Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě E61 je to auto pro bohaté?
No však jasně těch je opravdu málo. ale díval jsem se,že teda motory 3,0 D mají až do výkonu 173 kw nejspíš ty litinové bloky že? podle všeho až motor 180 kw co byl dřív v trojce ma hliník
no a ten motor 160 kw má levné vstřikovače umím je koupit za 5 tis
zato 525 D má vždy DPF a dražší vstřikovače dokonce tuším i turbo
no a ten motor 160 kw má levné vstřikovače umím je koupit za 5 tis
zato 525 D má vždy DPF a dražší vstřikovače dokonce tuším i turbo
já myslím,ze mě to říkat nemusíš já dělám s autama a vím co se sere na dieselu a co na benzínu. víš kolik žere benzín městskem provozu na trase do 5 km? já si dost často beru domů různé auta a třeba oblíbený motor 1,8 žral na trase co jedu ja za 10 litrů .14,1! a to je polovina z kopce. z5 sem nejel. mě se teda diesel netřepe to kolikrát ty benzínovej 4 válec od toyoty má horší chod. tubodíra? co to je? mě to teda tahá odspoda.JaraX píše:na tak krátkých trasách se žádná nafta ani nezahřeje.
není lepší koupit benzín kterej je hned ohřátej? má výkon, netřepe se, nemá turbodíru? nemá tisíc kurvítek ?
rozhodně benzín nechci nesnáším to sere se to a nejede to pokud to nemá 8 válců
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Ahoj...
Zkusím také něco poradit dle vlastních zkušeností s mou E61. Trošku ti nejdříve auto osvětlím a pak budu mluvit co je good a co stojí za h...o.
Auto: E61 r.v.2009, 530d 173kW+chip, sport automat, sport podvozek, Mpaket, téměř plná výbava. Auto původně ježděné v Německu (4roky, 250000km, stav krásný, vnitřek jak nový, prostě jezdilo dálky). V Čechách rok s nájezdem cca 30000km.
Před koupí jsem si auto celkem načekoval dle VIN, dle zkušeností z jiných aut atd, v autě jsem se svezl, všechno ok. Dopředu jsem věděl, že dostalo ťafku na předek, to jsem řešil s prodejcem ponížením ceny. Serviska poctivě vyplňovaná, vše tak i vypadalo. Odvezl jsem to domů a byl nadšenej... Víš jak, první Báwo, skvělej komfort, bezva svezení, super brzdy, solidní zátah... Ale jak tomu tak bývá, začneš se s autem sžívat, začneš trochu rozumět tomu co ti kde hlásí, na netu nalezneš různé příručky a poučky kolegů z fóra, do toho už není léto ale zima.
Takže:
1. pro jistotu jsem si udělal výměnu filtrů a náplní. Budou tě překvapovat věci jako to, že máš v motoru cca 8litrů oleje, že musíš koupit dva kabinové filtry, filtr paliva budeš hledat někde pod autem, kvůli vzduchovému filtru musíš sundat většinu krytů z motoru (není jich málo), oleje v převodovce opět cca 8 litrů (těžko se shání) filtr v převodovce je součástí vany takže náklady navíc, atd atd.
2. termostaty - v háji jak termostat motoru, tak termostat EGR (ještě je tam termostat na převodovce podotýkám). To jak se to projevovalo a kdy jsem na to přišel jistě víš (o: Podotýkám, že E61 po faceliftu již nemá ani orientační ukazatel teploty motoru na kroužku otáčkoměru (dá se to dohledat přes dashboard přístrojovky = laik neví)
3. Přijdeš jednoho krásného dne k autu a nejde odemknout dálkou... Vlezeš tedy na fórum a zjistíš, že máš přelámané kabely mezi střechou a pátými dveřmi. Mají za následky i jiné patálie jako je nefunkční zámek zadního okna, nefunkční osvětlení, apod...
