spolehlivej motor, málo žere ale taky bych ti doporučil 540iA protože ti 2,8 za chvíli nebude stačit, sám lituji ze jsem nekoupil hned V8. Ale v 540i nepočítej že seženeš manuál za 100t, ale zase jak píše jarax tak automat bude asi levnější na údržbu, ale zase na zábavu je manuál prostě manuál 

JaraX píše:540i si kup v automatu, zaprvé to líp funguje, za druhé V8 manuály nejsou nic moc a oprava té převodovky nelze, prostě ju vyhodíš a dáš 30k za starou načlou skřín, v tomdle je automat mnohem lepší, jesti chceš manual, tak si kup radši 528i, vidím že jsi kousek od olomouce tak za mnou klidně někdy stav do žerotína a pokecáme
Trochu ot., ale myslím že obecně žádný 6ti kvalt nejde opravit. Je jedno jestli na 540i nebo 320d..
jarax: Díky za radu. No jako stačila by mi i ta 528i si myslim, ale jak se říká na výkon se lehce zvyká. Automat prostě nechci takže tím pádem 540i asi padá. Chtěl bych nějakou se slušnou vybavou a dobrým stavem. Abych pak nemusel zbytečně vše dodělávat jak třeba u kadetta tímhle už prostě nechci projít. prostě jen už běžnej servis a max nějáký detaily.
Butchi: jo jo ten je můj:) jsi mně viděl nebo chodíš i na tuning forum?:)
Strašne se mi líbí ten design jeste jakoby staryho bmw u té 39 tohle uz proste u e60 nějak postrádám. V mpacketu a na nějákých bmw kolech to je strasna pecka. Co jsem se dočetl tak dát pozor na zatíkání do interiéru, rozsypanej čaj na palubce,zadní kapsy u baterky..... Mohl by se někdo rozepsat ještě o dalších problémech a i o motorech 528i klidně i 540i?
Jakožto fanda Opelu jsem chtěl calibru turbo 4x4 150kw jelikož doma mam fest dílů motory, převodovky atd, jenže jeden majitel stále nedává echo co a jak. A ted mi unikla libovka za 125tkč po prvním majiteli s 83tkm v origo stavu, ale si by mi to rozum nedovolil mít doma už takovy dva dá se říct youngtimery:)
Butchi: jo jo ten je můj:) jsi mně viděl nebo chodíš i na tuning forum?:)
Strašne se mi líbí ten design jeste jakoby staryho bmw u té 39 tohle uz proste u e60 nějak postrádám. V mpacketu a na nějákých bmw kolech to je strasna pecka. Co jsem se dočetl tak dát pozor na zatíkání do interiéru, rozsypanej čaj na palubce,zadní kapsy u baterky..... Mohl by se někdo rozepsat ještě o dalších problémech a i o motorech 528i klidně i 540i?
Jakožto fanda Opelu jsem chtěl calibru turbo 4x4 150kw jelikož doma mam fest dílů motory, převodovky atd, jenže jeden majitel stále nedává echo co a jak. A ted mi unikla libovka za 125tkč po prvním majiteli s 83tkm v origo stavu, ale si by mi to rozum nedovolil mít doma už takovy dva dá se říct youngtimery:)
Ahoj,
využiju vlákna a zeptám se také. Hodlám si koupit BMW 5/GT a v mé cenové hladině do 500t si toho člověk nemůže moc vymýšlet. Chci automat, světlý interiér a dobré svezení, ideálně 4x4 pro případné cesty v zimě. Většinou se jedná o auta 5 let stará s nájezdem kolem 170-250tisíc v základní výbavě. Osobně bych asi více preferovat GTčko, pohledově trochu zajímavější a kufr stále slušný. U BMW 5 bych pak koukal po kombi, přecijen je to nejen pro moje svezení, ale i rodinu. Prckové se dozadu vejdou dobře v obou případech
Vím, že kdo chce opici, musí mít na banány. Nicméně, má cenu kupovat auto s nájezdem přes 200t, když sám hodlám najet cca 30t / rok? V neoficiálním servisu mi potvrdili, že repase převodovky (cca 40-80t) nebo něco s motorem je u těchto aut už docela časté, ale pokud bych nemusel platit hned první týden, přežiju to, za ten podovozek a svezení mi to stojí. Navíc, pokud se repasuje převodovka, auto má před sebou zase pár let, ne?
Je tedy vhodné kupovat takovéto auto v této cenové hranici s tímto nájezdem? Nebo auto s těmito kilometry je celkově už za zenitem a spíše se mám orientovat na méně jeté kusy i za cenu menší výbavy?
