Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - nízký výkon, problém s volnoběhem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od JK_E39 »

Ahoj,
chtěl bych vás požádat o radu, rozstonalo se mi tdsko a nevím, co s tím. Je to E39 automat, za pár dní to bude půl roku, co jsem ho koupil. Trochu zeširoka – v červenci jsem nechal udělat servis převodovky. V automatu byl vyměněn olej a auto jsem dostal zpět s tím, že převodovka je v pořádku, ale motor má nízký výkon. Servisák mi doporučil vyměnit podtlakový ventil (2 246 175), což jsme nedávno udělali, ale nezaznamenal jsem rozdíl. Po výměně oleje to začalo jezdit o hodně lépe, ale časem jsem začal mít pocit, že to přestává být ono, hlavně při běžném ježdění. Pocitově se mi to zdálo o něco lepší, když jsem jezdil po dálnici, nebo jsem tomu občas při předjíždění šlápl na krk, ale můžu se mýlit. Bezprostředně po oleji ukazoval ekonometr při rozjezdech kolem 20 litrů, teď chodí ručička někam až za roh. Před servisem převodovky se v určitých situacích ozývalo pískání, po servisu to zmizelo a teď se to zase začalo objevovat.
V poslední době se mi také začal nepravidelně zvedat volnoběh na 1000 otáček, někdy hned ráno po startu, jindy jsem to zaznamenal až po dvaceti minutách jízdy, když jsem dojel do města na první semafor.
Máme známého automechanika, který se nám stará o auta, ale nedělá BMW. Potřeboval bych poradit, kde začít.
Díky. JK
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

Diagnostika
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#3 Příspěvek od JK_E39 »

Autoelektrikář bude mít čas nejdříve za týden.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

Bez diagnostiky je to hokus pokus a hromada zabitého času odkuď jsi je tu hromada lidí co má doma inpu která na to bohatě stačí
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#5 Příspěvek od JK_E39 »

Cokoliv mezi Plzní a Klatovama bude dobrý, vyštrachal jsem tu telefon na pana Vodrážku z Č. Hrádku, ale má to vypnutý. O víkendu se vrátí z dovolený jeden kamarád, ten má taky někoho.
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#6 Příspěvek od JK_E39 »

Omlouvám se, že mi to trvalo tak dlouho, měl jsem chřipku a mezitím mi propadla technická. Včera jsem byl konečně na diagnostice. Podle poznámek, co mi mechanik diktoval, se našly následující chyby.

53 - teplota chladící kapaliny (-40 stupňů)
131 - neznámá chyba přístrojového panelu
15 - snímač tlaku klimatizace, náhodný výskyt (nejspíš zbylo z léta, nechával jsem zavařit jednu trubku)
49 - neznámá chyba
73/75 - relé stěračů (je objednané)
1 - nějaká chyba světel (před měsícem jsem nechával v LCM vyměnit tranzistory dálkových světel)

Vadný snímač teploty by asi mohl mít vliv na volnoběh, ale netuším, jestli může mít i vliv na občasnou pocitovou přichcíplost auta? Prosím o radu, který to je, jestli číslo 6 nebo 10?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... hed_parts/

Doplňující dotaz. Má mít TDSko na volnoběh nějaké výraznější vibrace? Odhlédněme od toho, že to je diesel, když stojím na světlech na brzdě nebo vyřadím na volnoběh, je po chvíli cítit že se vibrace cyklicky mění.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

je to číslo 10 jestli ukazuje na diag -40 stupňů musí být přerušené, ale může být jen problém v knektoru nebo drátech do řj
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#8 Příspěvek od JK_E39 »

Děkuji, čidlo tak jako tak objednám, kdyžtak ho zase vrátím.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

takhle umí pozlobit i egr, pro rychlou diagnostiku egru doporučuji zaslepit a vyzkoušet, může to být i el.hlava čerpadla, je již stará a má své nálady, nebo by neuškodila kontrola rozvodů,
doufám že tam nejsou filtry co naposledy měnil předchozí majitel :evil:
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#10 Příspěvek od JK_E39 »

EGR můžeme zkusit s výměnou toho čidla, filtry měly být vyměněny, než jsem to koupil a čerpadlo měnil poslední majitel.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#11 Příspěvek od Tompo »

JK_E39 píše:EGR můžeme zkusit s výměnou toho čidla, filtry měly být vyměněny, než jsem to koupil a čerpadlo měnil poslední majitel.
tohle v dnešní době znamená, jako že to nikdo neudělal... :twisted:
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#12 Příspěvek od JK_E39 »

:-( Nejhorší na tom je, že máš asi pravdu.

Čidlo teploty je vyměněné a zase jsem najel pár kilometrů, motor se chová způsobně, i spotřeba se zlepšila, před výměnou to bralo 9, teď zhruba něco lehce přes 11. 8) Fakt super.
JK_E39
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 03.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#13 Příspěvek od JK_E39 »

Asi jsem přechválil, ukázalo se, že to stále nefunguje. Dnes si to zase dělalo, co chtělo. Na diagnostice nic není. Elektrikář mi doporučil najít si někoho s originální diagnostikou.
Odpovědět