4. Pokud budeš mít automatické otevírání kufru, tak rád vypadává z úložných kloubků vlastní mechanismus otevírání.
5. Zjistíš, že by si mohl vyměnit vložku odlučovače oleje (bude se ti objevovat olej v sání). V BMW ti poradí jako mně, že už se do schránek odlučovačů žádné vložky nedávají...blbost, dají se sehnat, jen né v BMW (existují dva typy dle r.v.)
6. rády hnijou páté dveře pod sklem pátých dveří. Výrobní vada, BMW by ti to mělo bezplatně opravit. Ale, nesmí být auto před tím již opravované, jinak ti řeknou, ať si zajedeš do Hamburku do servisu BMW, kde to dělali, že za to přebírá záruku servis.
7. Sportovní podvozek je super, ale už nikdy s M-paketem nezastavíš s nárazníkem nad obrubákem. Budeš couvat, nebo se bát že to domrdáš (o:
8. Vyzkoušej klimu a pořádně ji ohul. Jinak jako já po oteplení zjistíš, že sice svítí kontrolka (u VW by tomu tak nebylo), že klimíš, ale elmg spojka nespíná.
9. Až budeš sundávat řemen z klimakompresoru, připrav si stahovák na elastické řemeny (děláš v servisu, nebude to pro tebe problém, takže jen info)
10. V zimě se ti bude zdát chod motoru trochu tvrdší? No problém, zřejmě v háji jednotka žhavení chytře umístěná na bloku motoru pod sacím potrubím. Krásná práce na pár hodin.
11. Mohou tě potrápit vířivé klapky sání, rády padají do sacích kanálů a dále (o:
12. Chladiče EGR - rádi prolínají
13. DPF jako u ostatních aut tímto krámem vybavených
14. Brzdy: stav obložení na ručce nezjistíš (buben v kotouči), u kotoučů se nedívej jen na desky ale změř si i jejich tloušťku. Byl jsem dost překvapen, jak pěkné byly u BMW kotouče na hraně své životnosti.
15. Teď třeba řeším rozvody- Určitě se tu někde dočteš, že celkem často kolem 250000km praskají rozvoďáky (řetízky!!!). Už jsem dělal rozvody na kde čem, ale jak je to udělané zde je fakt cool. Hlava dolů, vana dolů, nejlépe motor ven, atd atd atd... Připadá mi to jak moje první zkušenost s rozvody na Š120L ((((((o:
16. Na fóru se ještě dočteš X věcí na co si dát pozor.
Ale i tak mám své BMW stále rád a věnuji mu maximální péči.
Závěr: pokud nemáš dost času a finančních prostředků, tak se poohlédni jinde.
Zkusím také něco poradit dle vlastních zkušeností s mou E61. Trošku ti nejdříve auto osvětlím a pak budu mluvit co je good a co stojí za h...o.

Auto: E61 r.v.2009, 530d 173kW+chip, sport automat, sport podvozek, Mpaket, téměř plná výbava. Auto původně ježděné v Německu (4roky, 250000km, stav krásný, vnitřek jak nový, prostě jezdilo dálky). V Čechách rok s nájezdem cca 30000km.
Před koupí jsem si auto celkem načekoval dle VIN, dle zkušeností z jiných aut atd, v autě jsem se svezl, všechno ok. Dopředu jsem věděl, že dostalo ťafku na předek, to jsem řešil s prodejcem ponížením ceny. Serviska poctivě vyplňovaná, vše tak i vypadalo. Odvezl jsem to domů a byl nadšenej... Víš jak, první Báwo, skvělej komfort, bezva svezení, super brzdy, solidní zátah... Ale jak tomu tak bývá, začneš se s autem sžívat, začneš trochu rozumět tomu co ti kde hlásí, na netu nalezneš různé příručky a poučky kolegů z fóra, do toho už není léto ale zima.
Takže:
1. pro jistotu jsem si udělal výměnu filtrů a náplní. Budou tě překvapovat věci jako to, že máš v motoru cca 8litrů oleje, že musíš koupit dva kabinové filtry, filtr paliva budeš hledat někde pod autem, kvůli vzduchovému filtru musíš sundat většinu krytů z motoru (není jich málo), oleje v převodovce opět cca 8 litrů (těžko se shání) filtr v převodovce je součástí vany takže náklady navíc, atd atd.
2. termostaty - v háji jak termostat motoru, tak termostat EGR (ještě je tam termostat na převodovce podotýkám). To jak se to projevovalo a kdy jsem na to přišel jistě víš (o: Podotýkám, že E61 po faceliftu již nemá ani orientační ukazatel teploty motoru na kroužku otáčkoměru (dá se to dohledat přes dashboard přístrojovky = laik neví)
3. Přijdeš jednoho krásného dne k autu a nejde odemknout dálkou... Vlezeš tedy na fórum a zjistíš, že máš přelámané kabely mezi střechou a pátými dveřmi. Mají za následky i jiné patálie jako je nefunkční zámek zadního okna, nefunkční osvětlení, apod...
4. Pokud budeš mít automatické otevírání kufru, tak rád vypadává z úložných kloubků vlastní mechanismus otevírání.
5. Zjistíš, že by si mohl vyměnit vložku odlučovače oleje (bude se ti objevovat olej v sání). V BMW ti poradí jako mně, že už se do schránek odlučovačů žádné vložky nedávají...blbost, dají se sehnat, jen né v BMW (existují dva typy dle r.v.)
6. rády hnijou páté dveře pod sklem pátých dveří. Výrobní vada, BMW by ti to mělo bezplatně opravit. Ale, nesmí být auto před tím již opravované, jinak ti řeknou, ať si zajedeš do Hamburku do servisu BMW, kde to dělali, že za to přebírá záruku servis.
7. Sportovní podvozek je super, ale už nikdy s M-paketem nezastavíš s nárazníkem nad obrubákem. Budeš couvat, nebo se bát že to domrdáš (o:
8. Vyzkoušej klimu a pořádně ji ohul. Jinak jako já po oteplení zjistíš, že sice svítí kontrolka (u VW by tomu tak nebylo), že klimíš, ale elmg spojka nespíná.
9. Až budeš sundávat řemen z klimakompresoru, připrav si stahovák na elastické řemeny (děláš v servisu, nebude to pro tebe problém, takže jen info)
10. V zimě se ti bude zdát chod motoru trochu tvrdší? No problém, zřejmě v háji jednotka žhavení chytře umístěná na bloku motoru pod sacím potrubím. Krásná práce na pár hodin.
11. Mohou tě potrápit vířivé klapky sání, rády padají do sacích kanálů a dále (o:
12. Chladiče EGR - rádi prolínají
13. DPF jako u ostatních aut tímto krámem vybavených
14. Brzdy: stav obložení na ručce nezjistíš (buben v kotouči), u kotoučů se nedívej jen na desky ale změř si i jejich tloušťku. Byl jsem dost překvapen, jak pěkné byly u BMW kotouče na hraně své životnosti.
15. Teď třeba řeším rozvody- Určitě se tu někde dočteš, že celkem často kolem 250000km praskají rozvoďáky (řetízky!!!). Už jsem dělal rozvody na kde čem, ale jak je to udělané zde je fakt cool. Hlava dolů, vana dolů, nejlépe motor ven, atd atd atd... Připadá mi to jak moje první zkušenost s rozvody na Š120L ((((((o:
16. Na fóru se ještě dočteš X věcí na co si dát pozor.
Ale i tak mám své BMW stále rád a věnuji mu maximální péči.
Závěr: pokud nemáš dost času a finančních prostředků, tak se poohlédni jinde.
