Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 525i egr ventil

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#1 Příspěvek od basspatrick »

Zdravím, už dlouho se zabývám u mé M54 525i Euro 4 (egr+pumpa) s neplynulým tahem motoru kolem 1tis až 2tis otáček (buď to škube nebo jen houpavě zabírá, propadávání plynu apod.) nad 2tis a dál všechno OK. Všechno co by to mohlo způsobovat je v pořádku a zkontrolováno vyměněno ...problém stále stejný...

Proto mě napadla ještě jedna věc. mám motor s Euro 4, tzn pumpa za nárazníkem + egr na prvním válci, hledal jsem všude ale buď ten motor s tím euro 4 nikdo nemá :D nebo sem hledal blbě.. tady v čr na forech prostě nic kdo by řešil problém....proto nejlépe potřebuji nějakého machra, který už měl pod rukama problém s egr u M54b25..

Když odpojím podtlakovou hadičku od egr nic se neděje, když odpojím pumpu od egr nefouká zdá se mi to celé mrtvé.... zajímalo by mě jak zjistím zda ten egr funguje jak má, a taky zda to může mít vliv na ten výkon a neplynulost záběru.. potom zda ta pumpa co do něj ještě žene vzduch musí fungovat a co by mohlo způsobovat krom horších emisí její nefunkčnost...

Magořiny tyto Euro p*coviny...

A jako poslední mě zajímá zda to nejde zaslepit a zkust sw z Euro 4 na klasický Euro 2 ,3 ??

předem díky moc
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#2 Příspěvek od Teddy »

Vystřihni kolečko z plechu a zaslep to. Taky jsem si pořád za volantem připadal jak začátečník. Zaslepil jsem ten bazmek a motor šel jak hodinky. Žádný díry, nic. Naprosto plynulý zátah a mnohem líp odspodu.

Asi tam bude pořádnej tlak, protože po těch 3 letech bylo to kolečko z plechu pěkně prohnutý. Použil jsem okapovej pozink.... nevim asi 0,7?, nebo z čeho se ty okapy dělaj?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Který máš datum rok výroby? Jsem myslel, že E39 s M54 jsou všechny max Euro3 :?:

Jak jsem psal viz. související problém, jenže jsme tam ten EGR ani nenašli :P
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1362613

Takže nechápu proč se sice hlásí na diag (asi bude problém fakt jinde), ale tím se aspoň vysvětluje, že Euro3 nemá EGR ventialci ?
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#4 Příspěvek od basspatrick »

Mám 4/2003 a opravdu euro 4 ... Jen na škodu ale....


Btw zitra si vyrobím záslepku místo toho egr a sem zvědav teda zda to pomůže.

Ještě otázka na Teddyho prosím, co jsi udělal s podtlakovou hadičkou co vede z egr za sání do té el. součástky..? bude stačit taky jen zaslepit?) díky
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#5 Příspěvek od basspatrick »

Tak jsem hledal na zahraničních fórech a našel dokoce firmy které se zabývají výrobou těch záslepek takže to asi blbost nebude... Jen všude píšou že se musí nějak změnit sw.. Nějaký machr na překlad? Přikládám foto
Přílohy
image.jpg
image.jpg (161.31 KiB) Zobrazeno 1542 x
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#6 Příspěvek od Teddy »

U mojí E61 se tam dávalo kolečko velikosti cca pětikačky do spoje mezi koleny. Hadičky jsem nechal jak byly. Jestli nejsou hadičky zpuchřelý, tak je to nic proti ničemu. Prostě to otevírá a zavírá ventil, ale nic jím stejně neproudí.
Co se týká SW, tak jsem nenašel nikoho, kdo by ten EGR dokázal SW odpojit. Snejk to zkoušel, šlo to, ale nikdy se mu to nastavení neuložilo. Vždycky po opětovnym načtení tam byl povolenej.

U E60 holt svítí kontrolka motoru. U E39 to prý nedělá. Všechno tu někde bude popsané. Hromada lidí tu píše, že má EGR off. Najdi si příslušný vlákna a všechno se dočteš.
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#7 Příspěvek od basspatrick »

Paráda díky.. Já už mám zaslepeno a fakt lepší)) a kontrolka nesvítí takže super. Díky ještě jednou)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#8 Příspěvek od Perunwit »

Kdysi jsem si EGR zaslepil na Vectře X16XEL a bylo to sakra znát na běhu motoru, kouřivosti i spotřebě.... dokonce jsem pozoroval jakýsi kdoví jestli ne placebo efekt v zátahu odspodu.

