Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 TDS - nízký výkon, problém s volnoběhem
Ahoj,
chtěl bych vás požádat o radu, rozstonalo se mi tdsko a nevím, co s tím. Je to E39 automat, za pár dní to bude půl roku, co jsem ho koupil. Trochu zeširoka – v červenci jsem nechal udělat servis převodovky. V automatu byl vyměněn olej a auto jsem dostal zpět s tím, že převodovka je v pořádku, ale motor má nízký výkon. Servisák mi doporučil vyměnit podtlakový ventil (2 246 175), což jsme nedávno udělali, ale nezaznamenal jsem rozdíl. Po výměně oleje to začalo jezdit o hodně lépe, ale časem jsem začal mít pocit, že to přestává být ono, hlavně při běžném ježdění. Pocitově se mi to zdálo o něco lepší, když jsem jezdil po dálnici, nebo jsem tomu občas při předjíždění šlápl na krk, ale můžu se mýlit. Bezprostředně po oleji ukazoval ekonometr při rozjezdech kolem 20 litrů, teď chodí ručička někam až za roh. Před servisem převodovky se v určitých situacích ozývalo pískání, po servisu to zmizelo a teď se to zase začalo objevovat.
V poslední době se mi také začal nepravidelně zvedat volnoběh na 1000 otáček, někdy hned ráno po startu, jindy jsem to zaznamenal až po dvaceti minutách jízdy, když jsem dojel do města na první semafor.
Máme známého automechanika, který se nám stará o auta, ale nedělá BMW. Potřeboval bych poradit, kde začít.
Díky. JK
chtěl bych vás požádat o radu, rozstonalo se mi tdsko a nevím, co s tím. Je to E39 automat, za pár dní to bude půl roku, co jsem ho koupil. Trochu zeširoka – v červenci jsem nechal udělat servis převodovky. V automatu byl vyměněn olej a auto jsem dostal zpět s tím, že převodovka je v pořádku, ale motor má nízký výkon. Servisák mi doporučil vyměnit podtlakový ventil (2 246 175), což jsme nedávno udělali, ale nezaznamenal jsem rozdíl. Po výměně oleje to začalo jezdit o hodně lépe, ale časem jsem začal mít pocit, že to přestává být ono, hlavně při běžném ježdění. Pocitově se mi to zdálo o něco lepší, když jsem jezdil po dálnici, nebo jsem tomu občas při předjíždění šlápl na krk, ale můžu se mýlit. Bezprostředně po oleji ukazoval ekonometr při rozjezdech kolem 20 litrů, teď chodí ručička někam až za roh. Před servisem převodovky se v určitých situacích ozývalo pískání, po servisu to zmizelo a teď se to zase začalo objevovat.
V poslední době se mi také začal nepravidelně zvedat volnoběh na 1000 otáček, někdy hned ráno po startu, jindy jsem to zaznamenal až po dvaceti minutách jízdy, když jsem dojel do města na první semafor.
Máme známého automechanika, který se nám stará o auta, ale nedělá BMW. Potřeboval bych poradit, kde začít.
Díky. JK
Omlouvám se, že mi to trvalo tak dlouho, měl jsem chřipku a mezitím mi propadla technická. Včera jsem byl konečně na diagnostice. Podle poznámek, co mi mechanik diktoval, se našly následující chyby.
53 - teplota chladící kapaliny (-40 stupňů)
131 - neznámá chyba přístrojového panelu
15 - snímač tlaku klimatizace, náhodný výskyt (nejspíš zbylo z léta, nechával jsem zavařit jednu trubku)
49 - neznámá chyba
73/75 - relé stěračů (je objednané)
1 - nějaká chyba světel (před měsícem jsem nechával v LCM vyměnit tranzistory dálkových světel)
Vadný snímač teploty by asi mohl mít vliv na volnoběh, ale netuším, jestli může mít i vliv na občasnou pocitovou přichcíplost auta? Prosím o radu, který to je, jestli číslo 6 nebo 10?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... hed_parts/
Doplňující dotaz. Má mít TDSko na volnoběh nějaké výraznější vibrace? Odhlédněme od toho, že to je diesel, když stojím na světlech na brzdě nebo vyřadím na volnoběh, je po chvíli cítit že se vibrace cyklicky mění.
53 - teplota chladící kapaliny (-40 stupňů)
131 - neznámá chyba přístrojového panelu
15 - snímač tlaku klimatizace, náhodný výskyt (nejspíš zbylo z léta, nechával jsem zavařit jednu trubku)
49 - neznámá chyba
73/75 - relé stěračů (je objednané)
1 - nějaká chyba světel (před měsícem jsem nechával v LCM vyměnit tranzistory dálkových světel)
Vadný snímač teploty by asi mohl mít vliv na volnoběh, ale netuším, jestli může mít i vliv na občasnou pocitovou přichcíplost auta? Prosím o radu, který to je, jestli číslo 6 nebo 10?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... hed_parts/
Doplňující dotaz. Má mít TDSko na volnoběh nějaké výraznější vibrace? Odhlédněme od toho, že to je diesel, když stojím na světlech na brzdě nebo vyřadím na volnoběh, je po chvíli cítit že se vibrace cyklicky mění.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov