Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 M30 vs. M50

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
TommikE34
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 08.06.2015 00:00

#1 Příspěvek od TommikE34 »

Zdravím všechny klubáky, fandy značky a jiné borce :)

Plánuju koupi E34-ky, nic na každodenní pojezd, driftění a jiné věci.. Chci to jako letní víkendovku, chci si vychutnat pěknej zátah a neřešit spotřebu.. :) A jelikož jsem lajk, který má tak maximálně něco načteno, a je to mé první BMW, chci se zeptat, jakou motorizaci byste mi doporučili, s ohledem na složitost motoru a jízdní vlastnosti ? Přece jen nejsem člověk, který by to kopl do servisu s každou volovinou a nechal je ať se na tom vyřádí, ale naopak bych tomu rád dal potřebnou péči a pomalu si to utvořil k obrazu svému..

Mám v hledáčku dva typy motorů - jde o M30ku a M50ku, k oběma motorům jsem si něco počet, a výplývá mi z toho, že M30ka (konkrétně myslím 3 a půlu) je brán jako vyladěný "kus poctivého železa" vyvíjený od 80. let, naproti tomu M50 (M50B25, M50B25TU) je podle toho už "moderní" kousek se spoustou elektroniky + ten vanos..ale zase jeden z nejspolehlivějších motorů vůbec.. Na druhou stranu jsem se tady na forku dočetl, že třeba už jen taková výměna rozvodů na M30B35 je složitější a časově náročnější než na M50B25TU..

Zkuste mi tady hodit pár názorů a rad ať si dokážu trošku udělat představu. Objevil jsem teďka jednu zajímavou 535i, vypadá to na slušný základ, docela mě to k této motorizaci táhne..tak to chci zvážit..

Díky moc.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#2 Příspěvek od Angelos »

Jestli to má bejt víkendovka, tak jedině V8 ;) U E34 je problém koroze, někdy ve stádiu, že chybí prahy, nebo klidně i část podlahy, to chce zkontrolovat, nebo od základu vyvařit, čemuž se asi stejně nevyhneš, pokud nekoupíš nějakej TOP kousek z autosalonu.
TomBrno
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 24.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od TomBrno »

Za mě taky jedině V8, když ti jde o zážitek z jízdy ;) a M50B25 je tak na vozeni děti do školky a na nakup :D
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od M4we »

No jedine V8 a idealne 540. Ale pohledat pekny kus je nadlidskej ukol. Jako u vsech 34ek.
Taky zalezi na rozpoctu. Nebo teda...pokud nezalezi..tak M5 :D
Pokud chces vikendovy svezeni bez ohledu na spotrebu tak bych niz nesel.
E60 545i Blacksapphire
Tumon
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: ned 19.10.2008 00:00

#5 Příspěvek od Tumon »

On si ale vybírá mezi m30kou a m50kou tak co mu sem cpete m60ku :lol:
Motor m30 trpí na vačku a koníky,pokud je v manuálu dost často zlobí setrvačník,váha vzduchu taky bývá problém.Rozhodně se vyhni autu s EML
(elektronickým plynem).Spotřeba 13-15l.
M50ka je choulostivější k prasknutí hlavy,dost často bývá v háji vodní pumpa.Občas odejde nějaká cívka na svíčce.Občas zlobí hydroštely.
Obě motorizace jsem měl X let a doporučuji ti m50ku 2,5 rozhodně ne 2,0 :!:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#6 Příspěvek od RomanM3 »

Hehe...Ale jestli si fakt chceš užívat tah motoru tak fakt doporučuju i ja v8. V e34 ten motor není až tak slozitej a jeho choloustive místa jsou dobré známé.Ja mám v8 4,4 v e 39 před fl kdy je ten motor taky celkem jednoduchý a celkem bych uvítal pár koní navíc občas.takže sem tam se tomu kick downu nevyhnu.hold koní není nikdy dost. Při tom mám dlouhodobou spotřebu kolem 11 a něco, dálky jezdím za deset. V zimě kolem komína do 14. A moc to nesetrim.což si myslím ze s tou m30 na tom budeš obdobné a pri tom krapet míň koniku.zvážil bych být tebou ještě i 540i. Ale najít hezky kus v e34 nebude snadné.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#7 Příspěvek od ARMAN »

hlavně že o 4l mluvite jakoby se v manualu dal vůbec sehnat :lol:

napiš kolik jsi ochotny za e34 dat, od toho se budou odvijet i rady :)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#8 Příspěvek od RomanM3 »

Ono sehnat jakoukoliv e34 v slušném stavu nebude snadné.
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#9 Příspěvek od Rendis »

Jak už tady někdo psal. Záleží kolik na to máš. E34 je starý auto,který pomalu začíná nabývat na hodnotě za slušný stav. Můžu srovnávat..mám 525 a naprosto v pohodě i 540i v manuálu i M5. Vše je o servisu.
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#10 Příspěvek od Filozof »

Tam zrovna M50 přímo M50B25 jsem měl a 141KW bylo moc fajn. V benzínu to lítalo jako ďas. Měl jsem srovnání s 2,0 a ten je opravdu línej.
Ta 2,5i je fajn na udržbu a zablbnutí taky není špatný. není to V8 ale pro většinu běžných řidičů co jdou z oktávky nebo běžné motorizace je to pekelný stroj. Tak bych to definoval.

Z 95procent všechny reznou dneska moc takže bych se díval hlavně na karoserii prahy pak dveře všechny od rohu dveří a páté dveře. Já jej vlastnil 7let a bylo to mé první BMW a na motor nemohu nic říci špatného.

To jedinné asi vydrží celou životnost auta pokud se o něj dobře staráš.

Osobně bych vybíral bud M50B25 po roce 93 kdy bylo už hodně chyb pořešených oproti starším modelům. Případně facelift 94-95 ročníky.

Někdy v 93tímse to lámalo.

Dneska kdybych vybíral tak asi zase M52B25 nebo V8 M60. případně M5.

Tyto 3 motorizace si dokážu představit. Za svůj výkon nežerou moc ale tak akorát a dokážou něco předvést.

starší motory 3,5 a 3litr a 2litr či naftu bych osobně nechtěl.

Ale je to muj pohled na e34kterou nikomu nevnucuji :)
Vybíral bych hlavně podle stavu auta.
Rekin-e28
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: ned 10.03.2013 01:00
Bydliště: Liberec

#11 Příspěvek od Rekin-e28 »

Mám ted druhou 34ku M50B25 ,nejdřív sedan ted touring-obojí stejně jako e32 trápí koroze ale na to jak jsou ta auta stará to není uplně tragický-nejvíc prahy a dveře(všechny)
Zrovna dneska jsem uřezával kus prahu kolem místa pro hever-klasická procedůra u těhle aut.
Vybíral bych už asi ty po roce 94-Vanos je super věc,teda pokud funguje jak má a spotřeba průměr 8 okresky a 12-14město.
Ty novější by snad všechny už měli mít vodní pumpu s kovovým kolem takže se trochu eliminuje problém s chlazením..
M30 je taková stará skoro nezničitelná kovadlina dneska hojně používaná na drifty pro svojí výdrž,ta 3půle jede moc pěkně ale spotřebou se budeš opravdu pohybovat kolem osmiválce..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M50 má VANOS od 9/92.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět