Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Elektrika BMW E39 530d 2001 - zna ji nekdo dokonale?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#21 Příspěvek od actcz »

Chlapi,

můžete mi tu jako naprostému idio.ovi napsat, jak to vyzkoušet bez osciloskopu popř. kde se nacházejí tyto jednotky v autě abych je zkusil postupně odpojit...

Nebo, nemáte někdo čas na bádání? Vezmu kávu, pivo, kořalku, nebo peníze, aby nám to šlo lépe od ruky... už nevím, co s tím....

... jo, těma budíkama to nebylo, zkusil jsem je odpojit... protože jsem našel jen bez velkého displaye :-(

Ady
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Kde ta sběrnice je a k čemu vede jsem Ti vysvětlil na obrázku výše. Jak si udělat jednoduchý osciloskop z počítače se zvukovou kartou je zde:
http://fyzikalnisuplik.websnadno.cz/jak ... loskop.pdf
:D
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#23 Příspěvek od actcz »

Díky STAR ML,

ja jsem se pokoušel odpojit ty jednotky které mají chybu, webasto, budíky, ... jen jsem nenašel jednotku airbagu...

Myslíte, že by to mohla celé dělat ona?

Ady
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tady jsi se díval - pod střední konzolou vzadu:
Obrázek
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#25 Příspěvek od actcz »

Ahoj,

zkoušel jsem poodpojovat jednotky, ale bezvýsledně :-(
vzal jsem navcoder a připojil se na IBUS, tam sice probíhá nějaká komunikace, ale stejně to nevyčte ani info o autě z GM modulu.
Napadá mne, jestli optavdu nemůže být rozhozený SA kod v IKE, ta jediná ještě komunikuje :-D ale auto jezdí... vidím to opravdu na chybu v komunikaci.

Kde je nějaký spoj, konektor, nebo něco, co může být rozpojené?

Díky Ady
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Terminály sběrnic jsou za kastlíkem spolujezdce. Když kastlík sundáš, za ním je jednotka centrálu a nad ní vlevo je černý box s kabely. To jsou sběrnice.
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#27 Příspěvek od actcz »

Může tam být problém? Že by najednou odešla komunikace 5-ti jednotek naráz, se mi nezdá.... viděl bych to, jako někde něco rozpojené, nebo nějakeý kostřící se drát a taky jsem tipoval na špatné nakódování....

Váš názor?

Každopádně se tam dnes podívám....

Díky
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Stačí, aby nějaká jednotka byla šlehlá a krmila sběrnici nesmyslama, potom blokuje komunikaci ostatním, i když ty samotné fungujou normálně. Akorát si předávají povely, které nikam nedojdou, protože šířka sběrnice není kdovíjaká.

Náhodou - nějakou krabičku na přehrávání MP3 místo changeru tam nemáš?
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#29 Příspěvek od actcz »

Ne, nemám, mám tam origi changer na CD. Přes ten se připojuji na IBUS.
Nemáš nějaký tip, která to dělá nejčastěji (Aibag, GM, PDC, IHKA, LCM)
Jediné, co jsem dělal, kódoval pomocí navcoderu světla a NAVI, ale ani nevím, zda to potom fungovalo... :-( Je fakt, že světla už nepoužívám (DRL dálkovéma na 30%) mám bixenony, ale chtěl jsem to vypnout a taky to nejde :-( prostě ani po IBUSu to nejede jak má...

Nějaký nápad?

Díky
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#30 Příspěvek od actcz »

Tak dalsi poznatek, odpojil jsem vsechny jednotky, (airbag, GM, LCM, PDC, IHKAl a postupne je pripojoval a hned je zkousel nacist. Ani jedna se mi neprihlasila :-( tak, kde mam hledat chybu?
Co to kodovani IKE? Nemuze to byt zpusobene tim?

Diky Ady
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#31 Příspěvek od actcz »

.... Tak, oprašuji toto téma s poznatkem:

- zkusil jsem se dívat i na ten komunikační uzel, všechny jsem rozpojil a znovu zapojil....

