Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 525i žere olej a nikde nic neteče

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
zedmen
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Brynych-Šterc u Dolfabáhnu

#1 Příspěvek od zedmen »

skoro po každých asi 400km musím dolít pře půl litru oleje.vše čistý a výkon dobrý,ale nejvíc mě to chlemtá oil když si dám trasu mimo město a najedu už 200km...z laufu-výfuku taky nic jen mi vždy po jízdě svítí neustále oranž olejnička....
velice dost max mě to s--e
dík za radu
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#2 Příspěvek od Design »

Gufera nebo kruhy? Zmeril bych tlaky.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Škoda, že se to nestihlo změřit při výměně svíček. Jěště to odzkoušíte nalitím lžičky oleje do válce zsa se ztrácí nebo ne.
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#4 Příspěvek od assassin_89 »

Ty jo fakt nikde nic netece?? Me kdysi na renckovi zral kvuli krouzkum asi litr na 1000km ale to i z vejfuku valil modrej oblak.
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#5 Příspěvek od basspatrick »

jsme na tom stejně)) z výfuku velice žádný kouř, a celý motor čistý, nikde nic neteče, ale spotřeba oleje tak litr na 500km....taky mě to max sere :D, předpokládám že si vyměnil separátor a všechno kolem jako já a pořád stejné, chystám se na dekarbonizaci komplet motoru tak pak dám vědět. pak už jenom go motoru.... stará dobrá M52..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#6 Příspěvek od Filozof »

M52 má ocelový blok,který nepodléhá tolik deformaci změnou teploty jako M54, která má v bloku spolu s ocelí taky bohužel hliník!

Při nadměrnym zatížení motoru,kdy vznikají změny teplot(dlouhodobě vysoký výkon,šlapání na krk studenému motoru,neřešený problémy s přehříváním a termostatem) se začne hliník deformovat. Tlak ze spalovacího prostoru jde do vany,ničí se pístní kroužky a olej jde nahoru, kde ho motor spálí.
Někdo má kliku,že má M54 po dobrákovi a kliďasovi a nežere téměř nic a někdo má pravý opak a dolévá hodně.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

M52 má hliníkový blok, litinu měla m50
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

ovšem litina je jen u M50ky.
M52 netrpí tolik spotřebou oleje jako další generace M54.
Člověk se často dočte že M54 jsou náchylnější k deformaci jako M52 která je ještě relativně blbuvzdorná. Ikdyž ne tak jako stará poctivá litina M50.

Taky jsem často slyšel, že si dost lidí stěžuje na to že M54 žere dost oleje.


Takže 3-5litru na 10 000km není vyjímka. Ale jsou i tací co ty motory mají v pohodě a nežerou skoro nic... Kdo pozná kde je zakopanej pes ?

U M52 zatím vím o dvou motorech a žerou max 1-2litry na 10 000km. Což je v normě a v pohodě.

Asi jde o to jak stím člověk jezdí. A jakej olej používá. Případně v jakém je stavu motor.

podívejme :-)

https://www.youtube.com/watch?v=9Ze_qD22JiU
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#9 Příspěvek od honzabiker1 »

U m54 je problem (krome separatoru a klasickych mist, kudy unika olej - tesneni vika ventilu, tesneni mezi motorem a telesem ol. filtru, O krouzek mezi merkou oleje a vanou) v tom, ze kvuli spotrebe (benzinu) jsou pouzity pistni krouzky s malym odporem, takze motory maji dnes, kdy ma kazdy najeto statisice km, velkou spotrebu oleje. Dalsi vec, ktera k tomu rozhodne prispela je to, ze temer vsechny jezdily na longlife vymeny oleje..

V hlinikovem bloku motoru bych problem nevidel, M52B28 mi nezere prakticky zadny olej..

Deformace bloku asi teoreticky mozna je, ale vzhledem k tomu, ze olej zere uplne stejne i M54B22, ktera ma mensi vrtani ve stejnem bloku, myslim, ze je to u naproste vetsiny M54 motoru temi krouzky..
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#10 Příspěvek od basspatrick »

přesně tak jak píšete......už jsem slyšel i řešení jako že známý má M54b30 3.0 a řešil stejný problém podařilo se mu to docela vyřešit snížit spotřebu minimálně dvakrát a to že přešel na olej 10w-50...hustší olej, měnší možnost protlačení přes pístní kroužky...chystám se na to taky... sem zvědav
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#11 Příspěvek od basspatrick »

Tak jsem se teď informoval prej jezdí na m-kový 10w-60 dokonce.... u M54...je to dobře či spatně ? ale prej vyřešil to žraní opravdu skoro uplně...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

Hele zkusit to mužeš nijak tomu neublížíš. Uvidíš sám.

Já mám asi 2litry na 10 000km u M52. Takže to chce asi těsnění. Pokud to nehoním tak je dlouho klid. Prvních 5000km to vzalo pul litru a posledních 5000km si to vzalo 1,5litru. Takže to beru tak že tam byl předtím špatně měněn olej a tím pádem karbon zapříčinil rychlou likvidaci aditiv v oleji a pak začal rychleji ubývat.

Bylo mi řečeno pokud chci vyčištit motor tam bych měl 2-3 výměny po 7-10tis km měnit. Protože u benzínu prý dochází vlivem horka a vyšších otáček rychleji k degradaci oleje a těch 10tis km by měla bejt výměna pravidlem.

15tis jsem dával u M50ky starej 20let motor kterému bylo vše jedno ale tahal krásně furt a spotřeba taky dle jízdy kolem 2-3litry na 15tis km.

Osobně kluci co mají M54 mění po 10tis olej a dávají spíše slušnej střed místo nějakého drahého. měnit 3litry na 10tis km je v pohodě protože ty motory jsou rády vytáčeny a pak nevěřím tomu že nevezme nic.

Ikdyby pul litru litr si vždy vezme.

Zkus před výměnou něco podobného ...

http://www.remoil.cz/shop/remoil-cleaner-350
Odpovědět