Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
540i E39 automat vs manual
čaute, chtěl bych si koupit 540i e39 s manualem, ale těch moc v nějakým slušným stavu není, tak co koupit automat a pak ho předělat na manual? někde sem našel inzerát, že prodá přestavbovou sadu na manual za 30k.
Jsem totiž nakaženej tím, jak se všude kritizuje automat z důvodu velkých nákladů na opravy. Nikdy jsem automat neměl, v pár autech jsem jel, ale to bylo všechno 2010 a novější, tak nevím jak jezdí e39 s automatem.
A rád se občas svezu rychleji.
Díky za rady a názory
Jsem totiž nakaženej tím, jak se všude kritizuje automat z důvodu velkých nákladů na opravy. Nikdy jsem automat neměl, v pár autech jsem jel, ale to bylo všechno 2010 a novější, tak nevím jak jezdí e39 s automatem.
A rád se občas svezu rychleji.
Díky za rady a názory
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
víc mě láká ten manual, s automatem mě to tolik nebaví, jestli si s tím manualem nezadělám na vážnej nebo drahej problém. Je nějakej problém v tom předělat automat na manual? případně je manualní převodovka z M5 E39 a 540 E39 stejná? Nebylo by lepší případně sehnat převodovku z M5 pokud je teda jiná?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Převodovka 540i i M5 je stejná. Je choulostivá na synchrony na jedničce, dvojce a trojce. Kvalty, který dostávají nejvíc zabrat. Když s tím jezdilo prase, tak při rychlém přeřazení je občas problém zařadit. U auta pro zábavu rozhodně manuál. Měl jsem 740i E38 s 6q a pak jsem to zastavěl do E30 kabrio.
Ono to je individuální a záleží na člověku co chce.
Já jsem toho názoru že v 5er můžu mít automat v R6 a je jedno zda 520i, 530i, nebo 530d.
U V8 v 5er, jsem spíš pro ten manuál. M5 je také v e39 manuál a 540i a 535i k tomu autu mají ze všech ostatních motorizací nejblíže.
Hlavně velkých luxusní sedanu s V8 v manuálu moc není, všechny automobilky do V8 rvou automaty, neříkám že automaty jsou špatné.
Ale ten pocit když s V8 podřadíš s mezi-plynem až k 5,5 rpm je úžasnej
Nebo když tam ze čtyřky hvízdneš při předjíždění dvojáka. To musíš zažít a pak pochopíš.
Jezdil jsem s 540i v automatu 210kw, a doma máme Fx 45 v automatu s 239kw. Jo je super že nemusím řadit, je to pohodlné do města luxus.
Ale víc času trávím mimo město a přijde mi že hraju nějakou hru na počítači, jenom tupě šipka dopředu a dozadu
Já jsem toho názoru že v 5er můžu mít automat v R6 a je jedno zda 520i, 530i, nebo 530d.
U V8 v 5er, jsem spíš pro ten manuál. M5 je také v e39 manuál a 540i a 535i k tomu autu mají ze všech ostatních motorizací nejblíže.
Hlavně velkých luxusní sedanu s V8 v manuálu moc není, všechny automobilky do V8 rvou automaty, neříkám že automaty jsou špatné.
Ale ten pocit když s V8 podřadíš s mezi-plynem až k 5,5 rpm je úžasnej

Jezdil jsem s 540i v automatu 210kw, a doma máme Fx 45 v automatu s 239kw. Jo je super že nemusím řadit, je to pohodlné do města luxus.