ALE, nemůžu zdiagnostikovat vůbec NIC!
Jen motor a převodovku....

Co s tím sakra může být????
Všechno relativně funguje....
Jen se nejde napíchnout na ŽÁDNOU jednotku....

Poradíte mi někdo???
Díky moc...

:-(
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Asi máš i kulatou zásuvku v motorovém prostoru a připojuješ se přes OBD2 v interiéru, že?
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ono je jedno jestli mas kulatou a nebo obd2. Obe dve funguji stejne. Diagnostika probiha pres palubovku. Motor a prevodovka je na CAN busu. Ostatni jsou na I-BUS a nebo K-BUS, schema je na prvni strance. Zkus si sehnat podobnou palubovku. A zkusit to pak.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Není to jedno v případě, že má obě. Do OBD II je totiž zdvojená pouze TXD II, která vede jen k ŘJ motoru a ŘJ automatu. Kdežto v kulaté zásuvce je zapojena i TXD, která vede do budíků.
Přílohy
KOMBI K Bus Topology Chart for e39 e53 with Low Cluster.jpg
KOMBI K Bus Topology Chart for e39 e53 with Low Cluster.jpg (67.24 KiB) Zobrazeno 585 x
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#35 Příspěvek od actcz »

Ne, mám jen jednu. Dřív šlo alespoň něco, ale teď už vůbec nic...
Ani NavCoderem se nepřipojím přes konektor u changeru na I-BUS.
To by mne zajímalo, co se kde stalo :-(

No, zrovna včera jsem zkoušel prohodit budíky z E38 730d a taky to nefungovalo :-( ani do těch pitomých budíků se nemůžu dostat :-(
Nemáte někdo schémata, které by se dali dobře otevřít? Mám WDS ale je s tím kříž, pořád to chce nějaké Java updaty a přestalo mne to bavit, když to nejde otevřít...

:-(
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Než začneš hledat chybu v autě, jako první bych zkontroloval kabel, který na diagnostiku používáš. Uvnitř něj by měly být propojené piny 7 a 8 na OBD2 zásuvce. Pokud propojené nejsou (u čínských kabelů je občas problém v pájení), tak načteš právě jen motor a automat.

Jestli je to to auto, co myslím (výměna ŘJ motoru v Night Garage), tak tam se mi šlo připojit ke všemu.
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#37 Příspěvek od actcz »

Ne, je to moje auto, diagnostický kabel na všech oststních bavorácích funguje, jak INPA komplet tak Rheingold i NavCoder zkoušeno na E36,E38,E39,E46,E53,E91,E60,E65 všude bez problémů :-(
Mám kabel VAG s propojkou na pinech a úpravou FW pro BMW

Ještě mne napadá, jestli není něco na kabelu vedoucím do přístrojové desky... ale zase tomu neodpovídá to, že mi to nenačítalo zprvu jednu a pak čím dál více jednotek :-(

Nějaký další nápad???
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od mika_hakkinen »

Pokud se menila i palubka a stale to nejde. To muze ukazovat na chybu mezi konektorem a palubovkou.
Ted jsem to sel zmerit. Na pinu u kulate je to pin 7 co vede do palubky, u OBD2 je to pin 8 co vede do palubky, kdyz vemes voltmetr tak by jsi mel namerit kolem 7 voltu. Jeste to jde pres uzel X183. A mimochodem, resil jsem tak pred rokem podobny problem, ja mel problem s korozi dratu v uzlu X183 a kvuli tomu nesla diag taky.


http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=140764

kdyz se tam chces dostat musis vyhodit sedadlo.
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#39 Příspěvek od actcz »

... další poznatek...

oddělal jsem řidičovu sedačku, zdvihl koberec a pod ním uplně sucho, pak jsem tam našel jen dva uzly ze zemnícíma kabelama... nic víc...

Další nápad?

Díky Ady
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#40 Příspěvek od actcz »

nikdo nic?
Odpovědět