Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 530i 200 kW vs ropa

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od Mooncalf78 »

Pánové,

mám teď vzácnou možnost koupit E61 v benzínu, r.v. 2008, 200 kW, xDrive, automat, 150 tis.km, výbava viz níže. Jaké máte s tímhle motorem (N53B30-O0) zkušenosti? Hlavně z hlediska poruch a cen oprav. Jaká je zhruba spotřeba? Jezdím minimálně město, do práce 2x15 km po dálnici. Dá se s tímhle autem dostat dlouhodobě pod 9l? Papírové hodnoty se zdají super (12.1/8.4/6.3), ale bojím se reality :-)

Nájezd mám relativně malej do 15 tis. km/rok a taky jezdím často do hor, proto chci xko. Do teď jsem uvažoval hlavně o ropě 525 nebo 530 xD, hlavně proto, že v tomhle segmenu je z čeho vybírat a 3l ropa je ověřená klasika.
Na druhou stranu, co jsem četl o tomhle motoru, tak už má přímovstřik, HPI, double vanos, atd. Moje hlavní motivace pro benzín je spolehlivost i při vyšším názjedu, ale tenhle motor už je skoro tak "komplikovaný" jak nafta. Jsou to zbytečné obavy? :-)

Kód: Vybrat vše

Selection of COP relevant vehicles
4-wheel drive
Automatic transmission
Sports leather steering wheel
Side airbags for rear passengers
BMW LA star spoke 124 w flat-runn. prop.
Lug bolt retainer
Alarm system
Deleted, model lettering
Green windscreen, green shade band
Electric panoramic roof
Interior mirror with automatic-dip
Smoker package
Cup holder
Ski bag
Sports seat
Lumbar support, driver and passenger
Interior trim finishers black high-gloss
Headlight cleaning system
Park Distance Control (PDC)
Xenon Light
Adaptive Headlights
Automatic air conditioning
Cruise control with brake function
Light package
Navigation system Professional
Provisions for BMW 6 CD changer
Area-Code 2 for DVD
Traffic Information
CCC allocation
Acoustic belt warning
Language version Italian
Retailer Directory Europe
Delete cross-pattern operation
On-board literature, Italian
Country-specific nav. system supply
Navigation access request,country-spec.
Telematics access request,country-spec.
Control unit COP
Tire control
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Radši se s tím rovnou projeď, mě osobně ten motor do 5tky nesedí. Málo N.m na pohodovou jízdu a točivej motor si představuju spíš ve 3er. Navíc přímovstřiková atmosféra ma dost "osobitý" projev. Spotřebu normální jízdou pod deset s automatem a xdrive nedostaneš.

Pokud benzín, spíš ber 545i/550i, ale to by si musel slevit z toho X.

Jo a ješte jedna poznámka. I když koupíš 30d, což je celkem úsporný motor, tak v konfiguraci automat + Xdrive je 9litrů spíš spodní hranice. Zlatá zadokolka..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

sem mi nechce sa furt dokola opakovať - zadej si tady do vyhledávače N53B30
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od Mooncalf78 »

TANN3R píše:Radši se s tím rovnou projeď, mě osobně ten motor do 5tky nesedí. Málo N.m na pohodovou jízdu a točivej motor si představuju spíš ve 3er. Navíc přímovstřiková atmosféra ma dost "osobitý" projev. Spotřebu normální jízdou pod deset s automatem a xdrive nedostaneš.

Pokud benzín, spíš ber 545i/550i, ale to by si musel slevit z toho X.

Jo a ješte jedna poznámka. I když koupíš 30d, což je celkem úsporný motor, tak v konfiguraci automat + Xdrive je 9litrů spíš spodní hranice. Zlatá zadokolka..
Hmm, 550i? Byla by to asi paráda, ale hledám spíš rodinný auto, než super sport :-) I když zrovna když děcka nevezu, tak se rád "prolítnu". Ale do těch hor se to Xko fakt hodí, mám teď předokolku a zrovna jsem jel tuto zimu do Jeseníku, jeden neposypanej kopec a byl jsem v p... Otázka je jestli 4kolka by to vyjela.

Co se týká spotřeby, tak těch 12.1/8.4/6.3 je údaj pro E61 xDrive v automatu. Opravdu je realita taková tragédie? Jezdím tak 80% dálnice a okresky, město akorát jednou týdně na nákup 2 km :-) Kolik to žere při téměř předpisových 150 km/h?