Tohle mě zajímá... Nějaké podrobnosti, bližší odkaz? Vylézá mi to na 5. dveřích u obou dolních rohů skla. Auto prodané nové v ČR, 5. dveře v původním stavu, nikdo se v nich zatím nevrtal.Tomas_Hartge píše:6. rády hnijou páté dveře pod sklem pátých dveří. Výrobní vada, BMW by ti to mělo bezplatně opravit. Ale, nesmí být auto před tím již opravované, jinak ti řeknou, ať si zajedeš do Hamburku do servisu BMW, kde to dělali, že za to přebírá záruku servis.
pekny pekny:D polovinu zavad sice vim,ale neco me celkem prekvailo.
nevim co si pocnu ale s tim DPF filtrem a novym zakonem od pristiho roku sme si vpodstate zrusil sen na alfu 159, passata i BMW vsude stejnej problem bez DPF auto proste nekoupim nebudu prece kupovat BMW stejne stare jak mam ted abych mel jen luxusni auto chci udelat trosku posun rozumite. Asi byhc potreboval aby si me klofla nejaka rozumna holka co mi rekne proboha premyslej rozumne kup normalnia to jako je fabie v benzzinu a penize misto BMW dej za 4 dovolene. jenze to je prave to co nemam a snad nikdy mit nebudu uz
nevim co si pocnu ale s tim DPF filtrem a novym zakonem od pristiho roku sme si vpodstate zrusil sen na alfu 159, passata i BMW vsude stejnej problem bez DPF auto proste nekoupim nebudu prece kupovat BMW stejne stare jak mam ted abych mel jen luxusni auto chci udelat trosku posun rozumite. Asi byhc potreboval aby si me klofla nejaka rozumna holka co mi rekne proboha premyslej rozumne kup normalnia to jako je fabie v benzzinu a penize misto BMW dej za 4 dovolene. jenze to je prave to co nemam a snad nikdy mit nebudu uz
Je nesmysl srovnávat 10 let stare BMW s jinym vozem za podobny prachy... tudíž není na miste si myslet, ze když si koupis 10 let stary bawo, tak ze se neposunes. Takhle premejslej zensky - strasne resej rok vyroby, ale to, ze si kupujou vlastne poruchovější auto, to jim pochopitelne unika.
KOROZE na 5.dverich: Ja to totiž mam taky, auto koupeny v CZ, do 200.000km serviska BMW, od 200000 do soucasnosti vedena dal, ale uz ne v BMW...
Je to pravda, ze se tim bude BMW servis zabývat ?
KOROZE na 5.dverich: Ja to totiž mam taky, auto koupeny v CZ, do 200.000km serviska BMW, od 200000 do soucasnosti vedena dal, ale uz ne v BMW...
Je to pravda, ze se tim bude BMW servis zabývat ?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja nevim proc se na DPF pulka lidi kouka jako na dabla
Ono to neni tak, ze bys to menil kazdou chvili. Ma to cca 200k vydrzet, pak to staci vycistit. Pokud je ale spatne neco v motoru, zasere se holt driv. To je bohuzel nevyhoda, je potreba auto vnimat, neprechazet chybove kody z diagnostiky (silne doporucuji zakoupit alespon levnou diag pokud nemas) atp. Motor ktery je v poradku, to DPFko sam neodpravi. Kdyz se s DPF naucis zit, je to holt kurvitko navic, ale zvyknes si na nej. Zacnes vnimat zmeny zvuku od vyfuku pri regeneraci, zacnes kontrolovat jak casto (v kilometrech) se regenerace provadi, pockas radeji, ikdyz je to pro tebe zajizdka, az se regenerace dokonci atp
Jinak to proste nejde. Chces naftu, musis to akceptovat...
Nedavno jsem nechaval DPF cistit v Kladne suchnou cestou. Vyslo to na necelych 10k. Nic moc cena (v porovnavni s vsemoznyma lahvickama na ruzne chemicke lazne...), ale aspon vim, ze to mam poradne udelane, neznicene nejakou chemii co treba neni vhodna pro muj typ dpf atd a jake jsou hodnoty po cisteni, ted mam s cim srovnavat stav (zpetny tlak) i po regeneraci atd.
