Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 zpřelámená kabeláž v prostupu do kufru
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
nedavno jsem to taky delal ikdyz na jinem aute, cca 15 zil prace na pul dne, vsude smrstovacka, vse pekne uchytit jak z vyroby, ten cas u toho nehorazne leti, pritom to vypada "jen par dratu to mas hned kamo"
pokud to nekdo udela za 500 tak proc ne, bud dela zadarmo nebo namota hole draty lakyrnickou paskou a prichyti izolepou
pokud to nekdo udela za 500 tak proc ne, bud dela zadarmo nebo namota hole draty lakyrnickou paskou a prichyti izolepou
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Ne, nemá smysl obhajovat pořádnou práci... Nejlepší je si to nechat udělat někde, kde "nesolí" a bude to jistě za hodinku hotové i s pauzou na cigáro a kafe a to vše do pětikila... OMFG
No, jak jsem říkal, sedan vycházel kolem 1500 včetně materiálu, v nahrazovaném svazku bylo podle modelu cca 13-15žil a zabralo to cca 2-3h. Postupem jak píše T613, kabel-po-kabelu, každý spoj smršťovačka, fixace nového svazku...
E61 má těch vodičů o dost víc, v několika svazcích a ještě je u toho celkem dost rozebírání píčovin okolo, aby se ke svazkům dalo dostat a nahradit je celé, nikoli pouze záplatovat zlomená místa.
Takže kdo udělá kompletní přesvazkování E61 (=NAHRAZENÍ VŠECH vodičů) za 500 včetně materiálu, může být zřejmě jen sám majitel auta

No, jak jsem říkal, sedan vycházel kolem 1500 včetně materiálu, v nahrazovaném svazku bylo podle modelu cca 13-15žil a zabralo to cca 2-3h. Postupem jak píše T613, kabel-po-kabelu, každý spoj smršťovačka, fixace nového svazku...
E61 má těch vodičů o dost víc, v několika svazcích a ještě je u toho celkem dost rozebírání píčovin okolo, aby se ke svazkům dalo dostat a nahradit je celé, nikoli pouze záplatovat zlomená místa.
Takže kdo udělá kompletní přesvazkování E61 (=NAHRAZENÍ VŠECH vodičů) za 500 včetně materiálu, může být zřejmě jen sám majitel auta

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Falcon píše:Nikdo se nezbláznil, ale sraní s touringovou kabeláží tak, aby to vydrželo nafurt a nemuselo se zase za rok-dva záplatovat, se prostě za hubičku neudělá. Sedyvlk6 je odhadem celkem blízko, až na materiál - tam to vidím i klidně pod 500, včetně silikonové metráže nebo vícežíly a taky smršťovacích bužírek.
Pro pořádek - bavíme se tady o kompletním vystřižení+nahrazení všech těch pantových svazků novými ohebnějšími kabely, ne o pouhém spájení zlomených míst v ohebu a zamotání PVC páskou...
Takže pokud má tvůj mechanik tak symbolické ceny za tu samou práci, kterou si ostatní elektrikáři cení na řádově tisíce, tak se ho drž jako klíště
Tak on hlavně má stejnou cenu za hodinu práce ať dělá cokoliv, takže ikdyby se s tím drbal 4 hodiny, tak jsem do litru

Dohny píše:Falcon píše:Nikdo se nezbláznil, ale sraní s touringovou kabeláží tak, aby to vydrželo nafurt a nemuselo se zase za rok-dva záplatovat, se prostě za hubičku neudělá. Sedyvlk6 je odhadem celkem blízko, až na materiál - tam to vidím i klidně pod 500, včetně silikonové metráže nebo vícežíly a taky smršťovacích bužírek.
Pro pořádek - bavíme se tady o kompletním vystřižení+nahrazení všech těch pantových svazků novými ohebnějšími kabely, ne o pouhém spájení zlomených míst v ohebu a zamotání PVC páskou...
Takže pokud má tvůj mechanik tak symbolické ceny za tu samou práci, kterou si ostatní elektrikáři cení na řádově tisíce, tak se ho drž jako klíště
Tak on hlavně má stejnou cenu za hodinu práce ať dělá cokoliv, takže ikdyby se s tím drbal 4 hodiny, tak jsem do litru
Jj pak napiš jestli to za 4 hodiny zvládnul jestli se jedná o E61 a bude ti měnit všechny vodiče.

- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Dohny píše:Falcon píše:...za tu samou práci, kterou si ostatní elektrikáři cení na řádově tisíce, tak se ho drž jako klíště
Tak on hlavně má stejnou cenu za hodinu práce ať dělá cokoliv, takže ikdyby se s tím drbal 4 hodiny, tak jsem do litru
Bylo myšleno jako že na řádově tisíce vyjde celá ta operace se všemi svazky E61, ne za hodinu proboha.
Jinak je smutné, jak lidi často (nehledě na milion doporučení) hledají úplně nejlevnější servisy a pak brečí a shánějí kontakty na klubové specialisty, aby jim to dali dohromady... nemyslím konkrétně elektriku, ale celkový servis a specifika některých BMW modelů.
Ale třeba se to povede a udělá všechny svazky E61 v plném rozsahu a pořádně i za tu symbolickou cenu, kterou tu naznačuješ. Dej pak vědět i s podrobnostmi, že to všechno celé vyměnil za 4h a za 1000 a rovnou mu řekni, že už se nezastaví, protože se mu tam sjedou kombíky z celé země, kterým se to vyplatí i s cestou

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
lidi sou blázní, když to děláš pořádně za hodinu E61 nemáš šanci, já třeba když to kdysi dělal tak jsem dával i ruzny délky drátu od spoje, aby nedošlo k tomu že budou všechny spoje vedle sebe, vše hezky vyvázat, atd, sedana E60 jsem dělal asi 2,5 hod a to je nic proti E61.
ted berem 500 Kč hod, před dilnou stojí 15 aut, dalších 10 čeká na zavolání, od novyho roku pujdou ceny rapidně nahoru a snad té práce trochu ubyde, už mě nebaví se všem omlouvat že nemáme čas. přijde ti 800kč hod moc? tak jet jinam.
ted berem 500 Kč hod, před dilnou stojí 15 aut, dalších 10 čeká na zavolání, od novyho roku pujdou ceny rapidně nahoru a snad té práce trochu ubyde, už mě nebaví se všem omlouvat že nemáme čas. přijde ti 800kč hod moc? tak jet jinam.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned 23.02.2014 01:00
- Bydliště: Ostrava, Opava
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně, že se tady celou dobu bavíme o přiměřenosti ceny za všechny svazky a pak zjistíme, že z druhé strany je vlastně řeč o půlce práce 

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Tak dnes vyměněm pravý kabelový svazek i svazek do křídla. Zabralo mi to 5 hodin a to jsem se nezastavil
Konečně to funguje, doporučuji tuto sadu:
http://www.aci.cz/0656e01-opravna-sada-kabeloveho-svazku-zavazadlovy-prostor-bez-pruchodky-p_d122614.html

Konečně to funguje, doporučuji tuto sadu:
http://www.aci.cz/0656e01-opravna-sada-kabeloveho-svazku-zavazadlovy-prostor-bez-pruchodky-p_d122614.html
JaraX píše:lidi sou blázní, když to děláš pořádně za hodinu E61 nemáš šanci, já třeba když to kdysi dělal tak jsem dával i ruzny délky drátu od spoje, aby nedošlo k tomu že budou všechny spoje vedle sebe, vše hezky vyvázat, atd, sedana E60 jsem dělal asi 2,5 hod a to je nic proti E61.
ted berem 500 Kč hod, před dilnou stojí 15 aut, dalších 10 čeká na zavolání, od novyho roku pujdou ceny rapidně nahoru a snad té práce trochu ubyde, už mě nebaví se všem omlouvat že nemáme čas. přijde ti 800kč hod moc? tak jet jinam.
Tak na tohle mně nedalo nereagovat. Věřím, že jsi v něčem vyjímečný a to co umíš jsi získal dlouhodobou zkušeností. Samozřejmně nesmí chybět ani logické myšlení, ale to co jsi napsal, mně připadá i jako taková arogantnost. To, že máš hodně práce je jen dobře a buď rád. Sazba 500 kč se mně zdá být rozumná, je to odborná činnost a je pro ní potřeba i zařízení, které stojí dost peněz, ale 800 Kč/hod je už dost velký nadstandard a pro hodně smrtelníků nedosažitelný servis. Pak se ani nebudu divit, že ty auta budou jezdit do servisů, které to opravěj za míň peněz, ale tak, aby to nějak fungovalo a s poznámkou " RYCHLE TO PRODEJ DOKUD TO FUNGUJE. Tím pádem budou auta ztrácet na hodnotě a i poptávka tomu bude odpovídat. Přece nechceme, aby se říkalo, že BMW je jen pro zbohatlíky, protože je drahý a složitý servis. BMW mělo až do modelu E60 výš pověst aut, které neztrácelo tolik na ceně, jako například koncernové vozidla, protože jejich spolehlivost, byla vyhlášená. Pokud budou servisy drahé, tak BMW klesne na prodejnosti už kvůli údržbě. Sám mám e66 745Li a nevydělávám málo, ale 800/hod, bych se drbal za ušima i já. Soused vydělává 70 000 měsíčně a má E60tku nabušenou snad vším a drbe se za ušima už teď, prý sere na BMW a raději si koupí novou mrdku z koncernu, kterou opraví každý v porovnání s BMW za hovno. Raději prý pojede na dovolenou za 50 000 ročně navíc

tak nevím jak jinak se rozumně zbavovat zákazníku než zdražením, zatím nad tím pořád přemýšlím jeslti to udělat nebo ne, ale klidně si necham poradit jak jinak udělat aby tady nestalo furt 15 aut a by nečekalo dalších 10-20 aut na servis až se jim zavolá že mužou přijet, už nevím jak ty lidi odmítat.
navíc třeba vím že i běžny nespecializovany neorigo servisy berou 500kč (v BMW 2000kč hod), tak neívm proč bych měl brát stejně jak pepa vedle z dědiny kterej když dělá BMW tak přijede ke mě na rady a pujčit si přípravky, ve vysledku dělá něco co mi děláme 2 dny tak on dělá týden.
je to podle mě zákon trhu, když zemědělci vyroste málo řepy, tak tu řepu musí taky zdražit aby mu klesla poptávka a byl schopen svoje odběratele vykrýt na delší dobu.
navíc třeba vím že i běžny nespecializovany neorigo servisy berou 500kč (v BMW 2000kč hod), tak neívm proč bych měl brát stejně jak pepa vedle z dědiny kterej když dělá BMW tak přijede ke mě na rady a pujčit si přípravky, ve vysledku dělá něco co mi děláme 2 dny tak on dělá týden.
je to podle mě zákon trhu, když zemědělci vyroste málo řepy, tak tu řepu musí taky zdražit aby mu klesla poptávka a byl schopen svoje odběratele vykrýt na delší dobu.
Zákon trhu je jasnej. Čim lepší člověk je, tím víc má práce. Čím víc má práce, tím víc si jí může nechat zaplatit.
Filozofie stranou. Jarax tu přece není proto, aby vytvářel pověst BMW na svůj vlastní účet. Jestli seš tak dobrej, že hodina tvojí práce stojí 800, a lidi ti to daji, tak proč ne? Kdo na to nemá, tak ať jede tam, kde mají 200 kaček na hodinu. Co na tom, že to budou dělat 5x tak dlouho a ještě metodou pokus - omyl nakoupí půlku auta novou úplně zbytečně?
S Jaraxem jsme byli často na ostří. Kdo si ale myslíte, že jste, abyste mu nařizovali kolik si má za svojí práci říct?
Filozofie stranou. Jarax tu přece není proto, aby vytvářel pověst BMW na svůj vlastní účet. Jestli seš tak dobrej, že hodina tvojí práce stojí 800, a lidi ti to daji, tak proč ne? Kdo na to nemá, tak ať jede tam, kde mají 200 kaček na hodinu. Co na tom, že to budou dělat 5x tak dlouho a ještě metodou pokus - omyl nakoupí půlku auta novou úplně zbytečně?

S Jaraxem jsme byli často na ostří. Kdo si ale myslíte, že jste, abyste mu nařizovali kolik si má za svojí práci říct?