Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna oleje v automatu-zkušenosti
Jo ten klient jsem byl já...
Do auta sice už delší dobu zatékalo, ale s tou špatně zacvaklou průchodkou to vůbec nesouviselo. Do doby, než jsem přijel do ZP jsem neměl jediný problém. Hned po výměně oleje u nich začal blbnout can, sekvenční řazení a komunikace s převodovkou, později se ukázalo že to byl byl na 100% problém špatně docvaknuté průchodky.
Pak auto delší dobu stálo v servise, kde zkoušeli všechno možné, když proměřovali kabely a.t.d. tak se na jednotce ulomil jeden pin.. po výměně jednotky za novou, proměření kabeláže, vyčištění odtokových kanálků, vysušení auta a vyloučení snad všech možných příčin chyby mimo převodovku sekvenční řazení pořád nešlo, tak začali pátrat i v převodovce.
Nakonec zjistili že průchodka byla zevnitř špatně zaaretovaná, dala se i kousek povytáhnout a 100% tam byl špatný kontakt na některých pinech.
Výměna oleje s následnými opravami se vším všudy mě tedy nakonec vyšla cca na 40tis.
Teď můžu jen spekulovat, že kdyby nebyl problém s průchodkou, nikdo by se ani nevrtal v řídící jednotce, kde by neulomil pin a.t.d.
Problém se zatékáním by se dříve nebo později asi projevil, u e60 je to bohužel běžná věc.
Pevně věřím že toto je pro ZP ojedinělý případ a že kdyby do auta nezatékalo, možná bych se s nima domluvil i na nějaké kompenzaci. Takhle si pořád opakují to své, že průchodku není fyzicky možné špatně zaaretovat, že za všechno může voda a já se s nima nebudu dohadovat.
Kdyby se mi tohle nestalo, tak bych je rád doporučil ostatním.
Do auta sice už delší dobu zatékalo, ale s tou špatně zacvaklou průchodkou to vůbec nesouviselo. Do doby, než jsem přijel do ZP jsem neměl jediný problém. Hned po výměně oleje u nich začal blbnout can, sekvenční řazení a komunikace s převodovkou, později se ukázalo že to byl byl na 100% problém špatně docvaknuté průchodky.
Pak auto delší dobu stálo v servise, kde zkoušeli všechno možné, když proměřovali kabely a.t.d. tak se na jednotce ulomil jeden pin.. po výměně jednotky za novou, proměření kabeláže, vyčištění odtokových kanálků, vysušení auta a vyloučení snad všech možných příčin chyby mimo převodovku sekvenční řazení pořád nešlo, tak začali pátrat i v převodovce.
Nakonec zjistili že průchodka byla zevnitř špatně zaaretovaná, dala se i kousek povytáhnout a 100% tam byl špatný kontakt na některých pinech.
Výměna oleje s následnými opravami se vším všudy mě tedy nakonec vyšla cca na 40tis.
Teď můžu jen spekulovat, že kdyby nebyl problém s průchodkou, nikdo by se ani nevrtal v řídící jednotce, kde by neulomil pin a.t.d.
Problém se zatékáním by se dříve nebo později asi projevil, u e60 je to bohužel běžná věc.
Pevně věřím že toto je pro ZP ojedinělý případ a že kdyby do auta nezatékalo, možná bych se s nima domluvil i na nějaké kompenzaci. Takhle si pořád opakují to své, že průchodku není fyzicky možné špatně zaaretovat, že za všechno může voda a já se s nima nebudu dohadovat.
Kdyby se mi tohle nestalo, tak bych je rád doporučil ostatním.
- Přílohy
-
- Takhle šla z převodovky vytáhnout špatně zaaretovaná průchodka - normálně má být celé to těsnění uvnitř.
- pruchodka.jpg (117.81 KiB) Zobrazeno 1690 x
Přesně tak, ZP od začátku tvrdilo že problém nemůže být v převodovce, takže v dalším servise (zbytečně) pátrali úplně všude kromě převodovky. Proměřovali všechny kabely a.t.d. a při tom jim upadl jeden pin z řídící jednotky motoru.. přesné detaily neznám.
Do e-boxu, kde jsou řídící jednotky zatékalo, letos jsem v něm měnil větrák, který je úplně dole a byl poškozen vodou. To vyžadovalo i vytáhnutí a odpojení jednotek. Tehdy jsem je schválně kontroloval a nebyly na nich žádné známky vody, podle stop v e-boxu to vypadalo, že se voda držela akorát úplně dole kolem toho větráku, tak max. 2cm. Právě proto že jsem s tím nedávno dělal jsme se pak ještě v ZP automatic dívali i do e-boxu, jestli jsou všechny konektory dobře zacvaknuté - e-box byl v ZP po výměně oleje úplně suchý, konektory byly zacvaknuté, takže i z tohoto usuzuji, že zatékání nemohlo mít přímý vliv na ty problémy co tam byly.
Jinak se v ZP opravdu snažili, se vším bych byl spokojen. Jen mě štve že nejsou schopni přiznat chybu s tou průchodkou. Chyba se může stát i v těch nejlepších servisech, ale jen ti dobří se k tomu umí postavit čelem..
No co... stávají se i horší věci. A věřím, že teď si už chlapi v ZP dají na průchodky sakra pozor, takže dalším zákazníkům se to snad už nestane.
Do e-boxu, kde jsou řídící jednotky zatékalo, letos jsem v něm měnil větrák, který je úplně dole a byl poškozen vodou. To vyžadovalo i vytáhnutí a odpojení jednotek. Tehdy jsem je schválně kontroloval a nebyly na nich žádné známky vody, podle stop v e-boxu to vypadalo, že se voda držela akorát úplně dole kolem toho větráku, tak max. 2cm. Právě proto že jsem s tím nedávno dělal jsme se pak ještě v ZP automatic dívali i do e-boxu, jestli jsou všechny konektory dobře zacvaknuté - e-box byl v ZP po výměně oleje úplně suchý, konektory byly zacvaknuté, takže i z tohoto usuzuji, že zatékání nemohlo mít přímý vliv na ty problémy co tam byly.
Jinak se v ZP opravdu snažili, se vším bych byl spokojen. Jen mě štve že nejsou schopni přiznat chybu s tou průchodkou. Chyba se může stát i v těch nejlepších servisech, ale jen ti dobří se k tomu umí postavit čelem..
No co... stávají se i horší věci. A věřím, že teď si už chlapi v ZP dají na průchodky sakra pozor, takže dalším zákazníkům se to snad už nestane.
To byl Bohumír Skalák, tady na foru je jako mira333.
S ním jsem velmi spokojen. Pokud byl ten pin už zelený a zažraný do druhé strany konektoru, tak to samozřejmě není chyba Míry... To samé se mi stalo, když jsem kdysi na e39 odpojoval konektor od niva a několik pinů mi zůstalo v protikuse... Míra ten pin pak přemostil přiletovaným drátkem, ale stejně to nic nevyřešilo, tak jsem objednal jinou jednotku. Do ni se pak naklonoval obsah z původní. Když jsem k němu přijel pro auto, tak tam stálo dalších 5 e60/e61 a vypadalo to že se v nich opravdu vyzná
Ať už se s jednotkou, vodou a.t.d. následně stalo cokoli, průchodka po výměně v ZP nebyla zaaretovaná, v konektoru nebyl kontakt a díky tomu auto neřadilo a druhý den ani nestartovalo, protože nevidělo převodovku, to je jediné co můžu tvrdit s naprostou jistotou.
S ním jsem velmi spokojen. Pokud byl ten pin už zelený a zažraný do druhé strany konektoru, tak to samozřejmě není chyba Míry... To samé se mi stalo, když jsem kdysi na e39 odpojoval konektor od niva a několik pinů mi zůstalo v protikuse... Míra ten pin pak přemostil přiletovaným drátkem, ale stejně to nic nevyřešilo, tak jsem objednal jinou jednotku. Do ni se pak naklonoval obsah z původní. Když jsem k němu přijel pro auto, tak tam stálo dalších 5 e60/e61 a vypadalo to že se v nich opravdu vyzná

