Potreboval bych pomoci s elektrikou na mem aute, nehlasi se mi nekolik jednotek ( IHKA, GM, AIRBAGY, a jeste jedna, na tu si ted nemuzu vzpomenout )
Nejaky specialista, ktery by byl ochotny, i za nejaky maly uplatek mi s tim pomoci?
Nejlepe nekdo, kdo umi i kodovat...
Tyto jednotky co pises jsou na K-busu.
muze byt nekolik pricin proc to nejde:
1. jedna z jednotek na sbernici je poskozena a blokuje sbernici. Jo, casto to byva webasto
2. chyba muze byt i v budikach, ze preposle diagnostickej dotaz do techto jednotek
3. kabel od budiku do spojovaciho uzlu za kastklikem uplne v zadu, ze musis vyndat celou palubovku, muze byt jak poskozen
Spusť si diagnostiku RG a když se Ti načte ten strom řídídích jednotek, tak na tu nekomunikující červenou ŘJ si klepni pravou myší. Tím se Ti jednotka označí - změní barvu. Dole v menu se Ti aktivuje funkce "Call up ECU functions" a pomocí dalšího menu můžeš zkusit, jestli ta jednotka je úplně mrtvá, jaké má chyby nebo jestli je problém jen v drátech K-BUS.
Pokud má nějaké zařízení problém o kterém víš, tak ho ani nezapojuj, protože svojí chybou, zkratem blokuje celou sběrnici, jak už Ti napsal kolega Mika.
Co všechno sedí na K-BUS najdeš na obrázku níže.
STAR ML mi už včera po telefonu řekl, že to může být jednotka, která blokuje ty ostatní a i on se přiklání k Webastu, dnes shodím kolo a zkusím ho odpojit...
Nejhorší je, že auto funguje tak nějak normálně.
Která jednotka je "unavailable", jedna nebo všechny ty červené. Co se na autě všechno dělalo, co se měnilo, kde se svařovalo plynem nebo elektrikou atp. Připoj diagnostiku, internet a já na to kouknu via TeamViewer, ID a pwd pošli přes SZ nebo SMS.
Tak jsem se konecne dostal k tomu, ze jsem odpojil Webasto, ale nic, vzal jsem INPU a prohlizel jednotky jednu po druhe a zjistil, ze IKE normalne nactu a ejhle, chyba pri programovani EEPROM, chtel jsem si asi pred rokem, nebo dvemi vyradit zadni vzduchove odpruzeni, ale nejak se to nezadarilo, tak asi od te doby je to nejake po....ne...
Nemuze to byt spusobene timto?
Zalezi jak jsi to vyrazeni toho vzduchoveho odpruzeni provadel? Pouze jsi menil VIN a nebo VIN a SA kod? Zkus si sehnat jine budiky a zkus tu jednotku odpruzeni odpojit.
Zkousel jsem menit vybavu, myslim, ze je to SA kod, ale cely se to asi poje.alo, nevim, co dal zkouset, chci se podivat na klimu, topi mi to, i kdyz mam nastaveno 16st, chlazeni-tou hvezdickou funguje, ale jen na stredni vydechy,ostatni topi... Atd i v dalsich jednotkach, ale nemuzu protoze to proste nejde nacist...
to ze to topi vypada na ventily, mohlo by stacit vycistit. Jeste takove overeni. Kdyz z ventilu odpojis konektror tak jako vychozi stav je ten, ze jsou otevrene. Proste bude to stale topit. Jinak regulace tepla funguje za pomoci pulsne sirkove modulace. Stridave otevreno/zavreno.
Ted si rikam, do modulu topeni po sbernici chodi informace o teplote motoru a venku. Tak jestli opet nejsme na zacatku, ze je chyba na sbernici...