Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW F10 520D 9/2011: Drnčivý zvuk výfukové soustavy + Brzdy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
TEK88
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 09.03.2015 01:00

#1 Příspěvek od TEK88 »

Zdravím vás páni zkušení, mohli by jste mi poradit?
BMW F10 520D 9/2011: Drnčivý zvuk výfukové soustavy + Brzdy
Najeto: 98000km

1. Slyším:
Drnčivý zvuk výfukové soustavy připomínající poskakující ocelový plíšek ve výfuku ze zadní strany vozu, v originál BMW servisu usoudili že by to mohla být pružná část výfukové soustavy (pletenec), uvnitř je tenký nerezový plech a ten prý může při prasknutí vydávat podobný zvuk, jinde prý nemá co chrastit. Uchycení výfuku je v pořádku. Po dotknutí se výfuku zvuk jakoby přestane. Rozléhá se po celé délce výfukového potrubí. Co myslíte? Tipli si v servisu dobře? Jaká myslíte že bude cena opravy?

2. Po ránu a při zvýšené vlhkosti slyším relativně hlasitý zvuk tření kovu o kov(pouze s otevřenými okny), dle palubního počítače nejbližší výměna zadních destiček za 7000km, přední 35000km, po zahřátí (brzd) zvuk mizí a není slyšet. Zvuk je docela ostudný pakliže se jedná o BMW a připomíná příjezd nějaké rachotiny. Indikuje to již nutnou výměnu kotouče a brzdových destiček?

3. Zadní brzdový kotouč se mi zdá být v pořádku a na destičkách je také relativně dost materiálu (Destičky hlásí 7000km). Přední kotouč má znatelně větší opotřebení kde je jasně viditelné obroušené odsazení oproti vnější hraně kotouče a destičky se mi jeví více opotřebené (Přední hlásí 30 000 do výměny). Dle mého úsudku je zralá na výměnu ta přední brzdová soustava. Je tedy možné že by počítač zaměnil tyto dvě nápravy?

PS: Nechci zbytečně vyhazovat peníze z okna, zrovna teď v období dovolených je každá koruna dobrá. Prosím tedy o radu.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#2 Příspěvek od Dyx »

jen ze bod cislo jedna mam taky..
resp. uvnitr tlumice jako by byl nejaky kaminek a je to slyset jen pri urcitych otackach blizkych volnobehu a otevrenem okne.. a nbeo kdyz do toho KOPNES...

jelikoz analyza je mozna pouze destrukci zadniho tlumice (rozrezani) tak jsem se s tim obcasnym lehkym zadrncenim z vyfuku zatim smiril.. neni to az tak tragicke resp. pokud se na to clovek nesoustredi tak to lehce preslechne .. a ja jsem radeji sam sebe presvedcil ze to vlastne neni skoro vubec slyset :-))

Pokud se rozhodnes to presto resit, tak napis co to vlastne bylo
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »

kamarád měl podobnej problém u oktávky a nějakým dlouhým hákem na tyči asi metrovou to vytahal ven.... nějakej bordel a ještě čímsi a pak měl klid.
Taky mu furt něco rachotilo v výfuku od té doby je ticho a klid.

:)

Jinak se dá podívat dovnitř kamerou na drátě co mají někteří mechanici dá se používat i na plno jiných problémů u auta. Je to šikovná věc.

Takže možnost pujčit a prohlédnout - má to baterku která svítí na konci s kamerou takže vidíte utroby auta kdekoliv si zamanete. Možná toto je první možnost prohlédnutí a pak řešit.

u těch brzd bych nejprve vyzkoušel prostříkat čističem na brzdy a pak ještě je nějaká pasta .
No asi bych vyzkoušel toto, případně od jiného výrobce funguje spoolehlivě.

http://autokosmetika.heureka.cz/liqui-m ... kani-brzd/

případně

http://www.autochladek.cz/cz/produkt/be ... dy-400-ml/

nejprve zjistil odkud to jde zda ze předu či ze zadu. Posuvkou si změř sílu předního kotouče a podívej se do specifikace u tvého auta jaké ji minimum kdy se má měnit kotouč. Je klidně možné že kotouč to má za sebou a tře se něco z mechanizmu brzdy o kotouč. I to je možné a už jsem to jednou viděl.