Díky za každou radu, nejlépe osobní zkušenost
Pokukuju a líbí se mi např:
BMW 530D GT
BMW 530D 3.0 xDrive
využiju vlákna a zeptám se také. Hodlám si koupit BMW 5/GT a v mé cenové hladině do 500t si toho člověk nemůže moc vymýšlet. Chci automat, světlý interiér a dobré svezení, ideálně 4x4 pro případné cesty v zimě. Většinou se jedná o auta 5 let stará s nájezdem kolem 170-250tisíc v základní výbavě. Osobně bych asi více preferovat GTčko, pohledově trochu zajímavější a kufr stále slušný. U BMW 5 bych pak koukal po kombi, přecijen je to nejen pro moje svezení, ale i rodinu. Prckové se dozadu vejdou dobře v obou případech

Vím, že kdo chce opici, musí mít na banány. Nicméně, má cenu kupovat auto s nájezdem přes 200t, když sám hodlám najet cca 30t / rok? V neoficiálním servisu mi potvrdili, že repase převodovky (cca 40-80t) nebo něco s motorem je u těchto aut už docela časté, ale pokud bych nemusel platit hned první týden, přežiju to, za ten podovozek a svezení mi to stojí. Navíc, pokud se repasuje převodovka, auto má před sebou zase pár let, ne?
Je tedy vhodné kupovat takovéto auto v této cenové hranici s tímto nájezdem? Nebo auto s těmito kilometry je celkově už za zenitem a spíše se mám orientovat na méně jeté kusy i za cenu menší výbavy?
Díky za každou radu, nejlépe osobní zkušenost
Pokukuju a líbí se mi např:
BMW 530D GT
BMW 530D 3.0 xDrive
tydle auta sou poruchová od cca 50tkm, takže je skoro jedno jeslti koupíš auto co má 70 nebo 200tkm, GTček servisuju spoustu a mám ty auta rád, ale mnohem lepší je koupit benzína, mám tu ted 535i GT. Majitel kupoval 535d a 535i zaráz a tu naftu prodal mnohem dřív, kdyby si to měl koupit zase tak už bere jen benzína, dlouhodoby průměr v té 535i svítí cca 9,5-10l, u naftové je cca o litr míň, ted v tom jednom GTčku umřel osmikvalt, totální závada, najeto 174tkm. ¨
obě GTčka už mají druhé měchy, minule jsem měnil měch u GTčka co mělo najeto 92tkm a stahovačku zadního okna u GTčka co mělo najeto 70tkm, pán to měl od novoty a říkal že to okno nikdy neotevřel. Kupoval bych dle stavu konkrétního auta.
Benzín je určitě méně poruchovější, u nafty jsem řešil nevyženou klikovku (najeto 100tkm), ted tu máme 3,0D najeto 150 zadřená na klice,
u benzína tydle závady moc nejsou, řeší se wastegaty a občas vstřiky ale za mnohem menší cenu.
benzín nemá DPF (často problémy) a nemá přes gumu chycenou řemenici kliky (taky časté), stejně jako nemá EGR ventil (opět časté),
dneska mi tu kamarád co dělá taky BMW říkal že nafta je vlastně spoření, člověk furt šetří na servis
hold už to není 3.0d 135kW s kterým mi tady pán jezdí a má najeto 700tkm,
xdrive bych si taky rozmyslel, hodí to určitě 1,5 litru na spotřebě nahoru, je dražší na pořízení a občas odejde (oprava 5-40k), krom toho auto s xdrivem se na suchu chová mnohem hůř, radši si za ušetřených 100k kup Jeep Cherooke a ten si nech na hory.
obě GTčka už mají druhé měchy, minule jsem měnil měch u GTčka co mělo najeto 92tkm a stahovačku zadního okna u GTčka co mělo najeto 70tkm, pán to měl od novoty a říkal že to okno nikdy neotevřel. Kupoval bych dle stavu konkrétního auta.
Benzín je určitě méně poruchovější, u nafty jsem řešil nevyženou klikovku (najeto 100tkm), ted tu máme 3,0D najeto 150 zadřená na klice,
u benzína tydle závady moc nejsou, řeší se wastegaty a občas vstřiky ale za mnohem menší cenu.
benzín nemá DPF (často problémy) a nemá přes gumu chycenou řemenici kliky (taky časté), stejně jako nemá EGR ventil (opět časté),
dneska mi tu kamarád co dělá taky BMW říkal že nafta je vlastně spoření, člověk furt šetří na servis

hold už to není 3.0d 135kW s kterým mi tady pán jezdí a má najeto 700tkm,
xdrive bych si taky rozmyslel, hodí to určitě 1,5 litru na spotřebě nahoru, je dražší na pořízení a občas odejde (oprava 5-40k), krom toho auto s xdrivem se na suchu chová mnohem hůř, radši si za ušetřených 100k kup Jeep Cherooke a ten si nech na hory.