@pavproch: Četl jsem vlákna o tomhle motoru, ale spolehlivost tohohle motoru vs nafta, ani ceny oprav se nikde neřešily.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

no to máš asi pravdu...

tempomat tacho 150 po absolutní rovině bez protivětru a bez velryby na střeše = okamžitá 8-9l/100.... stačí ale jen lehounce šlápnout na plyn aje to .... na dvaceti....

xD je supr nejen do hor, ale i na mokro a tak.... mám vím, neměnil bych, i dyž xD přidává kila a tuposti (auta, ne řidiče.... :twisted: )

opravy: já do toho už nasypal hafo, ale většinu preventivně (aktuálně 180tis km @ 4 roky od novoty a protože si quli Bruseli už nové podobné nekupim, tak do něj sypu horem dolem aby mi dlůůůůůůůho vydržel.... :roll: )
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#6 Příspěvek od Teddy »

Když už budeš v tom hledání, oprav si i název vlákna :) nebo z čeho si myslíš, že je benzín?
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#7 Příspěvek od scooter_x »

TANN3R píše: Spotřebu normální jízdou pod deset s automatem a xdrive nedostaneš.
Takhle, já jezdím 330xi e91 N52B30 v automatu, mám na ní za 3/4 roku najeto cca 25tkm s dlouhodobou spotřebou 9,3l dle dotankování. A to nejezdím nijak pomalu, spíš dost svižně. Navíc ta N53 je dle (nejen) místních zkušeností o kus úspornější než N52.
Pětka bude o něco těžší, to je jasné, pokud bys s tím jezdíl víc po městě, tak to taky něco přidá, ale i tak si myslím, že s touhle kombinací se dá dlouhodobě jezdit v klidu pod 10/100... Záleží jen na podílu města a případného blbnutí.
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

asi blbnu furt.... :twisted:

bo s 330ix (e91, 6MT, navíc "úspornější" N53B30) se nejsem schopen v dlouhodobé dostat pod 12... a to nejezdím skoro vůbec po městě a po dálnici jen z donucení....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

vlastně vím, čím to je - asi mám hudební sluch a musím tu symfonii pro 6 hrnků a 24 ventilů poslouchat furt forte až fortissimo...

a fčíl vážně: zvuk roztočené R6 je silně návyková droga.... :lovestruck:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#10 Příspěvek od vita11 Moderátor »

s E90 s manuálem, zadakolkou a N53B30 (přiškrcená 325i, ale to na spotřebu nemá moc vliv), což je podle tabulek o 300kg lehčí specifikace než E61 530xi, jezdím v průměru kolem 9L (občas se povede 8,5L, občes 9,5L). Je tam tak 60% dálnice, 30% město a 10% okresky. Většinou tak nějak splívám s tou (nej)rychlejší částí provozu. Psanou spotřebu mám 9,8/5,5/7,1. Nemyslím si, že by s E61 530xiA šlo jezdit do 10L, natož do 9L, pokud člověk nebude jezdit vyloženě na spotřebu.

btw. od 2tis rpm má ten motor fakt pěkný zvuk :twisted: od barytona v nízkých otáčkách po řev před omezovačem
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od TANN3R »

Jako asi by se s tím dalo jezdit i pod deset, ale to není jízda, resp. nechápu pak, k čemu by ti bylo těch 200Kw. Stačí pár předjetí a je tam 11+, to je moje zkušenost..


Fakt je ten, že pokud chceš X a benzín, není moc z čeho vybírat. Spíš u jiné značky..
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#12 Příspěvek od kompre »

Ja mam dlhodobu na N53ojke (E90 325i xdrive automat) upraveny soft v profituningu - 8,7l podla palubaku (normalna, skor usporna jazda) nemazal som ju asi tristvrte roka. Hybem sa uz dlhsie medzi 8,6-8,9 real o 2-3deci viac. Po uprave co som odsledoval, som niekde o deci dva viac ako predtym. Takze niekde na urovni plnokrvnej N53ojky.

Sirsie pneu, 200kg, vacsi odpor, to vsetko spravi svoje, pod 10l sa budes s priemerkou dostavat horsie.

Nie je to zrovna bezporuchovy motor (priamy vstrek), takze bez diagnostiky to len tak naverimboha nekupuj aj ked bude vypadat najsampopi*i



(ale vsetko to tu uz je niekolko krat popisane, treba hladat nech to tu neni dokolecka stale o tom istom, len v inom vlakne s novsim datumom)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od tommee »

Realita bude 10, pokud pod, bude to radove v dcl. Na 9l se v petce s automatem a xdrive dostane snad jen adept na inkubator. Priprav se i na cisla kolem 12 (studenej motor, popojizdeni). Pokud je ale auto hezky a za dobrou cenu, ber to, bude te to bavit:) a litry neres, jsou vedlejsi u dalsich nakladu na provoz.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... odel=530xi
Odpovědět