Takto se to vše těžko diagnostikuje. To chce zvednout sundat kolo a zkusit točit kotoučem zda ti to rachotí ze předu či ze zadu velice rychle poznáš.
Pročistit je první věc a nejlevnější co můžeš udělat a většinou to pomůže pokud to není nějakej mechanickej problém, kterej je třeba odstranit.
Ori94
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 01.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od Ori94 »

Nedivil bych se, kdyby někdo zapomněl vynulovat interval u těch předních. Sundal bych kolo a kouknul se na ně.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

TEK88 píše:Zdravím vás páni zkušení, mohli by jste mi poradit?
BMW F10 520D 9/2011: Drnčivý zvuk výfukové soustavy + Brzdy
Najeto: 98000km

1. Slyším:
Drnčivý zvuk výfukové soustavy připomínající poskakující ocelový plíšek ve výfuku ze zadní strany vozu, v originál BMW servisu usoudili že by to mohla být pružná část výfukové soustavy (pletenec), uvnitř je tenký nerezový plech a ten prý může při prasknutí vydávat podobný zvuk, jinde prý nemá co chrastit. Uchycení výfuku je v pořádku. Po dotknutí se výfuku zvuk jakoby přestane. Rozléhá se po celé délce výfukového potrubí. Co myslíte? Tipli si v servisu dobře? Jaká myslíte že bude cena opravy?

2. Po ránu a při zvýšené vlhkosti slyším relativně hlasitý zvuk tření kovu o kov(pouze s otevřenými okny), dle palubního počítače nejbližší výměna zadních destiček za 7000km, přední 35000km, po zahřátí (brzd) zvuk mizí a není slyšet. Zvuk je docela ostudný pakliže se jedná o BMW a připomíná příjezd nějaké rachotiny. Indikuje to již nutnou výměnu kotouče a brzdových destiček?

3. Zadní brzdový kotouč se mi zdá být v pořádku a na destičkách je také relativně dost materiálu (Destičky hlásí 7000km). Přední kotouč má znatelně větší opotřebení kde je jasně viditelné obroušené odsazení oproti vnější hraně kotouče a destičky se mi jeví více opotřebené (Přední hlásí 30 000 do výměny). Dle mého úsudku je zralá na výměnu ta přední brzdová soustava. Je tedy možné že by počítač zaměnil tyto dvě nápravy?

PS: Nechci zbytečně vyhazovat peníze z okna, zrovna teď v období dovolených je každá koruna dobrá. Prosím tedy o radu.
1. zřejmě to může dělat i uvolněná příčka ve výfuku, nebo nějaký krycí plech. Musí se hledat, chlapci v servisech nejraději jenom vyměňují díly, opravovat mco neumí :)

2. 35tis na deskách je docela OK, pokud se ti jejich zvuk nelíbí, tak je vyměň, palubák ti sice píše cca kolik tam může zbývat, ale to si bere hodnoty z toho jak moc brzdíš - podle změn rychlosti atd. ,jako není tam žádný čidlo, které ví, že tam je ještě 4mm obložení např.

3. viz bod 2. - palubák tam nemá křišťálovou kouli, ze které věští stav obložení.

Pokud si s tím nevíš rady, svěř to někomu, kdo tomu rozumí a poradí Ti.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ori94
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 01.04.2014 00:00

#6 Příspěvek od Ori94 »

Čidlo opotřebení tam, ale je. Podle mě to taky sbírá data pro interval do výměny a tím ho dělá přesnější ne? :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

čidlo tam samozřejmě je - až je to sjetý nasračky, tak Ti to rožne vykřičník, že už je to špatný :D
Rozhodně tam není nic, co by nějak snímalo tlusťku obložení a dokázalo dopočítat životnost...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ori94
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 01.04.2014 00:00

#8 Příspěvek od Ori94 »

Jsem o něco chytřejší, díky za objasnění :lol:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tady už je to čidlo chytřejší .... lízne si dávno před tím, než je obložení na výměnu a nějaké povědomí o tloušťce pak palubák má
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jasně, je to možný, asi ten drátek v čidle umí už zázraky skrz dvoupinovej konektor :) ale je potřeba to brát s rezervou a řešit spíše reálný stav, který je velice jednoduše zjistitelný a od toho se odvíjet... desky budou mít 9mm, kotouče sjetý do sraček o 2mm pod míru a nemůžu se spolíhat na BC, které píše 35tis km ne ? :D :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

Takže já to zase shrnu (a dostanu po ušach)...

Esli je na tachu 98 tisíc km a je to 4 roky starý, tak to už dávno na autě mají být komplet nové brzdy (4 kotouče, čtvery desky a dvě čidla) bez ohledu na to jak sa s tím jezdí. Howgh.


A sme zase o těch opic a banánů.

