DPF ale zachytává jen ty velké částice a ty malé prochází ven. Ano je fajn že to auto nečoudí tolik to se mi taky líbí ale ten princip je špatnej, stejně to z auta jde ven a spaluje se to mezi městy či po dálnicích....
Ideální by bylo kdyby ty auta jednou za čas měli filtr vyčištěnej. Ideální na benzínce si nasasí trubku na výfuk s odsáváním a tam se odsaje bordel s DPF pod plynem. Případně něco na ten zpusob a bylo by hned lépe. Aby to nebylo prostě mezi námi a nemuseli jsme to dýchat.
Jak vidím auto za kterým to čmoudí dělá se mi zle. Musím mít furt vnitřní cirkulaci vzduchu... bohužel i u novějších aut kde bych to nečekal.
Proto jsem zásadně proti naftě. Měla by se na to uvalit obrovská DAŇ nebo je prostě zakázat
. At lidi používají LPG/CNG nebo elektrohybrid s LPG či at se rozjede vodík.
Stačí se projít po městě a člověk by bl.l každou chvilku co smrdí za smrady.
Vše co prostě má exhalace výfuku zastavit a odstavit a dát dopořádku...
Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity
PRO ZAJIMAVOST: ICCT získalo data od britské společnosti Emissions Analytics, které provedlo měření 15 automobilů šesti různých značek, chlubících se splněním normy Euro 6 a zjistilo, že skupina v průměru vykazovala sedmkrát vyšší emise oxidů dusíku, přičemž nejhorší vůz ze skupiny převyšoval normu dokonce 25krát!
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 141010.pdf
PS: JARAXI: s těmi rakušáky je to pro mě novinka. Kdyžtak budu kamoše i tátu informovat. Ale spotřeba po odejmutí DPF klesla o 1,5litru takže je to dost znát. EU 4 to stejně splnuje.
jinak info pro všechny ...
V létě 2012 zařadila světová zdravotnická organizace (WHO) výfukové plyny všech naftových aut (včetně "nejmodernějších") mezi vysoce karcinogenní látky.
Každý z vás kdo provozujete osobní automobil na naftu přispíváte k možnému onemocnení rakovinou, leukémií atp...
Odkaz je zde:
http://www.who.int/bulletin/volumes/90/7/12-010712/en/