Ať už se s jednotkou, vodou a.t.d. následně stalo cokoli, průchodka po výměně v ZP nebyla zaaretovaná, v konektoru nebyl kontakt a díky tomu auto neřadilo a druhý den ani nestartovalo, protože nevidělo převodovku, to je jediné co můžu tvrdit s naprostou jistotou.
Já totiž řešil tenhle týden úplně to samé nejdřív auto blblo při odemikání pak začalo špatně řadit padalo to do nouzového stavu když už řadilo tak nešlo řadit ručně a potom jsem někdy nastartoval a někdy ne ! U nás v bmw přišli na to že je tam voda . Stálo mě to 5 tis. že stačila vysušit a že je to běžné a já že měl štěstí že vydržela.
No věřím že voda v autě dokáže divy, nejspíše proto si v ZP nechtěli přiznat chybu a všechno sváděli nejdříve na kunu a pak i na vodu.
S tou kunou to taky bylo docela zajímavé. V ZP mi ukázali rozcupovanou izolaci kabelového svazku se slovy "to včera nebylo, to bych si určitě všiml" Bylo to v místech, kam se bez demontáže krytů kuna v životě nemůže dostat a auto stálo přes noc na parkovišti před hotelem v centru města, kde bych kunu taky rozhodně nečekal... Jednoho by i napadlo, že ty dráty někdo rozcupoval záměrně, aby to bylo na co svézt
Každopádně voda ani kuna určitě nemůže za špatnou aretaci průchodky, která se aretuje uvnitř převodovky
S tou kunou to taky bylo docela zajímavé. V ZP mi ukázali rozcupovanou izolaci kabelového svazku se slovy "to včera nebylo, to bych si určitě všiml" Bylo to v místech, kam se bez demontáže krytů kuna v životě nemůže dostat a auto stálo přes noc na parkovišti před hotelem v centru města, kde bych kunu taky rozhodně nečekal... Jednoho by i napadlo, že ty dráty někdo rozcupoval záměrně, aby to bylo na co svézt

Každopádně voda ani kuna určitě nemůže za špatnou aretaci průchodky, která se aretuje uvnitř převodovky

no s těma pruchodkama sou problémy, taky se nám stalo že nezaskočila dobře, od té doby si to kontrolujem vše 2x, mame už i přípravek na měření "dobře zackvalé průchodky"
maxmin, není problém že by to vevnitř nezaaretovali ale ten že průchodka má víc možnosti jak se tam zaaretuje a správně je jen jedna.
na té fotce co jsi daval se pruchodka o cca 3mm víc venku
maxmin, není problém že by to vevnitř nezaaretovali ale ten že průchodka má víc možnosti jak se tam zaaretuje a správně je jen jedna.
na té fotce co jsi daval se pruchodka o cca 3mm víc venku
Jo, vím, nenapsal jsem to úplně přesně. Oni to zaaretovali, ale jakoby o jednu drážku dál (tam kde na fotce ukazuje červená šipka). Na té fotce je ta průchodka už povytažená rukou, ta druhá drážka do které se to nemá zacvaknout je širší a proto to šlo i trochu vytáhnout.
- Přílohy
-
- pruchodka1.jpg (143.06 KiB) Zobrazeno 1530 x