Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nestartuje, zhasíná motor 525xd E61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od Ej752 »

Zdravím,
stal jsem se nově hrdým majitelem bmw 525xd E61, které předtím jezdilo u nás ve firmě do té doby než se potkal motor. Motor jsem si sehnal nový a nechal jej odborně nainstalovat. Od jeho výměny dochází velmi často k závadě, se kterou si nevím rady a nedaří se mi vystopovat kdy k ní dochází. Pokusím se popsat..

Vložím klíč, počkám až kontrolky pozhasínají a z polohy 1 nastartuji. Motor naběhne, otáčky jsou stálé, zvuk normální a po pár vteřinách motor zhasne a vyhodí mi chyby viz obrázek. Při dalším pokusu se bmw zachová buď,že

1) startér krátkou chvíli točí, auto nenastartuje a naskakují zmíněné chyby
2) auto nastartuje, chyby zůstanou viset, otáčkoměru trvá několik vteřin než začne fungovat, zmíněné systémy nefungují, ani tempomat. Na palubní desce svítí tyto kontrolky - viz foto. , mohu pokračovat v jízdě.

Děje se mi toto více než týden, domníval jsem, že to může dělat baterie protože při výměně motoru se vybila úplně do mrtva. Baterie ale dává správné hodnoty a kabely jsou správně uchycené.

Nestává se to pouze po ránu kdy auto déle stojí, ale i přes den. Občas se i s autem stihnu rozject a pak motor zhasne. Když se podaří normálně nastartovat a jedu, auto se při jízdě chová zcela normálně - tím pádem si myslím, že blázní elektronika. Auto bylo na diagnostice a chybné byly všechny žhavičky - vyměnil se jakýsi žhavící agregát a 1 žhavička, která stále házela chybu. O závadě, kterou popisuji žádná zmínka.

Jsem laik, ale tuším, že bude souvislost s výměnou motoru. Nějaká čidla nebo kontektory na motoru ? Zemnící kabel motoru vypadá OK, 3 relé pod rezervou a 1 relé u baterie jsem proměřil a jsou OK, start přes kabely nepomohl.
Přílohy
foto chyby.jpg
foto chyby.jpg (113.95 KiB) Zobrazeno 1227 x
DSC_1330.jpg
DSC_1330.jpg (97.94 KiB) Zobrazeno 1227 x
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zkontroluj napětí...
“Ability is what you're capable of doing.”
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#3 Příspěvek od Ej752 »

Napětí baterie? Bylo OK, zkoušel jsem pustit a vypnout světla - téměř žádné výkyvy.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#4 Příspěvek od Jirke »

To se fakt muze potkat na 210.000km ? Co mam cekat kdyz mam 360.000km na uplne stejnem aute ? :)
Sorry za OT.
Uživatelský avatar
DonyR1
Registrovaný
Příspěvky: 250
Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Bydliště: Pardubice

#5 Příspěvek od DonyR1 »

Určitě na diagnostiku a zaměřil bych se na řidící jednotku baterie tedy IBS senzor (umístěný na mínusovém polu baterie) klidně ho vyřad a pár dní jezdi bez nej jestli se to zlepší. Ale ty chyby musíš stejně všechny promazat.
BMW E65 750i 2006
Ex: BMW E61 530D 2005
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Lucifer »

A změřit jednak napětí ale hlavně také proud altíku
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#7 Příspěvek od Ej752 »

Vypojil jsem konektor na mínusu, stačí to? Při startu to opět nastartovalo a ihned zdechlo a auto hlásí stejné chyby. Ten altík má dávat 14 V a 170 A ? Baterka dává kolem 12,3 V - je to v pořádku?

Ještě mám další problém, kdyby jste v něm viděli souvislost s chcípáním, tak ho radši uvedu. Měl jsem nefunkční čidlo na DPF a nespouštěla se automatická regenerace, týden zpátky čidlo vyměněno, regenarace proběhla, ale od té doby auto občas kouří. Koncovka výfuku je úplně černá, což jsem nikdy dřív neviděl, ale bylo mi řečeno v servisu, že DPF byl hodně zněčistěný a že zůstal zřejmě svinec po regeneraci ve výfuku. Před chvílí po odpojení IBS to čudilo i na volnoběh - šedivý, štiplavý kouř.

To: Jirke
Údajně po faceliftu tyto motory mají rozvody, které jsou dimenzované na životnost auta, ale ten řetěz vydrží mnohem míň - kolem 200 tisíc. V servisech to nikdo nekontroluje. Známý má totožné auto a 250 tisíc najeto a bez problému. Předfaceliftové motory s tím problém nemají vůbec. V servisu v Příbrami dělali motor s prasklým řetězem měsíc přede mnou.
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#8 Příspěvek od Ej752 »

Tak baterka při nastartování ukazovala 15,5V po chvíli klesla na 15V. Nemá být maximum 14,2 V ? Může to být příčina proč se to takto chová?
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#9 Příspěvek od leitonn »

Ahoj,

měl jsem podobnej problém na e60 530D a byl to alternátor, dobíjel moc a vyhazovalo mi to veškeré chyby systému jako tobě :-)

Zkusil bych vyměnit altik, podle mě je to tím, já ho vyměnil a měl jsem klid :-)
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#10 Příspěvek od Ej752 »

Ony gelové baterie těch 15V můžou dávat. Já jsem prostě skeptický k poslednímu zásahu do auta. Na diagnostice svítilo všech 6 žhaviček, vyměnil se žhavící agregát (nevím jestli to nazývám správně), pak ještě 1 žhavička která nadále svítila na diagnostice a od té doby to takhle kraví...agregát nebyl úplně nový.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#11 Příspěvek od Jirke »

No ten agregat je zhavici rele. Paradoxne u 525d LCI by nemel tolik odchazet jaki napr. u klasicky 530d, pac 525 nema v sani (aspon ja je tam nemam) virivy klapky a tudiz ze sani nemuze na to zhavici rele odkapavat olej. Takto mi to bylo receno v servisu, kam sem privezl zaslepky klapek...a za chvili se dozvedel, ze neni kam je strcit :)
V 321.000km kdy sem auto kupoal, byly 2 zhavicky KO..zhavici rele puvodni.
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#12 Příspěvek od Ej752 »

Zítra jdu znovu na diagnostiku, mám další poznatek. Když auto nechám v poloze 1 déle jak 30 vteřin, tak nastartuji a bez chyb (zatím 100% úspěšnost z více jak 10 startů). Mám prý zkusit druhý klíč jestli se to bude chovat stejně kvůli imobilizéru.

Pokud se chyby při startu neprojevují když autu dám více času, dá se vyloučit alternátor a baterie ?

Může hrát roli žhavení, když z auta po startu jde šedivý, štiplavý kouř ?
Naftu mám z OMV jako obvykle, ta to doufám nezpůsobuje..
Odpovědět