Podtě do mně.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

výjimečně souhlasím :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#13 Příspěvek od vita11 Moderátor »

MattyX píše:Jasně, je to možný, asi ten drátek v čidle umí už zázraky skrz dvoupinovej konektor :) ale je potřeba to brát s rezervou a řešit spíše reálný stav, který je velice jednoduše zjistitelný a od toho se odvíjet... desky budou mít 9mm, kotouče sjetý do sraček o 2mm pod míru a nemůžu se spolíhat na BC, které píše 35tis km ne ? :D :lol:
je to řešené nějak odporem ... mechanik mě to kdysi vysvětloval, ale si pamatuju :lol:
Tím ale vůbec nechcu říct, že se má řídit tím, co mu říká BC a ne tím co vidí na brzdách na vlastní oči. BC může z různých důvodů ukazovat blbě
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#14 Příspěvek od inspi1981 »

To čidlo je dvoustupňové. Po prodření 1. stupně-cca 5.5 mm si BC ujasni a upraví interval. Po prodření druhého stupně to zacne řvát naplno. Každý stupeň má jinou odporovou hodnotu, podle toho ví co a jak
TEK88
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 09.03.2015 01:00

#15 Příspěvek od TEK88 »

Chlapi děkuji moc za reakce, velmi si vážím vašich příspěvků.

Dnes jsem se na mazlyka podíval i dle servisní historie předchozího majitele originál BMW a přední kotouče a destičky (o destičkách pochybuji že nebyly měněny) nebyly doposud dle servisní knížky měněny podle záznamů.
Na zadní části auta byla prováděna servisní výměna a podle mého selského rozumu i kotoučů nejsou tak jeté i destičky mají více materiálu a celkově působí dojmem že to má za sebou dle intervalu posledního servisního zásahu těch 30 000km.
Opravdu ty přední vypadají jetější, jen se podivuji že vydržely 100 000km. A podivuji se nad tím co mi hlásí systém že je třeba servis zadních brzd za 7000km oproti přednímu za 30 000km. Asi v BMW resetovali špatný interval a místo předního resetovali zadní. Čert ví.

Každopádně podle vašich reakcí ve foru na OEM výrobce Destiček a Kotoučů zvolím raději Originál Servis BMW a budu se modlit za to ať je to jen výměna předních kotoučů a k tomu max. předních destiček. Odhadem kolem 16 000 Kč, snad ne víc.

A ten výfuk, jakmile zjistím více, dám vědět.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#16 Příspěvek od pavproch »

esli sa pamatuju správně (na 3er sem po necelých dvou letech při ODO cca 78is km, čili ešče v záruce, v autorizáku), tak ty 4kotouče, 4 desky a 2 čidla vč. práce a dépéhá a VIP slevy byly za cca 28.... nebo tak nějak... zítra zkusím pohledat fakturu
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

update, sem to našel: 21 bez DPH... (březen 2013)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

Tak to je mazec takové ceny. To na 7er udělám za 7-8k komplet auto.
8O :D

Asi žiji v jiném světě. Ale chápu že originál bude jistě cenově prostě 5-7x dražší než když si to člověk udělá sám. případně někde v servisu pod dohledem u známého.

Pokud to není v záruce nebál bych se tak kde kluci BMW dělají klidně to svěřit jim. Cena bude uplně jiná jako v origo servisu kde jde hlavně o prachy na prvním místě. Originál si mužeš taky klidně objednat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

"originál" OEM materiál koupenej někde na webu nebo v garáži a originál OEM materiál koupenej v autorizáku je nebe a dudy (nejen cenou, ale i kvalitou a výdrží...)

já už bych OEM matroš prostě jinde než v autorizáku nekoupil....
TEK88
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 09.03.2015 01:00

#20 Příspěvek od TEK88 »

Originál BMW díly mají nějakou cenu, tu hold už asi nesnížím. Myslím si že ceník CarTec ČR má originály téměř za nákupní cenu, jen ta práce je dražší. Materiál (Destičky a kotouče pro zadní kola celkem 11 293, práce 1620Kč, celkem s DPH 15625 dle aktuální nabídky CartTec). V neoriginálním servisu bych maximálně ušetřil na ceně práce. Podle reputací OEM výrobců tady na foru bych se tam bál dát cokoliv jiného než origo.

Ale jsem ve světě BMW amatérem, tak jak tupá ovečka asi zaplatím, ale pakliže máte ale lepší nápad, sem s ním (ps.: Chci zachovat jízdní vlastnosti, životnost brzd a hlavně bezpečnost).
Odpovědět