Zdravím pánové,
Neznáte někdo toto vozidlo? Popř. nebyl jste ho někdo omrknout?
http://autoaha.cz/cars/bmw-550i-270kw-m-paketlpgmanualtop/
Prodejce toho moc o tech. stavu neví, k autu není serviska (resp. je falešná) a samozřejmě je stočené (220k na tachometru).
Máte někdo představu jaká může být životnost toho motoru? A na kolik finančně vychází GO?
Nedělám si iluze, 450k nájezd mají 3/4 vozů co se prodávají, i když na tachometru svítí něco jiného.
Dle ceny to na mě působí jako pěkná past, podobná vozidla se v DE pohybují okolo 20 000,- € (hlavně v manuálu skoro nejsou), ale toto by se stále vyplatilo i kdyby úvodní investice byly přes 100 000,-
Neznáte někdo toto vozidlo? Popř. nebyl jste ho někdo omrknout?
http://autoaha.cz/cars/bmw-550i-270kw-m-paketlpgmanualtop/
Prodejce toho moc o tech. stavu neví, k autu není serviska (resp. je falešná) a samozřejmě je stočené (220k na tachometru).
Máte někdo představu jaká může být životnost toho motoru? A na kolik finančně vychází GO?
Nedělám si iluze, 450k nájezd mají 3/4 vozů co se prodávají, i když na tachometru svítí něco jiného.
Dle ceny to na mě působí jako pěkná past, podobná vozidla se v DE pohybují okolo 20 000,- € (hlavně v manuálu skoro nejsou), ale toto by se stále vyplatilo i kdyby úvodní investice byly přes 100 000,-
Jezdim po prodejcích cca 2 měsíce a najít nestočený auto je zázrak, resp. spíše to pak už nedokážu ověřit. Takže moje auto bude určitě stočené, jen odhadnout, aby to nebylo úplná hajtra před rozpadnutím.
Dá se nějak říct, generálně, jak je to s životností motorů a automatické převodovky (to je asi to nejdražší) u BMW5 z let 2008-2010? Asi tam někde se pohybují auta na které mám budget. Nerad bych koupil něco s nájezdem 220t, mechanik doporučil repasi převodovky (což mě u takového auta stejně nemine) a následně se dozveděl, že obecně životnost je 250-300tisíc a za rok, dva to auto odvezu do šrotu.
Dá se nějak říct, generálně, jak je to s životností motorů a automatické převodovky (to je asi to nejdražší) u BMW5 z let 2008-2010? Asi tam někde se pohybují auta na které mám budget. Nerad bych koupil něco s nájezdem 220t, mechanik doporučil repasi převodovky (což mě u takového auta stejně nemine) a následně se dozveděl, že obecně životnost je 250-300tisíc a za rok, dva to auto odvezu do šrotu.
Nevím jestli se teď konkrétně ptáš na životnost motoru, nebo převodovky ale to je jedno. Obojí vydrží při normálním zacházení nekolikanásobně víc, než 250tis. Ty zažité polopravdy o tom, zě po 250tis je převodovka na repas vznikly právě tím stáčením.
Znám jednu 745i která už při koupi od prvního majitele před 10ti lety měla 200 tis, v té době se vyměnil olej v převodovce asi poprvé a pravidelně se mění do dnes po 60ti tis a převodovka ještě nikdy venku nebyla - dnes najeto přes 500tis. Na motor se taky nesáhlo, krom chladícího okruhu, akorát z toho všude teče ojej - majitel neřeší a jezdí
Samozřejmě posledních 150tis už na lpg.. Ale aby to nevypadalo, že jde o dokonalé auto, krom toho že to jezdí, je to vpodstatě šrot, protože majitel prostě neservisuje nic, co ještě samo neupadlo 
Znám jednu 745i která už při koupi od prvního majitele před 10ti lety měla 200 tis, v té době se vyměnil olej v převodovce asi poprvé a pravidelně se mění do dnes po 60ti tis a převodovka ještě nikdy venku nebyla - dnes najeto přes 500tis. Na motor se taky nesáhlo, krom chladícího okruhu, akorát z toho všude teče ojej - majitel neřeší a jezdí