Ale víc času trávím mimo město a přijde mi že hraju nějakou hru na počítači, jenom tupě šipka dopředu a dozadu

Pokud kupovat 540i tak bych sháněl raději rovnou manual. I kdybych za ní měl vysolit hromadu peněz v německu kde tyhle auta prostě něco stojí tak ta investice se vyplatí. Když koupíš automat, na nějakou dobu tě to asi bude stačit. Mě osobně by začal vadit asi tak při prvním výletě mimo město když bych zjistil, že z kopce nemůžu vyřadit. Ano můžu, ale jak to asi tomu automatu dělá dobře? Když nevyřadim tak musim i z kopce držet plyn což mě silně vadí. Co je ale úplně blbý, že přijedu do zatáčky a pokud tam nebudu mít sportovní mod a správně připravenou rychlost tak přidam plyn no a než se milospán rozhodne podřadit tak jsem ze zatáčky venku a s úplně jinou stopou než jsem zamýšlel. A jak říká Batler. Když tam v 70 při předjíždění s meziplynem šoupneš dvojku a zůstanou za tebou dvě černý čáry je to moc krásnej pocit. A co teprve ty prdelky při odbočování a v zatáčkách. Dlouho si s tim automatem nevystačíš. Pak se rozhoupeš to předělat no a co asi koupíš za díly tady v čechach a v jakym to bude stavu. Dáš tam starej přítlačák a lamelu? Nebo je lepší to tam dát rovnou nové? A co převodovka? Tolik práce s přestavbou a pak zjistíš, že s ní něco je a budeš shánět další. Celá sranda může vyjít na 80000 ani nemrkneš. Takže za mě jedině manual protože automat je pro lemply a lenochy a asi jsem špatnej řidič já protože mít v mojí M5 automat tak už mě lovili někde v lese v lepšim případě v pangejtu. A Představ si o čem by byla M5 s automatem. Někdo může říct že v e60 už je taky automat ale pokud se pletu opravte mě, ale v e60 m5 je robotizovanej manual a ten má hodně navrch oproti té letargii v e39. Přijde mi že se při rychlé jízdě na automat nemůžu spolehnout pač jsem si nejistej. Měl jsem automat asi rok v e46 a za 3 měsíce to šlo z baráku. Nehledě na ztráty v měniči a na ještě vyšší spotřebu jako kdyby to i s manuálem žralo málo:)
Co se týká spolehlivosti převodovky to je hodně diskutabilní. Asi taky záleží jak se k tomu člověk chová. U M5 mam ještě původní spojku a vypadá že toho najezdí ještě hodně. Manual většinou odchází pozvolna a než odejde úplně je většinou čas sehnat jinou převodovku a automat tě rád někde nechá na parkovišti. Co jezdim bavoráky tak mě manuál odešel jen jednou,ale to je příběh sám o sobě každopádně ta převodovka nebyla stavěná na takový výkon co jsem tam měl.
Otázka je jestli nejít rovnou do M5, ale v čechach narazit na dobrý kus je skoro nemožná věc a facelift s málo kilometrama v německu pod 400 v super stavu nekoupíš. Údržba M5 o něco dražší je, ale o to větší dělá radost. Motory jako takový většinou drží ať je to M5 nebo 4.4. Přeťesňujou se Vanosy.
Co se týká spolehlivosti převodovky to je hodně diskutabilní. Asi taky záleží jak se k tomu člověk chová. U M5 mam ještě původní spojku a vypadá že toho najezdí ještě hodně. Manual většinou odchází pozvolna a než odejde úplně je většinou čas sehnat jinou převodovku a automat tě rád někde nechá na parkovišti. Co jezdim bavoráky tak mě manuál odešel jen jednou,ale to je příběh sám o sobě každopádně ta převodovka nebyla stavěná na takový výkon co jsem tam měl.
Otázka je jestli nejít rovnou do M5, ale v čechach narazit na dobrý kus je skoro nemožná věc a facelift s málo kilometrama v německu pod 400 v super stavu nekoupíš. Údržba M5 o něco dražší je, ale o to větší dělá radost. Motory jako takový většinou drží ať je to M5 nebo 4.4. Přeťesňujou se Vanosy.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Je fakt, ze manual u V8 stoji za prd, dost se serou a opravit nejdou.. Ja mel e39 540i uz s vanosem a v automatu to vazne neni zadna slava, co se tyka vykonu na silnici. Spis takovy lehky nadprumer v dnesnim provozu.
Ted uz bych schanel jedine manual. Pokud bude pri koupi v poradku, budes se k nemu chovat jako bilej a menit olej, nikdy uz snad neodejde. To driv ta 39tka shnije na prach..
Ted uz bych schanel jedine manual. Pokud bude pri koupi v poradku, budes se k nemu chovat jako bilej a menit olej, nikdy uz snad neodejde. To driv ta 39tka shnije na prach..