Holt tam to DPF je, po VW skandalu muzeme cekat daleko prisnejsi pristup na kontrolach, tak se musime adaptovat
Jinak pokud pominu nakup noveho originalu, tak to cisteni zase takova palba neni. Kdyz to clovek srovna s ostatnim servisem toho auta, tak se to tak nejak ztrati
(jen za olej das mnohem vic)
Btw jestli koupis E61 ze zacatku vyroby, nebo z konce, je v ramci toho pozadovaneho WOW faktoru imho uplne jedno. To tu rozpoznaji zrejme vsichni, ale laik rozdil mezi LCI a pre verzi nepozna vubec, natozpak zenska
Nekupujes kundolap, ale atraktivni kombik s komfortem limuziny a ambicemi sportaku
To je 5 rada BMW.


Nedavno jsem nechaval DPF cistit v Kladne suchnou cestou. Vyslo to na necelych 10k. Nic moc cena (v porovnavni s vsemoznyma lahvickama na ruzne chemicke lazne...), ale aspon vim, ze to mam poradne udelane, neznicene nejakou chemii co treba neni vhodna pro muj typ dpf atd a jake jsou hodnoty po cisteni, ted mam s cim srovnavat stav (zpetny tlak) i po regeneraci atd.
Holt tam to DPF je, po VW skandalu muzeme cekat daleko prisnejsi pristup na kontrolach, tak se musime adaptovat

Jinak pokud pominu nakup noveho originalu, tak to cisteni zase takova palba neni. Kdyz to clovek srovna s ostatnim servisem toho auta, tak se to tak nejak ztrati

Btw jestli koupis E61 ze zacatku vyroby, nebo z konce, je v ramci toho pozadovaneho WOW faktoru imho uplne jedno. To tu rozpoznaji zrejme vsichni, ale laik rozdil mezi LCI a pre verzi nepozna vubec, natozpak zenska


jenze se bavime o 13 let starym aute vis.Jirke píše:Je nesmysl srovnávat 10 let stare BMW s jinym vozem za podobny prachy... tudíž není na miste si myslet, ze když si koupis 10 let stary bawo, tak ze se neposunes. Takhle premejslej zensky - strasne resej rok vyroby, ale to, ze si kupujou vlastne poruchovější auto, to jim pochopitelne unika.
KOROZE na 5.dverich: Ja to totiž mam taky, auto koupeny v CZ, do 200.000km serviska BMW, od 200000 do soucasnosti vedena dal, ale uz ne v BMW...
Je to pravda, ze se tim bude BMW servis zabývat ?
To je uplne jedno. V roce 2011 sem si koupil Lagunu z roku 2008. Proste zanovni auto po leasingu. Pak Mercedesa C320cdi z roku 2005, pak BMW 2008. To ze sem mezi tim stihl oktavku I. sem netaham, ale jinak jdu porad dal ! Hele jesi myslis, ze s BMW E60 udelas krok zpet nebo se nikam neposunes oproti ty tvy zelve, tak si to mysli a kup si Lanciu Deltu !onasek87 píše:jenze se bavime o 13 let starym aute vis.Jirke píše:Je nesmysl srovnávat 10 let stare BMW s jinym vozem za podobny prachy... tudíž není na miste si myslet, ze když si koupis 10 let stary bawo, tak ze se neposunes. Takhle premejslej zensky - strasne resej rok vyroby, ale to, ze si kupujou vlastne poruchovější auto, to jim pochopitelne unika.
KOROZE na 5.dverich: Ja to totiž mam taky, auto koupeny v CZ, do 200.000km serviska BMW, od 200000 do soucasnosti vedena dal, ale uz ne v BMW...
Je to pravda, ze se tim bude BMW servis zabývat ?