Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
PLS HELP - M30 problém s chlazením
Ahoj, řeším už asi 3 týdny problém s chlazením na mojí 535i, jezdil jsem, jezdil jsem.. a zhruba před měsícem jsem po příjezdu nechal auto na volnoběh před bránou a teplota vyskočila z ničeho nic ke 120 C, a skoro to vyvařilo..měl jsem rozdělaný chladící systém, kotroloval jsem hadice, měnil pumpu..vše funguje, nic jsem nenašel..naplnil jsem to chladičkou odvzdušnil a objevil se problém.. Systém se mi zavzdušňuje když to nechám běžet v momentě, kdy to dosáhne to 90 C, tak to plive přepadovou hadičkou expanzky ven a teplota leze rychle nahoru..když na volnoběh při provozní teplotě mám povolený odvzdušňovák tak syčí chvíli a potom chvíli teče kapalina pak opět syčí a tak se to pořád opakuje.. Tím zavzdušněním to ani topit nechce.. Budu ještě v nejbližších dnech měnit termostat..ale chladič se zahřívá a hadice do chladiče je taky horká..viska na ventilátoru je taky vyměněná..
Nemohl by něco takového vyvolat i ventil topení ? když otočím klíček v zapalování na baterku, začne se z ventilu topení ozývat takové klepání, jak kdyby byl zaseklý..to jen když mám posuvník teploty na řidičově straně nastavený na minimum
..nebo to vidíte na těsnění pod hlavou ?
Nemohl by něco takového vyvolat i ventil topení ? když otočím klíček v zapalování na baterku, začne se z ventilu topení ozývat takové klepání, jak kdyby byl zaseklý..to jen když mám posuvník teploty na řidičově straně nastavený na minimum
..nebo to vidíte na těsnění pod hlavou ?
Ahoj, ventily pouštěj vodu do topení, ale i bez topení se to musí uchladit. Prošel jsem podobnou zkušeností a mě tři a půle k tomu ještě dost kouřila(voda šla do výfuku). Po sundání hlavy máš jedinečnou možnost to všechno přetěsnit. Od té doby mám suchý motor a klid.
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
Tak jsem ještě jednou vypustil chladicí systém, tentokrát přes šroub na bloku a už to netlačí do exanzky, při devadesátí stupních pohoda..(nevím jestli to nebyl problém v tom vypouštění) Odvzdušnil jsem to, najezdili jsme cca 40 km a auto bylo stale na 90 C, paráda, žádné zaváhání, když jsme to pak nechali nastartované před garáží teplota zase lezla nahoru a větrák nijak nespínal do vyšších otáček...
Tak nevím jestli mám tu hlavu dávat dolů, chci fakt nejdříve vyloučit ty drobnosti..mám novou pumpu i termostat... dokážu nějak rychle testnout visku jestli je funkční ? Mám tam už druhou..ale není nová.. Vím, že i když je venku chladno a nespíná viska, tak se to stejnak bude přehřívat na volnoběh..nebo se pletu ?
Tak nevím jestli mám tu hlavu dávat dolů, chci fakt nejdříve vyloučit ty drobnosti..mám novou pumpu i termostat... dokážu nějak rychle testnout visku jestli je funkční ? Mám tam už druhou..ale není nová.. Vím, že i když je venku chladno a nespíná viska, tak se to stejnak bude přehřívat na volnoběh..nebo se pletu ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Přehřívat na volnoběh se to nemá nikdy, je to bavorák a né nějakej kepl co vyrobila nějaká vopice někde v africe.
Pokud není prohřátý celý chladič nemá visca důvod zapnout.
nech si udělat test spalin v chladící okruhu, tím zjistíš zda máš těsnění či hlavu KO bez demontáže.
Jinak visca se zkouší novinama.
Pokud není prohřátý celý chladič nemá visca důvod zapnout.
nech si udělat test spalin v chladící okruhu, tím zjistíš zda máš těsnění či hlavu KO bez demontáže.
Jinak visca se zkouší novinama.
Tak dobře, díky, projdu to. Zkusím test novinama a uvidíme.. Ale tím pádem bych tu vrtuli zastavil novinama i v připadě, že by chladič nefungoval správně a na visku by nešlo dostatečné teplo, aby sepla..nebo ne ? Chladič jsem zkoušel a měl jsem pocit že je prohřátý rovnoměrně..
Teď to topí, netopilo to hnedka po výměně chladičky než se to dostalo do topení zřejmě..
Teď to topí, netopilo to hnedka po výměně chladičky než se to dostalo do topení zřejmě..