Celkem zajímavý téma... co M54B30 v E39, má taky EGR a kde se nachází? Občas pozoruju u auta takový zaškobrtnutí při náhlým přidání plynu.
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#9 Příspěvek od basspatrick »

JE to na prvním válci ) ale nemá to každý motor, jen ten co některé roky výroby které plní EURO 4
Přílohy
130470_engine.jpg
130470_engine.jpg (143.83 KiB) Zobrazeno 1484 x
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hehe to jsme hledali po celým motoru..

No já myslím, že SW se musí přehrát na Euro3, kterej s EGR nepočítá a nezná. Snad by to mělo jít.. Podobně se přehrála jiná 525i po odstranění katů na Euro2, které zase nepočítá s kontrolníma lambdama atp.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

motáte tády 5té přes 9té, M54 opravdu nikdy žádnej EGR ani AGR neměla
EGR = Exhaust gas recirculation
znamená to že jdou spaliny z výfuku zpět do sání

to co máš ty je sekundární vzduchová pumpa
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... _air_pump/

a funguje to tak že u studenýho motoru se rozběhne ten kompresor, resp ventilátor v nárazníku a začně tlačit vzduch do toho kovovyho ventilu kam vede podtlaková hadička, DME si pak otevře ten ventil a pustí ten vzuch do výfukovýho kanálu, ten vzduch prakticky nemá vůbec nic se spolovacím prostorem, jde jen do výfuku, tam se potká s částečně nespáleným palivem a to palivo dohořívá ve svodech a katech, takže to má lepší emise za studena, navíc to běží asi jen 30s po startu, pak už ne,takže na chod motoru to vliv vůbec nemá.
zaslepovat je to kravina,
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#12 Příspěvek od basspatrick »

Tak to sory, máš pravdu přesně tak to funguje..ale prostě egr to asi každý nazývá ikdyž to opravdu egr není, když to hledáš na netu tak všude pod názvem egr.....každopádně díky za supr popis :) mimochodem opravdu to nemůže zlepšit chod motoru ? (asi cítím placebo efekt) přece jenom tam může být po zaslepení např. lepší tlak pokud třeba správně nepracuje ten ventil nebo opravdu je to jedno....?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#13 Příspěvek od horan »

Pravidlo c.1
Vse co je v aute namontovane z duvodu ekologie skodi motoru a zhorsuje jeho vlastnosti. :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

to nevím jak teda motoru škodí že foukáš vzduch do výfuku :D :D :D
mužeš to zkusit zaslepit, ale podle mě to těžko bude mít význam, jedině že by tam šel vzduch i když tam jít nemá a okysličovalo by to lambdu a ta by jinak měřila, ale to je dost utopie.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#15 Příspěvek od horan »

Kdyz jsem byl jeste malej kluk, tak jsem se presvedcil, ze i zabe skodi, kdyz ji "foukas vzduch do vyfuku" takze proc ne autu. :-)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#16 Příspěvek od horan »

Poslano 2x :oops:
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#17 Příspěvek od Michal-E39 »

JaraX píše:to nevím jak teda motoru škodí že foukáš vzduch do výfuku :D :D :D
mužeš to zkusit zaslepit, ale podle mě to těžko bude mít význam, jedině že by tam šel vzduch i když tam jít nemá a okysličovalo by to lambdu a ta by jinak měřila, ale to je dost utopie.
Naopak, lambda je důvod, proč každá netěsnost v první části výfuku velmi vadí. Ve výfuku pulzuje tlak/podtlak a každou netěsností to přisává.
Věřím tomu že jakákoliv nětěsnost v tom systému přídavného vzduchu skrze lambdu rozhodí směs. Za studena to samozřejmě nevadí, to lambdu počítač nebere vážně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

nemyslel jsem že je malá pravděpodobnost že to ovlivní lambdu, ale že je malá pravděpodobnost že tam půjde vzduch
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#19 Příspěvek od Teddy »

vadí i netěsnosti za lambdou - osobní zkušenost.
Auto střílelo do výfuku, rozsvícená kontrolka emisí. Dal jsem nový střední a zadní díl a je klid.
Spotřeba šla dolu, výkon nahoru.
Každá netěsnost výfuku vadí! Jestli ten ventil přisává falešnej vzduch, tak si dokážu představit hromadu problémů.
Odpovědět