Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat BMWe61 530i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Lucas87 »

Ahoj,

mám čerstvě koupenou 5tku v automatu. Občas se mi zdá, že automat při přeřazení přeřadí tvrději než obvykle. Stejně jako při pomalým zastavování tak kolem 5km/h trošku cukne než zastavím, ale neudělá to vždy.

Při pomalé i rázné akceleraci se mi zdá vše plynulé.

V zásadě můj dotaz směřuje na někoho, kdo automatům rozumí, případně dělá repas, jestli by se na to podíval... případně jen vyměnil olej s příslušenstvím.
Ideálně Praha + okolí :-)

Motor: N52B30A
Převodovka dle VIN: GA6HP19Z
Rok: 09/2005

Dík
Lukáš
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#2 Příspěvek od leitonn »

Ahoj,

mě to dělá taky při tom skoro zastavení to bouchnutí lehké, snad někdo poradí :D
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od M4we »

Cau. Je to docela casty problem. Muzes zkusit resetovat adaptacni hodnoty automatu. Jde to v INPE/DISU nebo tusim nekdo rikal ze kdyz pri zapnutych kontrolkach seslapnes plyn do podlahy.
Ale rekl bych ze to muze pomoct max na chvili protoze se ty jen tak samy nerozhazi..takze to bude zpusobovat nejaka zavada jinde.
Muze to byt i spatna mechatronika prevodovky nebo treba hardyspojka.
Dokonce mam zkusenost ze znamemu to delalo potom co nechal pretesnit motor atd. Auto mel na LPG a potom jak se zmenily tlaky tak nez nechal u plynare prekonfigurovat vstriky to delalo dost. Takze to vice mene temi adaptacnimi hodnotami bylo.
E60 545i Blacksapphire
jtk545
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 23.05.2014 00:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od jtk545 »

Pokud nemáš diagnostiku, tak funguje reset adaptační hodnot převodovky takto: zapnout zapalování (naskočí kontrolky) a pak zmáčnout plyn úplně na podlahu (zmáčnout i čudel na kickdown, který je pod plynem) a držet min. 30s., pak auto chcípnout. Pak udělej někokolik rozjezdu s otáčkami do 2000 až do zařazení posledního rychlostního stupně (nevím, jestli toto je potřeba, ale četl jsem to někde na zahraničním foru). A určitě bych si nechal zkontrolovat hladinu oleje v převodovce. Pokud to dělá jen u jednoho konkrétního stupně, tak to může být solenoid na mechatroniku.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#5 Příspěvek od leitonn »

Kolik stoji a kdo dela vymenu tech solenoid?:-) muzete mi nekoho z ustecka/prahy doporucit?

Dekuji.
jtk545
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 23.05.2014 00:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od jtk545 »

V Praze Snejk a pak ma dobre reference Pakra ZF Jihlava.
Odpovědět